Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Siem de Jong
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Siem de Jong
Maker: BertjeBekeken: 45114
Status: InactiefBerichten: 663
+ Nieuw bericht <<<   <   6  |  7  |  8  |  9  |  10  |  11  |  12  |  13  |  14   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
RogerGarcia

Forum berichten: 1469
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Zo 21 feb 2010 18:59
Citaat:
Nee dankje, we gaan niet ons hele systeem aanpassen op een Siem de Jong.

Niemand zegt dat het systeem op De Jong aangepast moet worden.

Jawel, jij namelijk, want iedereen moet heel taakbewust spelen omdat Siem de Jong in het elftal moet ipv Enoh.
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Geplaatst: Zo 21 feb 2010 19:02
Citaat:
Jawel, jij namelijk, want iedereen moet heel taakbewust spelen omdat Siem de Jong in het elftal moet ipv Enoh.

Iedereen moet altijd heel taakbewust spelen bij Ajax. Het hele Ajax systeem van 4-3-3 is erop berekend dat iedereen heel taak bewust speelt. Daarom mislukt het 4-3-3 systeem de laatste jaren altijd bij Ajax, doordat spelers niet taakbewust genoeg spelen. Dat heeft verder niets met de inbreng van De Jong te maken.

Als Enoh er staat in plaats van De Jong dan zullen alle middenvelders even goed moeten omschakelen allen zullen ze in de aanval allen meer moeten brengen doordat Enoh geen bal goed kan opbouwen.
Fregge

Forum berichten: 4313
Geplaatst: Zo 21 feb 2010 19:03
Hij zegt dat de taak van De Jong (en De Zeeuw) veranderd moet worden, zodat je iets meer voorin ruimte hebt voor een andere speler (Lodeiro en Erikssen)
RogerGarcia

Forum berichten: 1469
Geplaatst: Zo 21 feb 2010 19:05
En hij zegt dat Lodeiro en de Zeeuw veel terug moeten verdedigen als de Jong op die positie speelt. Dan benut je neit de kwaliteiten van Lodeiro en de Zeeuw en dus moeten zij zich aanpassen op grijze muis Siem.
ghostwriter

Geplaatst: Zo 21 feb 2010 19:09
Citaat:
En hij zegt dat Lodeiro en de Zeeuw veel terug moeten verdedigen als de Jong op die positie speelt. Dan benut je niet de kwaliteiten van Lodeiro en de Zeeuw en dus moeten zij zich aanpassen op grijze muis Siem.

De Zeeuw en Lodeiro zullen ook veel terug moeten verdedigen als Enoh daar staat. Kijk naar Arsenal, Liverpool, etc. het gaat om de omschakeling, iedereen moet goed omschakelen anders red je het niet tegen sterkere teams.

Laat ik het zo zeggen ik zou met De Zeeuw en De Jong in een meer controlerende rol spelen en met Lodeiro en Eriksen in een meer aanvallende rol. Dat zijn alleen details aangezien iedereen goed moet omschakelen dus zowel aanvallend als verdedigend hun werk moeten doen.
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Ma 22 feb 2010 11:57
Citaat:
Klopt, maar aan Jol de taak om dat erin te timmeren. Kijk naar Van Gaal die wist altijd elke speler in een rol met een taak te krijgen en zolang elke speler die taak ook op zich nam speelden zijn teams geweldig.

Met het verschil dat Van Gaal die taken geeft aan spelers die ook in staat zijn om die taken te vervullen. Dat doe jij hier dus niet, zoals Enganche al fijntjes aangeeft.
Empulse

Forum berichten: 917
Geplaatst: Zo 14 maa 2010 19:42
Citaat:
AMSTERDAM - Siem de Jong heeft zondag in de thuiswedstrijd van Ajax tegen PSV (4-1) een kuitblessure opgelopen. De aanvallende middenvelder laat zich maandag onderzoeken. Hij hoopt zondag tegen RKC weer in actie te kunnen komen.

Trainer Martin Jol kan De Jong goed gebruiken in Waalwijk. De middenvelder steekt de laatste weken in goede vorm. Ajax mist tegen RKC de geschorste Demy de Zeeuw, Toby Alderweireld en Jan Vertonghen. Ze kregen in het duel met PSV een gele kaart. „Het wordt puzzelen”, zei Jol. „Maar we vinden wel een oplossing.”

Bron: Telegraaf
Eto'o

Forum berichten: 11824
Geplaatst: Zo 14 maa 2010 20:29
Wat denken jullie, heeft ie vandaag meer dan die ene bal goed geraakt? :mrgreen:

Wat natuurlijk wel goed is aan z'n spel is dat hij in z'n passing vrij snel diepte probeert te zoeken. Op de positie van aanvallende middenvelder durft hij risico te nemen. Z'n keuzes zijn en z'n handelingssnelheid zijn soms echter beroerd.
Dijk

Forum berichten: 951
Geplaatst: Zo 14 maa 2010 20:34
Citaat:
Wat denken jullie, heeft ie vandaag meer dan die ene bal goed geraakt? :mrgreen:
Er waren wel meer spelers die de eerste helft slecht speelde. Het is makkelijk om dan de Jong eruit te pikken. Tweede helft moest die meer in een diende rol spelen. Verder is de Jong vooral belangrijk belangrijk bij dode spel momenten, vooral in verdedigend opzicht. Waar eerst Aissati er stond heb je met de Jong wel een goede kopper.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Geplaatst: Zo 14 maa 2010 20:55
Citaat:
Er waren wel meer spelers die de eerste helft slecht speelde. Het is makkelijk om dan de Jong eruit te pikken. Tweede helft moest die meer in een diende rol spelen. Verder is de Jong vooral belangrijk belangrijk bij dode spel momenten, vooral in verdedigend opzicht. Waar eerst Aissati er stond heb je met de Jong wel een goede kopper.

Vergeet niet dat in de wedstrijden er voor De Jong erg goed heeft gespeeld. Vandaag viel hij wat tegen, maar is hij toch ook weer belangrijk met zijn doelpunt.
Geraldo

Forum berichten: 643
Geplaatst: Za 27 maa 2010 15:26
Citaat:

De Jong: 'Titelstrijd is geen broederstrijd'

In de strijd om het kampioenschap van Nederland doet Ajax weer mee, FC Twente heeft momenteel echter de beste papieren. Ajax tegen FC Twente. Siem de Jong tegen Luuk de Jong, maar zo zien de broers het niet.

"We zijn er zelf niet zo nee bezig", zegt Siem de Jong tegenover AjaxLife. "Ik stuur hem wel eens een sms met de hoop dat Twente een keer punten verliest, maar meer niet. We praten ook niet over hoe het er bij beide clubs aan toe gaat. Een broederstrijd? Zo ervaren wij dat niet. De media zijn daar mee bezig, wij niet."

Wil Ajax echt kans maken op de titel, dan moet het eigenlijk de laatste zes duels allemaal zien te winnen. Niet onmogelijk volgens De Jong. "Het zijn niet de moeilijkste tegenstanders die we nog krijgen. We hebben dit seizoen ook al wel punten laten liggen tegen laaggeklasseerde ploegen, maar we zitten nu wel in een fase dat het erg goed gaat. Ik denk dat we het wel vol kunnen houden."

Bron: www.voetbalprimeur.nl

Battum

Forum berichten: 25
Geplaatst: Ma 29 maa 2010 10:10
Goed verwoord van Siem. En de' broederstrijd' zal er altijd wel beetje zijn zoals hij zegt.
En kans maken op het kampioenschap zit er zeker in zolang ajax maar blijft winnen. Twente verspilt vanzelf wel punten.
Eto'o

Geplaatst: Di 30 maa 2010 09:01
Wat vinden jullie nou van het spel van De Jong?

Ik vind het namelijk wel meevallen met die enorme ontwikkeling. Heb het altijd een prima selectiespeler gevonden, maar behalve het feit dat hij wat beter in vorm is en dus ook wat meer doelpunten maakt, zie ik weinig verschil in z'n manier van spelen. Hij is nog steeds een van de betere koppers, is nog steeds doelgericht, is nog steeds het gevaarlijkst in en rondom de zestien, durft daar nog steeds risico in z'n spel te leggen, handelt nog steeds te langzaam (doet veel te weinig met met 1 keer raken, bijvoorbeeld), zet z'n loopacties nog niet altijd snel genoeg in, is na een dik uur nog steeds op en heeft nog steeds de neiging om de passinglijn naar de spits af te snijden of andere spelers in de weg te lopen.

Z'n cijfers verbloemen dat hij lang niet altijd even goed speelt, net als bij Pantelic.
Fregge

Geplaatst: Di 30 maa 2010 09:07
Ik heb De Jong altijd al geopperd boven Aisatti. Het is gewoon een echte 10 in mijn ogen. Vertraagt het spel niet, geeft steekpasjes, en scoort nu!

Citaat:
Hij is nog steeds een van de betere koppers

Dat moet ik even verbeteren voor je. Hij krijgt de meeste kopkansen, maar de meeste verprutst die eigenlijk. De Jong moet hierop flink trainen, want het kan veel gaan kosten.
Eto'o

Geplaatst: Di 30 maa 2010 09:11
Ik vind De Jong weldegelijk een vertragende factor. Neemt op het middenveld regelmatig teveel passen met de bal, alvorens een (overdreven ingewikkelde) beslissing te nemen. Hij kan het spel ook snel spelen door het simpel te houden en 1 keer te raken.

De Jong heeft van alle Ajax-spelers volgens mij een van de 2 of 3 spelers met de meeste dreiging door de lucht. Vrij lopen in de zestien, goed timen en het luchtduel aan willen gaan zijn daarin al drie cruciale factoren en met die drie dingen alleen al steekt De Jong er bij Ajax bovenuit. Op het gebied van kopkracht schort het er bij Ajax namelijk nogal aan.
Peter79

Forum berichten: 1624
Geplaatst: Di 30 maa 2010 09:29
Citaat:
Ik vind De Jong weldegelijk een vertragende factor. Neemt op het middenveld regelmatig teveel passen met de bal, alvorens een (overdreven ingewikkelde) beslissing te nemen. Hij kan het spel ook snel spelen door het simpel te houden en 1 keer te raken.

De Jong heeft van alle Ajax-spelers volgens mij een van de 2 of 3 spelers met de meeste dreiging door de lucht. Vrij lopen in de zestien, goed timen en het luchtduel aan willen gaan zijn daarin al drie cruciale factoren en met die drie dingen alleen al steekt De Jong er bij Ajax bovenuit. Op het gebied van kopkracht schort het er bij Ajax namelijk nogal aan.

Qua aanvallende kopkracht valt het al met al nog wel mee. Met De Jong, Pantelic, Suarez, Alderweireld en Vertonghen heb je al 5 man die dit jaar met het hoofd gescoord hebben. Al is Pantelic voor zijn lengte en postuur een waardeloze kopper overigens.

Qua verdedigend koppen is het inderdaad billenknijpen en dat is iets waar Ajax al heel lang last van heeft...........
Fregge

Geplaatst: Di 30 maa 2010 09:32
Citaat:

Klopt helemaal, maar ongeveer 90% van de kopkansen die hij krijgt gaan niet eens op goal. Als die dat nou eens gaat trainen! Dan heb je wat aan die voorzetten die vanaf de zijkanten worden gegeven.
Eto'o

Geplaatst: Di 30 maa 2010 14:56
Citaat:

Qua aanvallende kopkracht valt het al met al nog wel mee. Met De Jong, Pantelic, Suarez, Alderweireld en Vertonghen heb je al 5 man die dit jaar met het hoofd gescoord hebben. Al is Pantelic voor zijn lengte en postuur een waardeloze kopper overigens.

Qua verdedigend koppen is het inderdaad billenknijpen en dat is iets waar Ajax al heel lang last van heeft...........

Dat Suárez en Pantelic een keer met het hoofd hebben gescoord maakt ze, zoals je zelf eigenlijk al aangeeft, nog geen goede koppers. Alderweireld en Vertonghen zijn aardige koppers, De Jong in veel kopfacetten bovengemiddeld, maar al met al vind ik het toch maar matig hoor.
ghostwriter

Geplaatst: Di 30 maa 2010 16:07
Ik vind Vertonghen, Alderweireld en De Jong goede koppers. De Jong heeft af en toe nog wat pech hoe hij een bal raakt maar dat komt ook vaak doordat hij als aanvallende middenvelder nog in de beweging naar voren is wanneer de voorzet wordt gegeven, dan is het moeilijker om te koppen. Sowieso vind ik De Jong verdedigend, bij standaard situaties, een betere kopper dan Vertonghen of Alderweireld, terwijl ik die twee aanvallend weer betere koppers vind. Alle zijn nog jong en kunnen er nog veel beter in worden als ze er hard aan werken, de basis is er in ieder geval maar nu moeten ze die basis verder ontwikkelen.
thombas1

Forum berichten: 3
Geplaatst: Di 30 maa 2010 16:48
Hij zit nu in een goede flow maar ik denk dat hij niet meer te bieden heeft voor ajax.
Het is geen AJAX speler.
Ben wel erg onder de indruk van hem de laatste tijd.
Als hij volgend seizoen even goed presteerd snel verkopen voor een hoog bedrag.
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Di 30 maa 2010 22:03
Je bent van hem onder de indruk maar je wilt toch van hem af? Je hebt liever slechte spelers?
ghostwriter

Geplaatst: Di 30 maa 2010 22:09
Ik zou een jongen als De Jong juist lang proberen te behouden. Ik verwacht dat zijn top bij Ajax ligt en daarom zal hij niet snel worden opgepikt door een andere club en kan je een team met hem opbouwen. Hetzelfde geld voor spelers als Blind, Alderweireld, Stekelenburg, De Zeeuw en Vertonghen, ook bij hun denk ik dat een Europese subtopper hun top is. Als je die 6 spelers zo lang mogelijk in Amsterdam houdt dan kan je hun aanvullen met toppers als Suarez. Een aankoop zal dan ook in een team komen dat al staat en dan is het makkelijker om je in te passen en te slagen.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2348
Geplaatst: Wo 31 maa 2010 00:50
Citaat:
Ik zou een jongen als De Jong juist lang proberen te behouden. Ik verwacht dat zijn top bij Ajax ligt en daarom zal hij niet snel worden opgepikt door een andere club en kan je een team met hem opbouwen. Hetzelfde geld voor spelers als Blind, Alderweireld, Stekelenburg, De Zeeuw en Vertonghen, ook bij hun denk ik dat een Europese subtopper hun top is. Als je die 6 spelers zo lang mogelijk in Amsterdam houdt dan kan je hun aanvullen met toppers als Suarez. Een aankoop zal dan ook in een team komen dat al staat en dan is het makkelijker om je in te passen en te slagen.

De Jong, Blind, De Zeeuw en Vertonghen ben ik met je eens, Stekelenburg ligt er maar net aan hoe hij zich doorontwikkeld, maar Alderweireld zou niet misstaan in de verdediging van Bayern Munchen en Real Madrid want hij is beslist beter dan wat daar rondloopt en kan zich daarnaast ook nog doorontwikkelen.
Riejuh

Forum berichten: 7454
Geplaatst: Wo 31 maa 2010 07:40
Alderweireld zal dan toch nog stappen moeten maken hoor.

Siem de Jong is ook eindelijk weer een middenvelder die boven de 10 goals uit gaat komen (5 duels nog 2 goals nodig moet lukken)
El Chícharito

Forum berichten: 3036
Geplaatst: Wo 31 maa 2010 14:18
Ian, dat zegt meer over het matige duo van vooral Bayern Munchen. Alderweireld is totaal nog niet klaar voor de Europese top, hoor.
+ Nieuw bericht <<<   <   6  |  7  |  8  |  9  |  10  |  11  |  12  |  13  |  14   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.887
Berichten: 213.631 Onderwerpen: 2.462 Nieuwste lid: vpdzflq308
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.312.361 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Siem de Jong
Ga
Zoeken: