Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Internationale Jeugd-Transfers
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Internationale Jeugd-Transfers
Maker: AFCAKatwijkBekeken: 2570
Status: InactiefBerichten: 6
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
AFCAKatwijk

Forum berichten: 1903
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Ma 28 maa 2011 12:42
Er was gister toevallig als opvullend programma voor Studio Sport een kleine reportage over dit onderwerp. Ik kan die video op dit moment niet vinden, misschien later of iemand anders. Edit: Zie post hieronder.

Vandaag is dit onderwerp weer in het daglicht gekomen, door de interesse van Liverpool naar Kishna toe. Het zou voor Ajax erg jammer zijn als we dit, 'naar wat schijnt' grote talent kwijt zullen raken.

Dit zal dan weer een bekende talent zijn die naar Engeland vertrekt na: Ake, v Velzen, Bruma, Brouwers enz. De jongens die dus voor het grote geld gaan. Op zo'n jonge leeftijd word je zo verleid door het grote geld en denk je niet aan de rest van je carrière.

Het rare is dat er over geklaagd word, terwijl Ajax zich ook op dit gebied moet richten.
Gestopt
theumas

Forum berichten: 455
Geplaatst: Ma 28 maa 2011 12:49
http://nos.nl/artikel/228843-talenten-z ... isten.html

Video staat erbij
RogerGarcia

Forum berichten: 1469
Geplaatst: Ma 28 maa 2011 12:50
Tsja, zo werkt het nou eenmaal. Wij plukken ook een Eriksen en een Boilesen weg bij andere clubs.

Ajax moet haar jeugdopleiding weer blijven verbeteren en de hoogste prioriteit geven, zodat we daarmee weer op het allerhoogste niveau kunnen komen, zodat talenten inzien dat ze bij Ajax de hoogste kans hebben om te slagen als voetballer.
AFCAKatwijk

Forum berichten: 1903
Geplaatst: Ma 28 maa 2011 13:11
Citaat:
http://nos.nl/artikel/228843-talenten-zorgenkindjes-of-avonturisten.html

Video staat erbij

Bedankt!
Gestopt
chrisje110

Forum berichten: 267
Geplaatst: Ma 28 maa 2011 17:04
Als de talenten die op jongen leeftijd naar grote clubs gaan verloederen daar uiteindelijk.. Iedereendie genoeg talent heeft voor de jeugdopleiding van Ajax moet inzien dat als hij goed genoeg is hij er uiteindelijk toch wel komt. Met de nieuwe lijn die bij Ajax is ingezet krijgt de jeugd de kans. Als je echt goed bent komt het grote geld toch wel..
Ajax Amsterdam

Forum berichten: 28
Nieuws reacties: 169
Geplaatst: Di 12 jul 2011 16:48
Citaat:
FC Barcelona haalt Ajaciedje

Een amper 12-jarige voetballer maakt de overstap van Ajax naar FC Barcelona. De linksbuiten, Bobby Adekanye, verlaat Ajax D2 voor de Catalaanse grootmacht.
Vermoedelijk ligt er in Barcelona een contract klaar voor de ouders van de jongen. Volgens de FIFA-regelementen mogen clubs geen jongens jonger dan zestien benaderen. Om dat te omzeilen worden hun ouders 'vastgelegd'.
Adekanye, geboren in Nigeria, kwam als F-pupil van de Alphense amateurclub VV Alphia naar Ajax. Hij behoorde tot de wekelijks uitblinkers in Amsterdam.

http://www.spitsnieuws.nl/archives/spor ... -ajaciedje
guy_ajax

Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
Geplaatst: Wo 13 jul 2011 15:47
Ik vind er echter wel een verschil inzitten wat Ajax doet in vergelijking met Chelsea of Manchester City bijvoorbeeld. Ajax contracteert alleen spelers van boven de 16 jaar. Dat is gewoon legaal, ze betalen ook een prijs aan de club (zie Fischer bijvoorbeeld).

De andere, met name Engelse, clubs doen meer aan kinderhandel. Ajax haalt er gemiddeld, hooguit, twee per jaar. Dan zit ik nog aan de hoge kant. Allemaal boven de 16 jaar trouwens. Het slagingspercentage is daarom vrij hoog.
De Engelse clubs halen spelers van onder de 16 jaar, dat is dus illegaal. Ze bieden de ouders een hele goede baan aan en laten het hele gezin overkomen. Als het kind niet presteert is het einde contract en zoeken ze het zelf maar uit. Dat doen ze niet één of twee keer per jaar maar minimaal twintig keer.

Dan is er nog het sportieve dat er bij Ajax duidelijk wél is. Zeker nu krijg je als talent volop kansen. Je speelt om het kampioensschap, normaalgesproken speel je ook Champions League. En je leert met druk omgaan. Dat zie je verder alleen nog maar bij Barcelona en een heel klein beetje bij Arsenal en Manchester United.

Kan me nog herinderen dat Ajax een aantal jaar geleden een groot talent in Argentinië (volgens mij) zag/getipt werd, maar hij was pas 12 jaar ofzo dacht ik. Dat vonden ze te jong. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij was het Messi. Stond één à twee jaar terug iets overin in de VI.

Ik vind het dan ook dat Ajax de goede weg is ingeslagen. Spelers boven de 16 jaar mag je uit heel de wereld laten komen. Mits ze de kwaliteiten hebben natuurlijk. Falcao kon ook naar Ajax, maar die verkoos het Spaanstalige River Plate boven Ajax.
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.888
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.373.311 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Internationale Jeugd-Transfers
Ga
Zoeken: