| | |
Forum
Onderwerp: Golden Boy
Maker: -Ricardo-Bekeken: 2029 Status: InactiefBerichten: 18
|
Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4733
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 28 okt 2010 22:51
|
|
Ik zeg: Gewoon Toby!
[size=115">Castaignos, Wijnaldum, Van Wolfswinkel en Alderweireld genomineerd voor Talent van het Jaar[/size">
Vier spelers uit de Eredivisie zijn genomineerd voor de prijs van Toptalent van de Wereld. Luc Castaignos, Georginio Wijnaldum (beide Feyenoord), Ricky van Wolfswinkel van FC Utrecht en Ajacied Toby Alderweireld maken kans op de prijs die jaarlijks uitgereikt wordt door Don Balon.
Veel kansen lijken de eredivisiespelers niet te maken, want ook Mario Balotelli, Thomas Müller en Alexandre Pato behoren tot de genomineerden. Spelers die geboren zijn na 31 december 1988 komen in aanmerking.
De complete lijst genomineerden ziet er zo uit:
Adiyiah (Reggina), Alderweireld (Ajax), Al Kamali (Al Wahda), Ananidze (Spartak Moskou), Ayew (Marseille), Babacar (Fiorentina), Badstuber (Bayern), Bale (Tottenham), Balotelli (Manchester City), Ben Sahar (Hapoel Tel Aviv), Bojan (FC Barcelona), Bo-Kyung Kim (Oita Trinita), Boudebouz (Sochaux), Boyata (Manchester City), Breno (Bayern), Canales (Real Madrid), Carcela (Standard), Castaignos (Feyenoord), Contento (Bayern), Coutinho (Inter), De Gea (Atletico Madrid), Domínguez (Atletico Madrid), Dos Santos (Tottenham), Douglas Costa (Shakhtar), Dzagoev (CSKA Moskou), Fofana (Le Havre), Ganso (Santos).
Giuliano (Internacional), Gonalons (Lyon), Götze (Dortmund), Griezmann (Real Sociedad), Hazard (Lille), Henderson (Sunderland), Henriksen (Rosenborg), Hernández (Palermo), Herrera (Zaragoza), Holtby (Mainz), James Rodriguez (Porto), Jovetic (Fiorentina), Kadlec (Sparta Praag), Kagawa (Dortmund), Kakuta (Chelsea), Kardec (Benfica), Kjaer (Wolfsburg), Koval (Dinamo Kiev), Köybasi (Besiktas), Kroos (Bayern), Lanzini (River Plate), Ljajic (Fiorentina), Lovren (Lyon), Lukaku (Anderlecht), Lukman (Monaco), Macheda (Manchester United), Marilungo (Sampdoria), Marin (Werder Bremen), Mayuka (Young Boys).
Müller (Bayern), Muniain (Bilbao), Muniesa (FC Barcelona), Muńoz (Palermo), Mvila (Rennes), Necid (CSKA Moskou), Neymar (Santos), Ninis (Panathinaikos), N'Koulou (Monaco), Pastore (Palermo), Pato (Milan), Piatti (Almería), Pjanic (Lyon), Rafael da Silva (Manchester United), Rakytskiy (Shakhtar), Renan Diego (Cruzeiro), Reus (Mönchengladbach), Rivičre (Saint-Etienne), Rodwell (Everton), Rondón (Málaga), Ruiz (Espanyol), Sakho (PSG), Santon (Inter), Shennikov (CSKA Moskou), Shaqiri (Basel), Singh (Valerengen), Sissoko (Toulouse), Soder (Göteborg), Stoch (Fenerbahçe), Tafer (Toulouse), Thiago (FC Barcelona), Traoré (Cluj), Van Wolfswinkel (Utrecht), Vela (Arsenal), Vossen (Genk), Vukusic (Hadjuk Split), Walcott (Arsenal), Weiss (Rangers), Wijnaldum (Feyenoord), Wilshere (Arsenal), Wilson (Liverpool), Xulu (Mamelodi Sundowns), Yarmolenko (Dinamo Kiev), Yildirim (Bursaspor).
Bron: ElfVvoetbal.nl
|
Dan300491
Forum berichten: 33
|
Geplaatst: Do 28 okt 2010 22:53
|
|
Zou Müller best een kunnen worden, wat een ontwikkeling heeft die jongen ondergaan het afgelopen seizoen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4733
|
Geplaatst: Do 28 okt 2010 23:09
|
|
Ja en wat te denken van het geweldige WK hij ook nog eens heeft gespeeld, weergaloos hoe hij daar speelde, topscorer op het WK en naar mijn mening ook minimaal de beste Duitser van het WK!
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Vr 29 okt 2010 11:04
|
|
Kan iemand mij de nominering van Luc Castaignos uitleggen? Het gaat toch om prestaties, niet omdat hij mogelijk een goede speler kan worden? Dan kun je namelijk Martins Indi ook selecteren.
|
JustFerro
Forum berichten: 499
|
Geplaatst: Vr 29 okt 2010 11:52
|
|
Citaat: Kan iemand mij de nominering van Luc Castaignos uitleggen? Het gaat toch om prestaties, niet omdat hij mogelijk een goede speler kan worden? Dan kun je namelijk Martins Indi ook selecteren.
Klopt, qua talent zou ook zeker Eriksen genomineerd moeten worden. vdWiel hoort ook zeker in dit rijtje thuis (of issie al te oud hiervoor).
Winnaar zal wel iets in het rijtje Muller, Pato, Balotelli worden.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Vr 29 okt 2010 13:13
|
|
Leuke lijst, veel bekende namen ook voor me. Pjanic, Griezzman, Lovren, Ljalic en Kadlec heb ik in het verleden wel genoemd als potentiële versterkingen toen ze minder bekend waren. Het is al met al natuurlijk een subjectieve lijst. De ervaring leert at de grote talenten van Afrikaanse clubs nooit doorbreken, op de lijst van enkele jaren terug stond bijvoorbeel Ransford Osei. Afgelopen seizoen nog Twente nu Grenada B.
Het vervelende van dit soort lijsten is dat je altijd een soort mix-up met leeftijden krijgt. Jovetic is al bijna 21 andere spelers zijn 18. Het tweede punt wat ik vervelend vind is dat ‘doordat men quasi objectief probeert te zijn je altijd spelers krijgt van regios die er eigenlijk niet in horen’. Robin Soder (Zweden) had bijvoorbeeld mij lijst niet gehaald. Wijnaldum had ik eerder geselecteerd dan Carcela als we op talent selecteren.
Eriksen had er natuurlijk ingemoeten als je ook de 18 jarige Wilshere en Castaignos opneemt. Tenslotte is deze lijst voornamelijk op ‘talent’ samengesteld, Castaignos heeft misschien nog niet heel veel gepresteerd. Dat geldt evengoed voor bijvoorbeeld Boyatta of Muniesa.
Spelers die er van mij hadden ingemogen al ken ik ook lang niet alle talenten
Kara (Tromso)
Wijnaldum (Feyenoord)
Courtois (Genk)
Jorgensen (FC Kopenhagen)
Subotic (Dordtmund)
Djuricic (SC Heerenveen)
Corchia (Le Mans)
Volgende spelers had ik er sowieso utigehaald
Soder
Badstuber
Van Wolfswinkel
Vossen
Ben Sahar
Tenslotte een leuk compliment voor Alderweireld at hij deze lijst haalt maar hij hoort natuurlijk ergens in de achterste regionen te zitten. Van der Wiel is 22 en zullen ze inderdaad wel te oud gevonden hebben.
|
Rinus
Forum berichten: 1713
|
Geplaatst: Zo 31 okt 2010 14:25
|
|
Als het om potentieel gaat vind ik vooral Wilshere(1 en misschien wel Lukaku(17) een goede kans maken.
|
AFCAKatwijk
Forum berichten: 1903
|
Geplaatst: Wo 15 dec 2010 14:38
|
|
Wanneer word het bekend gemaakt dan, ben wel benieuwd ?
Gestopt
|
Pariah
Forum berichten: 148
|
Geplaatst: Wo 15 dec 2010 14:57
|
|
Nu ik de lijst enkele maanden later nog een keer bekijk, schat ik toch wel dat de prijs naar Bale behoort te gaan
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Wo 15 dec 2010 15:32
|
|
Müller natuurlijk...
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Wo 15 dec 2010 15:34
|
|
Gezien zijn prestaties van dit seizoen hoort Bale deze prijs te winnen maar met het WK en de tweede helft van het vorige seizoen erbij denk ik dat Müller de grootste kanshebber is en hoort te zijn.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Di 21 dec 2010 17:59
|
|
Citaat: Golden Boy Balotelli: 'Alleen Messi is beter dan ik'
21/12/2010 16:16
Mario Balotelli heeft de Golden Boy Award gewonnen. De aanvaller van Manchester City bleef Jack Wilshere (Arsenal) en David De Gea (Atlético Madrid) voor bij de verkiezing van Tuttosport.
Bij de uitreiking van de prijs voor de beste speler jonger dan 21 jaar deed Balotelli meteen weer eens van zich spreken. De voormalig aanvaller van Internazionale werd geconfronteerd met zijn voorgangers die de award in de wacht sleepten, onder wie Sergio Agüero, Anderson, Cesc Fabregas, Lionel Messi, Alexandre Pato, Wayne Rooney en Rafael van der Vaart.
'Er is er maar één die een klein beetje beter is dan ik: Messi', aldus Balotelli. 'Alle anderen zijn minder. Ik ben erg blij dat ik deze prijs heb gewonnen, maar wie anders had hem moeten winnen? Twee jaar geleden eindigde ik als zesde, vorig jaar was ik vierde. Nu is het mijn beurt. Mijn volgende doel is de Golden Boy Award om te zetten in de Gouden Bal. Dit is pas het begin.'
Balotelli bekende dat hij nog nooit had gehoord van Wilshere, die als tweede eindigde in de verkiezing. 'Wat is zijn naam? Wil..? Nee, ik ken hem niet. Maar de volgende keer dat we tegen Arsenal spelen zal ik eens opletten. Misschien neem ik deze trofee wel mee om hem eraan te herinneren dat ik heb gewonnen.'
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Di 21 dec 2010 18:20
|
|
Misselijke arrogante k@tkwal!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Di 21 dec 2010 18:28
|
|
Jezus wat een gladjanus, verschrikkelijk. Dat hij ook even duidelijk maakt Wilshere niet te kennen, is toch een speler van de directe concurrent.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 21 dec 2010 18:32
|
|
Ach, vind het wel vermakelijk eigenlijk. Die jongen kan zó veel, ben erg benieuwd waar zijn plafond ligt.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 21 dec 2010 18:37
|
|
Zeker waar. Vaak zijn spelers die zó overtuigd zijn van eigen kunnen ook zeker capabel.
|
svvenn
Forum berichten: 563
|
Geplaatst: Di 21 dec 2010 19:12
|
|
Haha, wilde dit ook al plaatsen. Een beetje arrogantie vind ik mooi, maar dit gaat werkelijk nergens over, ook die misplaatste arrogantie tegenover andere toptalenten als Wilshire..
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 21 dec 2010 19:26
|
|
Inderdaad, vertrouwen in eigen kunnen is mooi en kan ik ergens wel waarderen, maar die denigrerende opmerking in de richting van Wilshire is gewoon ongeplaatst en Man City zou hem hier wel op aan mogen spreken.
|
hannes
Forum berichten: 895
|
Geplaatst: Di 21 dec 2010 19:32
|
|
Die man is technisch misschien goed, maar faalt waar hij ook komt door zijn gebrek aan mentaliteit. Als ik hem zo nu en dan weer zie schutteren bij Man City lach je, je toch de ballen uit de broek. Leuk voor hem dat ie gewonnen heeft, maar ik zie dit niet meer als een laatste stuiptrekking van een reeds verloren talent.
|
| | | |
|
|
|