Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Siem de Jong
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Siem de Jong
Maker: BertjeBekeken: 45112
Status: InactiefBerichten: 663
+ Nieuw bericht <<<   <   14  |  15  |  16  |  17  |  18  |  19  |  20  |  21  |  22   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
nr23

Forum berichten: 443
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Zo 27 feb 2011 20:35
Citaat:

Tel dan keren dat Enoh een speler vrij voor de goal heeft gezet en vergelijk dat met de Jong. Het zijn twee totaal verschillende spelers. De Jong moet je vergelijken met de Zeeuw. Enoh met Lindgren.

Ik denk dat er weinig verschil in zit. De Jong en een speler voor de goal zetten? 4/5 keer per seizoen misschien! Poeh zeg, fantastisch! Denk dat Enoh daar wel bij in de buurt komt. Als De Zeeuw een heel seizoen speelt weet ik wel zeker dat hij dat beter doet.

De Jong komt in alle opzichten tekort voor Ajax. Heeft in feite gewoon niks te zoeken bij Ajax, maar dit heb ik al vaker gezegd. Niveau FC Utrecht / Heerenveen.

Wat Frank in hem ziet, ik weet het echt niet. Veel keus hebben we niet op die positie, maar dan nog zie ik liever De Zeeuw of anders desnoods Anita (die voetbalde daar niet slecht toen hij daar neer gezet werd). De Jong is gewoon helemaal niks. Vandaag één goede bal gegeven, één! Voor de rest weer uitblinkend in zijn trage handelen.

Ajax-onwaardig.
Tomza2

Forum berichten: 476
Geplaatst: Zo 27 feb 2011 21:24
Citaat:
Heb je zijn statistiek bijgehouden Tomza? Vandaag heeft hij voor zijn doen weinig balverlies geleden. Hij had 1 goede pass in de wedstrijd, maar voegde wederom niets toe. Hij raakte weinig ballen en ondersteunde Eriksen totaal niet. Het wordt tijd voor Lodeiro of eventuel Bouy

Nee sorry, ben het helaas vergeten. Maar als ik mag gokken, 6 passen 1 goed? Hij was echt totaal onzichtbaar vandaag.
YoranAjax

Forum berichten: 1354
Geplaatst: Zo 27 feb 2011 22:34
Citaat:
Heb je zijn statistiek bijgehouden Tomza? Vandaag heeft hij voor zijn doen weinig balverlies geleden. Hij had 1 goede pass in de wedstrijd, maar voegde wederom niets toe. Hij raakte weinig ballen en ondersteunde Eriksen totaal niet. Het wordt tijd voor Lodeiro of eventuel Bouy

Lodeiro op de plaats van De Jong? Lodeiro is verdedigend gewoon zwak! Hij denkt veelste aanvallend, en bovendien lever je dan nogmeer duelkracht in terwijl Ajax al bijna geen duelkracht heeft. Ik zie Eriksen en Lodeiro ook graag samen op een middenveld, maar dit is waarschijnlijk gewoon niet mogelijk.
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Geplaatst: Zo 27 feb 2011 22:35
Van wat ik van Lodeiro heb gezien vind ik hem best sterk in de duels, hij heeft een zeer gedrongen lichaam. Daarbij is het niet zo dat Siem de Jong fysiek sterk is en veel ballen verovert.
YoranAjax

Geplaatst: Zo 27 feb 2011 22:48
Nou sterk in de duels vind ik overdreven. De Jong zorgt wel voor de balans wat met name komt door zijn loopvermogen. Als je Lodeiro er neet zet dan heb je een speler met te aanvallende intenties op die positie. In aanvallend opzicht zal Lodeiro zeker niet misstaan op die positie, maar ik ben bang dat hij zijn verdedigende taken niet goed oppakt. Ik ben heel erg gecharmeerd van Lodeiro, want hij is echt een voetballer naar mijn hart. Eentje die aanvallend wil spelen, een actie heeft, een steekpass heeft en eentje die van dat Zuid Amerikaanse temperament heeft. Ik zie Eriksen en Lodeiro graag samen op een middenveld spelen, en in balbezit komt dit het spel echt ten goede, maar balbezit heb je maximaal 70% van de wedstrijd. De overige 30% kom je dan tekort.
ghostwriter

Geplaatst: Zo 27 feb 2011 22:51
Het gaat erom dat Ajax meer rendament uit hun balbezit haalt want nu zie je dat er naast Eriksen niemand op het veld staat die de aanvallers één op één voor de keeper kunnen zetten.
YoranAjax

Geplaatst: Zo 27 feb 2011 22:58
De Jong zie ik de laatste tijd steeds die pass proberen te geven hoor? En niet onverdienstelijk (lees, 1-0 Anderlecht thuis)
ghostwriter

Geplaatst: Zo 27 feb 2011 23:00
Ja ik zal die pass ook vaak proberen te geven als ik bij Ajax speel maar net als Siem de Jong zal hij bijna nooit het gewenste effect hebben.
nr23

Geplaatst: Zo 27 feb 2011 23:05
Citaat:
Het gaat erom dat Ajax meer rendament uit hun balbezit haalt want nu zie je dat er naast Eriksen niemand op het veld staat die de aanvallers één op één voor de keeper kunnen zetten.

Helemaal mee eens. Verdedigend gaat het ook vooral om positioneel verdedigen. Het ligt er ook gewoon aan hoe het team verdedigd. Verdedigt het team vooruit, dan is het geen enkel probleem. Dan hou je de ruimtes kort, zijn de afstanden te belopen en hoef je dus eigenlijk alleen maar positioneel te verdedigen. Verdedigd een team achteruit, dan is het een heel stuk moeilijker natuurlijk. Dat worden de afstanden te groot en dan worden aspecten als loopvermogen en duelkracht een heel stuk belangrijker.
YoranAjax

Geplaatst: Zo 27 feb 2011 23:07
Heb Eriksen ook maar een goede pas zien geven op El Hamdaoui. Dat er met die steekpassen niets wordt gedaan is een tweede. Ik zie ook liever meer voetbal op het middenveld, maar vraag me af of dit mogelijk is.
ghostwriter

Geplaatst: Zo 27 feb 2011 23:11
Citaat:
Heb Eriksen ook maar een goede pas zien geven op El Hamdaoui. Dat er met die steekpassen niets wordt gedaan is een tweede. Ik zie ook liever meer voetbal op het middenveld, maar vraag me af of dit mogelijk is.

Er komen nouwelijks goede steekpassen, De Jong geeft misschien 1 aardige steekpass per 2 wedstrijden en Eriksen misschien 1 goede per wedstrijd. Bij Ajax horen het middenveld een stuk meer goede steekpasses per wedstrijd te gunnen geven.
AFCA Niels

Forum berichten: 2138
Geplaatst: Zo 27 feb 2011 23:24
Siem de Jong gaat veel te vaak voor het afstandschot, maar van wat ik in de samenvatting heb gezien was er in de opbouw ook weer nul diepgang bij Ajax.
nr23

Geplaatst: Ma 28 feb 2011 01:07
Citaat:

Eriksen zat vandaag ook niet geweldig in de wedstrijd. Maar goed, verder is het natuurlijk wel duidelijk dat Eriksen een stuk beter is dan De Jong. Een leek kan nog wel zien dat Eriksen technisch een stuk beter is en vooral een stuk sneller handelt dan De Jong. En dat is nou juist het grote probleem met De Jong. Wil je beter gaan voetballen heb je op je middenveld meer spelers nodig die snel kunnen handelen. De Jong handelt gewoon te traag. Zelfs Enoh heeft een veel hogere handelingssnelheid, alleen die heeft een waardeloze passing. Maar De Jong is gewoon qua techniek en qua handelingssnelheid onvoldoende.

De goede punten van hem zijn zijn werklust, loopvermogen en fysieke kracht. Ik weet niet wie hem ooit gescout heeft, maar die kan beter bij Feyenoord gaan scouten. Ideale speler voor dat type voetbal, maar bij Ajax moet je als middenvelder (of aanvaller) technisch goed onderlegd zijn en snel kunnen handelen. Hierin komt De Jong gewoon schromelijk tekort. Tot op bepaalde hoogte is dit te ontwikkelen, maar het is ook deels aanleg. Gezien hoe lang De Jong al bij de selectie zit kan ik je wel vertellen dat De Jong hier zich niet meer op zal ontwikkelen.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
Geplaatst: Ma 28 feb 2011 09:44
Citaat:
Nou sterk in de duels vind ik overdreven. De Jong zorgt wel voor de balans wat met name komt door zijn loopvermogen. Als je Lodeiro er neet zet dan heb je een speler met te aanvallende intenties op die positie. In aanvallend opzicht zal Lodeiro zeker niet misstaan op die positie, maar ik ben bang dat hij zijn verdedigende taken niet goed oppakt. Ik ben heel erg gecharmeerd van Lodeiro, want hij is echt een voetballer naar mijn hart. Eentje die aanvallend wil spelen, een actie heeft, een steekpass heeft en eentje die van dat Zuid Amerikaanse temperament heeft. Ik zie Eriksen en Lodeiro graag samen op een middenveld spelen, en in balbezit komt dit het spel echt ten goede, maar balbezit heb je maximaal 70% van de wedstrijd. De overige 30% kom je dan tekort.

Ik heb het in een ander topic ook al gezegd. Maar ik word zo moe van dat geleuter over balans en verdedigende kwaliteiten!

Het is aan de trainer om het elftal compact te laten spelen. Eriksen en Lodeiro kunnen dan makkelijk samen op het middenveld. Zeker in de Nederlandse competitie. Het gaat er om dat ze hun taken uitvoeren. Ik zou zelfs de Zeeuw er wel tussen willen zien. Je weet dan in ieder geval dat je middenveld voetballend beter is dan de tegenstander. Dat is nou net waar het bij Ajax vaak mis gaat. Eriksen kan het niet in zijn eentje, dat kun je nog niet van hem verwachten
Empulse

Forum berichten: 917
Geplaatst: Ma 28 feb 2011 10:30
Waarom deze jongen zo'n belachelijk lang contract heeft gekregen is mij tot op de dag van vandaag onduidelijk. Een klasse inzet hoor, maar deze jongen maakt je team niet sterker.
Lexafca

Forum berichten: 1627
Geplaatst: Ma 28 feb 2011 10:38
De Jong doet het niet goed genoeg in mijn ogen, maar wel beter dan de Zeeuw heeft laten zien dit seizoen. Je kunt wel zeggen dat de Jong niet goed genoeg is maar kijk dan naar de vervangers, die zijn nog slechter.
Riejuh

Forum berichten: 7454
Geplaatst: Ma 28 feb 2011 10:45
Het is roeien met de riemen die we hebben en dat is op het moment vrij pover.
Nikos85

Forum berichten: 371
Nieuws reacties: 60
Geplaatst: Wo 2 maa 2011 12:57
Citaat:

Noem eens een andere aanvaller dan Sulejmani die je alleen voor de keeper kan zetten?
Ebicillio is een lijnspeler maar weet niet goed wat hij moet doen omdat hij links staat en eigenlijk langs de rechterlijn hoort te spelen, op deze positie kan hij die steekbal niet plaatsen, hij houdt vast aan de lijn en komt altijd naar binnen als hij de bal heeft, maar maakt zelden een actie naar binnen zonder bal in de hoop een steekbal mee te krijgen.
El Hamdaoui is niet het steekpass type, die komt hem halen en wilt in de voeten. Een enkele keer zie je hem wijzen voor een steekbal, maar dat zijn vaak zulke moeilijke oplossingen dat moet de speler met bal aan de voet maar net zien, en word dus vaak niet gezien.

Siem speelde in het team met Pantelic en Suarez zeer verdienstelijk, toen kwam hij 100%tot zijn recht, ik vind hem dit seizoen lang niet zo goed als het vorige. Maar als je gaat kijken wie hem moet vervangen dan vind ik hem onvervangbaar. Juist vanwege duelkracht, loopvermogen. Zijn passing is niet altijd geniaal, maar dat was het vorig jaar wel. Rara hoe kan dit? We hadden Pantelic nooit weg mogen doen dat is 1 rede die ik noem, want die vormde met iedereen wel een goed koppeltje.
Maar waar het vooral in zit is de beweging in de voorste linie, das gewoon wederom te wijten aan met name 1 persoon, EL hamdaoui. hij loopt het dicht en maakt het voor de middenvelders onnodig moeilijk, Eriksen is wat slimmer en kijkt inderdaad veel vooruit en komt er daarom iets beter uit als Siem, maar de grootste oorzaak is het klein maken van het veld door Hamdaoui, als hij helemaal in punt staat heeft het middenveld dik 20 meter extra bewegingsruimte naar voren. Voor iemand als Siem, een echt rusher die het van zijn lopen en beuken moet hebben is dit ideaal wanneer het veld zo groot word gehouden. Nu moeten ze in de kleine ruimtes vrotten, zoals gezegd kan een Eriksen dat aardig (maar ook hij is beter met meer ruimte op het veld) en een Siem is daar buiten duelkracht om niet de beste in. Enoh is ook zo`n voorbeeld die bij genoeg tijd makkelijk een goede pass kan af leveren, maar door de extreem kleine ruimtes en korte op elkaar spelende linies zit deze man meteen tussen 2 tegenstanders in en moet hij een noodlijdend paasje geven dat 9 van de 10 keer dramatisch is.
Als het systeem op 1 schakel niet werkt dan werkt dit door in alle andere schakels is mijn mening, een team moet een team zijn niet 9 teamspelers een keeper en 1 individu want die doet dingen waar dat team onder moet lijden of doet dingen waardoor dat team niet lekker in zijn functioneren komt, dat is de oorzaak en haalt veel rendement uit andere spelers. Ik denk dat we zonder Hamdoei wel 20%beter spelen, en dan mag Siem toch maar gelegenheidspits zijn hij heeft iig het vermogen en de eigenschappen om die rol beter te vervullen dan degene die op papier zichzelf spits durft te noemen.
Bekijk eens de echt goede wedstrijden onder de Boer, er was er maar eentje waarin El Hamdoei meedeet en dat was Anderlecht thuis. Alle andere wedstrijden die erg goed waren speelden we zonder Hamdaoui en met Siem in de spits, ik vind dat al een best veelzeggende statistiek eigenlijk.
ghostwriter

Geplaatst: Wo 2 maa 2011 16:05
Citaat:
Noem eens een andere aanvaller dan Sulejmani die je alleen voor de keeper kan zetten?
Elke aanvaller is met een goede steekpass alleen voor te keeper te zetten.

Citaat:
Ebicillio is een lijnspeler maar weet niet goed wat hij moet doen omdat hij links staat en eigenlijk langs de rechterlijn hoort te spelen, op deze positie kan hij die steekbal niet plaatsen, hij houdt vast aan de lijn en komt altijd naar binnen als hij de bal heeft, maar maakt zelden een actie naar binnen zonder bal in de hoop een steekbal mee te krijgen.
Hoezo hoort Ebecilio op rechts te spelen? Hij heeft het grootste gedeelte van zijn leven als linksbuiten gespeeld. Als hij de bal meer in de diepte gespeeld zou krijgen zal hij naar binnen kunnen trekken voor het schot.

Citaat:
El Hamdaoui is niet het steekpass type, die komt hem halen en wilt in de voeten. Een enkele keer zie je hem wijzen voor een steekbal, maar dat zijn vaak zulke moeilijke oplossingen dat moet de speler met bal aan de voet maar net zien, en word dus vaak niet gezien.
El Hamdaoui staat vaak genoeg tussen de twee centrale verdedigers in en zou met een goede steekpass makkelijk alleen voor de keeper te zetten zijn. Omdat die steekpass niet komt, komt hij de bal steeds vaker ophalen.
Nikos85

Forum berichten: 371
Nieuws reacties: 60
Geplaatst: Wo 2 maa 2011 16:41
En die ballen moet hij dus niet komen halen, dat ontregeld ons spel. Zelfs mensen met minimale voetbalkennis wijzen daarop. Zelfs mijn pa die fanatiek NEC-er is zeikt Hamdaoui nog af omdat die het spel ontregeld, terwijl het hem een rotzorg zal zijn of wij winnen of verliezen hij wilt alleen mooi voetbal zien.
Een oud speler van Ajax waar ik contact mee onderhoud, zelfde verhaal Hamdaoui loopt de rest van het spel kapot zegt hij, als je niet aan taakvoetbal kan doen schiet het voor die andere 9 ook niet op.

