Forum
Forumoverzicht » Onder De Streep » Kleedkamer 2 » FC Utrecht - Ajax
Ga
Zoeken:

Onderwerp: FC Utrecht - Ajax
Maker: 343Bekeken: 7740
Status: InactiefBerichten: 6
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Di 23 okt 2007 17:24
Citaat:
Ajax traint zonder Stam en Davids, maar met Stekelenburg

Bron: Sportweek

In de nasleep van de wedstrijd van zaterdag tegen NEC, trainde Ajax dinsdag zonder de nog altijd niet geheel fitte aanvoerder Jaap Stam. Keeper Maarten Stekelenburg, die in de wedstrijd tegen NEC een vinger brak, was wel aanwezig op het trainingsveld, maar liet zijn handschoenen links liggen. De al langer geblesseerde Edgar Davids (foto) ontbrak ook op de middagtraining. Eerder op de dag, tijdens de eerste training, deed de routinier wel mee met enkele sprintoefeningen.

Kennedy Bakircioglu lijkt weer hersteld van een blessure aan zijn buik en deed volop mee tijdens de training. Het is echter nog onduidelijk of Stam, Stekelenburg en Bakircioglu fit genoeg zijn voor de wedstrijd van komend weekeinde in en tegen FC Utrecht.
Anonymous

Forum berichten: 4060
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Zo 28 okt 2007 12:48
Gentenaar speelt vandaag en Ajax heeft een klein veldoverwicht, of
eigenlijk had. ik heb nog weinig van de wedstrijd gezien want wintertijd of
niet, ik heb me verslapen :bag:
Kaboem!

Forum berichten: 1743
Geplaatst: Zo 28 okt 2007 14:49
Juichen we niet meer als we gewonnen hebben?
Eto'o

Forum berichten: 11824
Geplaatst: Zo 28 okt 2007 15:21
GOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL!

Gano el Ajax, gol marcado de....Huntelaar!

Vierde wedstrijd die Bertje en ik samen kijken en de vierde die Ajax met
1-0 wint (PSV in de JCS, Heracles uit, Dinamo uit, Utrecht uit).
Pal

Forum berichten: 215
Geplaatst: Zo 28 okt 2007 15:25
Geen al te beste maar wel zeer vermakelijke wedstrijd. Ik was druk bezig
met de boekhouding en kon dus maar met een half oog kijken, maar wat
ik zag was een wedstrijd vol passie en strijd.
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Zo 28 okt 2007 15:36
Pfffffff.

Speciaal voor Luuk: Maduro was vandaag met afstand de beste!
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Zo 28 okt 2007 15:39
Citaat:
Vierde wedstrijd die Bertje en ik samen kijken en de vierde die Ajax met
1-0 wint (PSV in de JCS, Heracles uit, Dinamo uit, Utrecht uit).

Het is dus jullie schuld dat AJAX uit de UEFA-cup en CL ligt! :cry:
1-0 is goed! ;)

Citaat:
Ajax bijt van zich af en wint bij FC Utrecht

Bron: Voetbal International

Ajax gaf fysiek meer dan partij en heeft mede daardoor een logische overwinning geboekt in De Galgenwaard. Want als de Amsterdammers in de duels niet onderdoen voor FC Utrecht, moet het surplus aan kwaliteit uiteindelijk de doorslag geven. En zo gebeurde (0-1).

Vooral de eerste tien minuten zette Ajax de toon. De gasten waren feller en attenter en troefden de thuisploeg op alle fronten af. Met ons valt deze keer niet te sollen, leek de boodschap waarmee Adrie Koster zijn team het veld in had gestuurd.

De sterke start leverde een paar kansen op. De meest hachelijke situatie was een schot van Dennis Rommedahl, die zijn inzet door Franck Grandel op de lat getikt zag worden.

De doelman van Utrecht onderscheidde zich later ook met rare acties. Zo verwerkte hij een schot van George Ogararu knullig en bracht de lat opnieuw redding. Bovendien schoot hij de bal tegen de halfslachtig jagende Klaas-Jan Huntelaar op, maar opnieuw werd het hem niet fataal.

Aan de andere kant mocht Dennis Gentenaar evenmin klagen. De vervanger van de geblesseerde Maarten Stekelenburg dacht Robin Nelisse uit te kunnen kappen. De spits trapte er niet in maar had te lang nodig om te profiteren.

Het duel was voor rust vooral fel, snel en onnauwkeurig, ook omdat Utrecht zich hervond. Na de pauze zakte het tempo. Ajax bleef via Luis Suárez het meest dreigend. De Uruguayaan creëerde kansen met zijn dribbels, maar kwam steeds net tekort.

De winnende goal viel uiteindelijk in de 68ste minuut. De Utrechtse buitenspelval haperde, waardoor invaller Albert Luque alleen doorbrak. De Spanjaard gaf af op Huntelaar en die behield het overzicht en mikte de bal in de bovenhoek.

Huntelaar kwam met zijn tiende van het seizoen in de Eredivisie op gelijke hoogte met Afonso Alves, al had de Braziliaan wel zes wedstrijden minder nodig. Bovendien passeerde Ajax Feyenoord op de ranglijst. De twee rivalen hebben evenveel punten, maar Ajax' doelsaldo is een stuk beter. FC Utrecht blijft onderaan de middenmoot hangen.
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.887
Berichten: 213.631 Onderwerpen: 2.462 Nieuwste lid: vpdzflq308
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.311.489 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Onder De Streep » Kleedkamer 2 » FC Utrecht - Ajax
Ga
Zoeken: