Auteur
|
Bericht
|
Arjann
Forum berichten: 62
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 29 mei 2011 19:05
|
|
De Zeeuw? Tsja, 5 miljoen... Wellicht als zo'n bod er komt moet je dat doen ja... Maar dat komt er niet neem ik aan.
Over Ruiz: Er zijn diverse manieren op te scoren. Bijvoorbeeld door veel te werken spelhervattingen of door de bal voor te geven vanuit spelsituaties die daar op lijken. Bijvoorbeeld door van afstand schieten. Bijvoorbeeld door akties te maken. Of door open kansen te creeren.
De manier van Ajax, Barca en Arsenal is het veld groot maken en vervolgens snel rond spelen. Ik vind niet dat Ruiz daarbij past. Op deze manier ben je al het geld van CL deelname snel kwijt. Komt hij toch, dan hoop ik dat ik het verkeerd zie. Ruiz en Sulejmani in 1 team vind ik niets maar Sulejmani zal wel op de bank komen als Ruiz komt. Sulejmani scoort veel et weinig en allebij in 1 team zie ik niet zitten...
Ruiz is wel een erg goede voetballer. Dat kan schelen. Goede voetballers kunnen leren en dus ook anders leren spelen. Als De Boer en Cruijff het wel in hem zien zitten, dan trek ik mijn oordeel in :>
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Zo 29 mei 2011 19:19
|
|
Sulejmani scoort te weinig? Onder De Boer heeft hij nochtans een prima doelgemiddelde, en dit is pas de eerste keer dat hij echt het vertrouwen krijgt. Sowieso zie ik niet echt argumenten waarom Sulejmani in een team bij Ruiz past. Het is belangrijk aan het begin van balbezit het veld breed te houden, maar soms ook om naar binnen te komen, dat voert Ruiz bij Twente perfect uit.
|
YoranAjax
Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Zo 29 mei 2011 20:32
|
|
Ruiz is gewoon te duur. We moeten geen 11/12 miljoen uitgeven aan een speler. Ik schat dat ze dat zullen vragen, omdat Ajax een concurrent is in plaats van de 10 miljoen voor buitenlandse clubs. Sulejmani op links De Jong/Sightorsson/Matavz of wie er ook komt in de spits en Ruiz op rechts, pracht aanval. Sulejmani heeft een aardig doelpunten gemiddelde onder De Boer en wat RG zegt: "hij krijgt pas sinds kort het vertrouwen." Eigenlijk pas echt sinds De Boer trainer is. Ik zie in Ruiz ook niet de spits als hij zou komen, maar juist meer een rechtsbuiten. Sulejmani en Ruiz kunnen zeker wel in één team en in één aanval samen spelen, hoezo niet? Het probleem is dat hij helaas te duur is. Ajax moet niet weer dat soort bedragen investeren in spelers. Ajax moet zorgen dat ze elk seizoen zonder Champions League meegerekend zwarte cijfers kunnen schrijven!
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Zo 29 mei 2011 20:42
|
|
Wat een onzin trouwens. Termen als: ''we moeten niet de provincieclubs subsiëren.'' Wat een lulkoek man!
Ajax kan beste en kleine 10 miljoen betalen voor een speler als hij er meteen staat, onder de 23 jaar en flink wat potentie/restwaarde heeft. Voor Huntelaar en Suarez hebben we anders ook een kleine 10 miljoen betaalt. Dat geld was het absoluut waard. Wat hebben wij daar een plezier aan gehad zeg, prima investeringen lijkt mij!
Behalve Sulejmani kan ik geen spelers in Nederland bedenken die naar Ajax zijn gekomen boven de 6 à 7 miljoen hoor.
En Ruiz is natuurlijk een topspeler in Nederland! Hij zou ook nog op 10 en linksbuiten kunnen. Of hij in de spits kan weet ik niet. Maar met hém op rechts en Sulejmani op links wordt je kampioen gezien de verdediging en het middenveld. De Jong in de spits is dan zelfs niets mis mee.
|
christianeriksen
Forum berichten: 138
|
Geplaatst: Zo 29 mei 2011 20:46
|
|
Matavz zou een goede optie zijn nu de deal naar Napoli is afgeketst.
|
RogerGarcia
|
Geplaatst: Zo 29 mei 2011 21:35
|
|
Citaat: Matavz zou een goede optie zijn nu de deal naar Napoli is afgeketst.
Geen Ajax-spits.
|
YoranAjax
Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Zo 29 mei 2011 21:39
|
|
Citaat: Wat een onzin trouwens. Termen als: ''we moeten niet de provincieclubs subsiëren.'' Wat een lulkoek man!
Ajax kan beste en kleine 10 miljoen betalen voor een speler als hij er meteen staat, onder de 23 jaar en flink wat potentie/restwaarde heeft. Voor Huntelaar en Suarez hebben we anders ook een kleine 10 miljoen betaalt. Dat geld was het absoluut waard. Wat hebben wij daar een plezier aan gehad zeg, prima investeringen lijkt mij!
Behalve Sulejmani kan ik geen spelers in Nederland bedenken die naar Ajax zijn gekomen boven de 6 à 7 miljoen hoor.
En Ruiz is natuurlijk een topspeler in Nederland! Hij zou ook nog op 10 en linksbuiten kunnen. Of hij in de spits kan weet ik niet. Maar met hém op rechts en Sulejmani op links wordt je kampioen gezien de verdediging en het middenveld. De Jong in de spits is dan zelfs niets mis mee.
Een kleine 10 miljoen? Als het nou 7,5 8 miljoen was hadden we het meteen moeten doen, maar dat is het niet. Voor Europese subtop is de prijs iets meer als 10 miljoen dus voor Ajax is dit al snel 11/12 miljoen.
We moeten juist wel stoppen met het subsidieëren van de Eredivisie en dit is helemaal geen lulkoek. De subtop vraagt al jaren ongeveer het dubbelen van de eigenlijke waarde voor spelers aan Ajax, terwijl er ook genoeg goede spelers in het buitenland rondlopen die we voor veel minder kunnen ophalen.
Snap jij het huidige beleid van Ajax wel? Jonge talentvolle spelers halen, die laten doorstromen naar het eerste en voor veel meer verkopen. Geen spelers die hun naam al hebben gevestigd voor een miljoen of 10 binnen halen.
Cvitanich is onder andere gefaald terwijl we 7 miljoen voor hem hebben betaald.
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
|
Geplaatst: Zo 29 mei 2011 21:49
|
|
Cvitanich kwam uit Argentinië. We hadden het hier over Subsiëren van de Nederlandse clubs. Als een speler het waard is mogen ze er best geld voor vragen, Suarez en Huntelaar waren dat absoluut waard. Sigthorson voor kleine 5 miljoen is niet veel, maar ik vraag mij af of je dan kwaliteit hebt die er meteen staat zoals bij Suarez en Huntelaar wél het geval was. Dat SC Heerenveen zoveel voor Dost vroeg is natuurlijk gekkenwerk.
|
RogerGarcia
|
Geplaatst: Zo 29 mei 2011 22:07
|
|
Ruiz = pure klasse = een diepte-investering van 10 miljoen waard. In het achterhoofd houdende dat hij maximaal 2 jaar bij Ajax zal spelen, is er nog ruimte voor Ozbiliz, Ebecilio en Lukoki om zich te ontwikkelen.
Sightorsson 5 miljoen... Doe mij dan maar Ruiz voor 10 miljoen, weet je zeker dat je een goede speler binnen hebt die het verschil kan maken. Met dat geld van Suarez hebben we Janssen, Serero en Boerrigter gefinancierd, en dan is nog lang niet alles op.
Laat ze met het geld van De Zeeuw(5 miljoen), El Hamdaoui (4.5 miljoen) en Cvitanich (2.5 miljoen) maar een diepte-investering doen.
|
MrAjax
Forum berichten: 43
|
Geplaatst: Zo 29 mei 2011 22:38
|
|
Vergeet niet dat je daarmee ook een directe rivaal in de competitie heel erg financiert, en dat we eigenlijk vooral op zoek zijn naar een echte Ajax centrumspits. Nu weet ik niet of Ruiz dus ook als centrumspits kan functioneren maar zo niet heb ik toch liever Sigthorsson.
|
RogerGarcia
|
Geplaatst: Zo 29 mei 2011 22:43
|
|
Citaat: Vergeet niet dat je daarmee ook een directe rivaal in de competitie heel erg financiert, en dat we eigenlijk vooral op zoek zijn naar een echte Ajax centrumspits. Nu weet ik niet of Ruiz dus ook als centrumspits kan functioneren maar zo niet heb ik toch liever Sigthorsson.
Vergeet ook niet dat je een directe concurrent dusdanig verzwakt dat ze niet meer mee zullen doen om de titel + de verzwakking bij PSV = een zekere titel + bijbehorende Champions League.
Want Twente heeft echt geen aantrekkingskracht qua directe versterking.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Zo 29 mei 2011 22:48
|
|
Dachten we ook niet dat Twente zou terugvallen zonder: Perez, Tiote, Stoch, N'Koufo, Stam ?
In een goed beleid worden spelers makkelijker ingepast.. Twente is volgens seizoen gewoon weer een goede kanshebber..
Verder is PSV nog niet weg! Ze hebben 2 tikken gekregen, maar liggen nog niet knock-out.
|
RogerGarcia
|
Geplaatst: Zo 29 mei 2011 22:58
|
|
Citaat: Dachten we ook niet dat Twente zou terugvallen zonder: Perez, Tiote, Stoch, N'Koufo, Stam ?
In een goed beleid worden spelers makkelijker ingepast.. Twente is volgens seizoen gewoon weer een goede kanshebber..
Verder is PSV nog niet weg! Ze hebben 2 tikken gekregen, maar liggen nog niet knock-out.
Perez, Stoch, Nkufo, Tiote, Stam?
Daar lig ik als Ajacied niet wakker van, dat waren absoluut niet de sterkhouders, maar eerder de dissonanten. Met Ruiz en Janssen valt je hele geraamte weg.
Verder is PSV toch echt wel zo goed als knock-out. Ik verwacht komend seizoen in ieder geval niet veel uit Eindhoven.
Kun je Ruiz wegkapen doe je zeer goede zaken en kun je een definitieve "Lyon"-positie innemen de komende 5 jaar.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Zo 29 mei 2011 22:58
|
|
Ze wankelen maar zijn nog niet omgevallen..
|
RogerGarcia
|
Geplaatst: Zo 29 mei 2011 23:01
|
|
Citaat: Ze wankelen maar zijn nog niet omgevallen..
Aan ons dus te taak om die club definitief te laten omvallen komend seizoen. Met een diepte-investering en een aanval met Sulejmani----De Jong------Ruiz zie ik ons daar veel meer kans in hebben dan: Boerrigter-Sightorsson-Sulejmani, terwijl het netto verschil maar een miljoen of 6 is.
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Zo 29 mei 2011 23:07
|
|
Ruiz gaat natuurlijk niet komen en Twente gaat hem ook heus niet gaan voor 10 miljoen euro. Volgens mij heeft hij wel een verkoopclausule in zijn contract staan, maar dat bedrag is volgens mij wel hoger dan 10 miljoen. We hoeven niet te gaan discusseren over of hij wat zou toevoegen aan Ajax, maar ik denk dat hij absoluut niet haalbaar is. Sowieso wordt het financieel heel moeilijk te realiseren, maar ik denk ook niet dat Ruiz oren heeft naar een overgang naar Ajax. Beter gaan we verder kijken, want als je denkt dat Ruiz een reëele versterking is, moet je je roze bril maar even afzetten.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Zo 29 mei 2011 23:15
|
|
Ruiz wil niet en Ajax moet het niet willen. Op Ruiz verdien je niets. Als je hem verkoopt voor het bedrag waar je hem nu voor kunt halen, dan mag je al heel blij zijn. Weinig te winnen dus en voetballers zijn altijd gevaarlijke investeringen, daar ze dagelijks met schoppen geconfronteerd worden.
Verder is Ruiz een goede voetballer, maar een dergelijke transfersom niet waard. Subtopper. Wel iemand die ver is in zijn ontwikkeling overigens, maar niet van de categorie van Suarez.
|
Joeee
Forum berichten: 53
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 29 mei 2011 23:35
|
|
Citaat: Ruiz gaat natuurlijk niet komen en Twente gaat hem ook heus niet gaan voor 10 miljoen euro. Volgens mij heeft hij wel een verkoopclausule in zijn contract staan, maar dat bedrag is volgens mij wel hoger dan 10 miljoen..
15 miljoen geloof ik.
|
chrisje110
Forum berichten: 267
|
Geplaatst: Zo 29 mei 2011 23:36
|
|
De afkoopsom die in het contract van Ruiz is opgenomen 15miljoen. Ik verwacht niet dat Ajax dit wil/kan betalen en ik vind eigenlijk niet dat je Ruiz moet willen halen als je Micky voor de rechtsbuiten positie hebt. Een spits is prioriteit. Ik ben wel onder de indruk van Tom Boere uit de A1 van Ajax, die jongen heeft op termijn de kwaliteiten om misschien uit te groeien tot een type Huntelaar. Hij valt eigenlijk niet erg op in wedstrijden maar pikt zijn goaltjes zeker mee. Als directe versterking moet Ajax gewoon Matavz of een groot buitelands talent halen wat er direct staat.
|
RogerGarcia
|
Geplaatst: Zo 29 mei 2011 23:40
|
|
Citaat: Ruiz wil niet en Ajax moet het niet willen. Op Ruiz verdien je niets. Als je hem verkoopt voor het bedrag waar je hem nu voor kunt halen, dan mag je al heel blij zijn. Weinig te winnen dus en voetballers zijn altijd gevaarlijke investeringen, daar ze dagelijks met schoppen geconfronteerd worden.
Verder is Ruiz een goede voetballer, maar een dergelijke transfersom niet waard. Subtopper. Wel iemand die ver is in zijn ontwikkeling overigens, maar niet van de categorie van Suarez.
Internationale subtop, dan wel gesproken.
1 vraag: Vond je Huntelaar internationale top?
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Ma 30 mei 2011 08:04
|
|
Nee, maar Huntelaar was een stuk jonger en had een veel grotere groeimarge. Daarom hebben we hem ook met dikke winst kunnen verkopen.
|
chrisje110
Forum berichten: 267
|
Geplaatst: Ma 30 mei 2011 09:22
|
|
Huntelaar was in zijn Ajax tijd absolute top. In de 16 dodelijk... 33 goals in een seizoen en elke topclub stond in de rij. Hij heeft het bij Real en Milan niet kunnen maken maar in de 16 is er bijna geen betere spits dan Huntelaar.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
|
Geplaatst: Ma 30 mei 2011 13:46
|
|
Voor 10 miljoen mogen ze van mij Ruiz halen, maar 15 miljoen is een te groot risico. Zie het fiasco Sulejmani.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Ma 30 mei 2011 13:53
|
|
Ik zie liever Verhoek voor 3/4 miljoen euro komen en Siem de Jong in de spits staan. Ik denk dat als Siem de Jong vanaf de vleugels door Boerrigter en Verhoek wordt bediend hij er 20 per seizoen ik kan schieten. Maar van mij mag Ajax ook Sigthorsson erbij kopen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Ma 30 mei 2011 13:56
|
|
Verhoek? Meen je dat nou?
|