Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Dries Mertens
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Dries Mertens
Maker: 343Bekeken: 12295
Status: InactiefBerichten: 167
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
RogerGarcia

Forum berichten: 1469
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Di 26 apr 2011 10:20
Én Mertens, en Boerrigter?
svvenn

Forum berichten: 563
Geplaatst: Di 26 apr 2011 10:46
Citaat:
Én Mertens, en Boerrigter?
Of Boerrigter wordt gebruikt om de vraagprijs van Mertens omlaag te brengen? Utrecht zou Boerrigter als opvolger van Mertens willen halen en Ajax heeft al een mondeling akkoord met Boerrigter. Zou sneu zijn voor Boerrigter, maar zou kunnen toch?
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Di 26 apr 2011 10:48
Of Ajax wil kunnen kiezen op het moment dat duidelijk is dat de CL gehaald is. Of niet.
RogerGarcia

Geplaatst: Di 26 apr 2011 10:51
Dat zou ook kunnen.

Maar het zou ook kunnen dat Boerrigter gewoon wordt gehaald voor zo'n 700k en dat Mertens ook nog wordt ingelijfd voor 5.5 miljoen.

Boerrigter maakt je aanval dan wel compleet, want dan heb je een aanvaller waarvan je zeker weet dat hij het veld breed houdt als hij erin komt. Een hele goede reserve zou het wel zijn in ieder geval.

Dan kan Ebecilio een jaartje verhuurd worden en wordt Ozbiliz eerste back-up op rechts.
Riejuh

Forum berichten: 7454
Geplaatst: Di 26 apr 2011 11:02
Misschien vertrekt Mickey ook wel?

Denk echter dat Bertje het wel eens aan het rechte eind kan hebben.
Nr.10

Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Di 26 apr 2011 11:10
Zelfs bij Champions-league deelname is er toch geen geld voor Mertens, Boerrigter, een spits en een middenvelder?

Die Serero heeft nu ook nog een contract aangeboden gekregen, is een speler die ook op de vleugels kan spelen. Ik kan me moelijk voorstellen dat hij voor het middenveld gehaald is: hij is 1.60, en zal dus moeilijk met Anita kunnen spelen. Bovendien hebben we met Klaassen al een toekomstige topper. Ook hebben we De Zeeuw, Lodeiro, Sneijder, De Jong en Eriksen nog. En dan willen ze ook nog Mats Rits halen...

Serero lijkt me dus een vleugelaanvaller. Om nou drie aanvallers(Boerrigter, Serero en Mertens) te halen gaat wel erg ver. Helemaal als je Sulejmani, Ozbilliz, Ebecillio en Lukoki achter de hand hebt.

Ik zou Mertens niet halen. Ik zou voor Boerrigter gaan met een spits en een middenvelder.
Bertje

Geplaatst: Di 26 apr 2011 11:14
Serero is 21. Klaassen is 18. Compleet andere leeftijdscategorie.

Maar goed, ik verwacht ook niet dat zowel Boerrigter als Mertens gehaald zal worden. Ebecilio moet ook nog enigszins uitzicht op speeltijd hebben.
Nr.10

Geplaatst: Di 26 apr 2011 11:21
Citaat:
Serero is 21. Klaassen is 18. Compleet andere leeftijdscategorie.

Je kan niet verwachten dat Serero geen aanpassingsperiode nodig heeft. Bij de extreem getalenteerde Pienaar duurde dat ook meer dan een jaar. Tegen de tijd dat Serero er klaar voor is, staat toptalent Klaassen al te bonken op de deur.

Heeft in dit geval dus helemaal niks met te maken met een ander leeftijdscategorie.
Bertje

Geplaatst: Di 26 apr 2011 11:30
Toptalent Klaassen? Klaassen zit niet in de categorie Eriksen, hoor.

Klaassen mag blij zijn als hij over een paar jaar, zoals Anita nu, zich structureel in de basis heeft gespeeld. En niet, zoals Sarpong, ergens voor een Spaanse C-club speelt.
Nr.10

Geplaatst: Di 26 apr 2011 11:49
Citaat:
Toptalent Klaassen? Klaassen zit niet in de categorie Eriksen, hoor.

Klaassen mag blij zijn als hij over een paar jaar, zoals Anita nu, zich structureel in de basis heeft gespeeld. En niet, zoals Sarpong, ergens voor een Spaanse C-club speelt.

Toen jou gevraagd werd om een paar toptalenten van de bovenbouw te noemen, kwam je met Denswill en Klaassen aanzetten. Denswill vind je zeker ook niet categorie toptalent?

Toch is dit weer een andere discussie. Mijn punt is: die Serero is ook voor de aanval gehaald.
Bertje

Geplaatst: Di 26 apr 2011 11:52
Ik vind Klaassen een groot talent, ja. Misschien heb ik hem wel toptalent genoemd. Maar dat was Sarpong enkele jaren geleden ook, hè. Chelsea stond op de stoep voor Goossens en Sarpong.

Lijkt me niet dat Serero voor de aanval gehaald is, aangezien hij een aanvallende middenvelder is en ook zo omschreven wordt door betrokkenen. Maar goed, ik heb hem niet zelf zien spelen.
Nr.10

Geplaatst: Di 26 apr 2011 12:15
Citaat:
Ik vind Klaassen een groot talent, ja. Misschien heb ik hem wel toptalent genoemd. Maar dat was Sarpong enkele jaren geleden ook, hè. Chelsea stond op de stoep voor Goossens en Sarpong.

Chelsea staat nog steeds voor half Europa op de stoep. Maar goed, we zullen wel zien waar Klaassen eindigt. Mentaal lijkt het mij een sterke speler, dat is zijn voordeel. Hij lijkt vooral met zijn hersenen te spelen, waar Sarpong het moest hebben van zijn onberekenbaarheid en Goossens van zijn trap.

Citaat:
Lijkt me niet dat Serero voor de aanval gehaald is, aangezien hij een aanvallende middenvelder is en ook zo omschreven wordt door betrokkenen. Maar goed, ik heb hem niet zelf zien spelen.

Ajax.nl en alle andere voetbalmedia noemen hem een aanvaller.

Mertens niet halen, Boerrigter. Edit: Dit is ook een mooi signaal naar de bestuurders van de Eredivisie-clubs> Weg met de Ajax-factor. Ook het niet doorgaan van de transfer van Bas Dost is een zegen.
Riejuh

Geplaatst: Di 26 apr 2011 12:17
Klaassen is ook aanvoerder van zijn elftal, waren Sarpong/Goossens dit ook?
RogerGarcia

Geplaatst: Di 26 apr 2011 12:40
Dat is toch helemaal niet van toegevoegde waarde in een discussie over toptalent
Peter79

Forum berichten: 1624
Geplaatst: Di 26 apr 2011 12:41
Citaat:
Zelfs bij Champions-league deelname is er toch geen geld voor Mertens, Boerrigter, een spits en een middenvelder?

Die Serero heeft nu ook nog een contract aangeboden gekregen, is een speler die ook op de vleugels kan spelen. Ik kan me moelijk voorstellen dat hij voor het middenveld gehaald is: hij is 1.60, en zal dus moeilijk met Anita kunnen spelen. Bovendien hebben we met Klaassen al een toekomstige topper. Ook hebben we De Zeeuw, Lodeiro, Sneijder, De Jong en Eriksen nog. En dan willen ze ook nog Mats Rits halen...

Serero lijkt me dus een vleugelaanvaller. Om nou drie aanvallers(Boerrigter, Serero en Mertens) te halen gaat wel erg ver. Helemaal als je Sulejmani, Ozbilliz, Ebecillio en Lukoki achter de hand hebt.

Ik zou Mertens niet halen. Ik zou voor Boerrigter gaan met een spits en een middenvelder.

Geen verdediger? Ik ben die Belgische recidivisten als duo eigenlijk wel een beetje zat.
Riejuh

Geplaatst: Di 26 apr 2011 13:19
Citaat:
Dat is toch helemaal niet van toegevoegde waarde in een discussie over toptalent

Coaching-capaciteiten, overzicht behouden om andere spelers te sturen.. Vind ik toch belangrijke eigenschappen voor een middenvelder.. Vaak maak je je beste speler aanvoerder zodat hij de anderen meetrekt naar zijn niveau..
Nr.10

Geplaatst: Di 26 apr 2011 13:59
Citaat:

Geen verdediger? Ik ben die Belgische recidivisten als duo eigenlijk wel een beetje zat.

Het is achterin inderdaad niet goed genoeg. Zo'n Boilesen wordt inderdaad al ongelofelijk voor de leeuwen gegooid met een Vertonghen die hem geen rugdekking geeft/kan geven( dit heeft ook met de (in)competentie van Aldereweireld te maken).

Ik weet niet of er een nieuwe centrale verdediger bij moet komen. Dat kunnen De Boer, Blind en Ooijer het best beoordelen. Ik weet niet in hoeverre de Belgen zich kunnen verbeteren. Opbouwend zul je het waarschijnlijk niet beter vinden. Die Afrikaan lijkt ook geen topper te zijn.

Misschien zou een Schaars het iets beter neer kunnen neerzetten als een verlengstuk van De Boer?
RogerGarcia

Geplaatst: Di 26 apr 2011 15:24
Citaat:

Coaching-capaciteiten, overzicht behouden om andere spelers te sturen.. Vind ik toch belangrijke eigenschappen voor een middenvelder.. Vaak maak je je beste speler aanvoerder zodat hij de anderen meetrekt naar zijn niveau..

Aanvoerder zijn wil niet meteen zeggen dat je dat beheerst. In principe zegt dit helemaal niets over het voetbaltalent van Goossens/Sarpong in vergelijking met Klaassen. Misschien was er in die lichting wel een geweldige coach in hun team, en zijn Sarpong en Goossens geen natuurlijke leiders.
AFCA Niels

Forum berichten: 2138
Geplaatst: Di 26 apr 2011 15:46
De keuze zal inderdaad wel vallen tussen Mertens en Boerrigter en zullen niet allebei komen. Al verwacht ik eigenlijk dat Ajax door dit spelletje te laat gaat handelen en alsnog achter het net vist, mocht het voor Mertens gaan.

Als we het over 'toptalenten' hebben, mogen zulk soort jongens niet blij zijn als het over een paar jaar af en toe zijn wedstrijdjes meepikt. Talenten van de categorie en leeftijd Klaassen mogen en moeten de ambititie hebben om zich binnen niet al te lange tijd zich te laten zien in het eerste. Daarnaast lijkt het mij dus wel dat die Zuid-Afrikaanse speler voor de aanval wordt gehaald. We hebben immers als zat aanvallende middenvelders en dan zitten ze ook nog achter Rits aan. De aanval is immers ook dun bezet.
sincere1983

Forum berichten: 3150
Geplaatst: Wo 27 apr 2011 10:45
klein hersenspinseltje. Zou Boerrigter niet voor de spits-positie gehaald worden?
AFCA Niels

Forum berichten: 2138
Geplaatst: Wo 27 apr 2011 10:51
Waarom zouden ze dat doen ?
Riejuh

Geplaatst: Wo 27 apr 2011 10:53
Citaat:

Omdat de Boer met een beweegelijke spits wilt spelen die ook zijn taken uitvoert en het teambelang niet schuwt.. Maar tegelijkertijd ook geil voor de goal is, dus kruising tussen El Ham en De Jong.. Het zou zomaar kunnen Sincere...
sincere1983

Geplaatst: Do 28 apr 2011 10:51
Citaat:

Omdat de Boer met een beweegelijke spits wilt spelen die ook zijn taken uitvoert en het teambelang niet schuwt.. Maar tegelijkertijd ook geil voor de goal is, dus kruising tussen El Ham en De Jong.. Het zou zomaar kunnen Sincere...

Exact. Boerrigter heeft als buitenspeler bij RKC aangetoond een heel goed neusje voor de goal te hebben. Daarnaast is hij sterk aan de bal, beweeglijk en heeft hij diepte in zijn spel.
Vandaar mijn hersenspinsel.
Riejuh

Geplaatst: Do 28 apr 2011 12:42
Sincere vraag eens na aan je RKC-collega's: Hoe kopsterk is Boerrigter?
sincere1983

Geplaatst: Do 28 apr 2011 13:37
Citaat:
Sincere vraag eens na aan je RKC-collega's: Hoe kopsterk is Boerrigter?

Reactie: "Niet echt, kan het wel enigszins maar niet fatsoenlijk doelgericht".
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.888
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.373.326 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Dries Mertens
Ga
Zoeken: