Auteur
|
Bericht
|
MichelAngelo
Forum berichten: 93
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 27 maa 2011 13:20
|
|
De ASD moet niet alleen zwijgen, maar zichzelf volledig opheffen!
Na dit soort lulkoek statements zijn ze totaal ongeloofwaardig geworden. Dit samenraapsel van zogenaamde supporters groepen wordt blijkbaar dusdanig beïnvloed door de pluche ridders dat zij inmiddels als marionetten fungeren.
Cruijff oproepen TD te worden is een totaal overbodige oproep. Wat is de reden daarvan? Wat is het nut? Heeft hij bij Barca ook functies moeten oppakken om zaken te structureren?
De ASD maakt zich compleet belachelijk!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 27 maa 2011 14:41
|
|
Compleet met je eens, MichelAngelo. Het voelt als verraad.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Zo 27 maa 2011 17:42
|
|
Ik heb in ieder geal een malje uit gedaan naar de SVA en raad anderen aan hetzefde te doen.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Zo 27 maa 2011 18:13
|
|
Wat heb je hierin beschreven?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 27 maa 2011 18:31
|
|
In beleefde bewoordingen:
- dat ik vond dat zich geen partij moesen stellen in dit conflict
- dat hun voorstel: Cruijff als TD alleen vanuit zijn gezondheidssituatie al nergens op sloeg.
- dat ik de suggestie dat hun standpunt van alle supporters afkomstig as ronduit storend ervoer.
|
Vienna
Forum berichten: 493
|
Geplaatst: Zo 27 maa 2011 19:45
|
|
Het technisch directeurschap ook. Hoe hadden ze zich dat voorgesteld? Dat er iemand op JC's vingers komt kijken om te zien of-ie wel functioneert? De man is 63 en brengt een nieuwe generatie in stelling, net zoals-ie dat een paar jaar terug van plan was te doen.
Pfff... Foeke Booy is td, en Ernie Stewart, en Leo Beenhakker tot z'n zevenentachtigste. Het is niks minder dan een belediging. Ongekend.
|
MichelAngelo
|
Geplaatst: Ma 28 maa 2011 00:08
|
|
Citaat: In beleefde bewoordingen:
- dat ik vond dat zich geen partij moesen stellen in dit conflict
- dat hun voorstel: Cruijff als TD alleen vanuit zijn gezondheidssituatie al nergens op sloeg.
- dat ik de suggestie dat hun standpunt van alle supporters afkomstig as ronduit storend ervoer.
Ik heb je voorbeeld zojuist gevolgd. Heb aangegeven dat ze hun eerdere roep om Cruijff niet hadden mogen verloochenen. Dat hun statements de indruk geven onder controle te staan van de directie en ze zich ongeloofwaardig maken.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Di 29 maa 2011 12:21
|
|
'Ajax-fans vormen de grootste inkomstenbron, dan mag je ook wat eisen'
Dinsdag, 29 maart 2011 om 12:01
Frank Kales was in 1999 en 2000 algemeen directeur van Ajax, maar vandaag de dag is de voormalig IBM-topman 'gewoon' een supporter van de Amsterdamse club. Kales is van plan om een vereniging op te richten, om seizoenkaarthouders van Ajax een stem te geven bij aandeelhoudersvergaderingen. “Het gaat erom dat je 42.000 seizoenkaarthouders vertegenwoordigt als je met de directie van gedachten wisselt. Al zou ik ook al blij zijn als zich twintigduizend supporters verenigden.”
Momenteel is de organisatiestructuur van Ajax zo dat aandeelhouders niet of nauwelijks invloed kunnen hebben op beslissingen, aangezien de vereniging met 73 procent grootaandeelhouder van de club is. “Maar het gaat erom dat supporters wel invloed kunnen hebben”, vertelt Kales in Het Parool. “We vormen de grootste inkomstenbron.”
“Op de begroting van 65 miljoen euro zorgen de supporters, inclusief skyboxen, voor zo'n dertig miljoen euro. Dat is ongeveer de helft. Dan mag je ook wat eisen van je club”, vindt de ex-directeur van Ajax, die nog niet weet hoe hij alle supporters op één lijn denkt te krijgen. “Daartoe zou je een bestuur moeten vormen, zodat we als één mond kunnen spreken. Er moet één standpunt zijn. Ik zoek overigens nog een goed bestuur.”
voetbalzone.nl
Goede zaak, en ik zou er dan ook graag lid van worden.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Di 29 maa 2011 12:47
|
|
Ik ook.. Ondanks dat ik geen seizoenskaart heb.. Lijkt een klein beetje op een socio-cultuur.. Ik heb een gevoel dat dit wel aanslaat en je er 25.000 ajaxfans mee kan bereiken..
|
Vienna
Forum berichten: 493
|
Geplaatst: Di 29 maa 2011 16:52
|
|
Zondag een reportage gezien bij Studio Sport over de verkiezingen bij Sporting Clube. Ziet er geweldig uit maar moet er niet aan denken dat we dat hier ook krijgen. Onze 'socios' die mee moeten kunnen praten wanneer ze zich geroepen voelen zijn al die oud-voetballers met hun geweldige staat van dienst en recht van spreken. Laat die er samen maar uitkomen, zoals nu het geval is.
|
AFCA Tyke
Forum berichten: 82
|
Geplaatst: Di 29 maa 2011 17:06
|
|
Dit principe hebben ze bij Feyenoord volgens mij, dat er mensen lid zijn van een een of andere club die mee kunnen stemmen / bepalen over het beleid. Het lidmaatschap van die club kun je kopen en het geld daarvan gaat naar Feyenoord.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Do 7 apr 2011 15:25
|
|
Op 410.nl stond tijdens het verslag van Ajax-Heracles al dat ze achter de schermen bezig waren en dat wanneer het nodig is ze pro-Cruijff zullen acteren..
Nu krijg ik zojuist een e-mail van de SVA, met als onderwerp:
Onderzoek Supportersvereniging Ajax mbt huidige situatie Cruijff/clubleiding.
Zal bij thuiskomst het invullen. Meerdere mensen deze e-mail gehad?
|
MichelAngelo
|
Geplaatst: Do 7 apr 2011 18:08
|
|
Ik heb wel enig mail verkeer achter de rug met de SVA. Zoals ik al had aangegeven had ik ze een mail gestuurd n.a.v. de statements die ze hadden uitgebracht.
Na toch een stuk uit elkaar te hebben gelegen qua opvatting is dat inmiddels een stuk dichter bij elkaar komen te liggen door de uitlatingen van Coronel en het lekken door v.d. Boog.
Desondanks zien ze nog steeds liever dat Cruijff in de RvC gaat zitten. Ik zou dat eigenlijk helemaal geen goed idee vinden, want dan heeft hij veel minder mogelijkheden om z'n mond open te doen. Hij zit dan als het ware in een keurslijf en ik vraag me af of dat de bedoeling is. Daar wordt Ajax volgens mij op termijn niet beter van.
Maar goed, er is in ieder geval netjes reactie gekomen en dat kan ik wel waarderen.
|
RickyRicardo
Forum berichten: 54
|
Geplaatst: Vr 8 apr 2011 11:16
|
|
http://www.vak410.nl/main/?p=8164
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Vr 8 apr 2011 16:21
|
|
Citaat: 'Ajax-fans vormen de grootste inkomstenbron, dan mag je ook wat eisen'
Frank Kales was in 1999 en 2000 algemeen directeur van Ajax, maar vandaag de dag is de voormalig IBM-topman 'gewoon' een supporter van de Amsterdamse club. Kales is van plan om een vereniging op te richten, om seizoenkaarthouders van Ajax een stem te geven bij aandeelhoudersvergaderingen. “Het gaat erom dat je 42.000 seizoenkaarthouders vertegenwoordigt als je met de directie van gedachten wisselt. Al zou ik ook al blij zijn als zich twintigduizend supporters verenigden.”
Momenteel is de organisatiestructuur van Ajax zo dat aandeelhouders niet of nauwelijks invloed kunnen hebben op beslissingen, aangezien de vereniging met 73 procent grootaandeelhouder van de club is. “Maar het gaat erom dat supporters wel invloed kunnen hebben”, vertelt Kales in Het Parool. “We vormen de grootste inkomstenbron.”
“Op de begroting van 65 miljoen euro zorgen de supporters, inclusief skyboxen, voor zo'n dertig miljoen euro. Dat is ongeveer de helft. Dan mag je ook wat eisen van je club”, vindt de ex-directeur van Ajax, die nog niet weet hoe hij alle supporters op één lijn denkt te krijgen. “Daartoe zou je een bestuur moeten vormen, zodat we als één mond kunnen spreken. Er moet één standpunt zijn. Ik zoek overigens nog een goed bestuur.”
voetbalzone.nl
Als supporter/klant heb je al inspraak door te kiezen om wel of geen kaartje te kopen. Echter staat voor de supporter de clubliefde soms een rationele keuze in de weg.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Za 9 apr 2011 13:07
|
|
Ik ben benieuwd wat 410 en/of F-side in petto heeft morgen.
|
AFCAKatwijk
Forum berichten: 1903
|
Geplaatst: Za 9 apr 2011 14:21
|
|
South Crew is spandoeken aan het maken: http://twitpic.com/4ipbsf.
Gestopt
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Za 9 apr 2011 14:27
|
|
Mooi! Hopelijk gaat het stadion tekeer zondag.
|
M
Forum berichten: 474
|
Geplaatst: Di 12 apr 2011 18:51
|
|
Citaat: 'Ajax-fans vormen de grootste inkomstenbron, dan mag je ook wat eisen'
voetbalzone.nl
Als supporter/klant heb je al inspraak door te kiezen om wel of geen kaartje te kopen. Echter staat voor de supporter de clubliefde soms een rationele keuze in de weg.
