Auteur
|
Bericht
|
Geenidee4
Forum berichten: 531
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 30 jun 2011 15:36
|
|
Als je dat doet, heb je kans op de kroning van El Hamdaoui II.
Op zich lijkt El Hamdaoui me wel aardig hoor, buiten het veld. Maar hij is te veel een Suarez in het veld, en je moet ALTIJD meewerken met de trainer. Ookal speel je niet op je lievelingspositie. Helaas is het allemaal uit de hand gelopen, en we willen dat niet nog een keer. Hoe goed Arnautovic ook is.
|
witte gullit
Forum berichten: 168
|
Geplaatst: Do 30 jun 2011 15:46
|
|
Als we Luuk de Jong kunnen halen, dan moeten we dat meteen doen. Hij is jong, Nederlands en vrij compleet. Alleen heeft hij nog een doorlopend contract, dus zal hij heel duur zijn. Ik denk dat hij vrijwel onhaalbaar is. Het is mijns inziens wel de beste spits op de Nederlandse velden
|
RebuaH
Forum berichten: 404
Nieuws reacties: 5
|
Geplaatst: Do 30 jun 2011 15:51
|
|
Citaat: Hoe duur zal Luuk de Jong zijn? Misschien kan je een gokje (12 miljoen) wagen?
12 miljoen? Hebben we eindelijk geld en dan gaan we weer ongeveer 5 miljoen teveel betalen voor een speler, dacht het niet. Twente zal De Jong niet laten gaan als wij niet de absurde bedragen die jij noemt betalen. Je zegt het zelf, een gokje, sorry maar ik zie een gokje van 12 miljoen niet zitten. Is een goede spits met potentië hoor, maar de Boer heeft gelukkig aangegeven dat de geld kraan niet opengedraaid gaat worden.
De beste centrale spits uit Nederland? Je haalt zowel directe als potentiële kwaliteit. Hij is wel de ideale meevoetballende, scorende en fysiek sterke spits toch?
[size=50">[color=#0000FF">Stiekem hoop ik nog steeds op Arnautovic.[/color">[/size">
Grappige verkleinde blauwe zin, qua kwaliteit heb je gelijk maar die jongen heeft kortsluiting in zijn hoofd helaas.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 756
|
Geplaatst: Do 30 jun 2011 16:16
|
|
Een ezel stoot zich niet 2 keer aan dezelfde steen, als ze Arnautovic halen doen ze dat dus wel.
Gaat niet gebeuren lijkt me.
|
Joeee
Forum berichten: 53
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 30 jun 2011 16:25
|
|
De Jong heeft al aangegeven niet naar AJAX te willen in het programma B&B. Kan natuurlijk wel veranderd zijn nu het er bij AJAX zo goed uitziet.
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Do 30 jun 2011 17:09
|
|
Wat verwacht jij? Dat hij voor de twee finales eens even lekker gaat zeggen dat hij wel naar Ajax zal willen? Wetende dat die klans klein is gezien zijn contracstatus.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Do 30 jun 2011 17:21
|
|
Citaat: Wat verwacht jij? Dat hij voor de twee finales eens even lekker gaat zeggen dat hij wel naar Ajax zal willen? Wetende dat die klans klein is gezien zijn contracstatus.
Maar hij wilde wel ooit samenspelen met zijn broer Siem..
Luuk is helaas onhaalbaar dat wel..
|
Joeee
|
Geplaatst: Do 30 jun 2011 21:54
|
|
Zou het niet mooi zijn als FdB Sigthórsson eigenlijk ziet als de 2de spits, en vervolgens gewoon een betere spits erbij haalt. Waarbij ze eerst Sigthórsson proberen binnen te halen om die prijs van hem een beetje laag te houden (Aangezien AJAX voor die andere spits de portemonnee aardig moet opentrekken, en wanneer deze binnen is denkt AZ vervolgens ook flink te kunnen cashen).
|
Joeee
|
Geplaatst: Do 30 jun 2011 21:56
|
|
Citaat: Wat verwacht jij? Dat hij voor de twee finales eens even lekker gaat zeggen dat hij wel naar Ajax zal willen? Wetende dat die klans klein is gezien zijn contracstatus.
Daar moet ik je gelijk geven, maar denk gewoon evengoed dat hij nooit Twente zal willen verlaten voor AJAX.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Do 30 jun 2011 22:48
|
|
Haha, dat zo fantastisch zijn. Maar ik h eb werkelijk geen idee wie. Arnautovic, Reis of L. De Jong zie ik niet komen.
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Vr 1 jul 2011 00:40
|
|
Citaat: Zou het niet mooi zijn als FdB Sigthórsson eigenlijk ziet als de 2de spits, en vervolgens gewoon een betere spits erbij haalt. Waarbij ze eerst Sigthórsson proberen binnen te halen om die prijs van hem een beetje laag te houden (Aangezien AJAX voor die andere spits de portemonnee aardig moet opentrekken, en wanneer deze binnen is denkt AZ vervolgens ook flink te kunnen cashen).
Nee, een 2e spits van 5 miljoen halen zou ik gekkenwerk vinden. Kapitaalvernietiging, laat dan gewoon de Jong als eerste back-up (+middenveld back-up) staan met daarachter nog Castillion.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Vr 1 jul 2011 00:51
|
|
Citaat: My bad! Je hebt gelijk wbt dat CL verhaal.. Maar goed, ik blijf wel bij die vergelijking met Rommedahl en Kezman.. Je gaat namelijk een heel ander voetbal spelen dan het 'kapstok-spits'-idee dat FdB voor ogen heeft.. Matavz is geen kaatser maar een killer.. Je gaat dan gokken op snelheid van je voorhoede..
Porto speelt met Falcao voorin. Ook geen kapstok. Gokken die ook op de snelheid van hun voorhoede?
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Vr 1 jul 2011 09:34
|
|
Citaat: My bad! Je hebt gelijk wbt dat CL verhaal.. Maar goed, ik blijf wel bij die vergelijking met Rommedahl en Kezman.. Je gaat namelijk een heel ander voetbal spelen dan het 'kapstok-spits'-idee dat FdB voor ogen heeft.. Matavz is geen kaatser maar een killer.. Je gaat dan gokken op snelheid van je voorhoede..
Porto speelt met Falcao voorin. Ook geen kapstok. Gokken die ook op de snelheid van hun voorhoede?
En dat niet alleen, Frank de Boer heeft ook aangegeven dat hij niet naar een specifieke kapstok-spits zoekt. Hij wil een spits die sterk is in de kaats maar ook een diepgaande actie heeft en die goed met positiewisselingen om kan gaan.
|
Vienna
Forum berichten: 493
|
Geplaatst: Ma 4 jul 2011 18:02
|
|
Citaat: 4. Je haalt een echt jong talent uit bv. De Balkan, er lopen niet heel veel van dat soort spelers rond maar ze zijn er wel. Zal ook wel wel minimaal 3 miljoen kosten en dan schrijf je Castillion min of meer wel af.
Dat. Wat mij betreft kan het drie kanten op.
Als eerste kan het zo zijn dat je een nieuwe spits haalt en Castillion daarmee afschrijft. Hij heeft zopas bijgetekend en wil niet worden verhuurd. In dat geval kunnen we spreken van een mild wanincidentje, geen wanbeleid want we hoeven het niet groter te maken dan nodig.
Die logica volg ik niet maar het kan, het is bij ons niet uitgesloten.
En ten tweede kun je een nieuwe spits halen maar het alsnog in Castillion zien zitten. Zo zijn de berichten alleen niet. In dat geval zou die spits er één moeten zijn voor de korte termijn (categorie Pantelic) want twee jonge spitsen al aanwezig.
Dat is een even moeilijk te vinden als duur en onnodig gokje dat je kunt nemen.
In beide gevallen heeft het gevolgen voor je middenveld. Naast Eriksen en Janssen (onomstreden) wordt het vechten voor De Jong in wie De Boer het behoorlijk lijkt te zien zitten, en Anita als verdedigende middenvelder, misschien wel de beste beslissing van De Boer sinds z'n aanstelling.
Als derde optie heb je dan nog het te laten bij Sigthorsson alleen, voor wie een inspanning is gedaan, met De Jong als vaste vervanger en eventueel nog Castillion achter de hand.
Opteer ik voor het laatste. Zeg dat Sigthorsson een wedstrijd of 10 in totaal verstek moet laten gaan, dan lijken me die prima opgevangen te kunnen worden door De Jong. Heeft het daar recentelijk niet onverdienstelijk gedaan. Ben gewoon geen voorstander van breedteaankopen (wie wel?) noch van diepteaankopen voor op de bank. Is op zich niks mis mee maar we acteren niet in de Premier League.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Di 5 jul 2011 08:34
|
|
Een ervaren spits kan er dus altijd bij aangetrokken worden die genoegen neemt met een plaats op de reserve bank voor 1 of 2 seizoenen. Zeer waarschijnlijk wordt het dan of een oud-ajax spits of een Nederlanse spits.
Vreemd genoeg schiet bij mij de naam: Jan Vennegoor of Hesselink door mijn hoofd dan..
Niet dat ik het hoop maar dat lijkt mij 1 vd weinige opties.. Nederlands, redelijk ervaren, een kapstokspits.
|
Miro
Forum berichten: 42
|
Geplaatst: Di 5 jul 2011 09:42
|
|
Ik moest vanmorgen toevallig aan Jonathas denken, talentvolle Braziliaanse spits die bij AZ speelde. Werd verkocht aan Brescia, maar zij zijn dit seizoen gedegradeerd naar de serie B. Jonge, talentvolle spits met geweldige fysiek. Staat wel te boek als een beetje lastige jongen, maar zou de gok wel durven nemen...
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 756
|
Geplaatst: Di 5 jul 2011 10:09
|
|
Citaat: Ik moest vanmorgen toevallig aan Jonathas denken, talentvolle Braziliaanse spits die bij AZ speelde. Werd verkocht aan Brescia, maar zij zijn dit seizoen gedegradeerd naar de serie B. Jonge, talentvolle spits met geweldige fysiek. Staat wel te boek als een beetje lastige jongen, maar zou de gok wel durven nemen...
Als hij echt een lastige jongen is moet je het natuurlijk niet doen.
We proberen nu net een moeilijk type te lozen en dan wil jij er direct weer een binnen halen.
Bovendien geef ik dan liever Castilon de kans.
|
Bertje
|
Geplaatst: Di 5 jul 2011 13:41
|
|
Als er dan toch (na een verkoop van El Hamdaoui!) per se een spits bij moet komen, kies dan alsjeblieft niet voor een speler waar je langdurig aan vast zit. Vergeet niet dat Cvitanich nog steeds enkel verhuurd is (en hoogstwaarschijnlijk betaalt Ajax nog steeds een aanzienlijk deel van zijn salaris, want we hebben het hier over een Argentijnse club).
Zo kun je bijvoorbeeld een spits huren. Keirrison bijvoorbeeld - gaat me even puur om het voorbeeld - is weer terug naar Barca.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Di 5 jul 2011 13:52
|
|
Citaat: Als er dan toch (na een verkoop van El Hamdaoui!) per se een spits bij moet komen, kies dan alsjeblieft niet voor een speler waar je langdurig aan vast zit. Vergeet niet dat Cvitanich nog steeds enkel verhuurd is (en hoogstwaarschijnlijk betaalt Ajax nog steeds een aanzienlijk deel van zijn salaris, want we hebben het hier over een Argentijnse club).
Zo kun je bijvoorbeeld een spits huren. Keirrison bijvoorbeeld - gaat me even puur om het voorbeeld - is weer terug naar Barca.
Tja hangt ook beetje af van hoe men Castillion ziet, als men hem volledig afschrijft dan zou een jong talent halen wat zich in de luwte kan ontwikkelen maar wel potentie heeft om de stap te maken ook geen slechte optie zijn. Staat Castillion niet in de weg, Cvitanich heeft nog maar een contract voor 1 jaar (na komend seizoen) en je hebt toch 2 goede spitsen. Indien men acht dat Castillion er NOG niet aan toe is dan zou een kortlopende optie wel ideaal zijn inderdaad.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Di 5 jul 2011 13:52
|
|
Is ook een optie Bertje, mede vanwege het "overbruggen" een 1-jarig contract aan VoH lijkt me daarom vrij voor de hand liggend. Doet hij het aardig en er is nog steeds niets uit de jeugd hem voorbij gestreeft kun je hem net als Ooijer een jaar extra binden.
-Transfervrij
-Ervaren en Nederlands sprekend
-Kan als pinchhitter dienen
Twijfel alleen of hij nog wel goed genoeg is voor Ajax.
|
Bertje
|
Geplaatst: Di 5 jul 2011 13:55
|
|
Citaat: Tja hangt ook beetje af van hoe men Castillion ziet, als men hem volledig afschrijft dan zou een jong talent halen wat zich in de luwte kan ontwikkelen maar wel potentie heeft om de stap te maken ook geen slechte optie zijn. Staat Castillion niet in de weg, Cvitanich heeft nog maar een contract voor 1 jaar (na komend seizoen) en je hebt toch 2 goede spitsen. Indien men acht dat Castillion er NOG niet aan toe is dan zou een kortlopende optie wel ideaal zijn inderdaad.
Natuurlijk schrijft men Castillion nu niet volledig af. Die jongen is de afgelopen twee seizoenen meer geblesseerd dan fit geweest. Juist daarom is een kortlopende optie nu het beste, mijns inziens. Dan kun je na een jaar alsnog de balans opmaken.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Di 5 jul 2011 14:33
|
|
Citaat: Tja hangt ook beetje af van hoe men Castillion ziet, als men hem volledig afschrijft dan zou een jong talent halen wat zich in de luwte kan ontwikkelen maar wel potentie heeft om de stap te maken ook geen slechte optie zijn. Staat Castillion niet in de weg, Cvitanich heeft nog maar een contract voor 1 jaar (na komend seizoen) en je hebt toch 2 goede spitsen. Indien men acht dat Castillion er NOG niet aan toe is dan zou een kortlopende optie wel ideaal zijn inderdaad.
Natuurlijk schrijft men Castillion nu niet volledig af. Die jongen is de afgelopen twee seizoenen meer geblesseerd dan fit geweest. Juist daarom is een kortlopende optie nu het beste, mijns inziens. Dan kun je na een jaar alsnog de balans opmaken.
Of dat zo heel natuurlijk is, moet blijken. Frank de Boer kent zijn kwaliteiten natuurlijk als geen ander, de crux zit hem vooral in het feit dat FdB twijfelt aan zijn mentaliteit en absolute wil om te slagen en juist niet aan zijn voetballende kwaliteiten. Juist dat is een aspect wat moeilijk te leren is en het zal mij dan ook niet verbazen dat als FdB besluit dat er een tweede spits moet komen, hij een kruis zet door de naam van Castillion.
Staat los van hetgeen ik zou willen maar dit is het scenario wat ik aannemelijk acht.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Di 5 jul 2011 14:39
|
|
Hij kan ook de tweede spits halen om proberen het kwartje bij Castillion nog harder te laten rollen.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Di 5 jul 2011 21:16
|
|
Wat is het probleem bij hem, lui? Lastig is hij volgens mij niet. Maar als hij lui is snap ik er geen zak van als je op die leeftijd maar één wedstrijd bij Ajax heb gespeeld. Dan mag hij meteen oprotten van mij. Lastig is iets anders, dat hoeft niet eens altijd aan de speler zelf te liggen. Meer een fase en een combinatie van factoren. En met ''lastig'' bedoel ik Arnautovic, Ibrahimovic, Sneijder, Elia, Van Persie of Mido achtige tafarelen. Geen Balotelli.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Di 5 jul 2011 22:00
|
|
Heeft voornamelijk zijn fysieke voorsprong altijd gehad in de jeugd.. Is wat laks inderdaad.. Dat knoppie moet om.
|