Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 17 mei 2011 08:32
|
|
Wat me aan Boerrigter opvalt is dat hij bij RKC ook heel veel tussen de linies doorbeweegt, en dat daar zijn kracht ligt. Daarnaast is het geen echte diepe vleugel en komt hij liever naar binnen, om dan te schieten of de een-twee aan te gaan met een speler die net buiten het strafschopgebied gepositioneerd staat. Probleem is dus dat Boerrigter naar mijn inziens te veel naar binnen gaat. Hij is wel eens met Kennedy vergeleken maar die vergelijking is onterecht, Boerrigter kan namelijk wel iemand op snelheid voorbij Kennedy niet. Deslaniettemin denk ik dat Boerrigter wel wat toevoegt, dit is geen speler met toevallig een goed seizoen maar iemand die al op jonge leeftijd een groot talent was. Voetballen kan hij wel.
Er zijn een paar dingen die nu opvallen met het huidige transferbeleid, De Boer zet in op Sigthorson, Janssen en Boerrigter. Dat zijn allemaal spelers met lengte en die fysiek ook wat in de schaal kunnen werpen. Daarnaast ook alle drie spelers met een afstandschot. Naar mijn mening ook een van onze manco’s dit seizoen, het schot uit de tweede lijn. De Jong en De Zeeuw hebben wel eens een Lucky shot, maar die schoten gaan toch meestal ver over of ver naast. Over de afstandschoten van Ebecilio wil ik niet eens hebben. Wat dat betreft zouden ze wel wat toevoegen. Met Jansse koop je gevaarop standaardsituaties.
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Wo 18 mei 2011 19:03
|
|
Ik denk dat Boerrigter typisch zo'n speler is die leuk mee voetbalt, maar niets teovoegt. Darentegen is hij al 24, Ebecillio is 5 jaar jonger en voegt ook niets toe en voetbalt ook leuk mee maar die kan zich nog ontwikkelen.
Ik vind hem niet geweldig in de kleine ruimte. Het is meer een speler die je een bal diep moet geven en dan een geweldige voorzet in huis heeft. Maar wat heb je daar aan als van alle aanvallers en middenvelders alleen De Jong een bal fatsoenlijk kan koppen? Boerrigter is goed in vrije trappen/corners, maar met de eventuele aankoop Janssen hebben we iemand die nóg beter is.
Ik betaal dan liever wat extra's en zie dan liever Assaïdi, Narshing of Mertens komen. Het geld is er, dan heb ik liever kwaliteit ervoor terug.
Hetzelfde geldt voor de spitspositie met Sigtorson, zie zijn topic. Dan maar meer uitgeven en meer kwaliteit terug in de vorm van bijvoorbeeld Matavz.
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Wo 18 mei 2011 19:17
|
|
Waarom wordt Narsingh zo opgehemeld, heeft dit seizoen zo'n 4 á 5 aardige/leuke/goede wedstrijden gespeeld. De andere wedstrijden voetbalde hij soms leuk mee met Heerenveen, maar nam het team ook niet op sleeptouw, dus waarom je liever hebt dat Ajax meer betaalt en dan maar Narsingh haalt, kan ik niet begrijpen. 6 Ton voor Boerrigter of 3 miljoen voor Narsingh dan gaat mijn keuze uit naar de eerste.
|
De Eik van De Dijk
Forum berichten: 428
|
Geplaatst: Wo 18 mei 2011 19:25
|
|
Citaat: Ik denk dat Boerrigter typisch zo'n speler is die leuk mee voetbalt, maar niets teovoegt. Darentegen is hij al 24, Ebecillio is 5 jaar jonger en voegt ook niets toe en voetbalt ook leuk mee maar die kan zich nog ontwikkelen.
Ik vind hem niet geweldig in de kleine ruimte. Het is meer een speler die je een bal diep moet geven en dan een geweldige voorzet in huis heeft. Maar wat heb je daar aan als van alle aanvallers en middenvelders alleen De Jong een bal fatsoenlijk kan koppen? Boerrigter is goed in vrije trappen/corners, maar met de eventuele aankoop Janssen hebben we iemand die nóg beter is.
Ik betaal dan liever wat extra's en zie dan liever Assaïdi, Narshing of Mertens komen. Het geld is er, dan heb ik liever kwaliteit ervoor terug.
