Auteur
|
Bericht
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 17 mei 2011 11:39
|
|
Zoals christianeriksen het zegt, zijn ze wel degelijk met elkaar te vergelijken.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 17 mei 2011 12:00
|
|
Omdat ze spitsen zijn? Edgar Davids en Xavi zijn allebei centrale middenvelders...
De Jong is een hele statische speler, Sigthorsson speelt juist altijd vanuit de beweging. In de basis compléét anders.
|
AFCA Niels
|
Geplaatst: Di 17 mei 2011 12:01
|
|
Nee, hij vergelijkt hun functioneren in de spits. Zoals de vergelijking De Jong-El Hamdaoui hier al een tijdje gaat.
|
Bertje
|
Geplaatst: Di 17 mei 2011 12:08
|
|
Verschil is dat hij er een algemene term als 'slechter' in gooit. Omdat het totaal verschillende types zijn, kun je dus niet op zo'n algemene basis vergelijken.
Zo, en nu weer over voetbal.
|
AFCA Niels
|
Geplaatst: Di 17 mei 2011 12:12
|
|
Ach, hoe moet je het dan omschrijven? Als De Jong vaker wedstrijden als tegen Twente gaat spelen volgend seizoen, komt Sigthorsson misschien wel helemaal niet aan de bak. Maarja, dat is als, als. Laat ze het maar lekker uitvechten.
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Di 17 mei 2011 12:13
|
|
Citaat: Ach, hoe moet je het dan omschrijven? Als De Jong vaker wedstrijden als tegen Twente gaat spelen volgend seizoen, komt Sigthorsson misschien wel helemaal niet aan de bak.
Maar daarom is het ook goed om een redelijk brede selectie te hebben. Als je dan niet presteert in het veld, lig je er volgende week gewoon uit. Dat zou gewoon de basis moeten zijn, concurrentie versterkt jezelf alleen maar.
|
Bertje
|
Geplaatst: Di 17 mei 2011 12:26
|
|
Citaat: Ach, hoe moet je het dan omschrijven? Als De Jong vaker wedstrijden als tegen Twente gaat spelen volgend seizoen, komt Sigthorsson misschien wel helemaal niet aan de bak. Maarja, dat is als, als. Laat ze het maar lekker uitvechten.
Tegen terugzakkende tegenstanders waarin je weinig diepgang in de spits nodig hebt bedoel je? Ja, dan kan hij zijn waarde hebben. Kijk eens hoe het zijn broertje verging (ook een spits zonder al te veel diepgang) aan de overkant: kon geen potten breken zo ver verwijderd van het doel van de tegenstander.
Kijk bijvoorbeeld eens naar de wedstrijden tegen Spartak. Eerste wedstrijd deed hij het goed tegen een terugzakkend Spartak (dat ook zonder een spits met al te veel diepgang speelde), tweede wedstrijd drukte Spartak meer en kwam De Jong er niet aan te pas. Dan heb je een spits nodig die de diepte in kan. Dat creëert namelijk ruimte voor je overige spelers. Net als Ajax vorig seizoen met Pantelic in de gemiddelde uitwedstrijd véél minder was dan thuis. Jol loste dat vaak (gedeeltelijk) op door Suarez naast Pantelic in de spits te zetten en niet op de rechtervleugel. Dat gaat echter ten koste van je veldbezetting.
|
AFCA Niels
|
Geplaatst: Di 17 mei 2011 17:32
|
|
Mag wel zo zijn, maar het is wel zo dat De Jong grote stappen maakt in de spits. Waar hij een paar maanden geleden daar slechts stond als figurant om spelers Sulejmani en Eriksen beter te laten voetballen, scoort hij nu zelf ook en wordt hij ook beter als aanspeelpunt. Je moet je niet altijd blind staren op wat een speler niet kan.
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Di 17 mei 2011 17:55
|
|
De Jong: Functionele techniek, kan met die functionele techniek heel soms een mannetje passeren. Redelijk sterk, zal niet heel snel aan de kant worden gezet. Weinig dreiging in de diepte. Weinig snelheid. Combinerend redelijk. Redelijk scorend vermogen. Kan een aardig balletje koppen.
Blinkt nergens in uit, maar een ideale speler om erbij te hebben. Maar onze nieuwe '9' zie ik niet in hem. We moeten ook geen spelers halen die een beetje beter zijn, maar die veel beter zijn. Ik kan Sigthorsson niet goed inschatten, hoe goed hij nou werkelijk is. Het is natuurlijk wel weer een speler die onder Verbeek zich manifesteert. Dat zijn eerder valkuilen geweest.
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Di 17 mei 2011 18:11
|
|
De Jong is wel een van de weinige die kan kaatsen, hoe is het daarmee bij Sigthorsson.
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Di 17 mei 2011 21:22
|
|
Ik vraag mij af of Sigtorsson wel dé oplossign is. Is hij beter dan De Jong? Ik betwijfel het. En volgens mij is Sigtorsson iemand die overal is, behalve in de spits. Iemand die heel veel loopt enzo. Bundesliga speler dus. En hebben wij niet meer behoefte aan een balvaste (kaatsende) spits? 185 CM is ook niet supergroot.
Ik zie liever Matavz of Arnautovic komen. Ik ben van mening dat je alleen iemand voor de spits moet halen als hij duidelijk beter is dan De Jong. Ik betwijfel dat bij Sigtorsson.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Di 17 mei 2011 22:26
|
|
Arnautovic is zo'n speler die je nooit 100% in het gareel krijgt net als Balotelli en bovendien ook minstens een Bundesliga salaris verwacht. Aan zulke spelers moet je niet willen beginnen. Ik deel je mening dat ik twijfel of Sigthorsson wel inderdaad een versterking is of een breedte aankoop.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Di 17 mei 2011 22:27
|
|
Als Sigthorsson niet duidelijk beter is dan Siem de Jong dan moeten ze hem niet kopen. Dan kan je namelijk beter De Jong en Castillion de kans geven. Ik heb Sigthorsson niet vaak genoeg zien spelen om hem goed te kunnen beoordelen.
|
AJAX NO. 1
Forum berichten: 27
|
Geplaatst: Di 24 mei 2011 09:13
|
|
Neem maar van mij aan dat Sigthorsson een welkome versterking is. Hij is balvast, kopsterk, kan de kaats maken en zelf de doelpunten maken, best allround.
Hij kan ook alleen maar groeien, dus de investering waard.
Die jongen staat er na een paar maanden.
|
Marc
Forum berichten: 164
|
Geplaatst: Di 24 mei 2011 11:10
|
|
Citaat: Neem maar van mij aan dat Sigthorsson een welkome versterking is. Hij is balvast, kopsterk, kan de kaats maken en zelf de doelpunten maken, best allround.
Hij kan ook alleen maar groeien, dus de investering waard.
Die jongen staat er na een paar maanden.
Dat denk ik ook! Heb nog liever Matavz maar die komt toch niet dus dan kom je al snel uit bij Sigthorsson.
Voordeel van Sigthorsson boven de Jong is dat hij bovendien meer een koele afmaker is.
|
Damsco
Forum berichten: 4
|
Geplaatst: Di 24 mei 2011 11:21
|
|
Ik weet niet of jullie het hebben gehoord.
Maar Reis is transfervrij.
Dat zou toch ook zo maar een zeer goede versterking zijn?
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Di 24 mei 2011 11:32
|
|
-Kan hij nog het niveau halen na zijn zware blessure?
-Idiote zaakwaarnemer (dankzij Pushkin vernomen), o.a. van Paulo Henrique (ex-heerenveen), die op geld uit is.
-Heeft een zwakke mentaliteit
-Is niet echt een meevoetballende spits meer een afmaker, iets wat Frank niet echt zoekt.
|
Bertje
|
Geplaatst: Di 24 mei 2011 11:41
|
|
Citaat: Ik weet niet of jullie het hebben gehoord.
Reis mag blij zijn als hij komend seizoen überhaupt een wedstrijd speelt. Niet echt de spits die we zoeken dus.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Di 24 mei 2011 12:14
|
|
Citaat: Ik weet niet of jullie het hebben gehoord.
Reis mag blij zijn als hij komend seizoen überhaupt een wedstrijd speelt. Niet echt de spits die we zoeken dus.
Als ie uberhaupt nog op niveau kan voetballen ooit.
|
Castel di Sangro
Forum berichten: 346
|
Geplaatst: Wo 25 mei 2011 14:21
|
|
Citaat: 'Ik zie mezelf bij Ajax spelen, mijn gevoel voor de club zal nooit verdwijnen'
Woensdag, 25 mei 2011 om 14:05
Nando Rafael heeft een terugkeer naar Ajax nog niet uit zijn hoofd gezet. De inmiddels 27-jarige aanvaller speelt inmiddels voor het Duitse FC Augsburg, dat promoveerde naar de Bundesliga, maar heeft zijn zinnen gezet op een club die in de Champions League uitkomt. “Ik weet zeker dat ik dat niveau aankan”, zegt Rafael in gesprek met NUsport.
De aanvaller speelde in de jeugdopleiding van Ajax, maar moest daar vertrekken omdat hij niet in aanmerking kwam voor een werkvergunning. "Maar mijn gevoel voor die club zal nooit verdwijnen”, zegt Rafael. “Ik zie mezelf er wel spelen, denk dat ik wel in het team zou passen. Ik ken de cultuur van de club, dat is mijn voordeel ten opzichte van andere spitsen. Maar het is niet zo dat ik van mezelf terug móét naar Ajax. Op dit moment concentreer ik me gewoon op Augsburg en de Bundesliga."
Rafael kreeg een Duits paspoort en speelde enkele wedstrijden voor Jong Duitsland, maar wil in de toekomst graag voor zijn vaderland Angola uitkomen. “Ik sta daar heel open voor. Als ik vandaag een uitnodiging krijg, dan zal je het wel lezen. Tuurlijk. Ik zou de mensen in Angola graag blij maken door voor hen te voetballen en te scoren. Angola is mijn land van herkomst. Wat maakt het uit dat er vroeger oorlog is geweest? Duitsland was jaren geleden ook een oorlogsland. Als het meant to be is dat Angola me oproept, dan ga ik voor mijn land uitkomen."
Hoppa! Voetbalzone!
*Gaat geduldig wachten op de geruchten over Kanu*
Ik heb de kerel dus werkelijk al in geen jaren meer zien spelen, maar gezien het verloop van zn carriere heb ik er dus wel ernstige twijfels bij.. Al heb ik gezien de geschiedenis toch nog een zwak voor hem..
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Wo 25 mei 2011 17:03
|
|
Het is wel verdomd spijtig hoe het met deze jongen gegaan is. Stond te boek als een groot talent, maar moest weg van de staat. Echt iets onbegrijpelijk, maar dat is een andere discussie.
Ik weet in ieder geval helemaal niets van hem. Hopelijk presteert hij goed.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Vr 27 mei 2011 07:59
|
|
Heeft 10 goals gemaakt in de 2. Bundesliga, de topscoorder daar is overigens naar Bayern (uit de 2. Bundesliga dan).. Ik volg dit ook niet genoeg om te kunnen zeggen of het eventueel een aanwinst zou zijn voor Ajax.
Iemand enig idee?
@ Leonel, ja dat is heel jammer geweest..
Edit: Ik zie net dat Ajax mogelijk interesse heeft in een spits uit Uruguay.. Lute, Guy, Gallina, el Millionairo en andere Zuid-Amerika volgers.. Kunnen jullie hier iets meer van zeggen?
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Vr 27 mei 2011 09:15
|
|
Garcia van Nacional dus. Mits die interesse serieus is moet hij toch naar ons komen, met die soort-van samenwerking en Suarez en Lodeiro (beide toch ook van Nacional?).
Pushkin, Gallina, El etc. kom d'r maar in met de biografie van de speler
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Vr 27 mei 2011 09:17
|
|
Aantal quotes waar de naam in voor kwam:
Citaat: Iemand enig idee of Santiago García, Sebastían Coates, en Mauricio Pereyra aanwinsten zijn voor Ajax (in de toekomst)? Spelers om in de gaten te houden vind ik het wel.
En Richard Porta vind ik ook wel iets hebben, al is deze wat ouder en teruggestuurt bij Siena.
Al deze spelers zijn van Nacional.
Helaas, toen geen reactie op gekomen.
Citaat: Volgens mij ook, maar in dit geval raakte Souza Cabrera vol in het gezicht. Maar goed, Uruguay gaat slordig om met de kansen. Santiago García is ook weinig geraffineerd. Het is vooral veel kracht.
Klinkt dus een klein beetje als een Lukaku?
|
RebuaH
Forum berichten: 404
Nieuws reacties: 5
|
Geplaatst: Vr 27 mei 2011 09:18
|
|
Citaat: Heeft 10 goals gemaakt in de 2. Bundesliga, de topscoorder daar is overigens naar Bayern (uit de 2. Bundesliga dan).. Ik volg dit ook niet genoeg om te kunnen zeggen of het eventueel een aanwinst zou zijn voor Ajax.
Iemand enig idee?
@ Leonel, ja dat is heel jammer geweest..
Edit: Ik zie net dat Ajax mogelijk interesse heeft in een spits uit Uruguay.. Lute, Guy, Gallina, el Millionairo en andere Zuid-Amerika volgers.. Kunnen jullie hier iets meer van zeggen?
Ik ben ook erg benieuwd naar de reacties van bovengenoemde forumleden, in afwachting daarvan heb ik ondertussen deze info al gevonden. 20 jaar oud dus en 1m82. Hij is pas basisspeler sinds afgelopen seizoen, maar kan indrukwekkende statistieken voorleggen. Hij lijkt me geen kaatsende bal vasthoudende spits, maar hij lijkt me fysiek wel erg sterk.
http://www.nacional.com.uy/mvdcms/uc_1960_1.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Santiago_G ... tballer%29
http://vodpod.com/watch/5377035-video-e ... montevideo
|