Auteur
|
Bericht
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 12 jan 2009 17:50
|
|
Citaat: De Graafschap wil Buijs en De Jong strikken
Geschreven op maandag, 12 januari om 08:07
De Graafschap-coach Henk van Stee heeft de komst van Ajacied Siem de Jong nog altijd niet opgegeven. De oefenmeester liet na afloop van het trainingskamp in Turkije weten dat zijn ploeg nog het een en ander mist, en hoopt die ingrediënten te kunnen vinden bij de topclubs. Ook Feyenoorder Danny Buijs is een doelwit. “We missen nog steeds diepgang”, zo stelde Van Stee na afloop van de 2-0 nederlaag tegen het Turkse Genclerbirligi. De Gelderlander meldt dat naast De Jong, afkomstig uit de Achterhoek en bovendien in de jeugd actief geweest bij de Superboeren, ook Buijs geldt als belangrijke optie.
De middenvelder is bij Feyenoord overbodig geraakt, en moet met zijn energieke spel de ploeg gaan aanjagen. De Zuid-Hollander is bij de Rotterdammers overbodig geraakt, en heeft te horen gekregen dat hij uit mag kijken naar een andere werkgever.
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=71438
Zou een goede optie zijn voor De Jong. Moet wat beter leren verdedigen zodat hij op andere posities dan '10' inzetbaar is. Voor die positie mist hij de kwaliteit.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Ma 12 jan 2009 17:52
|
|
Als het volgens mij aan De Jong zelf ligt blijft hij het liefste bij ajax.
Echter denk ik dat het voor zijn ontwikkeling beter is dat hij een half jaar verhuurd wordt.
|
Bob
Forum berichten: 983
|
Geplaatst: Wo 28 jan 2009 14:03
|
|
Gefeliciteerd! Siem is vandaag 20 jaar geworden.
|
UltraRebel
Forum berichten: 43
|
Geplaatst: Wo 28 jan 2009 17:14
|
|
Gefeliciteerd Siem.
Geweldige speler. Hoe dom ook dat mensen hem afgelopen zondag slecht vonden spelen. Volgens mij stond hij half in de spits. Totaal niet zijn plaats.
Siem komt er wel. In mijn ogen is hij goed genoeg om regelmatig in de basis te staan.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Wo 28 jan 2009 20:23
|
|
De Jong zal wel van die Perez-achtige luiheid af moeten om te slagen. Hij moet ondanks z'n prima inzicht positioneel en fysiek sterker worden. Je ziet nu dat hij als aanvallende middenvelder regelmatig de weg naar de spits afsluit.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Wo 4 feb 2009 17:17
|
|
De Jong heeft z'n sleutelbeen gebroken en is dus wel een tijdje uit de roulatie. Hij heeft gisteren de wedstrijd dus uitgespeeld met een gebroken sleutelbeen. Hulde voor de inzet.
|
Janta
Forum berichten: 243
|
Geplaatst: Do 5 feb 2009 16:13
|
|
Wat een pech voor die jongen, valt goed in met als resultaat dat hij buiten zijn schuld weer voor enige weken uit de running is.
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Do 5 feb 2009 16:15
|
|
Ja, inderdaad hij viel ontzettend goed in. En dan op zo'n manier geblesseerd raken das heel erg Klote( mag ik dat woord gebruiken) maar daar tegenover is Sarpong natuurlijk ook een goede nr 10.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Di 3 maa 2009 20:32
|
|
De Jong is voorzichtig weer beginnen met trainen na zijn sleutelbeenbreuk.
|
Rein
Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Wo 4 maa 2009 16:50
|
|
Inderdaad, Bart. Maar ADO komt nog wat te vroeg voor hem:
Citaat:
Amsterdam, 04 mrt 2009
Ajax zal in het uitduel met ADO Den Haag waarschijnlijk nog geen beroep kunnen doen op Siem de Jong. De 20-jarige middenvelder is op de weg terug nadat hij vorige maand in de thuiswedstrijd tegen Heracles Almelo zijn sleutelbeen brak.
,,ADO-uit ga ik niet redden”, zegt De Jong zelf. ,,Ik moet sowieso eerst een paar wedstrijden met Jong Ajax spelen. Wel gaat het steeds beter. Ik heb bijna geen last meer en ik kan bijna alles weer doen. Het sleutelbeen is gewoon nog minder sterk dan de andere. Met sommige bewegingen word je snel vermoeid, maar het is niet zo dat ik het bot nog voel.”
Wanneer hij zijn opwachting dan wel maakt, durft de Jong niet te zeggen. ,,Ik weet het niet precies. Ik moet nu mijn arm op kracht laten komen. Ik denk dat ik over een tijdje weer met de groep kan meetrainen. In het begin zal het nog wel een beetje contactvermijdend zijn. Ik weet alleen niet hoelang het duurt voordat ik weer kan spelen. Ik kan op het veld wel weer schieten en zo”, aldus de jeugdinternational die vorige week de veldtraining hervatte.
Ondanks dat De Jong naar alle waarschijnlijkheid afwezig is tegen Den Haag rekent hij op een positief resultaat. ,,Tegenwoordig zijn alle uitwedstrijden lastig”, blikt hij vooruit. ,,Maar ik denk toch wel dat we winnen. Vooral met het oog op de bovenste twee plaatsen is een zege belangrijk.”
In de huidige selectie van ADO-trainer André Wetzel zitten twee oude bekenden van De Jong: Christian Kum en Kai van Hese. ,,Ik heb Kum meegemaakt in de voorbereiding op de Olympische Spelen”, legt de Achterhoeker uit. ,,Hij was toen alleen geblesseerd, dus ik heb nooit met hem gespeeld. Met Kai van Hese heb ik gespeeld in de nationale jeugdteams.”
Eerder dit seizoen wonnen de Amsterdammers in eigen huis met 3-0 van de Hagenaars door drie treffers van Dario Cvitanich. De Jong bleef de gehele wedstrijd op de bank. Toch is hij niet ontevreden met het aantal speelminuten dat hij dit seizoen krijgt van trainer Marco van Basten. ,,In december en januari ging het wel goed”, kijkt hij terug. ,,Ik zat er veel bij. Alleen jammer dat ik geblesseerd raakte.”
Het is nog maar de vraag of De Jong op tijd fit is voor het tweeluik met Olympique Marseille - op 12 en 18 maart tegenstander van Ajax in de achtste finales van de UEFA Cup. Desalniettemin zijn de verwachtingen voor die duels bij De Jong hooggespannen. ,,Het zijn in elk geval mooie wedstrijden. Ook om te zien”, zegt de liefhebber die zijn ploeg zeker niet kansloos acht. ,,Twente heeft ook goed tegen ze gespeeld, dus wij moeten dat ook kunnen. Het is wel een lastige tegenstander. Ze zijn vooral fysiek sterk. Dat zie je al in de jeugd. Als je dan tegen buitenlandse teams speelt, merk je dat zij heel gericht zijn op het winnen. Ze spelen al echt op resultaat.”
AJAX.nl
|
Riejuh
|
Geplaatst: Ma 16 maa 2009 19:05
|
|
De Jong maakt vanavond weer zijn rentree met een basisplaats bij Jong-Heerenveen - Jong-Ajax.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Ma 16 maa 2009 19:13
|
|
Hij heeft veel techniek een moet in een rol komen waar hij goed in is. Voor mij zou een Pirlo rol voor hem het beste lijken. Op dit moment heeft Ajax alleen met Sno, Enoh, Lingren, Gabri en Vertonghen veel verdedigend ingestelde middenvelders. Van mij mogen Sno en Lindgren of Gabri volgend seizoen vertrekken en mag Siem proberen een verdedigende positie te bemachtigen. Als Ajax 4-4-2 zou spelen was het zo veel makkelijker geweest maar Sarpong/Aisatti, Siem de Jong, Emanuelson lijkt mij gewoon geweldig maar is nu te licht. Als Ajax een hele goede verdediging had zou het kunnen maar nu niet.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Zo 22 maa 2009 23:25
|
|
Ook Siem de jong zit bij Oranje-B
Bron: www.telesport.nl
Citaat: ZEIST - Glenn Loovens en Danny Holla hebben zich afgemeld voor de komende wedstrijden van Nederland B tegen Jong Duitsland (27 maart) en Jong Italië (31 maart). Loovens kampt met een kuitblessure en kwam daardoor zondag ook niet in actie voor Celtic. Holla wil liever bij zijn club FC Groningen blijven.
Bondcoach Johan Neeskens heeft middenvelder Siem de Jong (Ajax) en verdediger Kees Luijckx (AZ) als vervangers opgeroepen
|
Frenk
Forum berichten: 220
|
Geplaatst: Ma 23 maa 2009 18:41
|
|
Hopelijk kan hij daar wedstrijdritme opdoen om zo fitter te worden voor Ajax. Zodat we misschien nog plezier aan hem kunnen beleven weet alleen niet welke positie.
|
jamesgf
Forum berichten: 420
|
Geplaatst: Ma 23 maa 2009 21:12
|
|
Citaat: Hopelijk kan hij daar wedstrijdritme opdoen om zo fitter te worden voor Ajax. Zodat we misschien nog plezier aan hem kunnen beleven weet alleen niet welke positie.
Als vervanger van Aissati natuurlijk. De Jong heeft vergelijkbare kwaliteiten. Fijne techniek, goede pass in de benen en heeft bovenal goed tactisch inzicht. Ofterwel met hem is ook goed positie en combinatiespel mogelijk. Onbegrijpelijk dat dan toch spelers als Sno en Gabri, maar ook aanvallend ingestelde spelers als Kennedy en Emanuelson de voorkeur boven hem hebben gekregen. Jammer is het dan ook dat hij zo weinig speeltijd heeft gekregen. Sno 11 wedstrijden en De Jong 7! Elke trainer van De Jong is tot noch toe overtuigd van hem. De Haan maakt de vergelijking met Simons, ik zie meer een Cocu in hem. Zeer fijne speler. Dat hebben we kunnen zien tegen Heracles.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 23 maa 2009 21:16
|
|
Siem de Jong heeft een geweldige pass en een geweldig inzicht maar in niet snel aan de bal en minder creatief is lopen dan Aisatti. Hij is daarom ook geen '10' maar meer een Pirlo of dergelijk.
|
Rinus
Forum berichten: 1713
|
Geplaatst: Za 4 apr 2009 16:55
|
|
Citaat: Siem de Jong heeft een geweldige pass en een geweldig inzicht maar in niet snel aan de bal en minder creatief is lopen dan Aisatti. Hij is daarom ook geen '10' maar meer een Pirlo of dergelijk.
Maar zoals we in een ander topic al bespraken, hij moet worden verhuurd!
|
Marnix
Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Za 4 apr 2009 18:17
|
|
Citaat: Siem de Jong heeft een geweldige pass en een geweldig inzicht maar in niet snel aan de bal en minder creatief is lopen dan Aisatti. Hij is daarom ook geen '10' maar meer een Pirlo of dergelijk.
Ik ben ook van mening dat Siem de Jong moet worden verhuurd. De concurrentiestrijd op het middenveld verliest hij sowieso. En op een andere positie komt hij niet goed uit de verf (bijvoorbeeld als spits bij Groningen uit).
|
Rinus
Forum berichten: 1713
|
Geplaatst: Za 4 apr 2009 18:36
|
|
Ik ben ook van mening dat Siem de Jong moet worden verhuurd. De concurrentiestrijd op het middenveld verliest hij sowieso. En op een andere positie komt hij niet goed uit de verf (bijvoorbeeld als spits bij Groningen uit).
Of Nec uit.
|
Marnix
Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Za 4 apr 2009 18:59
|
|
Of Nec uit.
Wat was zijn rol bij Nec uit dan? Speelde hij toen ook in de spits, hele wedstrijd? Dat weet ik even niet meer.
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Za 4 apr 2009 19:14
|
|
NEC-uit heeft De Jong helemaal niet gespeeld.
De Jong is een goede speler en een groot talent, maar ik weet niet welke positie hij zou moeten. Voor de 10 mist hij gewoon wat techniek en voor de 6 mist hij de verdedigende kwaliteiten.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Za 4 apr 2009 19:43
|
|
Citaat: NEC-uit heeft De Jong helemaal niet gespeeld.
De Jong is een goede speler en een groot talent, maar ik weet niet welke positie hij zou moeten. Voor de 10 mist hij gewoon wat techniek en voor de 6 mist hij de verdedigende kwaliteiten. Siem de Jong zou als een Pirlo moeten spelen S. de Jong, Anita, Emanuelson (ik noem maar wat namen om te laten zien hoe is denk dat hij moet spelen). In in ander systeem zou het nog veel makkelijker zijn 4-1-3-2 of 4-4-2.
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Za 4 apr 2009 19:47
|
|
Citaat: NEC-uit heeft De Jong helemaal niet gespeeld.
De Jong is een goede speler en een groot talent, maar ik weet niet welke positie hij zou moeten. Voor de 10 mist hij gewoon wat techniek en voor de 6 mist hij de verdedigende kwaliteiten. Siem de Jong zou als een Pirlo moeten spelen S. de Jong, Anita, Emanuelson (ik noem maar wat namen om te laten zien hoe is denk dat hij moet spelen). In in ander systeem zou het nog veel makkelijker zijn 4-1-3-2 of 4-4-2.
Ja, maar je moet verdedigend toch ook wel je mannetje kunnen staan als je op het middenveld staat en niet de meest aanvallende middenvelder bent. En ik vind De Jong niet goed genoeg om 2 controleurs in zijn dienst te laten spelen.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Za 4 apr 2009 20:05
|
|
Citaat: Ja, maar je moet verdedigend toch ook wel je mannetje kunnen staan als je op het middenveld staat en niet de meest aanvallende middenvelder bent. En ik vind De Jong niet goed genoeg om 2 controleurs in zijn dienst te laten spelen. Controlerend is Siem de Jong echt niet zo slecht, hij speelde in de jeugd best vaak als verdedigende middenvelder. Ten Cate gebruikte hem ook nog een paar keer als rechtsback dus verdedigend kan hij echt wel zijn mannetje staan op het middenveld. Zet een verdedigende middenvelder neer, een Siem de Jong en een aanvallende middenvelder, dat lijkt mij een goed middenveld. Maar nu is Siem de Jong niet goed genoeg voor Ajax en moet hij verhuurd worden.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Za 4 apr 2009 20:16
|
|
Alleen Koster heeft De Jong een keer als rechtsback opgesteld. Was geen succes.
Volgens mij speelde hij in de jeugd ook nooit als verdedigende middenvelder.
|