Als seizoenskaarthouder koop je al je kaartjes voor het volgend seizoen in mei. Op dat moment weet je nog niets over het seizoen erop, zoals bijvoorbeeld de selectie van het seizoen erop. Nou ben ik niet iemand die voor de naampjes op het veld of voor de prijzen die Ajax misloopt een seizoenskaart aanschaft, maar inspraak kan je het slecht noemen. Het is niet zo dat je geld terug krijgt als Ajax op de dag van de transferdeadline bijvoorbeeld Ibrahimovic verkoopt en geen spits terug haalt. Hoef ik ook niet.. maar genaaid word je op die manier wel. Er is nu natuurlijk die vertegenwoordiging met iemand van elke kant van het stadion (bestaat dat nog eigenlijk?), maar dat is de enige inspraak die je dan hebt. Je kan wel uit protest weg blijven een wedstrijd, maar het geld hebben ze al binnen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 12 apr 2011 22:33
|
|
Wat zou jij voostellen als oplossing?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Di 12 apr 2011 23:37
|
|
Citaat:
Als seizoenskaarthouder koop je al je kaartjes voor het volgend seizoen in mei. Op dat moment weet je nog niets over het seizoen erop, zoals bijvoorbeeld de selectie van het seizoen erop. Nou ben ik niet iemand die voor de naampjes op het veld of voor de prijzen die Ajax misloopt een seizoenskaart aanschaft, maar inspraak kan je het slecht noemen. Het is niet zo dat je geld terug krijgt als Ajax op de dag van de transferdeadline bijvoorbeeld Ibrahimovic verkoopt en geen spits terug haalt. Hoef ik ook niet.. maar genaaid word je op die manier wel. Er is nu natuurlijk die vertegenwoordiging met iemand van elke kant van het stadion (bestaat dat nog eigenlijk?), maar dat is de enige inspraak die je dan hebt. Je kan wel uit protest weg blijven een wedstrijd, maar het geld hebben ze al binnen.
Als het om seizoenskaarten gaat heb je gelijk, maar je hebt ook nog wedstrijden om de Europa League, Champions League en beker.
|
M
Forum berichten: 474
|
Geplaatst: Wo 13 apr 2011 19:04
|
|
Citaat: Wat zou jij voostellen als oplossing?
Allereerst moet je supporters niet te veel invloed geven. Meepraten over prijzen: ok (gebeurt nu met 2 supportersverenigingen), meepraten over sfeer / supporters gerelateerde zaken gebeurt nu ook en er is die supportersraad die in oktober voor het laatst bijeengekomen is. Wat betreft beleid kan je een aandeel kopen, dan heb je het recht om op de aandeelhoudersvergadering vragen te stellen.
Maar er is niet één stem van de supporters, we hebben het heel recent gezien toen een vertegenwoordiging van verschillende supportersgroepen niet de mening uitte die het hele internet wil lezen.
Citaat:
Als het om seizoenskaarten gaat heb je gelijk, maar je hebt ook nog wedstrijden om de Europa League, Champions League en beker.
Heb je op zich een punt, maar op het moment dat ik mijn kaartje voor Ajax - real niet koop omdat ik de prijs te bezopen vind dan staat er iemand uit leeuwarden op die dat kaartje wél koopt omdat die dan eindelijk de kans heeft omdat niet 40 000 van de 50 000 kaarten al vooraf aan scc houders verkocht zijn. Dus wanneer je denkt dat je Ajax mooi die 50 euro ontneemt dan neem je jezelf in de maling.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4733
|
Geplaatst: Zo 24 apr 2011 23:56
|
|
Heerlijk, een mini-oorlogje tussen de F-Side en Lunaticnews.nl, ik schoot er wel van in de lach.
Lees eerst deze:
http://www.lunaticnews.nl/nieuws/afca-m ... je-zingen/
En vervolgens deze van 'onze' F-Side:
http://www.ajaxf-side.nl/shownews.asp?id=16742
|
Riejuh
|
Geplaatst: Ma 25 apr 2011 00:01
|
|
Haha, als ik een liedje wil zingen over Feyenoord doe ik gewoon:
"het zijn maar kut-kakkerlakken"..
Maf volk..
|
RickyRicardo
Forum berichten: 54
|
Geplaatst: Ma 25 apr 2011 01:34
|
|
Citaat:
Zo heerlijk vind ik het niet allemaal om erop te reageren, maar dat is mijn mening, wij zijn Ajax en wij reageren wel op de tribune en op het veld.
Ajaxfside.nl is geen website van de 'Fside' of wat de 'Fside' represent,is gewoon een commerciele website van wat vrienden van elkaar die al jaren gaan en op zuid staan en de naam ajaxfside gebruiken.
Totaal niks met de echte oude harde kern Fside/VakM te maken.
|