Forum
Forumoverzicht » De Toekomst » De Jeugd & Ajax-filialen » Gery Vink nieuwe trainer beloften
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Gery Vink nieuwe trainer beloften
Maker: HelikopterBekeken: 2552
Status: InactiefBerichten: 16
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Helikopter

Forum berichten: 50
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Zo 2 jan 2011 19:47
Ajax benoemt Vink tot nieuwe trainer beloftenteam
02/01/2011 19:00

Ajax gaat de 45-jarige Gery Vink aanstellen als trainer van het beloftenteam. Hij vervangt Albert van der Dussen, die een half jaar geleden op voorspraak van de vorige maand opgestapte Martin Jol werd binnengehaald.

Waarschijnlijk zal ook de assistent van Van der Dussen, Bryan Roy, moeten wijken. Ajax voert gesprekken met oud-speler Wim Jonk (foto) om Vink te gaan assisteren bij Jong Ajax.

Voor Van der Dussen en Roy worden nieuwe functies gezocht. Vink kwam in de zomer van 2006 naar Ajax en trainde sindsdien de A2-junioren. Daarvoor was hij werkzaam in de jeugdopleidingen van PSV en Vitesse.

Afgelopen zomer was Vink al in beeld om de naar FC Groningen vertrokken Pieter Huistra op te volgen bij Jong Ajax, maar toen koos de clubleiding voor Van der Dussen. Jonk is sinds november 2007 werkzaam in de Amsterdamse jeugdopleiding als individuele trainer.

Het is de bedoeling dat het nieuwe duo meteen na de winterstop aan de slag gaat bij het beloftenteam.

Bron: VI.nl
D_skilled

Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Zo 2 jan 2011 19:55
Prima keuze. Spelers die met hem gewerkt hebben zijn goed over hem te spreken.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Geplaatst: Zo 2 jan 2011 20:02
Zozo.
Die Gery Vink...is dat een jeugdtrainer pur sang of heeft hij ook ambities om hoofdtrainer te worden van een eerste team van een BVO?
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4200
Geplaatst: Zo 2 jan 2011 20:08
Dit bewijst eens te meer dat Van der Dussen dus gewoon een marionet van Jol was. Gery Vink ken ik niet goed genoeg, ik dacht eerst even dat het om Marciano Vink ging toen ik de kop zag.
Jonk was een techniektrainer eerder. Zou niet slecht zijn wanneer hij weer bij Ajax betrokken wordt.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Geplaatst: Zo 2 jan 2011 20:10
Citaat:
Jonk was een techniektrainer eerder. Zou niet slecht zijn wanneer hij weer bij Ajax betrokken wordt.

Dat is die toch nog steeds?
D_skilled

Geplaatst: Zo 2 jan 2011 20:12
Klopt, techniektrainer bovenbouw.
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Zo 2 jan 2011 20:14
Ja, is Jonk nog steeds.

Vink heeft eerder, naar het schijnt, goed werk verricht bij Vitesse en PSV. Is door Van Geel naar Ajax gehaald. Naam is een paar keer eerder gevallen als er weer een nieuwe trainer nodig was bij Jong Ajax. Was bij Vitesse ook trainer van Jong Vitesse.
Castel di Sangro

Forum berichten: 346
Geplaatst: Zo 2 jan 2011 20:45
Ik begrjip alleen op het eerste gezicht het ontslag van Roy niet.. Die kan toch gewoon als assistent blijven fungeren? We moeten immers de komende periode een grote groep vleugelspelers klaarstomen voor eht eerste.. Lijkt Roy me een geschikte kandidaat voor! :)
Bart

Forum berichten: 4810
Geplaatst: Zo 2 jan 2011 20:51
Roy kan ook terug gaan in zijn oude rol als techniektrainer. Dat heeft die onlangs ook aangegeven dat hem dat beter ligt bij dan trainer bij Jong Ajax.
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Geplaatst: Zo 2 jan 2011 20:53
Roy kan Jonk opvolger lijkt mij zo.
D_skilled

Geplaatst: Zo 2 jan 2011 20:55
Citaat:
Dit bewijst eens te meer dat Van der Dussen dus gewoon een marionet van Jol was.

Vd Dussen en Roy zaten in de technische staf van Jol, die bepaalde ook de opstelling.
Bart

Geplaatst: Zo 2 jan 2011 20:58
Citaat:
Roy kan Jonk opvolger lijkt mij zo.
Jonk kan als het goed is de trainingen perfect langs Jong Ajax doen. Natuurlijk zal die wat minder trainingen doen, dan voorheen maar in theorie kan het naast elkaar lopen. Je kunt perfect met meerdere techniektrainers werken, daar zou ik alleen maar voorstander van zijn.
Chivu 05

Forum berichten: 796
Geplaatst: Zo 2 jan 2011 21:19
Citaat:
Ik begrjip alleen op het eerste gezicht het ontslag van Roy niet.. Die kan toch gewoon als assistent blijven fungeren? We moeten immers de komende periode een grote groep vleugelspelers klaarstomen voor het eerste.. Lijkt Roy me een geschikte kandidaat voor! :)

Dat is ook exact wat Roy doet naast het trainen van Jong Ajax. Het trainen van vleugelspelers uit de A- en B-jeugd. Daar had hij genoeg tijd voor, dus ook voor Jonk zal het waarschijnlijk geen probleem zijn (s'ochtends trainen met Jong Ajax, s'middags met jeugdspelers)
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Ma 3 jan 2011 00:06
Ik zat net te denken: een paar maanden nadat Piet Keizer technisch adviseur werd bij Ajax - waarbij hij zich voornamelijk op de jeugdopleiding concentreerde - haalde Martin van Geel, die geadviseerd werd door Keizer, Gery Vink naar Ajax. Korte tijd nadat Keizer samen met Cruijff en Van Basten met v/d Boog om de tafel heeft gezeten wordt Vink aangesteld bij Jong Ajax. Nu wil ik niet insinueren dat er bij dat gesprek allemaal concrete namen zijn behandeld van mensen die aangesteld of ontslagen moeten worden - daarvoor zijn die gesprekken natuurlijk nog veel te kort aan de gang -, maar het zou wel kunnen dat Keizer zich positief heeft uitgelaten over Vink. En het zou ook zo maar kunnen dat hij daarbij gesteund is door Cruijff, aangezien Cruijff zich destijds bij zijn plannen om de opleiding te hervormen naar het schijnt ook grotendeels door de analyse van Keizer heeft laten leiden.

Slechts een mogelijkheid.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4200
Geplaatst: Ma 3 jan 2011 00:13
Waarbij ik denk dat je helemaal niet ver van de waarheid af zit. Sowieso is het eigenlijk een gotspe dat nu Jol weg is Van der Dussens ook meteen weggepromoveerd wordt. Begrijp me niet verkeerd, het is goed dat het gebeurt, maar het zegt alles over hoe het beslissingsproces aangaande Ajax 2 heeft plaatsgevonden deze zomer.
Bart

Geplaatst: Ma 3 jan 2011 22:47
Citaat:
Gery Vink volgt het duo op. 'Hij heeft in veel andere trainersfuncties, zowel bij Ajax, Vitesse als PSV, bewezen een vakman te zijn. Jong Ajax valt sinds een half jaar weer onder de jeugdopleiding. Onze Hoofd Jeugdopleiding Jan Olde Riekerink kwam gelijk met de naam van Gery toen we spraken over een andere invulling van de trainersstaf bij Jong Ajax. We hebben er veel vertrouwen in dat Gery de spelers van Jong Ajax op een goede manier kan klaarstomen voor het nog grotere werk. We zijn nog op zoek naar een assistent-trainer.'

Voor die functie was Wim Jonk de favoriet, maar deze heeft aangegeven het te willen houden bij het geven van individuele trainingen. Ajax richt zich daarom op Yannis Anastasiou. De voormalig spits van de Amsterdammers loopt momenteel stage in de jeugdopleiding van Ajax en gaat Vink mogelijk assisteren.

Vi.nl
Riejuh

Forum berichten: 7454
Geplaatst: Ma 3 jan 2011 23:11
Anastasiou mogelijk assistent
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.887
Berichten: 213.631 Onderwerpen: 2.462 Nieuwste lid: vpdzflq308
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.310.208 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » De Toekomst » De Jeugd & Ajax-filialen » Gery Vink nieuwe trainer beloften
Ga
Zoeken: