Auteur
|
Bericht
|
abruzzi
Forum berichten: 1144
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 18 mei 2010 20:54
|
|
Heeft de enige goal gemaakt in een 3-1 verloren wedstrijd tege jong Portugal.
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Vr 16 jul 2010 11:10
|
|
Gisteren 7 goals gemaakt als spits. We hebben het er vaker over gehad, ook in andere topics, of De Jong een goede spits zou zijn. Goede kaatser enzo, en ook neusje voor de goal. Niet als diepe spits, maar zich terugtrekken om zo te scoren en Suárez (en/of Sulejmani) zo beter te laten functioneren en andere nummer 10's Eriksen en Lodeiro ook te laten spelen. Nouja.. hij kan het dus wel blijkbaar.. nu nog in échte wedstrijden. Maar ook in oefenwedstrijden is 7 goals maken niet slecht.
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Vr 16 jul 2010 11:17
|
|
Deze oefenwedstrijden zeggen niet veel hoor. Als je Vertonghen daar had neergezet had hij er ook 7 kunnen maken.
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
|
Geplaatst: Vr 16 jul 2010 11:19
|
|
Hij had ook niet kunnen scoren..
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Vr 16 jul 2010 11:38
|
|
Dat had ook gekund. Deze oefenwedstrijdjes zeggen niks hoor.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Zo 18 jul 2010 19:52
|
|
Voor de liefhebbers: De Jong in de spits. Nee dus.
|
DIMC85
Forum berichten: 1585
|
Geplaatst: Zo 18 jul 2010 19:58
|
|
Ik ben het zowaar met je eens ;)
Heeft hij ook zelf aangegeven net als Jol.
Ik denk 2e helft Suk in spits met Siem erachter?
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Zo 18 jul 2010 22:32
|
|
Citaat: Voor de liefhebbers: De Jong in de spits. Nee dus.
Vond het ook niks. Is duidelijk een speler die de gelegenheid moet hebben om de juiste/last minute momenten moet timen om voor de goal moet komen. Komt daarnaast handelingssnelheid en pure snelheid tekort en klikt niet echt met Eriksen.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 29 jul 2010 11:23
|
|
De Jong had gister weer totaal geen initiatief, aan de bal was het weer eens helemaal niks. Een swingend middenveld zul je nooit krijgen met deze gozer erbij. Ik hoop dat Lodeiro zo snel mogelijk weer fit wordt, een speler die wel initiatief neemt.
|
wvisser18
Forum berichten: 117
|
Geplaatst: Do 29 jul 2010 11:27
|
|
Meen je dat nou? Ik vind juist dat Siem het op het middenveld goed doet. Samen met de Zeeuw de enige speler die tenminste een goede inspeel en diepte pass heeft. Bied zich altijd aan, draait goed open en veel scorend vermogen. Hij is gewoon geen spits, als je hem op die positie vastpint, komt er weinig van. Hij moet iemand voor zich hebben om mee te combineren. Ben een groot fan van Siem, als sinds dag 1
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
|
Geplaatst: Do 29 jul 2010 13:24
|
|
Goed gezien en juist aan het combineren ontbreekt het, Suarez ging veelal voor eigen succes dus daarvan hoefde De Jong sowieso niks te verwachten en Urby en Sulejmani combineerden de eerste helft nog wel waardoor ook de Jong in stelling kwam om de spits te bedienen, maar de tweede helft heb ik daarvan nog maar weinig gezien.
|
De Dominee
Forum berichten: 283
|
Geplaatst: Do 29 jul 2010 13:34
|
|
Als Siem niet scoort is het gewoon een erg matige speler die vooral in de weg loopt.
Als ie wel scoort is hij dat ook, maar zijn doelpunten vergoeden zijn minpunten in dat geval.
|
ajacied boris
Forum berichten: 54
|
Geplaatst: Do 29 jul 2010 14:28
|
|
Siem is een erg goede speler geeft nooit ,op en is altijd bereid om te werken voor de ploeg, pikt soms een doelpunje mee en ook een erg goede aangever dat zag je gister wel toen Suarez net overschoot.
|
thyza
Forum berichten: 696
|
Geplaatst: Do 29 jul 2010 14:54
|
|
Ik vond hem de 2e helft behoorlijk matig. Aan de bal is hij goed en lijdt weinig balverlies. Zonder bal heeft hij nog veel te leren. Z'n diepgang is prima, bal ophalen op middenveld zie je amper . Sulejmani kwam vaker op het middenveld dan Siem zelf...
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
|
Geplaatst: Do 29 jul 2010 14:59
|
|
1e helft ja, Sulejmani was de 2e helft onzichtbaar en omdat niemand de bal op kwam halen kwam De Jong ook minder in het spel voor.
|
nr23
Forum berichten: 443
|
Geplaatst: Do 29 jul 2010 15:56
|
|
Citaat: Als Siem niet scoort is het gewoon een erg matige speler die vooral in de weg loopt.
Als ie wel scoort is hij dat ook, maar zijn doelpunten vergoeden zijn minpunten in dat geval.
Helemaal mee eens. Ik snap die hype rondom De Jong echt niet. Goede afmaker, verder een matige voetballer. Redelijke techniek, maar mist de handelingssnelheid en de finesse voor een echte nummer 10. Ik hoop toch echt dat Lodeiro eens echt de kans krijgt op 10 als hij weer fit is. Baal er ook echt van dat Lodeiro nu weer geen tijd heeft om zich in het team te spelen in de voorbereiding. Moet hij het straks waarschijnlijk weer doen met korte invalbeurten in wedstrijden die al gespeeld zijn. Siem de Jong is echt een waardeloze 10, hij maakt alleen af en toe een goal, maar als spelmaker is het niks.
|
T020
Forum berichten: 139
|
Geplaatst: Vr 30 jul 2010 15:58
|
|
Ik vind de uitspraak 'waardeloze 10' nogal sterk overdreven. De Jong is zeker wel meer als alleen maar af en toe een doelpunt. Hij is erg balvast, goede aanname op toch niet de makkelijkste ballen. En ook valt het me verder op dat hij af en toe vanuit het niets, en vanuit stand ongeloofelijk hard en gericht op doel kan schieten. Ik heb zelf tijdens Ajax - Chelsea ( oke het waren dan niet allemaal toppers ) meerdere malen gezien dat hij moeilijk van de bal te zetten is. En ook makkelijk kaatst. Tegen PAOK bleek dat ook wel weer met Suarez in het begin. Daar komt dan nog bij dat hij niet te beroerd is om vuil werk op te knappen. Ik zeg, lekker op 10 laten staan.
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Vr 30 jul 2010 16:08
|
|
Siem de Jong heeft afgelopen seizoen in ieder geval veel baat gehad bij Marko Pantelic die voor hem stond. Vraag me af hoe dat gaat werken met El Hamdaoui voor hem. Eigenlijk verwacht ik dan ook over niet al te lange tijd Lodeiro of Eriksen op zijn plaats.
Wat dat betreft kan ik me wel vinden in de posts van nr23 en De Dominee. De Jong is nuttig (vooral vanwege zijn doelpunten, maar ook bijv. als het gaat om doorkoppen) maar mist toch de finesse, het lichtvoetige en de handelingssnelheid die een nummer 10 bij Ajax nodig heeft.
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Vr 30 jul 2010 16:10
|
|
Ik denk dat Eriksen hem uit de basis zal spelen. El Hamdaoui is ook meer een speler die voor eigen succes gaat.
|
Dijk
Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Vr 30 jul 2010 16:12
|
|
Het spreekt voor de Jong wel in zijn voordeel dat houd van spelers die makkelijk scoren. Daarin heeft de Jong het voordeel ten opzichte van Eriksen en Lodeiro. Maar ik denk dat de samenwerking tussen El Hamdaoui en de Jong wel kan gaan kan werken.
|
nr23
|
Geplaatst: Wo 4 aug 2010 21:38
|
|
Vuilnisman, mag dit stuk afval ook mee?
Deze wedstrijd bewijst eens temeer waarom ik het niet in deze speler zie zitten. Van der Wiel is ook slecht, maar die heeft al talloze malen laten zien veel beter te zijn. Maar Siem de Jong demonstreert opnieuw wat een waardeloze voetballer het is. Geef hem de bal en hij is hem kwijt. Hij kan alleen scoren, meer kan hij gewoon niet. Echt de slechtste nummer 10 die ik ooit meegemaakt heb. Hij heeft helemaal niks van een spelbepaler. Het is gewoon een v.Nistelrooy of Makaay op 10. Alleen loeren op de goal en verder heb je er helemaal niks aan.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Wo 4 aug 2010 21:43
|
|
De Jong heeft ook een spits nodig die de bal vasthoudt. Verder vind ik De Jong gewoon een waterdrager, een Dick Schoenaker. Daar zie ik hem wel zitten, maar als nr. 10 natuurlijk niet.
|
nr23
|
Geplaatst: Wo 4 aug 2010 23:20
|
|
Je bedoeld als '6'? Daar zou het misschien nog wat kunnen worden inderdaad. Hij heeft wel de werklust en het loopvermogen en voor die positie een functionele techniek. Hoewel bij hem net als bij Maduro het gebrek aan handelingssnelheid ook wel eens funest kan blijken te zijn. Wanneer hij onder druk gezet wordt handelt hij veel te traag en dat is voor een middenvelder behoorlijk problematisch. Hoe dan ook is hij geen 10, daarvoor komt hij op alle vlakken, met uitzondering van doelgerichtheid / scorend vermogen, tekort. De '10' is een veel te belangrijke positie bij Ajax om daar zo'n slechte voetballer te hebben lopen, nog liever een goede voetballer met weinig scorend vermogen (Aissati) dan een slechte voetballer die wel doelpunten kan maken (De Jong). De goede voetballer kan immers kansen creëren, en het team beter laten voetballen waardoor je ook een overwicht krijgt op je tegenstander. Met De Jong worden alle ballen lang gepeerd omdat hij nooit aanspeelbaar is en veel te traag handelt als hij wel aan de bal komt. Hierdoor kunnen we nooit een tegenstander echt onder druk zetten. De Jong moet echt zo snel mogelijk afgevoerd worden, danwel ingezet worden als backup voor De Zeeuw. Maar zeker niet als 10, op die positie is het gewoon niks. Hooguit scorebordjournalistiek.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Wo 4 aug 2010 23:25
|
|
De Jong is geen speler die moet 'sturen'. Hij moet gestuurd worden en flink sleuren met zijn groot loopvermogen. Zijn doelgerichtheid is dan zeer meegenomen.
|
nr23
|
Geplaatst: Wo 4 aug 2010 23:32
|
|
Denk dat we het in dit geval wel redelijk eens zijn. Helaas denkt Jol er anders over, die blijft De Jong maar op 's Ajax belangrijkste positie neerzetten, waardoor ons spel puur afhankelijk van Suarez blijft.
|