Auteur
|
Bericht
|
Nikos85
Forum berichten: 371
Nieuws reacties: 60
|
Geplaatst: Di 11 jan 2011 13:00
|
|
Citaat: Had Ebecilio ook niet snel verwacht in Ajax 1. Maar ook ik ben blij verrast! Sterke speler met een passeer beweging;) hopelijk kan hij deze lijn doortrekken. Aan z'n mentaliteit ligt het in ieder geval niet!
ALs hij dit volhoudt komt Mounir niet eens voor een basisplaats in aanmerking, dat meen ik serieus. Deze jongen vind ik het echt fantastisch doen, beter dan Ozbiliz of Suarez op die linkerflank. Mounir hebben we daar nog niet zien spelen, maar ik denk wel dat die rol ook niet voor hem is weggelegd. Snel een goed contractvoorstel doen en nog een jaar of 5 aan de club binden.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 11 jan 2011 13:45
|
|
Wie wil er met mij een wedje leggen? Over drie jaar is de meerderheid van mening dat het een over het paard getild rotventje is en dat hij beter kan oprotten.
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Di 11 jan 2011 14:08
|
|
Beargumenteer eens waarom dit een rotventje is. Heb gehoord dan het een jongen is met een prima mentaliteit. Daarnaast is het wel erg makkelijk om dit te zeggen, omdat het algemeen bekend is dat hij niet hetzelfde talent heeft als menig ander van zijn leeftijdsklasse.
|
Bertje
|
Geplaatst: Di 11 jan 2011 14:17
|
|
De werkelijkheid leert dat jongens die rond hun debuut zo lekker gedreven zijn een paar jaar later bij het grofvuil worden gezet als ze hun ambities laten doorschemeren.
|
AFCA Niels
|
Geplaatst: Di 11 jan 2011 14:22
|
|
Slaat natuurlijk helemaal nergens op. Elke voetballer heeft ambities en deze jongen staat nu in de spotlights wat resulteerd tot interviews en zulke vragen. Bij elke voetballer komen dan zulke antwoorden naar buiten.
En nogmaals de vraag, waarom is/wordt het een rotventje?
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Di 11 jan 2011 14:23
|
|
Citaat: De werkelijkheid leert dat jongens die rond hun debuut zo lekker gedreven zijn een paar jaar later bij het grofvuil worden gezet als ze hun ambities laten doorschemeren.
Interview in de Vi van 2 weken geleden gelezen? Wordt je een stuk duidelijker over hoe Ebicilio denkt.
Ebicilio heeft al regelmatig aanvaringen met zijn trainers gehad omdat hij een grote waffel had. Echter bleef hij omdat hij wel de winnaarsmentaliteit heeft die nodig is volgens zijn trainers om hem naar de top te brengen. Ik vind het niet erg dat hij met deze bravoure praat, alleen moet hij het wel volhouden.
|
DIMC85
Forum berichten: 1585
|
Geplaatst: Di 11 jan 2011 14:24
|
|
Citaat: De werkelijkheid leert dat jongens die rond hun debuut zo lekker gedreven zijn een paar jaar later bij het grofvuil worden gezet als ze hun ambities laten doorschemeren.
Daar heb je een punt bert, ik denk alleen dat het logish is dat je ambitie's hebt. Ik heb ook over Emanuelson gezged dat hij maar beter weg kan maar dit komt niet om de ambitie's die hij heeft maar puur om de manier waarop hij dit doet. Als je echt van een club houdt ga je niet transfervrij weg.
Ik denk dat Ebecilio een hele grote kan gaan worden en dat hij uiteindelijk dan een stap gaat maken is logisch.
|
AFCA Niels
|
Geplaatst: Di 11 jan 2011 14:25
|
|
Nee, lees de VI niet (meer). Wat stond er dan precies in dat interview?
|
Bertje
|
Geplaatst: Di 11 jan 2011 15:22
|
|
Hoho, ik geef geen waardeoordeel over Ebecilio of wie dan ook. Ik constateer enkel dat de perceptie van heel veel voetbalsupporters nogal eens aan verandering onderhevig is.
|
AFCA Niels
|
Geplaatst: Di 11 jan 2011 15:33
|
|
Dat moge duidelijk zijn, maar blijft een rare ongegronde voorspelling van jou.
|
Bertje
|
Geplaatst: Di 11 jan 2011 15:43
|
|
Niets ongegronds aan. Kijk de geschiedenis er maar op na. V/d Vaart, Sneijder, De Jong, Maduro, Emanuelson; de teksten in de trend van 'rot op' zijn bij allemaal de revue gepasseerd.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 11 jan 2011 16:01
|
|
Citaat: Hoho, ik geef geen waardeoordeel over Ebecilio of wie dan ook. Ik constateer enkel dat de perceptie van heel veel voetbalsupporters nogal eens aan verandering onderhevig is.
De ontwikkelingen, zowel voetballend en vooral geestelijk, van voetballers ook.
|
Bertje
|
Geplaatst: Di 11 jan 2011 16:12
|
|
Daar ging m'n stelling alleen niet over.
|
AFCA Niels
|
Geplaatst: Di 11 jan 2011 16:24
|
|
Citaat: Niets ongegronds aan. Kijk de geschiedenis er maar op na. V/d Vaart, Sneijder, De Jong, Maduro, Emanuelson; de teksten in de trend van 'rot op' zijn bij allemaal de revue gepasseerd.
Moesten die allemaal zonodig oprotten dan? De laatste drie waren (tegen het einde van hun Ajax-periode) niet populair bij de club nee, maar de eerste twee hebben hier toch totaal niets mee te maken? En wat is het verband tussen hun en Ebecilio, buiten dat hij over zijn ambities praat?
|
Nikos85
Forum berichten: 371
Nieuws reacties: 60
|
Geplaatst: Di 11 jan 2011 16:27
|
|
Citaat: Niets ongegronds aan. Kijk de geschiedenis er maar op na. V/d Vaart, Sneijder, De Jong, Maduro, Emanuelson; de teksten in de trend van 'rot op' zijn bij allemaal de revue gepasseerd.
Tuurlijk iedereen vertrekt uiteindelijk en als supporter heb je zulke jongens in je hart gesloten, want zij zijn degene die het iedere week doen. Dan is het niet leuk als die spelers weggaan, en daarop afgeven is een natuurlijke reactie van de mens lijkt me, het is teleurstelling dan die ff omzet in woede en frustratie en dat levert Rot Op teksten op.
Maar eigenlijk zijn we gewoon jaloers dat ze naar een betere club gaan en weten we niet zo goed hoe we daar op moeten reageren. Maar bij de afscheidswedstrijd van dat soort spelers klinkt er toch nooit een negatief woord? Niks dan lof voor afzwaaiende ajaxcieden, alleen de manier waarop bekend word dat ze weggaan zorgt vaak voor Rot OP teksten, alleen veelal komt dat door mooie mediaverhaaltjes die zorgen dat veel uit het verband wordt getrokken zodat er sensatie ontstaat, want ja das hun brood.
Maar ik zeg over Emanuelson ook wel rot op, tuurlijk want het is triest dat hij contractvrij weggaat das niet echt clubliefde, maar ja das ff een moment als hij zijn laatste wedstrijd speelt klap ik ook voor deze man hoor, want dan kom je tot besef wat ze wel betekent hebben voor de club en daar kan een afscheid niets aan af doen, iedereen maakt stappen in zijn leven en als supporters moeten we dat accepteren.
Maar Ebicillio is nog veel te jong om weg te gaan lijkt mij, beter doen ze een heel goed contractvoorstel voor langere tijd, des te langer zullen we er plezier hebben van deze next-gen Overmars.
|
AFCA Niels
|
Geplaatst: Di 11 jan 2011 16:29
|
|
Wat natuurlijk wel zo is is dat we niet meteen moeten gaan denken een nieuw groot talent te hebben. Hij heeft nog maar twee/drie wedstrijden gespeeld.
|
DIMC85
Forum berichten: 1585
|
Geplaatst: Wo 12 jan 2011 02:09
|
|
Citaat: Wat natuurlijk wel zo is is dat we niet meteen moeten gaan denken een nieuw groot talent te hebben. Hij heeft nog maar twee/drie wedstrijden gespeeld.
In het eerste wel maar hij heeft in eerdere teams bij Ajax al veel laten zien!
@Bert, ik ben het wel met je eens dat dit gaat gebeuren. Als een speler zich bij Ajax heeft bewezen heb ik er geen problemen mee dat hij zegt ik pak m'n kans als ik naar een grotere club kan. Dat er dan supporters zijn die vinden dat zo'n speler op moet rotten is helaas niet anders. Als je mij iets dergelijks (uitgezonderd Urby) ziet zeggen help me dan herinneren dat ik dit gezegd heb! ;)
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 17 jan 2011 23:15
|
|
Wat mij erg bevalt aan deze jongen is dat hij constant meedoet aan het spel. Hij zoekt steeds de ruimtes op, waardoor hij aanspeelbaar blijft. Soms is dat strak aan de zijkant, maar het kan niet zo goed ergens tussen de linies zijn. Daarnaast is hij scherp in de omschakeling. Ten slotte zijn zijn keuzes aan de bal vrij goed.