Hetzelfde geldt voor de spitspositie met Sigtorson, zie zijn topic. Dan maar meer uitgeven en meer kwaliteit terug in de vorm van bijvoorbeeld Matavz.
Wat ik dit seizoen mij is opgevallen is het gigantische gemak waarmee Boerrigter week in week uit de uitblinker was bij RKC. Ik ben heel erg gecharmeerd van zijn kracht en snelheid, in combinatie met zijn voetballende kwaliteiten(schot, passeerbeweging). Daarbij hoef je niet te vergelijken met Mertens(klein), Assaidi(niet consistent) en Narsingh(waarom hij, speelt een paar goede wedstrijden) omdat deze jongens ongeveer het tienvoud van Boerrigter kosten.
Sigthursson is voetballend wat mij betreft vergelijkbaar met Matavz, maar goedkoper en heeft meer uitstraling.
Ik ben het helemaal eens met de weg die Frank de Boer is ingeslagen. We laten ons niet meer uitknijpen door die lelijke provincieploegen; we hebben te lang te veel betaald.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Wo 18 mei 2011 19:30
|
|
Denk jij dan dat Boerrigter het verschil gaat maken in wedstrijden tegen PSV en FC Twente. Al is dat een verkeerd voorbeeld aangezien ze allebei dramatische backs hebben. Maar in de Champions League zal Boerrigter dan iets toevoegen? Dan heb ik het niet over wedstrijden tegen Real Madrid, Barcelona of Manchester United. Maar Benfica, L'OM, Porto, Valencia of de Duitse clubs.
Ik hoop het, maar ik heb mijn vraagtekens. Al kost dir project niets.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Wo 18 mei 2011 19:40
|
|
Dacht jij dit van Chadli vorig jaar? Heb je Boerrigther ooit wel eens een hele wedstrijd zien spelen? Was met AFSTAND de beste voetballer van de JL, heeft bijna in zijn eentje RKC kampioen gemaakt.. Is verder ook een laatbloeier, heeft 2 jaar stil gestaan in zijn ontwikkeling toen hij bij Ajax kwam..
Misschien maakt hij geen verschil maar hij zal ook niet door het ijs zakken. Het is geen Bakkie Choco. Is zeker beter dan Ebecillio en Özbilliz.. Verder gaf Mertens in de belangrijke wedstrijden (op Az) na ook niet prijs, is Assaidi heel erg grillig en moet ik nog maar zien of hij dat niveau vasthoudt ( is ook al 23).. Narsingh speelde aardig tegen PSV, vond hem nu niet Boilesen van de mat af spelen.
|
Nikos85
Forum berichten: 371
Nieuws reacties: 60
|
Geplaatst: Wo 18 mei 2011 20:07
|
|
Citaat: Ik denk dat Boerrigter typisch zo'n speler is die leuk mee voetbalt, maar niets teovoegt. Darentegen is hij al 24, Ebecillio is 5 jaar jonger en voegt ook niets toe en voetbalt ook leuk mee maar die kan zich nog ontwikkelen.
Wat ik dit seizoen mij is opgevallen is het gigantische gemak waarmee Boerrigter week in week uit de uitblinker was bij RKC. Ik ben heel erg gecharmeerd van zijn kracht en snelheid, in combinatie met zijn voetballende kwaliteiten(schot, passeerbeweging). Daarbij hoef je niet te vergelijken met Mertens(klein), Assaidi(niet consistent) en Narsingh(waarom hij, speelt een paar goede wedstrijden) omdat deze jongens ongeveer het tienvoud van Boerrigter kosten.
Sigthursson is voetballend wat mij betreft vergelijkbaar met Matavz, maar goedkoper en heeft meer uitstraling.
Ik ben het helemaal eens met de weg die Frank de Boer is ingeslagen. We laten ons niet meer uitknijpen door die lelijke provincieploegen; we hebben te lang te veel betaald.
Haha te lang teveel betaald, mooi gezegd. Zullen we anders een klacht indienen bij de consumentenbond dat de prijs/kwaliteit verhouding een aantal keer ver te zoeken was? wie weet krijgt er iemand nog een boete...
|
noud123
Forum berichten: 1
|
Geplaatst: Vr 20 mei 2011 19:13
|
|
In mijn ogen een echte topper die zelfs voor het Nederlands elftal een uitstekende linksbuiten is.
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Vr 20 mei 2011 23:39
|
|
Citaat: In mijn ogen een echte topper die zelfs voor het Nederlands elftal een uitstekende linksbuiten is. Nou nou, laat hem eerst maar eens zijn kwaliteiten tonen in de Eredivisie. Niveau Elia, Robben, Van Persie loopt denk ik niet op hun 24e nog rond in de Jupiler League, met alle respect.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Za 21 mei 2011 02:58
|
|
Elia is een perfect voorbeeld van een speler die geluk heeft gehad met trainers die het in hem hebben zien zitten (Rutten). Ik hoop dat Boerigter die nu heeft gevonden in de Boer. Boerigter is in potentie veel beter dan Elia. Dat wil meteen zeggen dat het Nl elftal niet is uitgesloten
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Za 21 mei 2011 09:51
|
|
Waar baseer jij op dat Bourrigter in potentie veel beter is dan Elia?
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Za 21 mei 2011 11:20
|
|
Citaat: Elia is een perfect voorbeeld van een speler die geluk heeft gehad met trainers die het in hem hebben zien zitten (Rutten). Ik hoop dat Boerigter die nu heeft gevonden in de Boer. Boerigter is in potentie veel beter dan Elia. Dat wil meteen zeggen dat het Nl elftal niet is uitgesloten
What the fuck? Boerrigter in potentie veel beter dan Elia, wat heb jij gezopen?
Bovendien is Boerrigter 24 en Elia 23...
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Za 21 mei 2011 14:06
|
|
Kun je het weer iets vriendelijker formuleren, RG? Dank je.
Scheelt een jaar? Dat is totaal geen argument.
Sommige spelers ontwikkelen zich later door allerlei redenen. Zie Janssen. Of anderen heel snel, maar staan dan weer een hele tijd voor lange tijd stil.
Ik weet niet wat ik van Boerrigter kan verwachten. Ik denk dat hij zal slagen of in ieder geval een nuttige toevoeging zal zijn. En het is een koopje. Prima zaak hoe AJAX nu te werk gaat op de transfermarkt.
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Za 21 mei 2011 14:12
|
|
Ik zie in Boerrigter niet een betere speler dan Elia in de toekomst, al vind ik wel dat Elia soms wat overschat wordt. Het blijft naar mijn mening een voetballer die té afhankelijk van bevliegingen is.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Vr 27 mei 2011 17:24
|
|
Citaat: Boerrigter medisch gekeurd bij Ajax
Boerrigter is de derde aanwinst van Ajax voor het nieuwe seizoen. De club verzekerde zich al van de komst van Theo Janssen (FC Twente) en Thulani Serero (Ajax Cape Town).
Ajax wil spits Kolbeinn Sighthorsson van AZ overnemen. Beide clubs hebben nog geen overeenkomst over een transfersom bereikt.
Demy de Zeeuw staat in de belangstelling van Spartak Moskou. Voor Maarten Stekelenburg, Jan Vertonghen en Gregory van der Wiel hebben zich nog geen clubs gemeld.
Ajax meldt zich bij Joris Mathijsen (Hamburger SV) als Vertonghen alsnog afscheid neemt. De formatie denkt de vervangers van Van der Wiel (Anita) en Stekelenburg (Vermeer) al in huis te hebben.
Nusport
|
Leonajax
Forum berichten: 30
Nieuws reacties: 29
|
Geplaatst: Vr 27 mei 2011 18:00
|
|
Is 5e aanwinst
Mats Rits en Fischer hebben we ook al.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 27 mei 2011 18:09
|
|
Mats Rits is nog niet officieel toch?
|
chrisje110
Forum berichten: 267
|
Geplaatst: Vr 27 mei 2011 18:09
|
|
is Mats Rits al definitief bevestigt op de officiele Ajax site dan ?
Zo niet is er nog niks officieel.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 756
|
Geplaatst: Vr 27 mei 2011 18:31
|
|
Volgens mijn niet maar hij heeft wel zelf gezegd dat hij voor Ajax kiest of heeft gekozen.
Lijkt me een kwestie van tijd.
Gaf zelfs aan bij Toby thuis te zijn geweest als ik me niet vergis.
|
YoranAjax
Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Vr 27 mei 2011 23:44
|
|
We moeten nu niets meer halen voor het middenveld, ook geen talenten. In de toekomst heb je echt een goed middenveld met Klaassen, Fischer, Bouy en Rits. Hopen dat hij komt, want het is gewoon hele goede voetballer.
Ik denk dat Boerrigter het niveau aan kan en zich ook goed laten zien. Narsingh heeft nog amper wat gepresteerd, Assaidi is niet constant en moet het ook hebben van bevliegingen en Mertens is heel duur. We moeten niet al die provincie clubjes subsidieëren.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Za 28 mei 2011 01:53
|
|
Het is trouwens dat Ajax nu Boilesen heeft, maar voor de carriere van Boerigter was het met het oog op het Nl elftal ideaal geweest om zich om te laten scholen tot linksback. Hij heeft de snelheid, het inzicht en de fysiek voor die positie.
Als linksbuiten gaat hij het overigens ook redden. Omscholen is dus niet nodig, maar het nl elftal is lastig met de huidige voorhoede
|
christianeriksen
Forum berichten: 138
|
Geplaatst: Za 28 mei 2011 08:44
|
|
Boerrigter lijkt een beetje op Chadli. Alleen Chadli loopt sneller. Maar Boerrigter heeft inzicht een een mooie trap. Mooie aanwinst!
|
Vienna
Forum berichten: 493
|
Geplaatst: Ma 30 mei 2011 11:32
|
|
Maar het aantrekken van zo'n Boerrigter doet de kansen stijgen dat je in het vervolg de Mertensjes weer tegen normale tarieven kunt oppikken.
Laat Utrecht maar met'm blijven zitten. Wie buiten Ajax (buitenland dus) is zo gek aan een dergelijke vraagprijs van een aardige speler van een subtopper/middenmoter in de Eredivisie te voldoen? Terek Grozny. Op dat geld hebben ze ingezet en hebben ze nodig om zich verder te kunnen ontwikkelen maar komt er niet en ondertussen slaan we door hún opvolger aan te trekken zelfs een stap over. Hetzelfde met Dost bij Heerenveen, die zijn er van afhankelijk of Feyenoord nog een geldschieter weet te vinden en anders zitten ze met een Jans-hater opgescheept terwijl ze afgelopen winter een allerredelijkste vergoeding kregen voorgesteld. Twente móet Ruiz verkopen. Matavz, bij Groningen. Nijland die zich er openlijk richting Ajax over verbaasde dat wij'm niet nemen. Uiteindelijk is de nood er hoog.
Ze gaan zich nog bedenken.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 30 mei 2011 12:33
|
|
Citaat: Maar het aantrekken van zo'n Boerrigter doet de kansen stijgen dat je in het vervolg de Mertensjes weer tegen normale tarieven kunt oppikken.
Laat Utrecht maar met'm blijven zitten. Wie buiten Ajax (buitenland dus) is zo gek aan een dergelijke vraagprijs van een aardige speler van een subtopper/middenmoter in de Eredivisie te voldoen? Terek Grozny. Op dat geld hebben ze ingezet en hebben ze nodig om zich verder te kunnen ontwikkelen maar komt er niet en ondertussen slaan we door hún opvolger aan te trekken zelfs een stap over. Hetzelfde met Dost bij Heerenveen, die zijn er van afhankelijk of Feyenoord nog een geldschieter weet te vinden en anders zitten ze met een Jans-hater opgescheept terwijl ze afgelopen winter een allerredelijkste vergoeding kregen voorgesteld. Twente móet Ruiz verkopen. Matavz, bij Groningen. Nijland die zich er openlijk richting Ajax over verbaasde dat wij'm niet nemen. Uiteindelijk is de nood er hoog.
Ze gaan zich nog bedenken.
Er zijn momenteel eigenlijk twee ontwikkelingen aan de gang die oorzaak zijn van een kapitaalkrachtigere subtop (door externe financiers etc.).
1. De eerste is dat topclubs nu ‘ineens’ op de interne markt de hoofdprijs moeten gaan betalen voor spelers.
2. Is dat de subtop het Nederlands talent wegplukt bij andere clubs in Nederland.
Over 1 is al genoeg gezegd en daar hebben clubs als Ajax, PSV en ook Feyenoord last van. Élia die ineens meer moet kosten binnen Nederland, 5,5 miljoen voor Dost en 16,75 miljoen voor Sulejmani. Veel clubs waaronder Groningen hebben nog net een klapper kunnen maken (zoals bv. de 10 miljoen voor Berg). Met name Feyenoord en PSV hebben hier nog meer last van omdat ze minder kapitaalkrachtig zijn.
Over 2 wordt minder gesproken maar clubs zoals AZ, Twente viss(t)en de hele Nederlandse markt leeg. Genoeg flops dan zoals Molhoek,Jenner, Kuiper en heel de bende, maar ook wat spelers die wel slaagden. Spelers waarmee de subtop het risico kon nemen, maar waarvoor de stap naar de absolute top in Nederland te groot was. Je ziet de traditionele top drie er momenteel amper in slagen grote Nederlandse talenten van de eigen markt aan te trekken omdat de spelers ofwel nog net niet het niveau lijken te hebben (Strootman) ofwel omdat andere ‘talenten’ al ondergebrahct zijn bij kapitaalkrachtige subtopclubs. Feyenoord en Ajax vangen dat deels op door eigen jeugd (en nu door zelf ook de eerste divisie te kijken), het is met name PSV die hier last van heeft. De huidige PSV selectie is een vreemdelingenlegioen, maar dat is ook niet toevallig. Betaalbare Nederlandse alternatieven voor PSV zijn er binnen de eredivisie de laatste tijden amper. PSV heeft het tijden lang moeten hebben van deze talenten aangevuld met een geslaagde exoot (De Van Bommels, Cocu’s, Hoflanden zijn nu echter niet zomaar meer van de markt te plukken). PSV probeerde het nog wel met Nijland, maar dat verhaal is bekend.
Ik vind het beleid van deze subtoppers echter ook wat overschat, vaak hebben ze ook wat geluk gehad. In mijn ogen is het wachten op tegenwind voor een aantal van die subtoppers, zoals ook bij Heerenveen gebeurt is. Groningen moet Matavz natuurlijk duur verkopen, als die jongen straks een tik op de enkels krijgt of transfervrij weg loopt zit er weinig achter. Hetzelfde geldt voor Utrecht, die moeten ook niet te lang wachten om Mertens weg te doen.
|
Vienna
Forum berichten: 493
|
Geplaatst: Ma 30 mei 2011 13:13
|
|
Citaat: Ik vind het beleid van deze subtoppers echter ook wat overschat, vaak hebben ze ook wat geluk gehad. In mijn ogen is het wachten op tegenwind voor een aantal van die subtoppers, zoals ook bij Heerenveen gebeurt is. Groningen moet Matavz natuurlijk duur verkopen, als die jongen straks een tik op de enkels krijgt of transfervrij weg loopt zit er weinig achter. Hetzelfde geldt voor Utrecht, die moeten ook niet te lang wachten om Mertens weg te doen.
Dat is het. Geluk zou ik het niet willen noemen maar veel subtoppers zijn van die ene veronderstelde groeibriljant afhankelijk (zelfs Twente) terwijl, bij ons lopen er standaard een stuk of 4, 5 tegelijk rond die (op den duur) goed verkoopbaar zijn. En het helpt dat we ons op dat gebied voor het buitenland hebben bewezen. Hier doe je zelden een dure miskoop.
En PSV ondervindt inderdaad de meeste last van de nivellering, goede analyse. John de Jong, Vennegoor... Eerst stonden subtoppers ze zelf nog aan ze af maar nu heeft Luuk de Jong vanuit Doetinchem geen reden naar Brabant te verhuizen terwijl-ie ook in Enschede terecht kan. Bij een inmiddels qua mogelijkheden gelijkwaardige club. Reker die namens PSV moedig brak met De Visser maar die club op die manier wel de kans op z'n bijzondere buitenlanders ontnam. Gevolg: twee troeven kwijt. Niet langer onderscheidend derhalve.
Het zijn ook ontwikkelingen die maken dat Ajax écht de kans heeft nu als een soort Lyon of Porto de komende paar seizoenen te domineren op het moment dat die andere clubs in mekaars vaarwater blijven bivakkeren. Ze azen allemaal op hetzelfde.
|