Geregistreerd: 03-06-2008 Forum berichten: 7454 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Zo 3 apr 2011 22:48
Ik vond in het transferbeleid geen topic over eventueel nieuwe spitsen dus hierbij.
Op het moment hebben we drie en een halve spits in de A-selectie, of die in ieder geval speelminuten in het eerste hebben gemaakt:
- El Hamdaoui
- Cvitanich
- De Jong
- Castillion
El Hamdaoui zal na dit seizoen zijn spullen pakken, dat lijkt me vrij logisch. Hij staat de komende wedstrijden enkel om zijn financiële waarde niet te devalueren. Cvitanich is in mijn ogen niet goed genoeg voor Ajax, laat hem van de zomer maar terugkeren naar Argentinië.. De Jong deed het aardig maar niet meer dan dat en Castillion is nog niet klaar in mijn ogen..
Een van de belangrijkste zomer aankopen zal dus een Spits zijn die in het 4-3-3 systeem past.
Geregistreerd: 30-04-2008 Forum berichten: 4810 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 3 apr 2011 23:52
Naar mijn idee moet je helemaal geen lengte plakken op een speler of niet. Ik denk dat De Boer vooral een spits zoekt die in staat is om goed te kaatsen en bal vast kan houden, zodat andere spelers kunnen bijsluiten.
Geregistreerd: 24-10-2007 Forum berichten: 4200 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 4 apr 2011 00:26
Cvitanich inderdaad wegdoen. Die jongen heeft geen toekomst, zelfs niet als reserve. Hetzelfde gaat natuurlijk ook op voor El Hamdaoui. Castillion en De Jong als opties erbij halen voor komend seizoen lijkt inderdaad een duidelijke keuze. Daarnaast gaat gelukkig ook Suk weg.
Dan komt het er dus op neer dat je nog een kwaliteitsinjectie doet in de centrale spitspositie. Hier komt meteen ook het dilemma voor Ajax. Omdat je al De Jong en Castillion hebt met de ‘talentstatus’ kun je niet de gok wagen op een helemaal groene spits (spelers met nog amper ervaring op seniorenniveau). Tegelijkertijd zijn ‘ervaren’ spitse quasi onbetaalbaar voor ons – gezien het niveau wat we willen halen -, omdat elke laagvlieger in de PL dan ook wel ziet dat zo iemand wat kan en meer betaalt.
Vroeger heb ik wel eens voor Arnautovic gepleit als ideale pion, qua spel zie ik dat nog steeds zo. Alleen heeft die jongen samen met zijn mattie Ballotelli niet de mentaliteit die bij profvoetbal hoort. Dost is een optie die afgelopen winter ‘hot’ was, maar het lijkt me duidelijk waarom we die niet moeten halen.
Mogelijke opties van mijn kant [ik ken Zuid-Amerika verder niet">:
Emmanuel Riviere (21), nog geen geweldige doelpuntenmoyenne bij Saint Etienne momenteel en ook niet de wolkenkrabber die veel Ajacieden willen. Maar juist wel een technisch goede spits die ik in de toekomst wel de bij de Frans ploeg zal komen. Doet een beetje denken aan Gomis (O.Lyon) qua speelstijl. Heeft wel verlengd bij zijn club en Ajax zal wel wat mogen neerleggen voor hem…
Sebastian Ribas spelend voor FC Dijon (23, Uruguay). Lange spits die er daar al 18 inlegde. Komt uit de jeugd van Inter Milan, daar nooit doorgebroken. Is alleen wel een pure Appie happie spits (koppen en reageren op voorzetten, afstandschoten zijn ok) maar op technisch vlak komt hij toch te kort. Alleen in geval van nood.
Vaclav Kadlec (1 Al eerder beschreven, alleen nog net wat te bleu als je kijkt dat je ook Castillion en De Jong hebt.
Rasmus Jonsson (21) Speelt voor Helsingborg. Net als Ribas ook een beetje van het appiehappie werk. Twijfel ook enorm bij hem of hij het bij Ajax zou maken maar opzich kan dit wel een denkpiste zijn.
Klaas-Jan Huntelaar. Niet ideaal, desalniettemin verwacht ik dat hij binnenkort wel met Ajax in verband gebracht zal worden. Hangt natuurlijk ook af wat de plannen van de nieuwe Schalke trainer zijn. Persoonlijk denk ik dat hij nog wel bij Schalke blijft, zijn beginw as te goed. Schalkes andere opties zoals Charisteas en Raul zijn ook niet optimaal en Ajax zal te weinig kunnen bieden qua pecunnia.
Verder loopt er naar mijn mening erg weinig haalbaars rond momenteel.Wat dat betreft is dit – naar mijn mening – een erg slecht jaar om op zoek te moeten gaan naar een centrumspits. In het verleden zag ik meer opties. Er zijn wel een aantal spitsen van het kaliber goaltjesdief zoals Jelle Vossen van Genk of Ante Vukisic van Split. Maar dat soort spelers floppen bij Ajax geheid.
Mijn eerste aankoop voor dit Ajax zou overigens Kevin De Bruyne zijn, hoewel die jongen meer middenvelder is zou hij in geval van nood nog wel in de spits uit de voeten kunnen gezien zijn technische baggage en positioneel inzicht.
Geregistreerd: 22-06-2008 Forum berichten: 1489 Nieuws reacties: 1 Woonplaats: Hoorn
Geplaatst: Ma 4 apr 2011 00:37
Citaat:
Naar mijn idee moet je helemaal geen lengte plakken op een speler of niet. Ik denk dat De Boer vooral een spits zoekt die in staat is om goed te kaatsen en bal vast kan houden, zodat andere spelers kunnen bijsluiten.
De Boer denkt daar anders over. Die koos voor Bas Dost vanwege zijn lengte. Verder wilt De Boer ook een troef hebben op het moment dat het voetballend niet lukt, als ze nog iets willen forceren d.m.v. een lange bal of een corner.
Hoe staat het trouwens met Traore, Pushkin? Heeft iemand al meer informatie over Zohore, hoe goed is hij?
Geregistreerd: 16-05-2008 Forum berichten: 1624 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 4 apr 2011 10:23
Citaat:
Zou kunnen maar ik mag toch hopen dat er ook wat scorend vermogen ingekocht gaat worden. Hoeft overigens niet te betekenen dat er een spits gehaald moet worden die er minimaal 20 inschiet. Echter een sterke spits die de bal kan vasthouden en goed kan kaatsen heeft wel scorend vermogen om zich heen nodig. In de huidige selectie zijn de spelers die je op +10 inschaalt erg dun gezaaid.
Geregistreerd: 28-03-2010 Forum berichten: 267 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 4 apr 2011 13:57
Ik zou vol gaan voor Huntelaar, De Bruyne en Mertens.
Dan heb je in de aanval weer wat creativiteit. Dan mogen van mij Micky en El Hamlap voor elk redelijk bedrag weg.
Geregistreerd: 16-05-2008 Forum berichten: 1624 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 4 apr 2011 15:51
Citaat:
Ik zou vol gaan voor Huntelaar, De Bruyne en Mertens.
Dan heb je in de aanval weer wat creativiteit. Dan mogen van mij Micky en El Hamlap voor elk redelijk bedrag weg.
Waarom wil je die spelers halen, hoeveel denk je dat die jongens moeten kosten en waar haalt Ajax het geld vandaan?
Bij de reacties staat een goed filmpje. Zou dit dan een keer goed scout werk zijn van Ajax, of de interesse volgen van de andere clubs? Over de speler zelf kan er niet veel over zeggen na 1 filmpje, maar! Het filmpje ziet er goed uit . Iemand die hem beter kent? Lute misschien?
Gestopt
Geregistreerd: 30-04-2008 Forum berichten: 4810 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 4 apr 2011 20:08
Citaat:
Zou kunnen maar ik mag toch hopen dat er ook wat scorend vermogen ingekocht gaat worden. Hoeft overigens niet te betekenen dat er een spits gehaald moet worden die er minimaal 20 inschiet. Echter een sterke spits die de bal kan vasthouden en goed kan kaatsen heeft wel scorend vermogen om zich heen nodig. In de huidige selectie zijn de spelers die je op +10 inschaalt erg dun gezaaid.
Er lopen genoeg middenvelders rond bij Ajax +10 doelpunten kunnen maken. Dat Ajax dit seizoen moeilijk scoort komt mede omdat er vrij snel de bal word ingeleverd, waardoor er bijna geen aansluiting is vanuit het middenveld. Als je een aanvaller haalt die de bal vast kan houden, dan zal de aanvaller zelf ook meer in scoringpositie komen dan nu het geval is.
Geregistreerd: 24-10-2007 Forum berichten: 4200 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 4 apr 2011 20:30
Citaat:
Slecht artikel van het AD wat dat betreft...
Ken jij hem ook niet Push?
Nee, kijk geen Zuid-Amerika. Ik ken wel iemand die he beter moet kennen maar die zal vermoedelijk geen antwoord geven. Maar ik vind het gewoon slecht dat AD nie vermeld wat de linie of positie van deze jongen is.
Het lijkt me eerder iemad voor 'hangend op de vleugels' dan in de spits.
Ajax zal hem wel gescout hebben bij het jeugd WK als er al sprake is van echte interesse. Ik vermoed overigens dat deze jongen gewoon ‘aangeboden’ is. Aangezien ‘toevallig’ nog meer Nederlandse clubs interesse hebben. Van der Zee heeft overigens ooit bij de transfer van Farfan – die van dezelfde club afkomstig was – het scoutingsproces rondgemaakt. Ze zullen daar nog wel een telefoonnummer van hebben liggen op de club…
Geregistreerd: 17-05-2009 Forum berichten: 3150 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Za 16 apr 2011 13:20
Citaat:
Lukaku gaat toch niet komen en ik betwijfel het of hij wel de potentie heeft die hij volgens velen heeft.
Lukaku heeft aangegeven wellicht de tussenstap bij Ajax te willen maken. Daarnaast is het ook een prachtige stap.
Maare, niet de potentie?? Are you kidding? Die jongen is 17 (!!!!!) en staat al geruime tijd in de basis bij Anderlecht waar hij er veel in schopt. Helaas is dit de laatste tijd minder en heeft hij een vormdip, maar kom op, 17 !
Geregistreerd: 17-05-2009 Forum berichten: 3150 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Za 16 apr 2011 13:56
Citaat:
Lukaku is natuurlijk hartstikke duur.
En wat mij betreft is hij zijn geld niet waard. Zwaar overschatte speler. Mooie atleet, dat wel.
Het hangt ook een beetje af van de som geld die komende zomer gevraagd zal worden. Ben het met je eens dat hij niet meer dan 5,5 miljoen moet kosten.
Trouwens, AJAX is aanwezig geweest bij Genk om te scouten (waarschijnlijk ook voor de Bruijne), maar zou het niet ook voor Jelle Vossen kunnen zijn? Topscorer, Belgisch international en nog jong.
Geregistreerd: 28-03-2010 Forum berichten: 267 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Za 16 apr 2011 14:33
Jelle Vossen is een slechtere, jongeren versie van Huntelaar. Heb de laatste wedstrijden van Genk op hem gelet, zeker niet halen. Als die jongen niet scoort heb je er totaal niets aan. De kans dat hij bij Ajax niet tot scoren komt is reeel kijkend naar de druk.. Zoals al eerder gezegt. Hamlap verkopen+Van der Wiel verkopen en voor dat geld vol voor Huntelaar gaan. 12 miljoen zie ik voldoen om deze held terug te halen. Pak de Bruyne erbij en je bent absoluut zeker kampioen. Fischer voor de toekomst erachter, die kan mooi achter Huntelaar ruiken aan het eerste..
Geregistreerd: 01-04-2009 Forum berichten: 1903 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: Gestopt
Geplaatst: Za 16 apr 2011 14:37
Citaat:
Vol voor Huntelaar gaan. 12 miljoen zie ik voldoen om deze held terug te halen. Pak de Bruyne erbij en je bent absoluut zeker kampioen. Fischer voor de toekomst erachter, die kan mooi achter Huntelaar ruiken aan het eerste..
De Bruyne lijkt me geen goed idee, dan heb je Özbilliz, Ebecillio, Boerrigter en De Bruyne. Beetje te veel van het goede, vind je niet? Wij als Ajax moeten wel iets 'beters' kunnen halen als een Huntelaar die een lichte mislukking is geworden bij Schalke. Je hoort mij niet zeggen dat ik ontevreden zou zijn als Huntelaar komt. Maar ik denk dat er goedkopere, jongere opties zijn.
Gestopt
Geregistreerd: 08-05-2008 Forum berichten: 1221 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: Drachten
Geplaatst: Za 16 apr 2011 15:32
Om er alleen maar jonge jeugd in te gooien vind ik teveel van het goede. Ik juich de komst van Huntelaar juist wél toe. Een goed verleden bij Ajax, heeft een prima leeftijd en is voor Eredivisie niveau uitermate geschikt + dat je toch een beetje naam hebt in Europa. Hij mag dan mislukt zijn bij Schalke, de omstandigheden kwamen bizar slecht uit en was niet bepaald gelukkig met het kiezen voor Real en Milan, waar ik hem persoonlijk niet bij vind passen.