Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Di 10 mei 2011 20:09
|
|
Verbazingwekkend om te lezen dat sommige mensen Blom de schuld geven van de bekernederlaag. Blom floot zoals dat in het voetbal gebruikelijk is: pietluttig. De vrije trap was inderdaad geen overtreding van Verthongen. Het punt is alleen dat een foutje halverwege de eigen helft van Ajax natuurlijk nooit een beslissende actie mag zijn. Janssen sneed de bal geweldig aan, maar hoe onze verdediging stond te schutteren was weer om te janken.
Niemand loopt met zijn man mee, niemand blokkeert zijn tegenstander en de keeper zat er weer gigantisch naast. Beide punten zijn overigens weinig verrassend, want dat gebeurt structureel
|
Ping
Forum berichten: 3011
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 10 mei 2011 20:15
|
|
Leg mij nu eens uit waar Jantje die overtreding maakt... Janko komt met zijn elleboog in Jan zijn gezicht, Jan duikt in elkaar.... Ik zie hem geen overtreding maken!
|
M
Forum berichten: 474
|
Geplaatst: Di 10 mei 2011 20:17
|
|
Als we toch aan het uitleggen zijn, kan je me dan meteen uitleggen wie er zegt dat Vertonghen een overtreding maakt??
|
Ping
Forum berichten: 3011
|
Geplaatst: Di 10 mei 2011 20:20
|
|
Ho, sorry! Beter lezen Ik dacht dat hij zei dat hij juist wel vond dat Jantje een overtreding maakte... Excuses :)
|
Stormrage
Forum berichten: 354
Nieuws reacties: 3
|
Geplaatst: Di 10 mei 2011 20:20
|
|
Klopt, daar geef ik je groot gelijk in. Maar ik ben het nou wel een beetje zat dat de scheidsrechter zóvaak een stempel op een wedstrijd drukt. Ik vind: een scheidsrechter is er om het duel in goede banen te begeleiden, niet om er te bepalen wie er wint of niet (bewust of onbewust).
Maar dit kun je alleen maar tegengaan door camera's te gebruiken. En dat gaat voorlopig niet gebeuren.
Maar ik geef inderdaad ook de grensrechter (dus niet Blom, want die stond er te ver vanaf) enige schuld van de tegengoal. Hij stond er een halve meter vandaan en had net zoals ieder ander kunnen zien dat Vertonghen niks verkeerd deed en dat Janko een elleboog uitdeelt. Maargoed, dat ziet hij dus blijkbaar niet (of hij wil het niet zien, maar ik geloof niet in die complottheorieën) en dan moet Ajax ervoor zorgen dat er niet gescoord wordt uit de vrije trap. Gebeurt wel, weg beker.
Deels eigen schuld, deels schuld grensrechter.
En misschien nog even voor de duidelijkheid: Twente heeft mijn inziens absoluut verdiend de beker gewonnen, dus dat heeft Ajax aan zichzelf te wijten. Maar de 3-2 is uiterst discutabel.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Di 10 mei 2011 20:40
|
|
@Stormrage
Waarom is een vrije trap halverwege de helft van Ajax beslissend? Dit zijn plaatsen waar vandaan normaal gesproken niet gescoord kan worden. In principe gaf Blom ons (ook onterecht) een veel mooiere kans: de vrije trap van Siem de Jong.
Ik ben het er niet mee eens dat dit (jij zegt deels) de schuld is van Blom. Sterker nog: ook al was de vrije trap een verkeerde beslissing, Blom heeft in mijn ogen geen enkele schuld aan de 3-2
|
Stormrage
|
Geplaatst: Di 10 mei 2011 20:44
|
|
Je moet lezen wat ik zeg. Ik zeg niet dat ik Blom de schuld geef, maar de grensrechter (voor een deel). Hij stond er een halve meter vanaf en had echt moeten zien dat Vertonghen niks deed. Maargoed, de vrije trap werd gegeven en dat moet Ajax ervoor zorgen dat Twente niet scoort.
|
Vienna
Forum berichten: 493
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 10 mei 2011 20:48
|
|
Ook de grensrechter treft geen blaam. Kunnen zij - Blom en hij - het helpen dat iedere standaardsituatie tegen over de middellijn bij Ajax resulteert in een Alarmfase 1-situatie? Hoogstens moeten ze zich realiseren met de dezelfde precisie en terughoudendheid dat soort vrije trappen uit te delen als wanneer zo'n duwtje in het strafschopgebied plaatsvindt. Dan zijn ze stukken minder scheutig.
|
M
Forum berichten: 474
|
Geplaatst: Di 10 mei 2011 20:53
|
|
Feit: er is een vrije schop gegeven die niet terecht was. Feit: uit die vrije trap, vlak voor het einde verlenging werd gescoord.
Los van het feit dat Ajax die bal niet in had mogen laten koppen is het niet tegen te spreken dat er gescoord werd uit een onterechte vrije trap. Nu vind ik het alleen maar positief, want a) Ajax werd zo nog even met de neus op de feiten gedrukt hoe het zondag niet moet. En b) zo'n onterechte vrije trap wekt wraak gevoelens op. Aangezien Ajax zondag de wedstrijd van hun leven moet voetballen en het zondag erg dicht bij elkaar lag zijn het dit soort dingen die de balans positief moeten laten doorslaan.
|
Stormrage
|
Geplaatst: Di 10 mei 2011 20:56
|
|
En dat is dus precies wat ik probeer duidelijk te maken. Maar óf, ik verwoord het heel onduidelijk (wat volgens mij niet het geval is), óf mensen begrijpen mij gewoon niet (wat ik dan ook weer niet begrijp aangezien ik volgens mij duidelijk verwoord wat ik bedoel). Maargoed, dat dus.
|