Geregistreerd: 18-05-2008 Forum berichten: 443 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Do 5 aug 2010 15:03
Citaat:
Daar doe je Siem echt tekort, ik ben het wel met je eens dat hij vooral rond de 16 sterk is...maar dat behoort een '10' ook toe. Wat zeker is dat Aissati in 3 seizoenen zelden heeft kunnen overtuigen en nog niet de helft qua goals en assists kan weerleggen tegen die van Siem in een half seizoen.
Geen speld tussen te krijgen. Statistieken liegen niet inderdaad. Ik geloof dat dat ooit eens scorebordjournalistiek genoemd is ;)
Aissati heeft niet gebracht wat iedereen ervan gehoopt heeft, tegelijkertijd moeten we ons ook beseffen dat hij nooit echt een goede kans gehad heeft. Hij heeft mindere wedstrijden gespeeld, dat zeker, maar hij heeft zelden 5/6 wedstrijden achter elkaar kunnen / mogen spelen op 10. Vaak door blessures ook. Volgens mij ook rondom de wedstrijden tegen Marseille, toen hij het zo goed deed, raakte hij weer geblesseerd. Hoe dan ook heeft Aissati duidelijk meer kwaliteiten voor de nummer 10 positie dan Siem de Jong. Qua scorend vermogen lever je an sich misschien wat in, maar ik weet ook vrij zeker dat Aissati (of Lodeiro, of zelfs Eriksen) meer goals creërt dan Siem de Jong. Dus de vraag is in hoeverre je echt goals gaat inleveren. Daarnaast zoals ik al de hele tijd aan geef weet ik vrij zeker dat het veldspel dan met sprongen vooruit gaat. Hierdoor kan je ook veel makkelijker een wedstrijd controleren. Ajax is nu niet in staat om balbezit te houden, omdat onze spil niet fungeert, omdat het spel daar hapert. Spelers als Enoh moeten dan de passes gaan geven, wat steevast uitdraait op balverlies. Danwel de bal gaat terug naar achteren en er volgt een lange bal, wat ook vaak uitdraait op balverlies. Met een goede 10, die het spelletje begrijpt, kan je beter gaan voetballen, lijdt je minder balverlies en voetbal je wedstrijden zoals die van gisteren met twee vingers in de neus uit.
Geregistreerd: 07-07-2010 Forum berichten: 413 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Do 5 aug 2010 15:11
@nr 23
Daar heb je misschien wel gelijk in. Misschien, meer niet, want het moet nog maar blijken of Aissati of Eriksen of Lodeiro uiteindelijk voor meer goals zullen zorgen dan de Jong. Die toch ijzersterke cijfers heeft. Is het beeld van de Jong niet wat vertroebelt door zijn ogenschijnlijk iets houterige techniek?
Aissati heeft toch gewoon steeds meegetraind met het eerste? Als die daadwerkelijk zo goed is, had het daar moeten laten zien, en dan moet je hem niet opstellen omdat die z'n kans nog niet heeft gehad, wat die wel heeft gehad, want hij speelde eerste seizoenshelft onder Jol, en ook na z'n blessure bij Van Basten
Geplaatst: Do 5 aug 2010 15:34
Citaat:
@nr 23
Daar heb je misschien wel gelijk in. Misschien, meer niet, want het moet nog maar blijken of Aissati of Eriksen of Lodeiro uiteindelijk voor meer goals zullen zorgen dan de Jong. Die toch ijzersterke cijfers heeft. Is het beeld van de Jong niet wat vertroebelt door zijn ogenschijnlijk iets houterige techniek?
Ik vind dat je het dan weer omdraait. Het beeld van De Jong is vertroebeld omdat hij zoveel scoort. Daardoor lijkt het goed. Scorebordjournalistiek. Zijn houterige techniek is een feit, en dat is naar mijn mening nogal problematisch op tien. Zijn techniek is prima, functioneel, voor een halfspeler. Maar een 10 heeft toch een meer verfijnde techniek nodig, meer finesse, en vooral een hogere handelingssnelheid. In deze dingen schiet De Jong gewoon tekort en daardoor is hij niet geschikt als tien. Hij komt goed door en is een behoorlijke afmaker, maar alleen dat is niet voldoende als tien. Als tien moet je juist bijdragen aan het veldspel, aangezien de tien de spil is in het veldspel van Ajax. Dat Siem de Jong daarin een dikke onvoldoende scoort lijkt me duidelijk en daarom is hij niet geschikt, ondanks dat zijn scorend vermogen een hoop vertroebeld
Geplaatst: Do 5 aug 2010 15:48
Citaat:
Ik vind dat je het dan weer omdraait. Het beeld van De Jong is vertroebeld omdat hij zoveel scoort. Daardoor lijkt het goed. Scorebordjournalistiek. Zijn houterige techniek is een feit, en dat is naar mijn mening nogal problematisch op tien. Zijn techniek is prima, functioneel, voor een halfspeler. Maar een 10 heeft toch een meer verfijnde techniek nodig, meer finesse, en vooral een hogere handelingssnelheid. In deze dingen schiet De Jong gewoon tekort en daardoor is hij niet geschikt als tien. Hij komt goed door en is een behoorlijke afmaker, maar alleen dat is niet voldoende als tien. Als tien moet je juist bijdragen aan het veldspel, aangezien de tien de spil is in het veldspel van Ajax. Dat Siem de Jong daarin een dikke onvoldoende scoort lijkt me duidelijk en daarom is hij niet geschikt, ondanks dat zijn scorend vermogen een hoop vertroebeld
Doelpunten zijn keihard waar in het voetbal op afgerekend wordt. Dat is helder en dus nooit vertroebeld. De term scorebordjournalistiek toepassen vind ik zeer armzalig, want de Jong heeft ook een prima assist in huis. Eerder in dit topic heb ik al aangegeven dat de Jong zeer goed positie kan kiezen. Hij is mede daarom een prima spil tussen middenveld en aanval en dat doet hij naar mijn mening zeer behoorlijk. Maar goed...iedereen zijn eigen mening. Persoonlijk geniet ik ook meer van een '10' a la Litmanen. Echter heeft Ajax meerdere spelers die hun stempel op het spel van de ploeg kunnen drukken. Daarom misstaat de sobere, maar effectieve de Jong helemaal niet op de positie achter de aanval. (Zeker zolang hij een stabielere speler is dan Eriksen, die natuurlijk meer een stylist is.)
Geplaatst: Do 5 aug 2010 18:34
Citaat:
Doelpunten zijn keihard waar in het voetbal op afgerekend wordt.
PSV mentaliteit.
Citaat:
de Jong heeft ook een prima assist in huis
Valt mij anders weinig op. Ben benieuwd hoeveel hij assists hij vorig jaar gegeven heeft Denk niet dat het er veel meer dan 5 zijn.
Citaat:
Eerder in dit topic heb ik al aangegeven dat de Jong zeer goed positie kan kiezen. Hij is mede daarom een prima spil tussen middenveld en aanval en dat doet hij naar mijn mening zeer behoorlijk. Maar goed...iedereen zijn eigen mening.
Inderdaad. Hier verschillen we van mening. Ik vind De Jong als middenvelder absoluut niet goed in positie kiezen. Voor de goal wel, maar dat is iets anders als goed positie kiezen tussen de linies. Dat beheerst De Jong niet.
Citaat:
Echter heeft Ajax meerdere spelers die hun stempel op het spel van de ploeg kunnen drukken.
Wie zijn die meerdere spelers dan? Volgens mij ben je bij Suarez al meteen klaar. De Zeeuw wás de tweede, tot dat De Jong ingepast werd, zoals al eerder aangehaald. Sinds De Zeeuw op het middenveld speelt naast Enoh is hij ook gewoon een sobere speler geworden, die zijn stempel weinig tot niet kan drukken.
Geregistreerd: 21-12-2008 Forum berichten: 1627 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Do 5 aug 2010 18:44
Ik weet niet hoeveel Assists Siem heeft gegeven maar stel dat het er 5 zijn, dan zijn dat er wel 5 in een half jaar, dat zou dan ongeveer 10 in een jaar zijn, en zo slecht is dat niet.
Geplaatst: Vr 6 aug 2010 13:31
Citaat:
Doelpunten zijn keihard waar in het voetbal op afgerekend wordt.
PSV mentaliteit.
Heeft niets met een p$v mentaliteit te maken. Dit is gewoon een feit. Hoe ze gemaakt worden is het verschil tussen wat wij Ajacieden verwachten en waar psv'ers content mee zijn.
Geregistreerd: 20-10-2009 Forum berichten: 4733 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Za 28 aug 2010 01:33
Ondanks alle kritieken hier op Siem, was het toch een briljante pass die hij gaf op Sulejmani waarna de 2-0 tot stand kwam. Hij kreeg de bal via Suárez voor zijn voeten pats in een keer door op Mickey en daarop gelijk de 2-0 van Mounir. Kijk hieronder zelf maar wat een klasse, precies op het goede moment, precies in de voeten met de juiste snelheid!
Geregistreerd: 22-01-2009 Forum berichten: 2348 Nieuws reacties: 2 Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 29 aug 2010 15:39
De Jong heeft inderdaad een wat houterige techniek, maar qua inzicht is hij veel verder dan de technisch betere Aissati en El Ahmadi bijvoorbeeld. Ik vind dat het belang van voetbalintelligentie nog veelal onderschat wordt. De Jong heeft dat in ieder geval wel.
Geregistreerd: 30-04-2008 Forum berichten: 4810 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 29 aug 2010 16:36
Ook niet altijd. Loopt te vaak de ruimte in waardoor die de weg verspreid voor de aanvallers. De Jong is qua verdedigend werk wel erg nuttig voor Ajax. Ook vanwege zijn kopkracht bij stilstaande fases.
Geregistreerd: 22-01-2009 Forum berichten: 2348 Nieuws reacties: 2 Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 6 okt 2010 14:25
Citaat:
Hamstringblessure Siem de Jong bij Jong Oranje
ZEIST - Het is onzeker of Siem de Jong mee kan doen aan de play-offs van Jong Oranje voor deelname aan het Europees kampioenschap volgend jaar.
De middenvelder van Ajax liep dinsdagavond tijdens de training een hamstringblessure op. De Jong gaat woensdagmiddag naar het ziekenhuis om een echo te laten maken. Bondscoach Cor Pot werd dinsdag al geconfronteerd met de afmelding van AZ-verdediger Nick Viergever wegens een enkelblessure.
Jong Oranje speelt zaterdag in Rotterdam thuis tegen Jong Oekraïne. Vier dagen later volgt de return in Kiev.
Geregistreerd: 19-10-2008 Forum berichten: 1144 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Do 7 okt 2010 18:21
Citaat:
De Jong weken uitgeschakeld
07 oktober 2010
Siem de Jong raakte dinsdag tijdens een duel op de training van Jong Oranje geblesseerd. Onderzoek wees donderdagmiddag uit dat hij een scheurtje in zijn rechterhamstring heeft. Naar verwachting is hij twee tot vier weken uitgeschakeld.
.
Ajax.nl
Jammer voor de jong, maar ik hoop dat lodeiro of eriksen hun kansen pakken. Want de jong speelt Drama laatste tijd.
Geregistreerd: 30-04-2008 Forum berichten: 4810 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Do 7 okt 2010 18:23
Een mooie kans voor Eriksen. Aangezien Lodeiro nog niet wedstrijdfit is zal Eriksen hem vervangen. Eriksen viel de afgelopen wedstrijden al goed in. Speelde naar voren en bewoog goed door na zijn acties.
Geplaatst: Za 16 okt 2010 22:06
Citaat:
De Jong twijfelgeval voor Auxerre
AMSTERDAM - Siem de Jong kan dinsdag mogelijk met Ajax in de Champions League tegen Auxerre voetballen. De aanvallende middenvelder is bijna hersteld van een hamstringblessure die hij vorige week tijdens een training van Jong Oranje opliep.
„Misschien haalt hij het”, zei trainer Jol zaterdag na de zege van zijn ploeg op NAC (3-0). „Siem is een twijfelgeval.” Voor Vurnon Anita komt de wedstrijd tegen de Fransen te vroeg. „Hij haalt het zeker niet”, verklaarde Jol.
Geplaatst: Zo 17 okt 2010 12:26
Ik mag hopen van wel. De Jong hoeft niet in de basis te beginnen, maar kan ook als invaller nuttig zijn voor Ajax. Vanwege zijn fysieke kracht en dan vooral de kopkracht is erg nuttig bij hem. Vooral als je een voorsprong hebt te verdedigen in het laatste kwartier.
Geregistreerd: 20-10-2009 Forum berichten: 4733 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 17 okt 2010 20:39
Ben ik helemaal met je eens, Bart. Ik snap best dat er kritiek op De Jong is, maar ik vind dat je al niet meer zonder hem kan. Want hij is zo'n beetje de enige die aanvallend goed kan koppen, en ook verdedigend heb je hem om zijn lengte nodig. Heeft ook een spitseninstinct, dat wil zeggen dat hij altijd op de goede plek staat als er een bal voor het doel komt/rebound enzovoort.
Geregistreerd: 18-10-2009 Forum berichten: 1469 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 17 okt 2010 23:36
Citaat:
Ik mag hopen van wel. De Jong hoeft niet in de basis te beginnen, maar kan ook als invaller nuttig zijn voor Ajax. Vanwege zijn fysieke kracht en dan vooral de kopkracht is erg nuttig bij hem. Vooral als je een voorsprong hebt te verdedigen in het laatste kwartier.
Als je de Jong fit is zet Jol hem meteen weer in de basis. Laat hem nog maar geblesseerd zijn dan... Tegen Nac stond het elftal goed, dus laat het middenveld maar zo staan.
Geregistreerd: 01-04-2009 Forum berichten: 1903 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: Gestopt
Geplaatst: Wo 10 nov 2010 12:50
Haha wat een gelul, De jong naar MU. Wij vinden hem dit seizoen tegenvallen en dan zou hij bij MU de opvolger van Scholes moeten worden haha. Van Greg. kan trouwens wel waar zijn, al is een van die 2 broers(Fabio of Rafael) ook wel heel talentvol.
Gestopt
Geregistreerd: 17-05-2009 Forum berichten: 3150 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 10 nov 2010 13:38
Als dit waar is (wat natuurlijk niet is als Ferguson niet dement aan het worden is) dan ga ik persoonlijk naar de plaatselijke kerk hier om God op mijn knieeen te bedanken!
Geregistreerd: 16-06-2009 Forum berichten: 3011 Nieuws reacties: 1 Woonplaats: Madliena, Malta.
Geplaatst: Wo 10 nov 2010 14:41
Er staat wel Siem de Jong, maar bedoelen ze misschien niet Luuk de Jong ? Die vind ik het toch wel wat beter doen!!! Maar ja dit zou natuurlijk volstrekte onzin zijn.. Haha.. moet er wel om lachen!!