Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Nieuwe spits
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Nieuwe spits
Maker: RiejuhBekeken: 37576
Status: InactiefBerichten: 517
+ Nieuw bericht <<<   <   4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9  |  10  |  11  |  12   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Riejuh

Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Di 31 mei 2011 15:43
Sarcasme? :mrgreen:
AFCA Niels

Forum berichten: 2138
Geplaatst: Di 31 mei 2011 16:25
Citaat:
Frank de Boer speelt in een systeem waarin er van een buitenspeler meer wordt gevraagd en Verhoek heeft niet de gewenste steekpass en daarbij vind ik hem niet goed genoeg onder druk en in de kleine ruimte.

Jij op 8 april van dit jaar. Ik neem aan dat je over deze punten niet anders bent gaan denken in iets minder dan twee maanden tijd?
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Geplaatst: Di 31 mei 2011 16:30
Jawel totaal. Niet omdat ik opeens van andere type spelers ben gaan houden maar omdat ik dacht dat Frank de Boer een andere spelsysteem wilde hanteren. Ik dacht dat De Boer met totaal andere type aanvallers wilde spelen maar gezien het feit dat Boerrigter is gehaald en Ajax Sigthorsson ook wil hebben had ik het fout.
AFCA Niels

Geplaatst: Di 31 mei 2011 16:38
De Boer wil anders werken naar een aanvallend elftal met goed, snel positiespel. Of hij dan El Hamdaoui en Sulejmani, of Sigthorssion en Boerrigter heeft veranderd weinig aan de bedoeling die hij met Ajax heeft.
ghostwriter

Geplaatst: Di 31 mei 2011 16:39
Citaat:
De Boer wil anders werken naar een aanvallend elftal met goed, snel positiespel. Of hij dan El Hamdaoui en Sulejmani, of Sigthorssion en Boerrigter heeft veranderd weinig aan de bedoeling die hij met Ajax heeft.

Ik dacht dat De Boer met een zwervende spits en naar binnen trekkenden buitenspelers wilde werken maar nu denk ik dat hij liever in een iets 'klassieker' 4-3-3 systeem wil spelen.
Pariah

Forum berichten: 148
Geplaatst: Di 31 mei 2011 16:43
Citaat:
Sarcasme? :mrgreen:

Hmm dan heb ik niks gezegd....
AFCA Niels

Geplaatst: Di 31 mei 2011 16:51
Citaat:

Ik dacht dat De Boer met een zwervende spits en naar binnen trekkenden buitenspelers wilde werken maar nu denk ik dat hij liever in een iets 'klassieker' 4-3-3 systeem wil spelen.
De Boer heeft zich nooit echt specifiek uitgelaten over hoe hij wou gaan spelen. Dat jij denkt dat hij zo wou spelen heeft gewoon alles te maken met dat onze topspits een zwervende schaduwspits is en onze linksbuitens spelers zijn die graag naar binnen trekken. Dan kom je al snel tot de conclussie dat je op die manier wilt, of beter gezegd moet, gaan spelen.

Dat Boerrigter aangekocht is heeft denk ik gewoon te maken doordat hij niet duur was en op bepaalde vlakken dingen toevoegd die andere spelers niet doen. Ajax is op zoek naar een complete spits en aangezien Ajax op dit moment niet verder scout dan de Eredivisie lijkt Sigthorsson de beste kandidaat.
ghostwriter

Geplaatst: Di 31 mei 2011 16:52
Citaat:
Dat jij denkt dat hij zo wou spelen heeft gewoon alles te maken met dat onze topspits een zwervende schaduwspits is en onze linksbuitens spelers zijn die graag naar binnen trekken. Dan kom je al snel tot de conclussie dat je op die manier wilt, of beter gezegd moet, gaan spelen.
Inderdaad en ik heb het dus ook gewoon fout gehad.
AFCA Niels

Geplaatst: Di 31 mei 2011 17:02
Nou eigenlijk niet, want dat was op dat moment gewoon de speelwijze van De Boer. Je tactiek bepaal je mede aan de hand van je spelersgroep en volgend seizoen hebben we andere poppetjes in het elftal staan, dus zal hij de tactiek daar ook op aanpassen. Boerrigter zal zich denk ik meer als typische linksbuiten opstellen, waardoor er meer vrijheid is voor inschuivende spelers.

Ik opperde destijds voor Verhoek als aankoop, omdat hij dingen als een sterke voorzet toevoegde, wat we niet hadden. Echter hebben we soortgelijke eigenschappen al nu met Boerrigter. Beide zijn nou niet van het hoogste niveau, dus ben ik nu ook veranderd van mening over Verhoek.
RogerGarcia

Forum berichten: 1469
Geplaatst: Di 31 mei 2011 17:15
Boerrigter beweegt juist veel tussen de linies ook, vooral in de beginfase van je balbezit plakt hij tegen de lijn aan, maar kiest vaak de goede momenten om naar binnen te trekken. Zou een goede speler kunnen worden, kan niet inschatten hoe ver hij is t.o.v. onze talenten.
Alejandro

Forum berichten: 25
Geplaatst: Di 31 mei 2011 17:39
@AFCA Niels hoe weet jij nu dat Ajax niet verder scout dan de Eredivisie?

Ajax heeft scouts rondlopen, waar Ajax miljoenen uit uitgeeft, maar wat levert het daadwerkelijk op de afgelopen jaren op de talenten na die gecontracteerd zijn. Als FdB precies weet wat hij zoekt, dan kan je daar gericht op zoeken. Tevens heeft op de Arena een sateliet staan waar ze competities volgen in 12 landen (dus niet Spanje, Engeland en Italie), maar juist Denenmarken, Argentinie, Polen, Roemenie etc. Daar worden ook spelers specifiek in de gaten gehouden (bijvoorbeeld 15 wedstrijden) via een systeem. Je kan het vergelijken met een soort Football Manager systeem, waar ook punten worden gegeven aan doelpogingen, slijdings, inspeelpasses etc. Als Ajax op zoek is naar een type spits, kunnen ze deze punten invoeren en komen er spelers naar voren. Wellicht weet FdB nog niet welke spits hij wil, wellicht is die spits niet haalbaar, te oud of te duur. Geen idee. Maar wat ik ervan begrijp is het een mooi systeem. Ajax gebruikt het zelfs op wedstrijddagen. Kunnen ze zien of Sulemjani niet teveel naar binnen trekt, juist breed houdt en niet teveel balverlies leidt, om maar een voorbeeld te nemen.

Ik durf niet te zeggen wat voor spits er moet komen en wie dat moet zijn, maar ik vindt Sigthorsson geen verkeerde, mits hij niet teveel kost. Veel beweging voorin of juist Siem in de spits. 2 verschillende speelstijlen.
AFCA Niels

Geplaatst: Di 31 mei 2011 18:16
Afgelopen zomer Dembele en El Hamdaoui, afgelopen winter Dost, nu Sigthorsson. Bovendien heb ik nog geen namen uit het buitenland gehoord waar concrete interesse in was/is. En het spitsenlijstje van een tijdje geleden, stonden daar Matavz en Van Wolfswinkel ook niet ook nog op?
GertJan020

Forum berichten: 2175
Geplaatst: Di 31 mei 2011 18:20
Citaat:
Afgelopen zomer Dembele en El Hamdaoui, afgelopen winter Dost, nu Sigthorsson. Bovendien heb ik nog geen namen uit het buitenland gehoord waar concrete interesse in was/is. En het spitsenlijstje van een tijdje geleden, stonden daar Matavz en Van Wolfswinkel ook niet ook nog op?

Cvita?
Nikos85

Forum berichten: 371
Nieuws reacties: 60
Geplaatst: Di 31 mei 2011 18:32
Citaat:
Om even in te haken op de discussie van spits/rechtsbuiten...Gewoon Sulejmani in de spits en op de counter spelen, met zijn snelheid moet dat levensgevaarlijk zijn als je dit tot in de perfectie beheerst.

Je wilt dus dat AJAX als kampioenskandidaat op de counter gaat spelen???
Bovendien hebben we meer voetballend vermogen dan welke andere eredivisieploeg dan ook. Hoe kan je zoiets als Ajacied voorstellen?

Is ook met sarcasme gebracht, daarom zet ik nadrukkelijk erbij ff in te haken op...
Natuurlijk wil ik geen countervoetbal zien, al moet ik zeggen dat we wel erg gevaarlijk zijn gebleken in de counter dit seizoen, met name door Sulejmani dus zo`n gek idee is het nog niet misschien. Maar we hebben meer kwaliteiten dus dat is niet nodig, alleen zal er wel een spits moeten komen. Buitenspelers hebben we goede, daarom snap ik die hele discussies over Verhoek en Mertens niet, die hebben we niet nodig en Sulejmani moet je de rol van Suarez geven daarin komt hij beter tot zijn recht en kan de back er vaker overheen komen. Daarbij straf je Mickey door hem enkel aan de lijn te mogen blijven, deze jongen kan de hele verdediging oprijten op snelheid, daar moet je de plaatsbepaling aan zijn eigen inzicht over laten, ik vind hem ook een enorme aanjager (geen 90min.) maar hij wilt ook ballen terugveroveren dus ik zie dat wel in hem zitten. Aan de andere kant van het veld moet dan wel een lijnspeler staan, en daarom zal mijns inziens Boerichter gehaald zijn, want je moet wel ergens breed kunnen houden.
Die Sighorstson is leuk, maar ik verwacht eerlijk gezegd dat die spits-aankoop een verassing gaat worden met een aardig prijskaartje als ze Hamdoei verkopen (5mil) overig geld CL plaatsing na shoppen (4mil) winst Suarez (5 a 10mil) moet toch tot een leuke aankoop kunnen leidden. Daarbij verdient het publiek een geweldenaar in de voorhoede i.p.v. Luis.
AFCA Niels

Geplaatst: Di 31 mei 2011 18:44
Citaat:

Cvita?
De aankoop Cvitanich, of het terug komen na zijn verhuur van hem?
Nikos85

Forum berichten: 371
Nieuws reacties: 60
Geplaatst: Di 31 mei 2011 18:53
Cvitanich is weg als er een club uit Z-Amerika voor hem komt op zeker. Zie ook liever dat ze Castillion dan meenemen als bankzitter.
RebuaH

Forum berichten: 404
Nieuws reacties: 5
Geplaatst: Di 31 mei 2011 19:15
Citaat:
Cvitanich is weg als er een club uit Z-Amerika voor hem komt op zeker. Zie ook liever dat ze Castillion dan meenemen als bankzitter.

Ja, ik verwacht ook dat Castillion tweede spits wordt na de nieuwe spits die Ajax gaat aantrekken. Dan heb je ook De Jong nog die er kan spelen. In noodgevallen bij blessures zou Boerrigter of Mickey er ook nog kunnen staan.

Zijn er trouwens volgens 'ons' betaalbare alternatieven in het buitenland voor Sigthorsson voor een max. prijs van 5 miljoen? Zo ja, welke... Lijkt me bepaald geen makkelijke opgave!
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Di 31 mei 2011 21:24
Citaat:

Dat een trainer alleen hem bekende spelers wil betekent niet dat er niet gescout wordt.
AFCA Niels

Geplaatst: Di 31 mei 2011 21:32
Dat zal best, maar dan wordt er blijkbaar geen haalbare spits van het juiste niveau met de juiste eigenschappen gevonden. Als het om spitsen uit de eigen competitie gaat, passen veel spelers ineens wel in het plaatje. Of worden er dan ineens minder eisen aan gesteld?
Bertje

Geplaatst: Di 31 mei 2011 21:38
Nee hoor, dat betekent het helemaal niet. Het is gewoon een gegeven dat 99% van de trainers wil werken met spelers die hemzelf bekend zijn. Ofwel omdat hij eerder met ze heeft gewerkt, ofwel omdat hij tegen ze heeft gespeeld.

Ook hechten heel veel trainers veel waarde aan bekendheid met de taal en de competitie. Dáárom komt een De Boer bij Dost uit (die niet door de scouting werd aangedragen, überhaupt niet gedragen). Of een Jol bij El Hamdaoui.
AFCA Niels

Geplaatst: Di 31 mei 2011 21:50
Dus, waarom hebben we dan scouts? Waarom hebben we dan een technisch manager(/directeur)? Waarom mag beginnend coach Frank de Boer 5 miljoen uitgeven aan een spits die de mensen die ervoor zijn aangenomen die speler te beoordelen afkeurd (ik dank trouwens alles en iedereen dat de winterse transferperiode niet een uur langer duurde)?
Bertje

Geplaatst: Di 31 mei 2011 21:54
Managers hebben nou eenmaal een zondebok nodig. Altijd makkelijk. Is het een goede aankoop dan heeft Van Geel (of wie dan ook) het goed gezien. Is het een slechte aankoop dan ligt het aan de scouts.
guy_ajax

Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
Geplaatst: Di 31 mei 2011 22:02
Citaat:

Is ook met sarcasme gebracht, daarom zet ik nadrukkelijk erbij even in te haken op...
Natuurlijk wil ik geen countervoetbal zien, al moet ik zeggen dat we wel erg gevaarlijk zijn gebleken in de counter dit seizoen, met name door Sulejmani dus zo`n gek idee is het nog niet misschien. Maar we hebben meer kwaliteiten dus dat is niet nodig, alleen zal er wel een spits moeten komen. Buitenspelers hebben we goede, daarom snap ik die hele discussies over Verhoek en Mertens niet, die hebben we niet nodig en Sulejmani moet je de rol van Suarez geven daarin komt hij beter tot zijn recht en kan de back er vaker overheen komen. Daarbij straf je Mickey door hem enkel aan de lijn te mogen blijven, deze jongen kan de hele verdediging oprijten op snelheid, daar moet je de plaatsbepaling aan zijn eigen inzicht over laten, ik vind hem ook een enorme aanjager (geen 90min.) maar hij wilt ook ballen terugveroveren dus ik zie dat wel in hem zitten. Aan de andere kant van het veld moet dan wel een lijnspeler staan, en daarom zal mijns inziens Boerichter gehaald zijn, want je moet wel ergens breed kunnen houden.
Die Sighorstson is leuk, maar ik verwacht eerlijk gezegd dat die spits-aankoop een verrassing gaat worden met een aardig prijskaartje als ze Hamdoei verkopen (5mil) overig geld CL plaatsing na shoppen (4mil) winst Suarez (5 a 10mil) moet toch tot een leuke aankoop kunnen leidden. Daarbij verdient het publiek een geweldenaar in de voorhoede i.p.v. Luis.

Klinkt logisch, maar verwacht niet dat ze meer dan 7 miljoen voor een spits gaan betalen. Laat staan dat er een ''geweldenaar'' komt. Ja, met geluk misschien dat ze een keer een voltreffer kopen uit Zuid-Amerika, Scandinavië of de Balkan. Maar die zal dan niet veel kosten.
Berbatov zal de ideale spits voor Ajax zijn, zal ook wel weg mogen bij Manchester United; alleen gaat Ajax geen Sulejmani achtige bedragen betalen, en wil Berbatov netto verdienen wat een Suarez bruto verdiende.

In Nederland vind ik Matavz de beste (haalbare) spits voor Ajax. Verder zie ik in geen enkele spits die haalbaar is een versterking voor Ajax is.
En Lukaku komt toch niet.

Jammer dat Arnautovic heeft wat Ibrahimovic ook heeft en Sneijder ook had. Aan de andere kant was dat nu al een topspeler geweest als hij een mentaliteit van een normaal iemand had; dus niet haalbaar. Bij Arnautovic heb ik het idee dat het ooit nog eens goed komt in tegenstelling tot Mario Balotelli.

Maar in hem zie ik de ideale spits. Mag weg bij Werder Bremen. Financieël haalbaar, sowieso kwa transfersom, en kwa salaris zal het ook mogelijk zijn denk ik. Hij is jong, en zijn kwaliteiten zijn ge-wel-dig! :mrgreen: Kan overal voorin spelen, maar vooral gewoon centraal. Hij heeft rust aan de bal, overzicht, fysiek ijzersterk, snel, snelle handelingssnelheid, enorm veel techniek, een actie, kan koppen, scoren en assists geven. Tevens heeft hij ook een beetje wat het Ajax van 02/03 had. Schijt aan de wereld, gewoon een Old Trafford of Bernabeú inlopen en lekker voetballen. Iets wat Janssen zeker heeft, Stekelenburg (keeper) en Vertonghen (steeds meer). Hij heeft alles wat een moderne spits moet hebben en kan uitgroeien tot een van de beste spelers van Europa.

Sterker nog; dan denk ik dat wij met dit elftal ''hoge ogen'' kunnen gooien in de Champions League. Als het een beetje mee zit haal je zo de kwartfinale. Mits iedereen blijft. Dit elftal is gewoon érg sterk met érg veel potentie. Sulejmani maakt Europees vaak het verschil. En met Arnautovic heb je voorin dat beetje wat het extra verschil maakt. Wat je met Suarez had.
Vienna

Forum berichten: 493
Geplaatst: Di 31 mei 2011 22:21
Citaat:
Sterker nog; dan denk ik dat wij met dit elftal ''hoge ogen'' kunnen gooien in de Champions League. Als het een beetje mee zit haal je zo de kwartfinale. Mits iedereen blijft. Dit elftal is gewoon érg sterk met érg veel potentie. Sulejmani maakt Europees vaak het verschil.

Gek. Ik wacht nog steeds op het seizoen dat Sulejmani Ajax in Nederland bij de hand neemt, ŕ la Suarez, maar hier hebben we het er al over dat-ie Europees doorslaggevend is. Ook al gelezen dat-ie zoveel meer is gaan scoren sinds De Boer.

In beider gevallen zou ik willen wijzen op het recente tweeluik met Twente.
joskeeper

Forum berichten: 772
Geplaatst: Wo 8 jun 2011 11:53
Citaat:
'Jol aast op El Hamdaoui, Ajax wil plotseling Matavz als vervanger'
Woensdag, 8 juni 2011 om 11:30
Martin Jol tekende dinsdag een contract bij Fulham en een dag later zijn de geruchten over een transfer van Mounir El Hamdaoui naar de Engelse middenmoter al geboren. Jol haalde de aanvaller vorig jaar van AZ naar Ajax en wil volgens Sport1 nu ook in Londen met El Hamdaoui gaan samenwerken. Bij Ajax hoopt men dat het van een overgang gaat komen.

El Hamdaoui heeft niet alleen een moeizame relatie met coach Frank de Boer en de supporters; zijn transfersom zou ook geďnvesteerd kunnen worden in een nieuwe spits. AZ-aanvaller Kolbeinn Sigthórsson zou de belangrijkste kandidaat zijn om El Hamdaoui op te volgen, maar Ajax wil niet verdergaan dan drie miljoen euro. Dat vindt AZ te weinig.
Tim Matavz van FC Groningen is nu de belangrijkste gegadigde om El Hamdaoui op te volgen. De spits is met zeven miljoen euro weliswaar een stuk duurder dan Sigthórsson, maar ook verder in zijn ontwikkeling. El Hamdaoui moet ongeveer 4,5 miljoen op gaan brengen en dit bedrag kan De Boer vervolgens investeren in een nieuwe aanvaller. Wordt ongetwijfeld vervolgd.

Voetbalzone.nl
+ Nieuw bericht <<<   <   4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9  |  10  |  11  |  12   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.888
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.375.085 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Nieuwe spits
Ga
Zoeken: