Geregistreerd: 08-05-2008 Forum berichten: 1221 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: Drachten
Geplaatst: Za 16 apr 2011 15:36
Citaat:
Is er iemand die deze jongen kent(zie filmpje)? Zo ja, zou dat iets zijn voor Ajax?
Edwin Eziyodawe
Ken hem niet. Maar zo'n bijzonder filmpje vind het niet, en ik ben al niet zo van de compilatie filmpjes. Wellicht dat hier iemand meer van hem weet maar het filmpje vind ik niet overtuigend.
Geregistreerd: 20-10-2009 Forum berichten: 4733 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Za 16 apr 2011 20:30
Heb de titel even aangepast.
Verder zou ik voor Huntelaar gaan. Je investeert dan wel veel in een spits die veel geld kost, en je krijgt het ook niet meer terug maar je hebt wel een garantie voor doelpunten + iemand die Ajax kent en hij is een ''goede'' jongen. Daarachter zou ik Castillion als tweede spits full time bij het eerste halen en hem ook elke wedstrijd als stand in of als extra spits op de bank zetten.
Geregistreerd: 31-03-2009 Forum berichten: 2138 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 17 apr 2011 14:33
Dat Lukaku had aangegeven Ajax als een goede tussenstap te zien is wat uit zijn verband getrokken. Het is in ieder geval totaal niet aan de orde en ook nooit geweest.
Geregistreerd: 14-07-2010 Forum berichten: 476 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: Dronten/Enschede
Geplaatst: Zo 17 apr 2011 15:30
Citaat:
Verder zou ik voor Huntelaar gaan. Je investeert dan wel veel in een spits die veel geld kost, en je krijgt het ook niet meer terug maar je hebt wel een garantie voor doelpunten + iemand die Ajax kent en hij is een ''goede'' jongen. Daarachter zou ik Castillion als tweede spits full time bij het eerste halen en hem ook elke wedstrijd als stand in of als extra spits op de bank zetten.
Ja Huntelaar is een goede afmaker, maar als de Boer opzoek is naar een type Kluivert dan heb je natuurlijk niks aan Klaas-Jan. Hij kan scoren van uit elke stand, maar hij kan ook totaal onzichtbaar zijn.
Geregistreerd: 14-07-2010 Forum berichten: 476 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: Dronten/Enschede
Geplaatst: Zo 17 apr 2011 15:32
Citaat:
Dat Lukaku had aangegeven Ajax als een goede tussenstap te zien is wat uit zijn verband getrokken. Het is in ieder geval totaal niet aan de orde en ook nooit geweest.
Snap ook niet dat mensen serieus denken dat Lukaku bij Ajax zou spelen, die jongen kan naar de top (Real Madrid en Chelsea) plus vraagt Anderlecht ook nog eens 20+ miljoen. Hij zegt dan wel dat het een goede tussenstap zou zijn, maar realistisch is het dus totaal niet.
Geregistreerd: 31-03-2009 Forum berichten: 2138 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 17 apr 2011 15:39
Hij gaf aan dat Ajax een goede tussenstap was, maar dat dat wel meer clubs zijn en ook Anderlecht. Het was een logisch antwoord op een vraag van een journalist.
Geregistreerd: 23-02-2008 Forum berichten: 673 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 18 apr 2011 21:09
Ik hoorde net van Derksen dat Sigthorson van AZ transfervrij is aan het einde van het jaar en hij aast op een vertrek. Ik heb die jongen een paar volledige wedstrijden gezien en ik denk dat hij erg goed bij Ajax zal passen.
Blijft behoorlijk goed in de punt staan en heeft techniek en fysiek en is in staat om doelpunten te maken.
Ik zou die als ik Ajax was oppikken voor een miljoen of 3. Lijkt me een puike deal.
Geregistreerd: 27-07-2010 Forum berichten: 168 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: Alkmaar
Geplaatst: Ma 18 apr 2011 21:12
Citaat:
Ik hoorde net van Derksen dat Sigthorson van AZ transfervrij is aan het einde van het jaar en hij aast op een vertrek. Ik heb die jongen een paar volledige wedstrijden gezien en ik denk dat hij erg goed bij Ajax zal passen.
Blijft behoorlijk goed in de punt staan en heeft techniek en fysiek en is in staat om doelpunten te maken.
Ik zou die als ik Ajax was oppikken voor een miljoen of 3. Lijkt me een puike deal.
Je zegt eerst dat hij transfervrij is en dan ga je als transferprijs 3 miljoen noemen? Dat klopt natuurlijk niet.
Verder heb ik er niet echt een goed beeld op of hij een echt goede spits is. Ik zal maar eens gaan informeren bij mijn az-vrienden...
Geregistreerd: 30-04-2008 Forum berichten: 4810 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 18 apr 2011 21:15
Derksen heeft dan verkeerde informatie. Sigthorson heeft een contract tot 2012 bij AZ. Kan me wel voorstellen dat Sigthorson op het EK-21 in de kijker wil spelen om zo een mooie transfer te maken.
Geregistreerd: 16-05-2008 Forum berichten: 1624 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 18 apr 2011 22:48
Citaat:
Persoonlijk vind ik het meer een 4-4-2 spits ala Kuyt, op zijn sterkst in de ruimte als ie kan sleuren en lopen maar geen spits die voornamelijk in de as voetbalt en de fluwelen balbehandeling en gogme heeft om daar te excelleren in de veelal kleine ruimtes. Wil hem niet beoordelen op zijn doelpunten alleen, 12 in 27 wedstrijden ofzo (waarvan 5 tegen VVV) maar geeft amper assists en dat is niet alleen maar omdat zijn medespelers de mooiste kansen verprutsen. Tis een opportunistische jongen die in Engeland op handen gedragen zou worden maar als ik eerlijk ben zie ik hem absoluut niet slagen bij Ajax net als 4-4-2 spitsen Rosenberg en Cvitanich die elders wel veelvuldig het net vonden.
Geregistreerd: 20-12-2007 Forum berichten: 346 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 2 mei 2011 23:16
Wat denken jullie van die Kolbeinn Sigþórsson? Ik ken 'm namelijk verder niet.. Alleen het verhaal van Vd Gijp dat het een 'renner' is, die zn energie kwijt moet..
Geregistreerd: 21-08-2007 Forum berichten: 9427 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 2 mei 2011 23:23
Even los van een oordeel over hem, van Suarez werd destijds ook gezegd dat het een draver was die alleen in de counter bruikbaar was...
Ik vind Sigthorsson wel een speler met veel energie. Hij is verder redelijk tweebenig, kan aardig koppen, is agressief voor het doel (en überhaupt in zijn bewegen), heeft een diepte actie en is doelgericht.
Geregistreerd: 10-12-2010 Forum berichten: 371 Nieuws reacties: 60 Woonplaats: -
Geplaatst: Di 3 mei 2011 00:37
Citaat:
Helemaal mee eens, je weet wat je koopt en we hebben een goalgetter tegoed sinds het vertrek van Suarez de miljoenen zijn er best. PLus die bonus die we nog voor em krijgen van Real. Snijder word bij een verkoop van 95 mil. nog ff 4,5 mil overgeschreven naar Amsterdam... ze moeten nie zeuren en gewoon iets goeds halen.
Geregistreerd: 03-06-2008 Forum berichten: 7454 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Di 3 mei 2011 08:32
100% zeker dat El Ham dan weg zal gaan, evenals Cvitanich. Denk uit de Nederlandse competitie wel de beste prijs/kwaliteit verhouding.
In mijn ogen beter dan: Dost, Junker, Vlemincx, Bulyikin etc..
Wel minder dan Luuk de Jong en Matavz maar die zijn niet betaalbaar.
Vind hem de laatste weken zeker aardig voetballen, is sterk, individuele actie, kan redelijk kaatsen. Heb wel vertrouwen in hem, in ieder geval meer dan in El Ham. Kan zowel in de diepte worden aangespeeld als in de voeten
Geregistreerd: 17-05-2009 Forum berichten: 3150 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Di 3 mei 2011 09:48
Even mijn post van de voorpagina:
Dat niet alleen, mensen die zeggen dat ze Sigthorsson niet een type Kluivert vinden maar Luuk de Jong wel...........Tsja..
Sigthorsson heeft namelijk qua spel veel meer weg van Kluivert dan Luuk de Jong. Sigthorsson is dynamischer, iets sneller, en heeft meer pure diepgang.
Luuk de Jong is iemand die voornamelijk bediend moet worden.
Geregistreerd: 18-08-2007 Forum berichten: 22238 Nieuws reacties: 1 Woonplaats: -
Geplaatst: Di 3 mei 2011 10:08
Citaat:
Ik vind hem een goede spits. Net als ik van El Hamdaoui vind overigens (al is die hopeloos uit vorm, deels dankzij de tactiek).
Maar aangezien lantaarnpalen als Pantelic en De Jong hier de norm zijn vwb spitsen op AF zal de rest wel zwaar tegen zijn.
Laat El Hamdaoui zich maar eens bewijzen in een grote competitie als de Bundesliga. Zal nog moeilijk genoeg worden met zijn gebrek aan koptechniek, linkerbeen en mentale weerbaarheid. Moeilijk genoeg....hij is niet eens europese subtop. Zijn eindstation is een middenmootclubje ergens in europa waar hij verder niet zal opvallen.
Citaat:
Helemaal mee eens, je weet wat je koopt en we hebben een goalgetter tegoed sinds het vertrek van Suarez de miljoenen zijn er best. PLus die bonus die we nog voor em krijgen van Real. Sneijder word bij een verkoop van 95 mil. nog even 4,5 mil overgeschreven naar Amsterdam... ze moeten niet zeuren en gewoon iets goeds halen.
Te duur, te hoog salaris. En Huntelaar is ook te beperkt. Heel goed in wat hij doet; goals maken. Maar verder heb je als team niet veel aan hem.
Verder kost Sneijder geen 95 miljoen, maar 40 miljoen. Niet alleen de kop lezen van een bericht, Nikos.
Kolbeinn Sigþórsson is de beste optie. Beter dan wat ik heb gehoord tot nu toe in ieder geval. Hij kan scoren, heeft een goede mentaliteit, technisch redelijk, snel, kan koppen, is jong....er zit nog veel rek in die jongen.
Geregistreerd: 16-05-2008 Forum berichten: 1624 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Di 3 mei 2011 10:13
Citaat:
Ik vind het een redelijk complete spits en gezien z'n contractduur een prima kwaliteits/prijsverhouding. Ik zou hem halen.
Ik twijfel om een aantal redenen, heb hem namelijk redelijk veel zien spelen dit jaar en zie in hem toch meer een 4-4-2 spits. Het jong heeft overduidelijk kwaliteit maar ik vraag me af hoe hij het doet in een 4-3-3 systeem waar de ruimtes klein zijn aangezien hij toch vooral veel wil sleuren en lopen. Niet heel erg balvast, niet heel sterk in de kaats, technisch kan het beter en ben bang dat het met hem een beetje een ratjetoe gaat worden voorin .
Wat wel voor hem pleit is dat hij constant in beweging is dus geen statische speler, geen luie spits die de tegenstander eenvoudig laat opbouwen (verdedigen en omschakelen begint voorin), komt ook regelmatig in de bal, oog voor de zijkanten als hij aan de bal is, heeft de gave om slim in de dode hoek van een verdediger te lopen om vervolgens met een steekbal/ voorzet vrij voor de keeper te staan en er zit een goede kop op gezien zijn uitgesproken carriereplanning.
Wel een jongen waar nog rek in zit en die ontegenzeggelijk kwaliteit heeft en waar nogal wat statiegeld op zit, alleen is hij de man die dit Ajax nodig heeft? That's the question.......
Indien El Hamdaoui blijft zeg ik niet doen, indien hij vertrekt hangt het af van de portemonnee van Ajax of men het moet doen.
Geregistreerd: 28-03-2010 Forum berichten: 267 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Di 3 mei 2011 10:40
Ik zou ervoor gaan als je de prijs kan drukken tot 3,5miljoen..
Deze jongen is pas 19 jaar, heeft aangegeven graag naar Ajax te willen en is een echte spits in tegenstelling tot Hamlap (is een halve nummer 10, vrije rol etc) Ik vind deze jongen voor de goal wat van Huntelaar weghebben maar hij is buiten de 16 beter dat Huntelaar. Redelijk tweebenig en kopsterk ik zou zeggen halen !