Auteur
|
Bericht
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 30 mei 2011 13:59
|
|
Citaat: Verhoek? Meen je dat nou? Ja, niet omdat ik hem een geniale speler vind maar ik denk dat hij vaker zal kunnen scoren en meer assists zal geven dan Sulejmani doet. Ik zou Sulejmani alleen op rechts houden als er een spits staat die zwerft en gaten trekt. Ook denk ik dat Verhoek's lengte een plus kan zijn, zeker met Theo Janssen eerbij. Ik kiest misschien wat laf voor prestaties over schoonheid (vind Sulejmani soms echt prachtige dingen doen) maar Ajax maakt nu echt een kans om afstand te nemen van FC Twente en PSV en dat kunnen ze alleen doen als ze meteen weer kampioen worden en ik denk dat met Verhoek i.p.v. Sulejmani Ajax meer kans maakt op het kampioenschap.
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Ma 30 mei 2011 17:09
|
|
Toen ik hem één of twee maanden geleden als suggestie noemde, was jij er nog tegen, omdat hij op veel vlakken tekort kwam .
|
Vienna
Forum berichten: 493
|
Geplaatst: Ma 30 mei 2011 17:26
|
|
Citaat: Kun je Ruiz wegkapen doe je zeer goede zaken en kun je een definitieve "Lyon"-positie innemen de komende 5 jaar.
In principe heb je geen ongelijk. Ruiz zou een regelrechte versterking betekenen en moet ook prima in de spits uit de voeten kunnen.
Echter: het is nog te vroeg om het pas verkregen gaatje met Twente uit handen te geven door ze van hun probleem af te helpen. Beter dan z'n kampioensjaar kon bijna niet maar de interesse bleef lauw. Als die jongen naar Portugal gaat en ze tussen de €12m en €15m oplevert is dat prima gezien de staat van hun scouting. Het hebben van geld maakt schijnbaar lui als je het arsenaal aan berichten leest met Eredivisie-hypes waaraan ze worden gelinkt. Alles behalve van onder de indruk. Op Douglas zijn ze ook maar door Ronald de Boer geattendeerd en voor de rest hebben ze het vizier rechtstreeks op België staan. Dus je weet: haal je de Costa Ricaan dan hebben zij vrij baan voor De Bruyne. Laat je'm waar-ie zit en ga je daar zelf voor dan is dat dubbele (en straks letterlijk driedubbele) winst. Op Kevin.
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Ma 30 mei 2011 20:20
|
|
Citaat: Vergeet niet dat je daarmee ook een directe rivaal in de competitie heel erg financiert, en dat we eigenlijk vooral op zoek zijn naar een echte Ajax centrumspits. Nu weet ik niet of Ruiz dus ook als centrumspits kan functioneren maar zo niet heb ik toch liever Sigthorsson.
Anders betaalt een andere club die 10 miljoen toch? Dan doen ze precies hetzelfde.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 30 mei 2011 23:00
|
|
Citaat: Toen ik hem één of twee maanden geleden als suggestie noemde, was jij er nog tegen, omdat hij op veel vlakken tekort kwam .
Inderdaad ik ben dan ook van mening verander, niet omdat ik Verhoek opeens een betere speler vind maar omdat ik denk dat hij beter past bij de andere aankopen die Ajax heeft gedaan of wil gaan doen (Theo Janssen, Boerrigter en Sigthorsson). Verhoes kracht is zijn voorzet en eerst had je daar niets aan met El Hamdaoui in de spits en Mertens (die ik liever zag komen dan Boerrigter) op links maar met Boerrigter (1.86/87 meter) en Sigthorsson (1.85/90 meter) heb je er wel iets aan en zal hij denk ik veel productiever zijn dan Sulejmani.
Stekelenburg; Vd Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Boilesen; Eriksen, Anita, Janssen; Verhoek, Sigthorsson, Boerrigter
Ajax zou dan trouwens ook bij corners en vrijetrappen gevaarlijk kunnen worden aangezien Vertonghen, Verhoek, Boerrigter, Boilesen en Alderweireld (en mogelijk ook De Jong) allen redelijk lang zijn en Theo Janssen natuurlijk de perfecte aangever is.
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Ma 30 mei 2011 23:09
|
|
Citaat: Toen ik hem één of twee maanden geleden als suggestie noemde, was jij er nog tegen, omdat hij op veel vlakken tekort kwam .
Inderdaad ik ben dan ook van mening verander, niet omdat ik Verhoek opeens een betere speler vind maar omdat ik denk dat hij beter past bij de andere aankopen die Ajax heeft gedaan of wil gaan doen (Theo Janssen, Boerrigter en Sigthorsson).
Dus jij denkt dat een team met:
Boerrigter - De Jong - Verhoek kampioenswaardig is?
Leuk voor Heracles of De Graafschap, maar kampioen word je er niet mee.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 30 mei 2011 23:10
|
|
Ik denk dat Ajax met zo'n aanval veel doelpunten kan maken aangezien Boerrigter en Verhoek beide een goede voorzet hebben en zelf ook kunnen scoren. Ik denk dat Verhoek meer assists zal geven en doelpunten zal maken dan Sulejmani zou doen naast een spits als Sigthorsson.
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Ma 30 mei 2011 23:15
|
|
Je moet vooruit willen, je gaat je team niet aanpassen op Sightorsson. We zijn net af van die middelmaat, en dan wil jij opnieuw middelmaat gaan halen voor veel geld?
Verhoek, Sightorsson..... Come on, daarmee ga je eerder achteruit, want veel beter dan De Jong en Sulejmani zijn ze echt niet, terwijl je toch weer een miljoen of 8 eraan kwijt bent. Beter gaan we voor 1 diepte-investering naast Boerrigter voorin.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 30 mei 2011 23:17
|
|
Ik denk dat je met Sigthorsson en Verhoek er qua doelpunten wel op vooruit zal gaan. Sigthorsson is meer een spits dan De Jong en Verhoek geeft veel meer assists dan Sulejmani. Ik had liever Mertens, El Hamdaoui, Sulejmani als aanval gezien maar speel je met Boerrigter en Sigthorsson (Ajax wil hem hebben) dan zie ik liever Verhoek als rechtsbuiten spelen.
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Ma 30 mei 2011 23:29
|
|
We hebben op een gegeven moment een aanval gehad van: Sulejmani - Huntelaar - Suarez. Garantie op doelpunten, maar bleek geen garantie op het kampioenschap. Doe mij maar lekker spelers die de Ajaxcultuur kennen, daar blijkt al jaren uit dat het beter is dan de hypes van de Eredivisie. Verhoek is een leuke speler voor ADO. Zal het vast goed doen bij een provincieclub als Twente.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Ma 30 mei 2011 23:49
|
|
Citaat: We hebben op een gegeven moment een aanval gehad van: Sulejmani - Huntelaar - Suarez. Garantie op doelpunten, maar bleek geen garantie op het kampioenschap.
Een uitspraak die nergens op is gebaseerd. Hoe vaak hebben deze drie samengespeeld? Een half jaar nadat Sulejmani kwam, vertrok Huntelaar. Bovendien raakte Huntelaar geblesseerd en speelde Sulejmani een aantal wedstrijd op 10.
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Di 31 mei 2011 00:04
|
|
Die is gebasseerd op de samenstelling van de selectie. Op de plek van geblesseerde Huntelaar kwam toen de topscorer van de Argentijnse competitie te spelen. Het ging mij om het feit dat het leuk is dat je zoveel 'doelpunten' in je selectie hebt zitten, maar dat het nog steeds een teamsport blijft, waarin spelers samen ten strijde gaan om de overwinning binnen te slepen, en niet als een Bjorn Vleminckx zoveel mogelijk doelpunten willen scoren of kunnen scoren. Dat je bent ingespeeld in de Ajaxcultuur is een hele grote pre.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Di 31 mei 2011 13:36
|
|
Maar dan heb je aan Verhoek juist een goede TvM aangezien hij een jongen met een geweldige mentaliteit is en juist niet voor eigen succes gaat. Sulejmani, Huntelaar en Suarez vergelijken met Boerrigter, Sigthorsson en Verhoek is gemeen aangezien de eerste drie veel meer talent hebben maar zoals je zelf al zei dus geen klik hadden terwijl ik Boerrigter, Sigthorsson en Verhoek wel een klik zie maken.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 31 mei 2011 13:43
|
|
Je hebt ook te maken met de rest van je elftal. Blijft V/d Wiel (of zijn kennelijk beoogde opvolger Ligeon) maar achterin hangen omdat er met Verhoek voorin geen ruimte voor hem is om op te komen? Is je middenveld voetballend sterk genoeg om Sigthorsson te ontlasten? Heb je iemand die de ballen tussen centrumverdediger en back geeft die Verhoek en Boerrigter nodig hebben?
Etcetera.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Di 31 mei 2011 13:51
|
|
Citaat: Je hebt ook te maken met de rest van je elftal. Inderdaad.
Citaat: Blijft V/d Wiel (of zijn kennelijk beoogde opvolger Ligeon) maar achterin hangen omdat er met Verhoek voorin geen ruimte voor hem is om op te komen? Sulejmani werd dit seizoen vaan genoemd als de reden van Vd Wiel minder vaak mee op kwam en ik denk dat dit onder Verhoek niet slechter zal worden.
Citaat: Is je middenveld voetballend sterk genoeg om Sigthorsson te ontlasten? Heb je iemand die de ballen tussen centrumverdediger en back geeft die Verhoek en Boerrigter nodig hebben? Met Janssen, Anita en Eriksen op het middenveld wel.
Verhoek zal het veld op rechts breder houden dan Sulejmani en daardoor zal er meer ruimte voor Janssen en Eriksen komen om dichter tegen de 16 te spelen. Met Janssens afstandschot is dit een extra pluspunt.
Ik ben geen groot fan van Verhoek (dat heb ik in het verleden wel aangegeven) maar denk dat het team beter komt te staan met hem (in plaats van Sulejmani) als rechtsbuiten.
|
Bertje
|
Geplaatst: Di 31 mei 2011 14:05
|
|
Je verhaal over Sulejmani is natuurlijk totaal geen argument. Als je een aankoop doet moet je er in alle opzichten beter van worden.
Verder zijn Janssen en Eriksen (nog) niet echt de spelers die de buitenspelers in de diepte lanceren. Janssen gebruikt zijn trap het liefst om iemand over grote afstand in de voeten te bereiken en stuurt vrijwel uitsluitend de buitenspelers diep op het moment dat hij zelf dieper staat - wat bij Ajax dus niet het geval zal zijn. Eriksen gebruikt z'n steekpasses vooralsnog bijna uitsluitend voor de laatste pass rond het doel. Hij zal daarin moeten groeien.
Al met al genoeg redenen om het nu niet op Verhoek te gooien. Zonde van het geld.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Di 31 mei 2011 14:10
|
|
Citaat: Je verhaal over Sulejmani is natuurlijk totaal geen argument. Als je een aankoop doet moet je er in alle opzichten beter van worden. Eerder heb ik al aangegeven waarom ik Verhoek liever als rechtsbuiten zie spelen (met de aankopen die Frank de Boer wil doen) dan Sulejmani. Hier wilde ik dus alleen maar aangeven dat Vd Wiels opkomen bij Verhoek niet achteruit zal gaan en dat dit dus niet een reden is om Verhoek niet te kopen.
|
Bertje
|
Geplaatst: Di 31 mei 2011 14:15
|
|
Natuurlijk wel! Als je een aankoop doet dan moet die aankoop in alle opzichten binnen je elftal passen.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Di 31 mei 2011 14:18
|
|
Citaat: Natuurlijk wel! Als je een aankoop doet dan moet die aankoop in alle opzichten binnen je elftal passen. Ik denk dat je (= Ajax) nooit 11 spelers bij elkaar zal vinden die in elk opzicht bij elkaar passen en zich totaal niet aan elkaar aan zullen hoeven passen.
|
Bertje
|
Geplaatst: Di 31 mei 2011 14:27
|
|
Natuurlijk heb je altijd te maken met imperfecties. Maar als je al een speler in huis hebt die een dergelijke imperfectie heeft, dan haal je dus niet voor enkele miljoenen nog een tweede speler met dezelfde imperfectie.
Zou compleet van de zotte zijn.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Di 31 mei 2011 14:29
|
|
Nu stel je als feit dat Verhoek die imperfectie heeft terwijl ik denk dat hij dat niet meer of minder zal hebben dan de welke rechtsbuiten die Ajax ook zou kunnen halen. Vd Wiel kwam veel op toen Suarez op 'rechts speelde' maar toen speelde Ajax eigenlijk met twee spitsen en werd de rechtsbuiten positie open gelaten waar Vd Wiel graag gebruik van maakte. Ik neem aan dat je niet naar zo'n systeem terug wil.
Ik heb trouwens eerder al aangegeven dat ik Verhoek pas zou open als Sulejmani kwijt is geraakt.
|
Bertje
|
Geplaatst: Di 31 mei 2011 14:36
|
|
Suarez was een combinerende speler. Sulejmani is dat veel minder. Verhoek ook niet zo en laatstgenoemde komt bovendien bij voorkeur zo min mogelijk van de lijn.
Als je nu een rechtsbuiten haalt dan moet je dus zoeken naar een rechtsbuiten die ruimte maakt en sterk is in de combinatie. Verhoek is dat niet.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Di 31 mei 2011 14:41
|
|
Citaat: Suarez was een combinerende speler. Sulejmani is dat veel minder. Verhoek ook niet zo en laatstgenoemde komt bovendien bij voorkeur zo min mogelijk van de lijn. Suarez hield het veld nauwelijks breed en daardoor was er ruimte voor Vd Wiel. Vd Wiel kreeg de bal vaker van middenvelders dan van Suarez. De meeste rechtsbuitens houden het veld breeder dan Suarez en dus zal er altijd minder ruimte voor Vd Wiel zijn om op te komen maar dat heb ik liever dan een rechtsbuiten die het veld niet breed houd.
|
Nikos85
Forum berichten: 371
Nieuws reacties: 60
|
Geplaatst: Di 31 mei 2011 15:12
|
|
Om ff in te haken op de discussie van spits/rechtsbuiten...Gewoon Sulejmani in de spits en op de counter spelen, met zijn snelheid moet dat levensgevaarlijk zijn als je dit tot in de perfectie beheerst.
|
Pariah
Forum berichten: 148
|
Geplaatst: Di 31 mei 2011 15:41
|
|
Citaat: Om even in te haken op de discussie van spits/rechtsbuiten...Gewoon Sulejmani in de spits en op de counter spelen, met zijn snelheid moet dat levensgevaarlijk zijn als je dit tot in de perfectie beheerst.
Je wilt dus dat AJAX als kampioenskandidaat op de counter gaat spelen???
Bovendien hebben we meer voetballend vermogen dan welke andere eredivisieploeg dan ook. Hoe kan je zoiets als Ajacied voorstellen?
|