Zowel Eriksen als Enoh als De Jong zullen er baat bij hebben als onze Mounir leert om voor het team te spelen en het veld groot te houden, en uiteindelijk zal het hele team daar dus profijt van hebben. Als Hamdaoui zo ongeduldig is dat hij niet op die bal kan wachtten moet ie lekker op een oefenveldje achter de Arena een bal gaan trappen, staat ie constant alleen voor de goal.

Heb vanmiddag nog eens wat oude wedstrijden gekeken als vergelijkend materiaal. Tja ik weet wat je bedoelt met steekpassen geven, maar dit systeem is niet helemaal wat we in de jaren 90 speelde, toen had het middenveld ruimte, zeeen van ruimte of spelers die zich in no time de ruimte in konden voetballen en waar moet een steekpass heen? Precies in de ruimte, anders plukt de keeper em zo van de voet, of zet een verdediger zijn been ertussen.
Zoals nu vaak het geval is het middenveld in balbezit, Mounir sluit aan en staat op de plek waar een Eriksen positie hoort te kiezen, de punt is leeg dus hop balletje breed, de snelheid is eruit. Iedereen schuift mee op, ook de tegenstander en de ruimte om nog te kunnen steken is allang verdwenen, want die is er enkel bij snel handelen als er nog ruimte op het veld is. Is die bal bij de flankspeler, die zelden buitenom gaat, tja we hebben geen diepe spits die kan koppen dus waarom zou je? EN we hebben linsbenig op rechts en andersom. Dus hop, weer naar binnen kappen, ergens rand 16 uitkomen in de grote drukte en vastlopen bal kwijt. Steken binnen de 16 kan wel met goede loopacties, maar daarvoor mist bij enkele spelers de intelligentie zoals een Eriksen dat wel ziet bijvoorbeeld, dan heb je ook nog stoorzender Mounir die daar voorin de boel ophoudt omdat hij vreemd positie kiest en de meeste geleerd hebben dat je niet voor de spits hoort te voetballen, tja wat moet ik er nog meer van zeggen? Jij bent er toch niet mee eens waarschijnlijk maar Mounir is echt oorzaak 1 waarom veel dingen niet willen/kunnen lukken.
Leg mij in hemelsnaam uit waar we in dit systeem moeten steken, want die kansen doen zich enkel voort in de counter en Sulejmani is de enige die met zijn snelheid op tijd is om alleen koers richting keeper te zetten zonder onderschept te worden. Ebicillio ook wel, maar zoals gezegd die stelt zich op langs het lijntje (niks mis mee overigens hij houd daarmee het spel breed) Maar de weg om hem aan te spelen met steekpass en dan nog alleen bij de keeper te komen is erg lang.
In de normale aanval heb ik al uitgelegd waarom het niet werkt, daar is ons spel niet snel genoeg voor en door Mounirs terug lopen hebben een Eriksen of De Jong niet de ruimte om heel veel te doen met die bal als snel overspelen, want Mounir trekt altijd mannetjes mee richting het middenveld waardoor ze al snel op een blok stuitten en wel moeten gaan spelen, dus balletje breed, snelheid eruit, daag steekbal.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Geplaatst: Wo 2 maa 2011 18:15
Offtopic (het gaat niet over Siem de Jong), maar inhakend op Nikos en Ghostwriter.

Betreft Ebecilio. Hier moet ik Ghostwriter gelijk geven, want Ebecilio is inderdaad een speler die met zijn techniek naar binnen toe snijdt. Echter een punt waar hij aan moet werken is zijn afronding, want hij komt bijna iedere wedstrijd een keer in scoringspositie, maar scoren hebben we hem nog nauwelijks zien doen.

Betreft El Hamdaoui. Er zijn een heleboel redenen (daar kun je een topic over volschrijven) waarom het niet vlot met El Hamdaoui en Nikos benoemd er hier eentje van. Ik heb het zelf ook al veelvuldig aangegeven op dit forum dat de wisselwerking tussen spits en middenveld erg belangrijk is. Veelal wordt El Hamdaoui met Villa bij Barcelona vergeleken, maar die vergelijking loopt op 2 punten mank.

1. De spelers van Barcelona zijn technischer onderlegd, en dus in staat om de 'moeilijke' steekpass veelvuldig te geven, waar dat bij Ajax 6 van de 10x fout gaat.
2. Barcelona speelt met de punt naar achter (Busquets controlerend) en Xavi en Iniesta spelen niet echt op de 10. Hierdoor heeft de spits net iets meer vrijheid.

De vraag die Ajax zich voor volgend seizoen moet stellen is moet groeibriljant Eriksen opgesteld worden op de 10 (mijn voorkeur) of moet Ajax met El Hamdaoui in de basis starten. Dit seizoen moet Ajax spreekwoordelijk roeien met de riemen die het heeft. Gezien de matige vorm van de Zeeuw is de keuze voor de Jong op het middenveld logisch en heeft El Hamdaoui weinig concurrentie voorin. Volgend seizoen klopt hopelijk Castillion aan de deur. Cvitanich zie ik niet als een concurrent, die komt tekort en past niet binnen het systeem.
nr23

Geplaatst: Wo 2 maa 2011 23:46
Citaat:

Zijn passing is niet altijd geniaal, maar dat was het vorig jaar wel. Rara hoe kan dit?

Zijn passing was vorig jaar ook helemaal niet geniaal. Siem de Jong was vorig jaar voetballend net zo zwak als dit seizoen. Alleen de gemiddelde supporter aka scoreboardjournalist staart zich blind op de goals die hij vorig jaar scoorde. Dat is namelijk het voornamelijke verschil tussen Siem vorig jaar en Siem dit jaar. Vorig jaar scoorde hij veel goals, wat kwam door het systeem dat er gespeeld werd, dit jaar komt hij minder in de posities en scoort hij minder. Het resultaat is dat er gewoon weinig van hem over blijft.

De tekortkoming ligt hierbij natuurlijk niet bij het systeem, of de spelers om hem heen, zoals jij en andere Siem-fans, de rest willen doen geloven. Het tekort ligt natuurlijk gewoon bij het feit dat Siem technisch gezien schromelijk tekort komt voor het niveau wat bij Ajax gewenst is.

Citaat:
Maar waar het vooral in zit is de beweging in de voorste linie, das gewoon wederom te wijten aan met name 1 persoon, EL hamdaoui. hij loopt het dicht en maakt het voor de middenvelders onnodig moeilijk, Eriksen is wat slimmer en kijkt inderdaad veel vooruit en komt er daarom iets beter uit als Siem, maar de grootste oorzaak is het klein maken van het veld door Hamdaoui, als hij helemaal in punt staat heeft het middenveld dik 20 meter extra bewegingsruimte naar voren.

Bull. De Ajaxspits hoort zo te spelen. Die hoort te spelen met de rug naar de goal en veel in de bal te komen om de combinatie aan te gaan. Kluivert hield het echt niet groot door voorin te blijven. Hij stond vaak wel dieper dan El Hamdaoui, maar dat komt omdat Ajax in die tijd als team veel verder op de helft van de tegenstander speelde. De afstanden destijds van Kluivert naar het middenveld verschillen echt niet veel van de afstanden tussen El Hamdaoui en de middenvelders op dit moment. Het in de bal komen van El Hamdaoui is helemaal niet verkeerd. Als hij dit niet doet dan luidt de kritiek binnen no-time dat hij zich verschuilt, alleen maar balletjes afwacht en dat het team niks aan hem heeft.

Je hebt echt een hele verkeerde denkwijze als jij de beperkte technische kwaliteiten van De Jong gaat afschuiven op de looplijnen van El Hamdaoui. De fout ligt echt niet bij El Hamdaoui dat hij de ruimtes te klein maakt voor De Jong. De fout, of eigenlijk meer het gebrek aan kwaliteit, ligt bij De Jong dat hij technisch niet in staat is om in de kleine ruimte te voetballen.

Dat laatste is een vereiste van het Ajax-voetbal, het diep blijven staan in de punt van de aanval en alleen maar balletjes af te wachten dat hoort helemaal niet bij het Ajax-voetbal. Natuurlijk overdrijft El Hamdoaui wel eens het in de bal komen, natuurlijk zakt hij wel eens te ver terug en hij wil de bal wel eens te vaak aanraken. Maar in de basis is er helemaal niets mis met het in de bal komen, zich aanbieden voor de combinatie en ruimte maken voor de middenvelders om eroverheen te gaan. In tegendeel, dat is precies zoals een Ajaxspits dient te spelen. Zoals ik al zei, Kluivert kwam ook steeds de bal halen, Litmanen of Ronald de Boer ging er dan heel vaak overheen. Siem de Jong beheerst overigens ook wel die kwaliteit om eroverheen te gaan, echter de combinatie aangaan dat beheerst hij niet. Daarvoor is zijn technische bagage te beperkt. Men moet eens ophouden met die beperking van Siem de Jong af te schuiven op El Hamdaoui en zijn manier van aanbieden. Het probleem in deze ligt echt niet bij El Hamdaoui.

Citaat:
Voor iemand als Siem, een echt rusher die het van zijn lopen en beuken moet hebben is dit ideaal wanneer het veld zo groot word gehouden.

Dus wij moeten ons spel maar gaan aanpassen op het lopen en beuken van Siem? Gezien de rest van je betoog geloof je daar zelf ook niet in.

Verder is het misschien een idee om El Hamdaoui te laten voetballen met een middenvelder die wel het Ajax voetbal kan uitvoeren, in plaats van El Hamdaoui afrekenen op het feit dat er een middenvelder achter hem loopt die alleen maar kan lopen en beuken.

Ik erger me ook wel aan de laconieke houding van El Hamdaoui en dat hij af en toe uitstraalt dat hij er totaal geen zin in heeft. Echter aan de bal doet hij in principe niet zoveel fout en ook in zijn aanbieden doet hij weinig fout. El Hamdaoui heeft in principe gewoon de kwaliteiten om als 9 te slagen bij Ajax, in tegenstelling tot de speler die in dit topic besproken wordt. Die heeft, gezien de kwaliteiten die hij wel heeft en zeker gezien de kwaliteiten die hem ontbreken, gewoonweg heel weinig bij Ajax te zoeken.
thyza

Forum berichten: 696
Geplaatst: Do 3 maa 2011 08:39
Citaat:
Alleen de gemiddelde supporter aka scoreboardjournalist staart zich blind op de goals die hij vorig jaar scoorde. Dat is namelijk het voornamelijke verschil tussen Siem vorig jaar en Siem dit jaar

Volgens mij heeft hij de afgelopen 5 wedstrijden behoorlijk gescoord hoor. Nog steeds is Siem de enige op het middenveld met scorend vermogen.
Lexafca

Forum berichten: 1627
Geplaatst: Do 3 maa 2011 09:16
Citaat:
Alleen de gemiddelde supporter aka scoreboardjournalist staart zich blind op de goals die hij vorig jaar scoorde. Dat is namelijk het voornamelijke verschil tussen Siem vorig jaar en Siem dit jaar

Volgens mij heeft hij de afgelopen 5 wedstrijden behoorlijk gescoord hoor. Nog steeds is Siem de enige op het middenveld met scorend vermogen.
Psv uit 0
Anderlecht 2x 0
Venlo thuis 0
Roda uit 0
Vienna

Forum berichten: 493
Geplaatst: Do 3 maa 2011 09:30
Roda-uit, alwaar-ie knap anticipeerde op een zoveelste afzwaaier van z'n bebaarde Servische collega.
+ Nieuw bericht <<<   <   14  |  15  |  16  |  17  |  18  |  19  |  20  |  21  |  22   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.887
Berichten: 213.631 Onderwerpen: 2.462 Nieuwste lid: vpdzflq308
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.312.241 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Siem de Jong
Ga
Zoeken: