Auteur
|
Bericht
|
YoranAjax
Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 2 feb 2011 22:24
|
|
Hallo mede forumgebruikers,
In onder andere het stel jezelf voor, en in het +&- van de dag topic wordt al regelmatig over verschillende beroepen gediscussieerd, maar het leek me wel leuk om er een eigen topic aan te geven.
Dus discussieer hier over het beroep dat je in de toekomst wilt gaan uitoefenen (voor de minderjarige onder ons), of over je huidige beroep.
Laat ik zelf maar aftrappen. Ik ben nog maar 14 dus ik heb nog even de tijd om na te denken over mijn uiteindelijke beroepskeuze, maar als ik mijn diploma van het tweetalig vwo weet te behalen dan heb ik veel mogelijkheden. Toen ik klein was wilde ik altijd bus/vrachtwagen chauffeur worden, omdat ik het stoer vond om op zo een grote wagen te rijden. Later wilde ik architect worden, maar toen kwam ik er achter dat ik niet bepaald teken talent had. Nu weet ik niet meer zo goed wat ik wil worden.
Ben benieuwd naar jullie verhalen!
|
Ping
Forum berichten: 3011
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 2 feb 2011 23:06
|
|
Ik wilde van kleins af aan al kok worden, nu zit ik al een aantal maanden hier in Malta op een koksschool en heb ik in Nederland al ruim een jaar in de Keuken gewerkt in een restaurant/bistro. Nu ben ik vanochtend wezen solliciteren ( eigenlijk gevraagd voor een stage plek ) en ben ik aangenomen om in de keuken te werken!
Ik heb er erg veel zin in, en mijn doel die ik heb voor weer wat later is dat ik een aantal restaurants heb Internationaal.. Niet in Malta.. Maar in bijvoorbeeld Zwitserland, Australie.. Dat soort dingen maar dat zijn nu even bijzaken, eerst mijn school afmaken en mijn stage doen!
Over anderhalf jaar moet ik 1 jaar naar het buitenland voor mijn school, ik zit er aan te denken om naar Zwitserland te gaan, betaald goed en schijnt over het algemeen ook wel een goeie keuken te zijn in Zwitserland.
Leuk Topic, Yoran!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4733
|
Geplaatst: Wo 2 feb 2011 23:14
|
|
Zeker een leuk topic Yoran!
Ik zit in het tweede jaar van vwo en heb dus ook nog een lange tijd om mijn keuze te maken, al zal dat ook over 4 jaar nog lastig zat worden. Eerst nog ''even'' het vwo afronden natuurlijk, iets waar ik hoe dan ook in wil slagen.
Over een (droom)beroep zal ik kort zijn, ik loop nu een krantenwijk voor €44,- in de maand om zo geld voor leuke dingen bij elkaar te sparen, aangezien ik anders alleen maar €5,- zakgeld in de week krijg, en als ik bijvoorbeeld een keer naar Ajax wil dat gelijk rond de €30,- kost. Verder hoop ik als ik 15 word een job in de supermarkt te scoren, en dan het liefst de Albert Hein van ons dorp.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Wo 2 feb 2011 23:16
|
|
Supermarkt raad ik je af maar dat terzijde. Albert Heijn sluit contracten af voor 3 jaar, dan mag je terugkomen als je 3 maanden thuis zit..
Ik ben student in Eindhoven, waar ik de studie Applied Science volg. Richting materiaaltechnologie.. Zit nu in mijn laatste jaar en wil gaan proberen zo snel mogelijk af te studeren.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 2 feb 2011 23:28
|
|
Citaat: Supermarkt raad ik je af maar dat terzijde. Albert Heijn sluit contracten af voor 3 jaar, dan mag je terugkomen als je 3 maanden thuis zit..
Nee hoor, mijn broer werkt momenteel bij de AH en wordt 3 maart 18. Hij werkt er al sinds zijn 15e en als hij 18 wordt krijgt hij een contract (die is niet voor iedereen weggelegd, dat klopt) en kan hij voor onbepaalde tijd blijven.
|
Rinus
Forum berichten: 1713
|
Geplaatst: Do 3 feb 2011 19:53
|
|
He Yoran, ik zit ook op het tweetalig vwo, maar nu in de 5de heb ik net m'n eerste IB onvoldoende gehaald, met nog 3 IB toetsen te gaan denk ik niet dat ik het ga halen. Wel jammer, want ik had best zin om international business administration te doen. Weet iemand of je dat ook zonder IB diploma kan gaan doen?
Excuus als het misschien iets van het onderwerp afloopt.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 3 feb 2011 20:07
|
|
Ik zou het best wel even aan mijn broer willen vragen, die zit momenteel in TTO 6. Hij komt vanavond rond een uur of 9-10 van z'n werk thuis.
|
Tomza2
Forum berichten: 476
|
Geplaatst: Do 3 feb 2011 20:42
|
|
Aah ja het kiezen is inderdaad moeilijk. Vroeger wou ik altijd piloot worden, wat jaren daarna wou ik Archeoloog worden en daarna wist ik het gewoon niet meer. Ik heb zelfs niet zoveel met een baan als winkelier of als een accountant ofzo. Dit jaar ben ik gestopt met mijn opleiding Small Business & Retail Management. Dus nu doe ik eigenlijk een jaartje niks behalve werken, hoop snel weer naar school te kunnen gaan!
Nu ga ik volgend jaar een studie route kiezen vanuit Kunst & Techniek genaamd Game Creation & Producing. Lijkt mij erg leuk omdat het net een nieuwe opleiding is in Enschede (Ik zal dus op kamers moeten gaan). Plus het is toch wel een industrie in opkomst! Ook zit ik nog te denken aan luchtverkeersleider, maar het wordt hoogstwaarschijnlijk Game Creation & Producing.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Vr 4 feb 2011 02:21
|
|
Is dat HBO of? Verder is op kamers gaan echt wel een zeer duidelijke aanrader aangezien je heel veel ervan leert.. Zelfstandig worden, zelf koken etc.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Vr 4 feb 2011 09:23
|
|
Werk als project manager in de scheepvaart (ik richt me specifiek op de binnenvaart) bij een motoren/scheepsschroeven-fabrikant.
Heb btw HBO Chemische technologie in Breda gedaan. Ik meen me te herinneren dat er hier nog zo'n malloot zit die die opleiding gekozen heeft
|
Riejuh
|
Geplaatst: Vr 4 feb 2011 09:42
|
|
Citaat:
Heb btw HBO Chemische technologie in Breda gedaan. Ik meen me te herinneren dat er hier nog zo'n malloot zit die die opleiding gekozen heeft
Ik voel me totaal niet aangesproken
|
Ping
Forum berichten: 3011
|
Geplaatst: Vr 4 feb 2011 10:12
|
|
Citaat:
Ik voel me totaal niet aangesproken
Haha!
|
YoranAjax
|
Geplaatst: Za 5 feb 2011 09:18
|
|
Citaat: He Yoran, ik zit ook op het tweetalig vwo, maar nu in de 5de heb ik net m'n eerste IB onvoldoende gehaald, met nog 3 IB toetsen te gaan denk ik niet dat ik het ga halen. Wel jammer, want ik had best zin om international business administration te doen. Weet iemand of je dat ook zonder IB diploma kan gaan doen?
Excuus als het misschien iets van het onderwerp afloopt.
Zit jij op een volledige tweetalige school, of dat niet?
|
Rinus
Forum berichten: 1713
|
Geplaatst: Za 5 feb 2011 16:42
|
|
Nee, is een deel.
|
El Lute
Forum berichten: 3606
|
Geplaatst: Za 5 feb 2011 19:52
|
|
Ik loop hier zo af en toe mee met de vuilniswagen en doe dat gratis. Elke keer weer lachen, hebben dan oranje pakken en doe het centrum gedeelte.
Overal gratis bier bij de kroegen waar we komen, die gasten maar denken, maffe Holander.
Heb veen banen gehad, een van de leukste was het repareren van pallets van de grote supermartketens. Verdiende goed en geen gezeur van iemand.
Heb ook korte tijd op een bank gewerkt maar dat was geen succes, was drama.
Uitbener geweest van kippen, was klote werk maar wel heel gezellig.
8 Maanden bij een polier gewerkt waar ik dagelijks barbeques moest verzorgen.
Verder in een Feyenoord kroeg gewerkt.
En ben nu beetje aan het zorgen dat ze in China, Kazachstan en Rusland wijn kunnen drinken.
|
Eline
Forum berichten: 426
|
Geplaatst: Do 10 feb 2011 17:11
|
|
Echt leuk om dit topic te lezen, iedereen heeft echt de meest uiteenlopende beroepen of studies gekozen :)
|
Riejuh
|
Geplaatst: Do 10 feb 2011 17:20
|
|
Citaat: Echt leuk om dit topic te lezen, iedereen heeft echt de meest uiteenlopende beroepen of studies gekozen :)
En wat is de jouwe dan?
|
Seduction
|
Geplaatst: Vr 11 feb 2011 10:10
|
|
Ik ben werkzaam als de verantwoordelijke "instrumentation & control" maintenance engineer bij één van de grotere gasproducenten op de Noordzee (Hollands plat) en wereldwijd gezien binnen de top vijf van olie en gas concerns.
Op dit moment hebben wij 23 productieplatformen staan.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Vr 11 feb 2011 10:19
|
|
@ Seduction: Toevallig een kantoor in omgeving Den Bosch?
Ben ook om me heen aan het kijken namelijk.
|
Seduction
|
Geplaatst: Vr 11 feb 2011 10:37
|
|
Citaat: @ Seduction: Toevallig een kantoor in omgeving Den Bosch?
Ben ook om me heen aan het kijken namelijk.
Nee, wij hebben ons hoofdkantoor in Den Haag.
Beetje uit de richting denk ik
|
YoranAjax
|
Geplaatst: Za 12 feb 2011 14:52
|
|
Nederlands bedrijf?
|
Seduction
|
Geplaatst: Za 12 feb 2011 17:34
|
|
Nope, Frans. Dus dan blijven er twee keuzes over haha.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Za 12 feb 2011 23:54
|
|
Citaat: Nope, Frans. Dus dan blijven er twee keuzes over haha.
Zit een Raffinaderij in Vlissingen-Oost van jou hoofdbedrijf, Total ?
|
Seduction
|
Geplaatst: Zo 13 feb 2011 11:12
|
|
Klopt, maar dat is een compleet andere tak van sport.
Dat is een Total aan de downstream kant, dus o.a. raffinage.
Ik werk bij Total E&P Nederland, waar E&P staat voor exploratie en productie. Ik zit aan de upstream kant van de olie en gas industrie.
Ik heb dus niets van doen met Total in de rest van Nederland.
|