Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Siem de Jong
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Siem de Jong
Maker: BertjeBekeken: 45116
Status: InactiefBerichten: 663
+ Nieuw bericht <<<   <   7  |  8  |  9  |  10  |  11  |  12  |  13  |  14  |  15   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Eto'o

Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Wo 31 maa 2010 16:57
Citaat:
Ik zou een jongen als De Jong juist lang proberen te behouden. Ik verwacht dat zijn top bij Ajax ligt en daarom zal hij niet snel worden opgepikt door een andere club en kan je een team met hem opbouwen. Hetzelfde geld voor spelers als Blind, Alderweireld, Stekelenburg, De Zeeuw en Vertonghen, ook bij hun denk ik dat een Europese subtopper hun top is. Als je die 6 spelers zo lang mogelijk in Amsterdam houdt dan kan je hun aanvullen met toppers als Suarez. Een aankoop zal dan ook in een team komen dat al staat en dan is het makkelijker om je in te passen en te slagen.

Mee eens. Jeugdspelers die een stabiel niveau halen in competitieverband en kunnen functioneren als waterdragers, die moet een club als Ajax aan zich binden. Op het moment dat zo'n speler dan vervangen kan worden door een speler met een grotere meerwaarde (van buitenaf of uit de jeugd) moet men dat ook zeker doen, maar de selectie moet op een bepaalde manier wel stabiel gehouden worden. Zoals PSV jarenlang deed met Bouma en Ooijer, bijvoorbeeld.

Citaat:
Ian, dat zegt meer over het matige duo van vooral Bayern Munchen. Alderweireld is totaal nog niet klaar voor de Europese top, hoor.

Natuurlijk is ie dat niet. Van Buyten en Demichelis zijn individueel gezien geen top en als duo alles behalve complimentair, maar Alderweireld speelt ze er niet uit hoor.
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Geplaatst: Wo 31 maa 2010 17:26
Citaat:
Natuurlijk is ie dat niet. Van Buyten en Demichelis zijn individueel gezien geen top en als duo alles behalve complimentair, maar Alderweireld speelt ze er niet uit hoor.

Gisteren waren die twee zwak maar ik ben het met je eens, we moeten niet overdrijven want die twee zouden in de Eredivisie topverdedigers zijn. Beide heren spelen al jaren bij Bayern en ik denk dat Alderweireld geen basisplaats zou hebben als die naar Bayern zou gaan.
Alderweireld kan zich ontwikkelen tot een topcentrale verdediger voor de Eredivisie maar het zou mij verbazen als hij de stap naar een Europese topclub zou gaan maken.
Eto'o

Geplaatst: Wo 31 maa 2010 17:42
Wanneer je het hebt over een top centrale verdediger voor de Eredivisie, denk je dan aan het niveau Bouma/Ooijer?
ghostwriter

Geplaatst: Wo 31 maa 2010 17:45
Citaat:
Wanneer je het hebt over een top centrale verdediger voor de Eredivisie, denk je dan aan het niveau Bouma/Ooijer?

Ik vind Demichelis beter dan die twee maar misschien toen die twee in hun beste dagen waren, waren ze top centrale verdedigers voor de Eredivisie.
Geraldo

Forum berichten: 643
Nieuws reacties: 2
Geplaatst: Zo 4 apr 2010 18:39
Citaat:

Ajacied Siem de Jong: 'Komst Luuk is niet reëel'

Ajax zou Luuk de Jong graag willen aantrekken als vervanger van Marko Pantelic, die aan het einde van dit seizoen hoogstwaarschijnlijk weggaat. Broer Siem geeft echter aan dat het echter niet reëel is.

"Luuk zou het ook heel leuk vinden om ooit nog eens ergens samen te spelen. Maar op korte termijn is het waarschijnlijk niet reëel", zegt de middenvelder van Ajax tegenover het Algemeen Dagblad.

"Als Nkufo er zo meteen mee stopt bij FC Twente, zullen zij ook een spits moeten hebben", gaat De Jong verder. "En ze investeren nu niet voor niets zoveel in Luuk."

Bron: Voetbalcentraal
Eto'o

Geplaatst: Ma 5 apr 2010 15:12
Is een vertragende factor binnen dit Ajax-elftal. Aardig dat hij en Pantelic er af en toe een bal inschieten, maar tegen een gegroepeerde tegenstander als ADO is er door het centrum met die twee geen combinatievoetbal mogelijk.
Peter79

Forum berichten: 1624
Geplaatst: Ma 5 apr 2010 15:30
Citaat:
Is een vertragende factor binnen dit Ajax-elftal. Aardig dat hij en Pantelic er af en toe een bal inschieten, maar tegen een gegroepeerde tegenstander als ADO is er door het centrum met die twee geen combinatievoetbal mogelijk.

Mee eens, heb ik ook al eens geopperd, De Jong komt tekort in de kleine ruimte als het op handelingssnelheid en techniek aankomt. Tis een speler die er niet al moet staan maar moet 'komen'. Zie in hem meer een rechtshalf dan iemand die kort achter de spitsen moet opereren. Komen zijn pluspunten (fysiek & loopvermogen) beter tot hun recht.
Fregge

Forum berichten: 4313
Geplaatst: Ma 5 apr 2010 20:42
De Jong krijgt waarschijnlijk een voortraining van het WK. Als die het goed doet, zou die meekunnen naar WK. Aldus de Snor
ghostwriter

Geplaatst: Ma 5 apr 2010 20:49
Ik ben een fan van De Jong maar dat niveau heeft hij zeker niet en zal hij zeer waarschijnlijk ook nooit halen. Bij Ajax is hij nu een basisspeler en met zijn doelpunten zeer nuttig maar meer ook niet. Komend seizoen zie ik hem graag in de spits spelen die zich laat zakken naar het middenveld, zoals hij tegen FC Groningen speelde.
AFCAKatwijk

Forum berichten: 1903
Geplaatst: Ma 5 apr 2010 21:45
Bruma en Van Aanholt opties voor Oranje

Chelsea-beloftes Jeffrey Bruma en Patrick van Aanholt komen in aanmerking voor een stage bij het Nederlands elftal op weg naar het WK.

Het Nederlands elftal begint op 6 mei officieel aan de voorbereiding op het WK. De meeste spelers die bondscoach Bert van Marwijk uiteindelijk zal selecteren ontbreken dan nog vanwege het lopende seizoen en een korte vakantieperiode. Daardoor is er in het prille begin van de WK-campagne ruimte in Hoenderloo voor spelers die mogen ruiken aan Oranje of eventueel nog in aanmerking komen voor een ticket naar Zuid-Afrika.

De Chelsea-spelers Bruma (foto) en Van Aanholt komen hiervoor in aanmerking. Naast de twee Chelsea-beloftes zijn Roel Brouwers (Borussia Mönchengladbach), Leroy Fer (Feyenoord), Siem de Jong (Ajax) en Jeremain Lens (AZ) in beeld voor een uitnodiging uit Zeist.

Bron: VI.nl
Gestopt
Eto'o

Geplaatst: Ma 5 apr 2010 22:23
Goed idee van Van Marwijk, maar De Jong heeft daar echt niets te zoeken. Z'n handelingssnelheid ligt zelfs naar Ajax-maatstaven laag. Dat wordt lachen met jongens als Sneijder, Robben en Van der Vaart op de training. Ik zou niet weten hoe die jongen als aanvallend ingestelde middenvelder binnen afzienbare tijd bij het Nederlands elftal zou moeten komen.

De overige spelers kan ik (heel) goed in komen. Als Van Aanholt regelmatig gaat spelen is ie na het WK de linksback van Oranje. Je zou haast zeggen dat als Vlaar hier niet bij zit, hij wel bij de selectie zit.
Riejuh

Forum berichten: 7454
Geplaatst: Di 6 apr 2010 00:25
Dit gaat om een extra aantal spelers, idem aan vorig jaar. De andere spelers van deze clubs die ook al klaar zijn zullen ook wel meedoen. Jouw constatering over Vlaar zal wel eens goed kunnen kloppen.
Fregge

Forum berichten: 4313
Geplaatst: Di 6 apr 2010 09:26
De Jong kan dit niveau (nog) niet aan, overduidelijk. Hij mag blij zijn als die straks 1 minuut in Oranje mag spelen op het WK. Al met al is het voor hem natuurlijk geweldig als die met jongens als Sneijder, van der Vaart en Robben mag trainen. Voor zijn ontwikkeling geweldig uiteraard.
brutilhose

Forum berichten: 57
Geplaatst: Di 6 apr 2010 14:54
Volgens mij zal de Jong niet samen trainen met Robben, van der Vaart en Sneijder maar met van Aanholt, Bruma en Lens. Blijft leuk voor hem, maar zie nu en in de nabije toekomst geen plek voor hem bij oranje.
Bart

Forum berichten: 4810
Geplaatst: Ma 19 apr 2010 21:55
Citaat:
Eigenlijk kan schaduwspits Siem de Jong erg veel

Afgelopen zomer informeerde Heracles Almelo bij Ajax of het mogelijk was middenvelder Siem de Jong een jaar te huren. Zondag bleek dat de Almeloërs het destijds nog niet zo gek hadden gezien. Met twee puntgave treffers en een groot aandeel in de tweede goal van Marko Pantelic droeg hij fors bij aan 4-0 zege van Ajax op Heracles.

Zijn eerste treffer, na twintig minuten, deed wel wat denken aan de loop van Jari Litmanen. Kijken, voelen waar de ruimte ontstaat en gáán. Kwame Quansah werd in de sprint geklopt en op de voorzet van back Gregory van der Wiel hoefde De Jong alleen maar ja te knikken.

De vergelijking met de Finse nummer 10 heeft Siem de Jong vaker gehoord, zei hij onlangs in VI. 'Als je het juiste moment herkent, hoef je niet de snelste te zijn. 'Met bovengemiddelde interesse keek ik naar Dennis Bergkamp en Jari Litmanen. Het lopen is bij mij automatisch zo gevormd. Je kunt het ruimtelijk inzicht noemen.'

Die gave demonstreerde hij ook bij zijn tweede goal. Luis Suarez zag een inzet gesmoord en besloot tot een lepe boogbal richting een zone ver voorbij de tweede paal. Geheel over het hoofd gezien door elf Almeloërs hoefde Siem de Jong alleen maar raak te koppen.

Het was de achtste goal voor Siem de Jong. Niet slecht voor een speler die afgelopen zomer nog kandidaat was om verhuurd te worden aan Willem II, RKC of pakweg Heracles. Misschien kwam het omdat de technisch verantwoordelijkheden in Amsterdam niet goed wisten wat ze met hem aan moesten.

Nadat hij eind 2007 in zijn debuut in Ajax 1 tegen Sparta prompt voor de gelijkmaker (2-2) had gezorgd, speelde Siem de Jong links op het middenveld, op 10 en ook als rechtsback. Dus: wat was-ie nu eigenlijk?

Martin Jol wist het aan het begin van dit seizoen ook niet, die hield De Jong steeds buiten het basiselftal. Totdat Jol eind januari voor de wedstrijd tegen AZ vanaf de aftrap een beroep op hem deed. Ajax won met 1-0, De Jong startte daarna twaalf wedstrijden op rij in de basis en ze werden allemaal gewonnen.

Alle dertien goed dus met De Jong, die zelf het antwoord gaf wat voor voetballer hij nu is. Een moderne nummer 10, zoals VI recent constateerde.

Adrie Koster, vorig seizoen de interim-opvolger van Marco van Basten kon zich vinden in die typering. De huidige trainer van Club Brugge zag in Siem de Jong zelfs een goed alternatief voor Wesley Sneijder. 'Hij heeft veel diepgang zonder bal, een goed schot met zowel links als rechts en is een goede kopper. Eigenlijk kan Siem erg veel.'

En de middenvelder heeft nog méér. Een topsporthouding, die hij meekreeg hij mee van zijn ouders George de Jong en Loekie Raterink, beiden ooit volleybalinternational. 'Siem komt uit een goed nest, waarin de intrinsieke motivatie groot is. Nuchter blijven en knokken’, weet Wim van Zeist, die De Jong groot zag worden als hoofd opleiding bij De Graafschap.

Dat nest heeft het Nederlandse voetbal nog een tweede De Jong gegeven en dat is de negentienjarige Luuk. Ploeggenoot van Siem bij Jong Oranje en reservespits van FC Twente, de grote rivaal van Ajax. En dat is wat er zich op 2 mei in de periferie van de titelstrijd nog meer afspeelt. Een broedermoord op het hoogste niveau. Siem de Jong is er klaar voor.

Vi.nl
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Ma 19 apr 2010 23:40
Een beetje je eigen tekst recyclen. VI stelt ook echt niets voor.
guy_ajax

Forum berichten: 2698
Geplaatst: Di 20 apr 2010 21:42
Citaat:
Volgens mij zal de Jong niet samen trainen met Robben, van der Vaart en Sneijder maar met van Aanholt, Bruma en Lens. Blijft leuk voor hem, maar zie nu en in de nabije toekomst geen plek voor hem bij oranje.

Ik ook niet. Ik vind hem bij Ajax niet indrukwekkend goed spelen. Maar zijn rendement is fantastisch! Hij scoort veel en sluit goed bij. Spelers die ''komen'' vanuit het middenveld zijn altijd gevaarlijk, zeker als ze goed kunnen koppen. Maar kwa spel valt hij niet echt op.
thyza

Forum berichten: 696
Geplaatst: Di 20 apr 2010 21:47
Is inderdaad niet "zichtbaar" genoeg voor het Nederlands elftal. Als ik Ajax kijk , zie ik Siem in 90minuten 3/4 minuten opvallen. De rest is hij te onzichtbaar. Niet zo compleet als VI beweert, maar kan onwijs goed koppen/scoren.

Misschien is Siem meer een spits dan een middenvelder, vooral omdat Siem veel moeite heeft in de opbouw belangrijk te wezen. Hij is gewoon een aanspeelpunt rond de 16, maar niet rond de middenlijn. Dat is een groot gebrek voor het grote werk.
guy_ajax

Geplaatst: Wo 21 apr 2010 13:54
Inderdaad. Pantelic zal wel weg zijn volgend jaar. Jol speelt graag met een aanspeelpunt en dan is De Jong een ideale oplossing. Hij is lang, goed aanspeelpunt, denk dat hij wel aardig kan kaatsen. En hij kan een goal maken. Op 10 kunnen Lodeiro en/of Eriksen dan spelen.
Scio

Forum berichten: 1939
Geplaatst: Vr 23 apr 2010 18:24
Citaat:
Inderdaad. Pantelic zal wel weg zijn volgend jaar. Jol speelt graag met een aanspeelpunt en dan is De Jong een ideale oplossing. Hij is lang, goed aanspeelpunt, denk dat hij wel aardig kan kaatsen. En hij kan een goal maken. Op 10 kunnen Lodeiro en/of Eriksen dan spelen.

Siem moet in de 16 komen via loopacties, niet er al zijn. Dat vereist heel andere capaciteiten. Wanneer stoppen mensen nu eens met spelers om de haverklap van positie te wisselen omdat in de verste verte iets schemert wat benodigd is op die positie.

Siem is een kopsterke Bakkal, laat hem dat lekker blijven! Wel zo handig in het hedendaagse voetbal!
wwe-marijn

Forum berichten: 559
Geplaatst: Vr 23 apr 2010 19:51
Siem heeft zichzelf geweldig bewezen de laatste tijd. Mag daar mooi blijven staan van mij. Maar hij is inderdaad niet de juiste man voor Oranje, simpel weg enkel al omdat we nu al veel betere Aanvallende middenvelders hebben.
guy_ajax

Geplaatst: Vr 23 apr 2010 20:52
Citaat:

Siem moet in de 16 komen via loopacties, niet er al zijn. Dat vereist heel andere capaciteiten. Wanneer stoppen mensen nu eens met spelers om de haverklap van positie te wisselen omdat in de verste verte iets schemert wat benodigd is op die positie.

Siem is een kopsterke Bakkal, laat hem dat lekker blijven! Wel zo handig in het hedendaagse voetbal!
Ook dan kan hij toch komen met loopacties?
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2348
Geplaatst: Vr 23 apr 2010 23:26
Als ik jou zo hoor speel je dan eigenlijk zonder spits, dat kan maar Suarez heeft die spits om zich heen wel nodig om te excelleren.
Bart

Forum berichten: 4810
Geplaatst: Zo 25 apr 2010 22:18
Hij is vanavond te zien in Studio Voetbal.
ssvoogel

Forum berichten: 908
Geplaatst: Zo 25 apr 2010 23:23
Nou, Siem de Jong word door Borst vergeleken met Jari Litmanen... Daar moest ik de afgelopen weken ook even aan denken
+ Nieuw bericht <<<   <   7  |  8  |  9  |  10  |  11  |  12  |  13  |  14  |  15   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.887
Berichten: 213.631 Onderwerpen: 2.462 Nieuwste lid: vpdzflq308
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.312.386 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Siem de Jong
Ga
Zoeken: