Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Siem de Jong
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Siem de Jong
Maker: BertjeBekeken: 45107
Status: InactiefBerichten: 663
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Bertje

Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Zo 16 dec 2007 14:04
Posities en taken zijn twee totaal verschillende dingen.
Wij zijn Ajax

Forum berichten: 2337
Geplaatst: Zo 16 dec 2007 14:08
Citaat:
Posities en taken zijn twee totaal verschillende dingen.

Juist, positie is niet te benoemen, dus je hoort taken te benoemen!
Eto'o

Forum berichten: 11824
Geplaatst: Zo 16 dec 2007 14:23
En daarin is Siem de Jong een controlerende kantelhalf, maar allerminst een nummer 10. Sowieso gaat dat moeilijk, want van veel beweging zonder bal en posities overnemen en wisselen heeft dit Ajax nog nooit gehoord. Bijna iedereen speelt positiegebonden.
Wij zijn Ajax

Geplaatst: Zo 16 dec 2007 14:36
Citaat:
En daarin is Siem de Jong een controlerende kantelhalf, maar allerminst een nummer 10. Sowieso gaat dat moeilijk, want van veel beweging zonder bal en posities overnemen en wisselen heeft dit Ajax nog nooit gehoord. Bijna iedereen speelt positiegebonden.

Wat jij wil. Ik zeg dat hij die ruimte voor zich heb en dat hij daardoor een aanvallende middenvelder is(en zo hoort het te zijn). En idd speelt hij nog te controlerend en heeft te weinig inbreng in het aanvalsspel, dus kan jouw visie goed begrijpen rinks: .
Pal

Forum berichten: 215
Geplaatst: Zo 16 dec 2007 17:59
Stekelenburg heeft ook veel ruimte voor zich, dus dat is in jouw optiek dan ook een 10. Wat een geneuzel zeg.
Wij zijn Ajax

Geplaatst: Ma 17 dec 2007 14:53
Citaat:
Stekelenburg heeft ook veel ruimte voor zich, dus dat is in jouw optiek dan ook een 10. Wat een geneuzel zeg.

Wat een onzin, daar hoort hij zich niet mee bezig te houden. Maar ik zie hem wel als een 5e verdediger in balbezit, maar dat is weer iets heel anders. Ik zeg net dat je moet kijken naar de functie van hem en dus ook zijn arbeidsgebied in het veld. Daarom zie in hem als een 10(aanvallende middenvelder). Ik hoop dat jouw volgende posts een hoger niveau hebben :aai: .
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Ma 17 dec 2007 14:56
Laten we het leuk houden. Pal heeft daarvoor al een pm ontvangen. Dus terug on-topic aub.
Pal

Geplaatst: Ma 17 dec 2007 19:46
Citaat:

Wat een onzin, .

Goh, dat komt overeen met mijn mening over jouw geneuzel in deze topic, niet alleen in deze topic trouwens.

On topic: De Jong speelt niet op 10, hij staat op linkshalf. In het huidige Ajax systeem is de 10 dood en begraven vanwege de punt naar achteren.
Wij zijn Ajax

Geplaatst: Ma 17 dec 2007 20:24
Citaat:

Wat een onzin, .

Goh, dat komt overeen met mijn mening over jouw geneuzel in deze topic, niet alleen in deze topic trouwens.

On topic: De Jong speelt niet op 10, hij staat op linkshalf. In het huidige Ajax systeem is de 10 dood en begraven vanwege de punt naar achteren.

Of je bent John Jaakke, of je zegt dit om uit te dagen? Hoe dan ook, ik ga jouw commentaar in de toekomst negeren!
Pal

Geplaatst: Ma 17 dec 2007 20:52
Nee hoor, ik ben John Jaake niet, en ik zeg het niet om te provoceren. Ik constateer slechts, en zie dat Ajax al tijden niet meer met een 10 speelt. En mijn 'domme' commentaar houdt veel meer steek dan het geneuzel van jou.
Bertje

Geplaatst: Wo 2 jan 2008 17:25
Citaat:
Siem de Jong kan voor vijf jaar bijtekenen
Voetbal International meldt dat Siem de Jong een aanbod heeft ontvangen van Ajax om een contract voor vijf seizoenen te ondertekenen. Zijn huidige contract loopt tot 2010. Hij zou het contract kunnen laten openbreken en verlengen tot 2013. De middenvelder heeft het aanbod in beraad. [

AN
Eto'o

Geplaatst: Wo 2 jan 2008 17:28
Uit een contract voor vijf jaar blijkt behoorlijk veel waardering en overtuigingskracht van Ajax' kant. Blijkbaar is Van Geel nog dieper onder de indruk dan ik.
Scio

Forum berichten: 1939
Geplaatst: Wo 2 jan 2008 17:31
Kheb nou nog niet echt kunnen zien dat hij een uitblinker is of al fantastische dingen heeft laten zien. Die 11 basisplaatsen dit seizoen vind ik meer gebaseerd op de absentie van andere spelers. Maar goed, vertrouwen is ook belangrijk. Vastleggen maar :).
D_skilled

Forum berichten: 5208
Geplaatst: Wo 2 jan 2008 17:47
Citaat:
Kheb nou nog niet echt kunnen zien dat hij een uitblinker is of al fantastische dingen heeft laten zien. Die 11 basisplaatsen dit seizoen vind ik meer gebaseerd op de absentie van andere spelers. Maar goed, vertrouwen is ook belangrijk. Vastleggen maar :).

Mee eens, maar hij is nog jong en heeft nog alles te bewijzen. En ik denk dat Siem niet nog echte grote vorderingen zal maken. Hij lijkt de (top)snelheid te missen, maar dat combineert hij goed met zijn positionering. In potentie zal hij in mijn ogen niet evengoed worden dan een VdVaart of een Sneijder, maar net eronder.
Bertje

Geplaatst: Wo 2 jan 2008 17:51
Citaat:
Uit een contract voor vijf jaar blijkt behoorlijk veel waardering en overtuigingskracht van Ajax' kant. Blijkbaar is Van Geel nog dieper onder de indruk dan ik.

Je hoeft als talentje bij Van Geel maar weinig te doen om een contract van vijf jaar te tekenen, hoor. Denk maar aan Manucharyan.
D_skilled

Geplaatst: Wo 2 jan 2008 17:55
Citaat:

Ik ben niet zo overtuigd van zijn kunnen, het is een talent die onbevangen speelt en dat komt gedurft en vrolijk over maar meer ook niet. Hij heeft geen uitzonderlijke kwaliteiten, wat een Sneijder, VdVaart, De Boertjes, Seedorf, Davids wel allemaal hadden en waar de Ajax-jeugdopleiding ook bekend om staat.
Eto'o

Geplaatst: Wo 2 jan 2008 18:04
Ik heb liever een wat completere speler dan een speler met talloze gebreken en die paar exceptionele kwaliteiten die hem wat eerder dan de gemiddelde speler een transfer naar het buitenland opleveren. Bij Cocu duurde het ook een hele tijd voor hij naar het buitenland vertrok. Als iemand als Schaars weer fit wordt zal het ook nog wel een tijd duren voordat hij de stap naar het buitenland maakt. En hetzelfde geldt voor De Jong, denk ik.

Overigens vind ik z'n gevoel voor positie en handelingssnelheid uitstekend. Ik denk echt dat z'n karakter er van weerhoudt om nu al een definitieve doorbraak te maken. Bij Ajax kan hij het niveau al aan, maar hij komt nog te weinig aan de bal en is vaak na een uur al op. Hij speelt niet dwingend genoeg.
Bertje

Geplaatst: Wo 2 jan 2008 18:09
De Jong mist nog de longinhoud om veel te kunnen bijsluiten en de kracht om een direct duel om de bal vaker te winnen, maar dat komt wel. Sowieso wordt het eerste al grotendeels verholpen als de linies een beetje gaan aansluiten.
D_skilled

Geplaatst: Wo 2 jan 2008 18:16
Citaat:
Ik heb liever een wat completere speler dan een speler met talloze gebreken en die paar exceptionele kwaliteiten die hem wat eerder dan de gemiddelde speler een transfer naar het buitenland opleveren. Bij Cocu duurde het ook een hele tijd voor hij naar het buitenland vertrok. Als iemand als Schaars weer fit wordt zal het ook nog wel een tijd duren voordat hij de stap naar het buitenland maakt. En hetzelfde geldt voor De Jong, denk ik.

Overigens vind ik z'n gevoel voor positie en handelingssnelheid uitstekend. Ik denk echt dat z'n karakter er van weerhoudt om nu al een definitieve doorbraak te maken. Bij Ajax kan hij het niveau al aan, maar hij komt nog te weinig aan de bal en is vaak na een uur al op. Hij speelt niet dwingend genoeg.

Maar Cocu heeft weer andere kwaliteiten dan Siem die hem ver brachten in zijn carriere. En inderdaad hij had nogal een lange tijd nodig om de overstap te maken naar het buitenland, maar eenmaal in het buitenland kon hij het niveau moeiteloos aan. Spelers met exceptionele kwaliteiten kunnen een wedstrijd beslissen, een kans forceren en zulke spelers brengen je ook veel geld op als ze naar het buitenland vertrekken. Ik weet niet of het bij jou is, maar ik ga niet naar het stadion om een team middelmatige speler aan het werk te zien zonder een speler met extra kwaliteiten.

Internationaal heb je ook meer aan spelers die dat extra's hebben. Siem is een talent en ik moet het maar zien of hij het niveau ook daadwerkelijk aankan, een seizoen lang. En soiewso zullen alle zwaktes internationaal aan het licht komen.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Wo 2 jan 2008 18:25
Het is natuurlijk nog veel te vroeg om een oordeel te vellen over buitenlandse clubs, geld en roem voor Siem de Jong. Hoe kun je nu een Siem de Jong nu al vergelijken met een Cocu van Barcelona?

Cocu zat op die leeftijd ook nog bij Az in de eerstedivisie te ballen, hoor.
D_skilled

Geplaatst: Wo 2 jan 2008 18:26
Citaat:
Het is natuurlijk nog veel te vroeg om een oordeel te vellen over buitenlandse clubs, geld en roem voor Siem de Jong. Hoe kun je nu een Siem de Jong nu al vergelijken met een Cocu van Barcelona?

Cocu zat op die leeftijd ook nog bij Az in de eerstedivisie te ballen, hoor.

Ik vergelijk Cocu niet met Siem dat doet Thomas.
Bertje

Geplaatst: Di 15 jan 2008 16:44
Citaat:
Siem de Jong langer bij Ajax

Amsterdam, 15 jan 2008
Ajax heeft overeenstemming bereikt met Siem de Jong over het openbreken en verlengen van zijn contract dat liep tot en met 30 juni 2010. De nieuwe verbintenis met de 18-jarige middenvelder loopt van 1 juli 2008 tot en met 30 juni 2013.
De Jong kwam in augustus 2005 bij de jeugdopleiding van Ajax. De middenvelder speelde eerder bij de jeugd van De Graafschap. Op 26 september 2007 maakte hij zijn debuut voor de hoofdmacht van Ajax tijdens de bekerwedstrijd Kozakken Boys – Ajax (1-2). In zijn eerste competitieduel als speler van Ajax 1, de uitwedstrijd tegen Sparta, scoorde de in het Zwitserse Aigle geboren speler zijn eerste doelpunt. Ook in de uitwedstrijd tegen Feyenoord was De Jong trefzeker. Inmiddels heeft De Jong 13 wedstrijden in het eerste elftal gespeeld.

Ajax
Demosthenes

Forum berichten: 562
Geplaatst: Di 15 jan 2008 20:59
Ben ik erg blij om, een aanvallende middenvelder die kan uitgroeien tot een groot speler (garanties zijn er niet!)
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Di 15 jan 2008 21:01
Hij lijkt me stabieler dan andere talenten. Timide misschien, maar hij lijkt me wel iemand die heel verstanding met zijn loopbaan omgaat.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Di 15 jan 2008 21:07
Citaat:
Ajax haalt banden aan met talenten

Bron: AS

Dat Siem de Jong dinsdag een nieuw contract tekende bij Ajax lijkt geen toeval. Afgelopen zondag nodigde Ajax de ouders van de jeugdspelers Siem de Jong, Jan Arie Van der Heijden, Gregory Van der Wiel en Mitchell Donald uit bij Ajax-AZ.

Het bestuur wil jeugdspelers langer aan zich binden en daarom de banden met de familie verbeteren. Overigens verzekerde John Jaakke in de Amsterdamse krant dat 'de miljoen niet in kas horen, maar op het veld', kortom: Ajax versterkt zich op korte termijn.
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.887
Berichten: 213.631 Onderwerpen: 2.462 Nieuwste lid: vpdzflq308
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.311.858 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Siem de Jong
Ga
Zoeken: