Auteur
|
Bericht
|
Demosthenes
Forum berichten: 562
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 15 jan 2008 21:43
|
|
Citaat: kortom: Ajax versterkt zich op korte termijn.
Ajax wil zich versterken! XD
|
020
Forum berichten: 6
|
Geplaatst: Di 15 jan 2008 21:47
|
|
Goed werk! Siem de Jong barst van de potentie, alleen het werd wel duidelijk dat het géén rechtsback is. Colin viel, mag ook eens gezegd worden, voor hem goed in.
Enfin; De Jong. Schitterende voetballer. Heeft nog een lange weg te gaan, maar je ziet aan zijn spel dat hij het ver gaat schoppen. Momenteel dan, want je weet nooit hoe het loopt.. Maar mooi dat Ajax hem langer aan zich heeft gebonden, hier gaan we plezier aan beleven.
Maar ook iets anders, Ajax is lekker bezig weer de laatste tijd. Na de nieuwjaarsspeech van Jaakke was ik al tevreden over wat ik hoorde. En als je hem daarin hoort opsommen wat ze allemaal voor elkaar gekregen afgelopen seizoen dan is dat niet bepaald verkeerd. Maar het belangrijkste blijven de sportieve prestaties van het eerste op het veld. En wat dat betreft was 2007 gewoon slecht. Al had het ook erg goed kunnen zijn. Het verschil daartussen is zo klein binnen het voetbal. Met ietsje meer mazzel was het allemaal heel anders geweest, en dan waren alle verhalen vooral positief. Dat is het opportunisme van het voetbal.
Beetje off-topic, maar stond in datzelfde bericht 'Overigens verzekerde John Jaakke in de Amsterdamse krant dat 'de miljoen niet in kas horen, maar op het veld', kortom: Ajax versterkt zich op korte termijn.
|
Lucas
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
|
Geplaatst: Wo 16 jan 2008 07:37
|
|
Wat een optimistische vertaling van de woorden van Jaakke. Volgens mij houdt van Geel een flinke slag om de arm vwb versterkingen in deze winter
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Wo 16 jan 2008 11:32
|
|
Citaat: Enfin; De Jong. Schitterende voetballer. Heeft nog een lange weg te gaan, maar je ziet aan zijn spel dat hij het ver gaat schoppen. Momenteel dan, want je weet nooit hoe het loopt.. Maar mooi dat Ajax hem langer aan zich heeft gebonden, hier gaan we plezier aan beleven.
Mee eens, 020! Overzicht, hoge handelingssnelheid, tweebenig en positioneel erg goed. Hopelijk krijgt hij wel nog wat grotere longen.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Wo 16 jan 2008 14:47
|
|
En wat meer bravoure.
Opvallend trouwens dat Ajax blijkbaar het contract van Donald wil verlengen.
|
Lucas
|
Geplaatst: Wo 16 jan 2008 15:11
|
|
Waarom opvallend? Vind jij het geen talent?
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 16 jan 2008 15:23
|
|
De algehele tendens rond hem is vrij negatief, maar daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik zie in Donald wel een aardige waterdrager voor de toekomst. Hij heeft in fysiek opzicht alles mee, heeft een goed gevoel voor positie, een behoorlijk inzicht en zoekt graag de combinatie op. Z'n handelingssnelheid moet met name nog omhoog.
Wat vind jij van hem, Lucas?
|
Lucas
|
Geplaatst: Wo 16 jan 2008 15:33
|
|
Ik heb hem te weinig zien spelen. Hij is me in ieder geval zelden opgevallen, niet positief en niet negatief
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 16 jan 2008 15:37
|
|
Nee, het is nog geen jongen die op dit niveau specifieke kwaliteiten tot uiting kan brengen. Maar zoals jij zelf al eens zei, de opvulling van de selectie kan bij Ajax sowieso geregeld worden met jeugdspelers. Donald is wat mij betreft een van die spelers.
|
Demosthenes
Forum berichten: 562
|
Geplaatst: Wo 16 jan 2008 15:58
|
|
Aardige knul, heb hem in de B1 (en ik geloof ook in de B2, maar dat is al wat langer geleden) en A-jeugd zien voetballen; hij bleef steeds bij Ajax, blijkbaar zagen ze iets in hem dat ik niet zag.
Hij heeft in de spits gespeeld, maar scoorde niet opvallend veel; hij heeft op 10 gespeeld: hetzelfde verhaal. Blijkbaar doet hij het als rechtermiddenvelder (volgens mij staat hij daar pas een jaar!) beter, behalve de keren dat ik hem zag: tegen Jong Sparta uit (tweede helft liep hij rond) en een keertje invallen.
Moet Ajax "opvulling" een contract aanbieden of de echte talenten? Mijn visie is: de laatste groep en daar dan meer energie in stoppen, desnoods wat beter betalen. Ik wacht nog op de contracten voor de B1-spelers.
|
Lucas
|
Geplaatst: Wo 16 jan 2008 16:05
|
|
Jonge spelers kunnen altijd nog onverwachts groeien. Ook als opvulling kun je de wat minder getalenteerde jonge spelers beter houden. Colin in plaats van boakye is zo on-ajax
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 16 jan 2008 16:05
|
|
De toptalenten krijgen sowieso wel contracten, over het algemeen. Volgens mij moet de indeling van de selectie altijd zo zijn dat je eigen toptalenten samen met een aantal spelers van mid twintig, een aantal talenten van buitenaf en eventueel een of twee dertigplusser met uitzonderlijke kwaliteiten de kern van 20 tot 22 man vormen. Daar achter komen dan jongens als Donald en Boakye.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Di 29 jan 2008 17:29
|
|
Uit dit contract spreekt vertrouwen’
Amsterdam, 29 jan 2008
Daags na zijn negentiende verjaardag voorzag Siem de Jong zijn nieuwe Ajax-contract van een handtekening. De beloftevolle middenvelder verbond zich daarmee tot en met 30 juni 2013 aan de Amsterdamse club.
Het nieuwe en verbeterde contract gaat officieel in op 1 juli 2008. Op 15 januari hadden de speler en zijn club al een akkoord bereikt over de nieuwe verbintenis. Dinsdag werden de afspraken zwart op wit gesteld. ,,Ik had niet verwacht dat ik zo snel een nieuw contract zou tekenen’’, vertelt De Jong trots. ,,Ik begon het seizoen bij Jong Ajax. Vervolgens kreeg ik een kans in het eerste en nu is mijn contract al vernieuwd. Uit dit nieuwe contract spreekt het vertrouwen dat de club in mij heeft.’’
Terwijl De Jong zijn verhaal vertelt is de inkt op de paperassen nauwelijks droog. Een fraaie voetbaltoekomst dient zich aan voor de in Zwitserland geboren voetballer, die al veertien officiële duels in Ajax 1 op zijn naam bracht. In de competitiewedstrijden tegen Sparta (zijn competitiedebuut) en Feyenoord scoorde De Jong. In het bekerduel met Kozakken Boys maakte de verbindingsspeler zijn officiële debuut in een wedstrijd van Ajax 1.
Zaakwaarnemer Louis Laros, Martin van Geel, Siem de Jong en moeder Loekie de Jong (vlnr.) proosten op een mooie voetbaltoekomst.
Zaakwaarnemer Louis Laros, Martin van Geel, Siem de Jong en moeder Loekie de Jong (vlnr.) proosten op een mooie voetbaltoekomst.
Met het thuisoptreden tegen PSV dient zich de eerstvolgende kans aan op nieuwe speelminuten. Binnen een week dient zich een tweede, minstens zo fraai podium aan om de voetbalkunsten (mogelijk) te etaleren. Ook Ajax – Feyenoord, de Klassieker die zondag wordt gespeeld in de ArenA, staat in het teken van de race om de landstitel. ,,Als we die wedstrijden winnen, is helemaal sprake van een mooie week’’, vervolgt De Jong, die in 2005 zijn opwachting maakte in de jeugdopleiding van Ajax.
Ajax’ technisch directeur Martin van Geel bevestigt het vertrouwen dat de club heeft in De Jong. ,,Siem is gisteren pas negentien geworden, maar hij heeft nu al veel vooruitgang geboekt’’, vertelt de technisch directeur over de jonge selectiespeler. ,,Hij is een multifunctionele middenvelder die zowel fysiek als mentaal goed in elkaar zit. Siem had een klein contract. Omdat hij in de selectie een andere status heeft gekregen, hebben we zijn contract aangepast.’’
www.ajax.nl
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Wo 23 apr 2008 15:24
|
|
Ik neem aan dat we hem tot de toptalenten benoemen. Ik vind hem zo óngeloofelijk veel inzicht en flair hebben. Die jongen gaat er zeker komen! Gelukkig hebben we dus niet zoveel voor Aissati betaald
|
Bertje
|
Geplaatst: Wo 23 apr 2008 15:30
|
|
Ik vind hem tactisch eigenlijk nog helemaal niet zo geweldig. Tenminste niet als hij echt top wil worden. Hij heeft nu nog een erg hoog Perez-gehalte.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 23 apr 2008 15:33
|
|
Met een beetje gepuzzel moet Aissati ook in te passen zijn. Ik had hem graag bij Ajax gezien. Zonde dat die jongen Reker geloofde toen hij zei dat Aissati meer speeltijd bij PSV zou krijgen. Het is nog altijd zo dat een doorgebroken talent daar eerder uitzondering dan regel is.
|
Wij zijn Ajax
Forum berichten: 2337
|
Geplaatst: Wo 23 apr 2008 16:08
|
|
Hij is een intelligente smaakmaker, maar niet een spelmaker. En in die rol hoort hij niet te spelen, dan wordt hij misbruikt. Maar een toptalent? Ik vind hem niet in de buurt komen van Van der Vaart hoor..
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Do 24 apr 2008 13:42
|
|
Ik vind hem wel een toptalent. Kijk eens naar de wedstrijd Groningen - Ajax. Die rol die hij toen vervulde, moet hij altijd krijgen. Hij deed werkelijk niets fout en strooide met aardige passes. Dit is toch een hélé verbetering dan Perez, en Siem is pas 19 jaar he. Hij zal nooit het rendament van Sneijder en Van der Vaart halen, maar ik zie in hem een hele aardige speler. Een groot talent.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Do 24 apr 2008 13:58
|
|
Citaat: Hij is een intelligente smaakmaker, maar niet een spelmaker. En in die rol hoort hij niet te spelen, dan wordt hij misbruikt. Maar een toptalent? Ik vind hem niet in de buurt komen van Van der Vaart hoor.. Ik vind Siem juist geen smaakmaker maar een spel verdeler. Hij heeft een goed inzicht en een mooie pass. Volgens mij zou hij de perfecte midmid voor Ajax zijn kwa type als rustige speler met die de rest makkelijk weet te vinden.
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Do 24 apr 2008 13:59
|
|
Citaat: Hij is een intelligente smaakmaker, maar niet een spelmaker. En in die rol hoort hij niet te spelen, dan wordt hij misbruikt. Maar een toptalent? Ik vind hem niet in de buurt komen van Van der Vaart hoor.. Ik vind Siem juist geen smaakmaker maar een spel verdeler. Hij heeft een goed inzicht en een mooie pass. Volgens mij zou hij de perfecte midmid voor Ajax zijn kwa type als rustige speler met die de rest makkelijk weet te vinden.
Dat bedoel ik dus. Die rol speelde Siem ook in Groningen.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Do 24 apr 2008 14:27
|
|
Hij speelt een beetje als Litmanen(smaakmaker) in mijn ogen, alleen hij is niet te vuil voor verdedigend werk(dus een tegenpool van Perez, ook zo'n type op een lager niveau). Alleen die had een betere uitstraling en een betere techniek, hij doet alles functioneel en dat is opzich goed maar ik wil meer. Dat kan hem speciaal maken in mijn ogen.
Dus jullie zien hem als een nummer 10 spelmaker? Nou dan maak ik ff de vergelijking met Sneijder(zelfde positie, dus dezelfde eissen). Hij speelt lang niet zo dominant, terwijl op die positie oplossingen moeten worden gezocht en worden aangegeven(dan ben je het brein van het team). Ten tweede: hij heeft niet het scorend vermogen vanuit de tweede lijn. Ook is hij niet tweebenig, wat als draaischijf(belangrijkste speler van het team) toch best een nadeel kan zijn.
Dan begin ik dus minder hoopvol te worden over hem, als dat zijn sterkste positie is. Als smaakmaker heeft hij veel meer potentie, al moet hij ook flink groeien om speciaal te worden. We leggen de lat hoger: het is over met het genoege te nemen met middelmaat. En zo hoort het te zijn, die kritische(maar eerlijke) blik maakt het lastiger, maar wel beter. En uiteindelijk heeft die houding ook uitwerking: als je hier wordt gezien als een topper dan wordt je bij clubs die niet zo kritisch zijn gezien als 1 vd beste. En dat willen we uiteindelijk toch van onze kweek?
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Do 24 apr 2008 14:32
|
|
Citaat: Hij speelt een beetje als Litmanen(smaakmaker) in mijn ogen, alleen hij is niet te vuil voor verdedigend werk(dus een tegenpool van Perez, ook zo'n type op een lager niveau). Alleen die had een betere uitstraling en een betere techniek, hij doet alles functioneel en dat is opzich goed maar ik wil meer. Dat kan hem speciaal maken in mijn ogen.
Dus jullie zien hem als een nummer 10 spelmaker? Nou dan maak ik ff de vergelijking met Sneijder(zelfde positie, dus dezelfde eissen). Hij speelt lang niet zo dominant, terwijl op die positie oplossingen moeten worden gezocht en worden aangegeven(dan ben je het brein van het team). Ten tweede: hij heeft niet het scorend vermogen vanuit de tweede lijn. Ook is hij niet tweebenig, wat als draaischijf(belangrijkste speler van het team) toch best een nadeel kan zijn.
Dan begin ik dus minder hoopvol te worden over hem, als dat zijn sterkste positie is. Als smaakmaker heeft hij veel meer potentie, al moet hij ook flink groeien om speciaal te worden. We leggen de lat hoger: het is over met het genoege te nemen met middelmaat. En zo hoort het te zijn, die kritische(maar eerlijke) blik maakt het lastiger, maar wel beter. En uiteindelijk heeft die houding ook uitwerking: als je hier wordt gezien als een topper dan wordt je bij clubs die niet zo kritisch zijn gezien als 1 vd beste. En dat willen we uiteindelijk toch van onze kweek?
De laatste alinea begint goed bij het eerste woordje We. Wat je dan zegt, ben ik het compleet, helemaal, absoluut mee eens. Maar ik vind Siem toch nog steeds een groot talent, omdat hij het in zich heeft tweebenig te worden, omdat hij dat in mijn ogen toch al redelijk is. Verder vind ik een afstandschot van de 2de lijn niet noodzakelijk, aangezien je (dromen mag) misschien een voorhoede hebt met Sulejmani Huntelaar en Suarez. Dan kom je toch wel aan je goals, en Siem kan perfect functioneren als aangever.
|
Bertje
|
Geplaatst: Do 24 apr 2008 14:44
|
|
De Jong moet het hebben van uitgespeelde aanvallen. Niet van daverende afstandschoten of spectaculaire dribbels.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Do 24 apr 2008 14:46
|
|
Citaat: Hij speelt een beetje als Litmanen(smaakmaker) in mijn ogen, alleen hij is niet te vuil voor verdedigend werk(dus een tegenpool van Perez, ook zo'n type op een lager niveau). Alleen die had een betere uitstraling en een betere techniek, hij doet alles functioneel en dat is opzich goed maar ik wil meer. Dat kan hem speciaal maken in mijn ogen.
Wat je hier zegt is geen eerlijke vergelijking, want in Europa loopt er geen middenvelder rond die zo perfect tweebenig is en zo makkelijk scoort uit de tweede lijn als Sneijder.
Qua spelverdelen vond ik Sneijder bij Ajax juist altijd tekort schieten. Het is geen speler die het spel van ontzettende tempoveranderingen voorziet of het spel snel verlegt van kant naar kant. Sneijder moest het juist bij Ajax hebben van z'n directe en doelgerichte manier van spelen. Oog voor de vleugelspelers had hij zelden. Dat is bij Real Madrid inmiddels anders, maar dat heeft weer te maken met z'n status binnen het elftal, neem ik aan.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Do 24 apr 2008 14:51
|
|
De laatste alinea begint goed bij het eerste woordje We. Wat je dan zegt, ben ik het compleet, helemaal, absoluut mee eens. Maar ik vind Siem toch nog steeds een groot talent, omdat hij het in zich heeft tweebenig te worden, omdat hij dat in mijn ogen toch al redelijk is. Verder vind ik een afstandschot van de 2de lijn niet noodzakelijk, aangezien je (dromen mag) misschien een voorhoede hebt met Sulejmani Huntelaar en Suarez. Dan kom je toch wel aan je goals, en Siem kan perfect functioneren als aangever.
Oke, kan ik me aardig in vinden. Maar Ajax moet dominant spelen, dan moet het brein(de midmid, de spelmaker) van het team ook dominant zijn. Bovendien hebben wij het erover dat een speler niet voldoende moet zijn, maar speciaal. Kijk is naar Barcelona: Iniesta en Xavi zijn wereldtop, maar als ze dat speciale hadden dan konden ze dat veldoverwicht omzetten in doelpunten via schoten in de tweede lijn. Dat speciale dat moeten wij, als Ajax-zijnde, niet mooi vinden, maar eissen. Want dan zie je dat wij de beste kwekers zijn van de wereld, dat merkt de wereld dan ook van ons. Dat 2-benige is hetzelfde, het kan mooi worden gegeven dat hij dat redelijk kan(doen ze bij Feyenoord en PSV bijvoorbeeld), maar je moet eissen dat hij dat gewoon goed kan. Dus ook met Rodney Sneijder, die moet ook wereldtop worden als hij veel in zich heeft.
AFC Ajax: Not for Losers. Not easy, high expectations. Ultimately the greatest!
Ja toch? Als je dat wil dan moet je ook niet genoegen nemen met voldoende, maar pas met uitstekend. En die gedachte moet blijven, anders dan wordt Ajax net als de rest. Ajax is speciaal, Ajacieden zijn speciaal. Zo hoort het!
|