Al met al een vrij slimme speler, die constant in teambelang denkt. Zal uiteraard wel iets van rendement moeten krijgen en daarvoor zal onder meer zijn basistechniek wat beter moeten worden.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Di 18 jan 2011 00:50
|
|
Mee eens, Berrtje.. Verder zit er ook een goed koppie op lijkt me.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Di 18 jan 2011 00:50
|
|
Hij verrast in ieder geval de jeugd-watchers.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Vr 21 jan 2011 05:54
|
|
Citaat: Ebecilio verlengt Ajax-contract
Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM - Een dag na de eenvoudige zege op Feyenoord (2-0) was er weer goed nieuws voor Lorenzo Ebecilio (19). De buitenspeler die onder Frank de Boer tot dusver een vaste basisplaats bemachtigde, kreeg in een gesprek met Danny Blind te horen dat Ajax zijn contract wil verlengen. „We hebben de intentie uitgesproken om langdurig met hem door te gaan”, aldus Blind.
Ebecilio strijdt om de bal met Feyenoorder Gill Swerts (rechts)
„Komende week proberen we dat gestalte te geven met een verbintenis tot de zomer van 2015.”
Ook voor de Jong Ajax-spelers Geoffrey Castillion (19) en Lorenzo Burnet (20) had Blind goed nieuws. Ajax wil met de spits en linksback door en zal binnen afzienbare tijd met een voorstel komen.
Tot slot werd Aras Özbiliz beloond voor zijn stormachtige ontwikkeling. De flankspeler heeft weliswaar nog een contract tot medio 2012, maar Ajax wil dat openbreken en opwaarderen. „Dat heeft hij in onze ogen verdiend”, aldus Blind.
Telesport.nl
|
Lammert Albertus
Forum berichten: 279
|
Geplaatst: Vr 21 jan 2011 22:03
|
|
Ik heb niet veel gezien van Ebecilio maar met wat ik zag, kan ik Bertje volledig onderschrijven.
Soms heb je aar een paar belden nodig en weet je het.
Bij mij kan ik me Erwin Koeman herinneren als jonge 17jarige meteen zag ik diepe diepe klasse, Robben dito, Robbie de Wit bij Utrecht,Van Basten als 16jarige,Ronald De Boer, Roy, Richard Witschge, en ik zal erom uitgelachen worden ik had het ook met Ryan Babel ik weet de actie en de bijna goal nog of zat ie wel, oh ik ondergraaf mezelf enigszins haha.
ik wist bij velen van hierboven waar ik was, en ben het nooit vergeten.
Zo sterk heb ik dit overigens lang niet bij deze jongen, maar ik herken wel wat ik hierboven over hem geschreven heb.
En dat ie lastig is vind ik alleen maar een goedteken.
Zijn zeldbewuste houding zonder enige vrees viel me op.
Hij heeft veel mee, zijn kop lijkt sterk en zijn vertrouwen in zichzelf gegrond.
|
Zorba
Forum berichten: 41
|
Geplaatst: Vr 21 jan 2011 23:32
|
|
Uit ervaring weet ik dat het heel prettig werken is met Ebecilio. Natuurlijk kan hij koppig zijn en zelfverzekerd maar dat moet ook, anders kweek je geen zelfvertrouwen. Deze jongen is ook door zijn, nog jonge zware levensweg, geworden tot wat hij nu is. Ook zijn onbevangenheid is puur, door wat hij heeft mee moeten maken, net zo puur als de enorme gedrevenheid en wil om te slagen, te winnen.
En geloof me, hij heeft al veel overwonnen, en dat vormt uiteindelijk de mentaliteit die hij uitstraalt en toont.
Dat spelers ambities uitspreken is gezond en logisch, doen ze dat niet is het ook niet goed, toch?
Dat de spelers na een jaar of 3 - 4 de ambitie uitspreken om hoger op te willen blijft zolang Ajax onder het wereldnivo blijft acteren. Je kan het de spelers niet kwalijk nemen dat ze die ambitie uitspreken als ze die kans krijgen, sportief en financieel.
Wel logisch dat DE Ajaxsupporter die ambitie niet waardeert, want het gaat immers om hun club, hart en ziel, jammer dat het dan op een vervelende manier duidelijk word gemaakt, maar ook dat hoort er bij, onontkoombaar.
|
Bertje
|
Geplaatst: Vr 21 jan 2011 23:40
|
|
Ik heb overigens wel eens gelezen dat hij in het verleden wel eens met overgewicht heeft gekampt. Weet iemand of dit klopt?
|
AFCAKatwijk
Forum berichten: 1903
|
Geplaatst: Vr 21 jan 2011 23:46
|
|
Citaat: Ik heb overigens wel eens gelezen dat hij in het verleden wel eens met overgewicht heeft gekampt. Weet iemand of dit klopt?
Dat zal wel na die hartaanval( of iets dergelijks ) zijn geweest, tijdje rust, beetje aangekomen.
Edit: kan niets vinden via google iig.
Gestopt
|