Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Araz Özbiliz
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Araz Özbiliz
Maker: 343Bekeken: 8539
Status: InactiefBerichten: 93
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4   > + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Ma 21 maa 2011 12:46
Vleugelspelers zullen altijd goede wedstrijden opvolgen met mindere maar zolang ze taakbewust spelen (met de back mee lopen en het veld breed houden) zullen ze wel altijd belangrijk zijn. Özbiliz heeft het in zich om een zeer goede speler voor Ajax te worden en ik denk dat Sulejmani moet oppassen dat hij niet straks door Özbiliz uit de basis wordt gespeeld.

Mooi trouwens dat Özbiliz heeft gezegd voor Oranje te zullen kiezen als hij die optie krijgt. Het zou wat zijn als Ajax volgend seizoen met Ebecilio, Castillion en Özbiliz en geheel Nederlandse voorhoede zou hebben staan. Dat zal Johan Cruijff vast en zeker goed doen.
Nr.10

Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Ma 21 maa 2011 13:06
Citaat:
Vleugelspelers zullen altijd goede wedstrijden opvolgen met mindere maar zolang ze taakbewust spelen (met de back mee lopen en het veld breed houden) zullen ze wel altijd belangrijk zijn. Özbiliz heeft het in zich om een zeer goede speler voor Ajax te worden en ik denk dat Sulejmani moet oppassen dat hij niet straks door Özbiliz uit de basis wordt gespeeld.

Mooi trouwens dat Özbiliz heeft gezegd voor Oranje te zullen kiezen als hij die optie krijgt. Het zou wat zijn als Ajax volgend seizoen met Ebecilio, Castillion en Özbiliz en geheel Nederlandse voorhoede zou hebben staan. Dat zal Johan Cruijff vast en zeker goed doen.

Ik hoop niet dat dat onze voorhoede voor volgend seizoen wordt. Nog veel te weinig kwaliteit. Cruijff zal het ook weinig goed doen omdat ze gewoon (nog) niet goed genoeg zijn.

Wel zijn het spelers met hun basiskwaliteiten vanuit de jeugdopleiding. Als die jongens gewoon hun taak blijven uitvoeren, dan ontstaat er altijd een basisniveau waar je moeilijk onder kunt zakken. Je vertrouwt dan gewoon op je routine. Spelers als Ebecillio en Ozbilliz vind ik zeer goede reserves omdat zij altijd hun (verdedigende) taak uitvoeren, ze weten wat er van hen verwacht wordt en omdat zij alleen maar beter zullen worden. Volgens mij is Ebecilio de ideale stand-in volgend seizoen voor Dries Mertens.
ghostwriter

Geplaatst: Ma 21 maa 2011 13:09
Citaat:
Ik hoop niet dat dat onze voorhoede voor volgend seizoen wordt. Nog veel te weinig kwaliteit. Cruijff zal het ook weinig goed doen omdat ze gewoon (nog) niet goed genoeg zijn.
Misschien had ik even duidelijk moeten maken dat ik dat ook niet graag zie maar ik bedoelde dat Cruijff altijd duidelijk laat merken hoe jammer hij het vind dat er weinig Nederlandse aanvallers door de Ajax jeugdopleiding heen komen en dat er nu in korte tijd meerdere talentvolle aanvallers aan de deur van het eerste hebben geklopt.
ghostwriter

Geplaatst: Do 14 apr 2011 15:50
Citaat:
Nieuw contract Aras Özbiliz

14 april 2011
Ajax en Aras Özbiliz hebben overeenstemming bereikt over de verlenging van zijn contract dat liep tot en met 30 juni 2011. De nieuwe en verbeterde verbintenis loopt tot en met 30 juni 2014.
Özbiliz werd op 9 maart 1990 geboren in Bakirköy, Turkije. Hij kwam via HVV Hollandia in september 1998 bij de jeugdopleiding van Ajax. De aanvaller maakte op 28 november 2010 zijn debuut in het eerste elftal van Ajax in de competitiewedstrijd VVV Venlo - Ajax (0-2). Tot nu toe speelde de buitenspeler 17 officiële wedstrijden in het eerste elftal, hij scoorde daarin één keer.

Tekst: Ajax.nl

Ik ben blij dat Özbiliz een contract tot de zomer van 2014 heeft getekend want volgens de geruchten zou hij een contract tot de zomer 2013 tekenen. Zolang Sulejmani op rechtsbuiten staat zal Frank de Boer Özbiliz niet zo snel een basisplaats geven maar ik denk dat Özbiliz op termijn tot een topspeler voor Ajax uit kan groeien.
Vienna

Forum berichten: 493
Geplaatst: Do 14 apr 2011 17:04
Wat zou zo'n termijn kunnen zijn? Voor Ajax-doorbreekbegrippen immers ál 21.
ghostwriter

Geplaatst: Do 14 apr 2011 17:07
Citaat:
Wat zou zo'n termijn kunnen zijn? Voor Ajax-doorbreekbegrippen immers ál 21.
Hij zo'n twee jaar geblesseerd geweest maar ontwikkeld zich sinds dat hij weer fit is goed. Ik denk dat hij uiteindelijk op de rechtsbuiten positie in de basis gaat komen en ik hoop dat dit al volgend seizoen het geval is maar ik denk dat Frank de Boer vast gaat houden aan Sulejmani. Als Özbiliz lang genoeg bij Ajax blijft zal hij op een gegeven moment een topspeler zijn geworden maar dat zal nog wel zo'n 3 seizoenen duren.
Riejuh

Forum berichten: 7454
Geplaatst: Do 14 apr 2011 17:26
Onbreekt nog wat aan overzicht, deed gisteren vooral veel zelf terwijl er zat afspeel mogelijkheden waren..
ghostwriter

Geplaatst: Di 19 apr 2011 02:30
Ik ben vooral zo blij dat Özbiliz nu redelijk vaak mee doet met het eerste omdat hij de eerste speler sinds Babel is met een beetje flair.
sincere1983

Forum berichten: 3150
Geplaatst: Di 19 apr 2011 09:04
Citaat:
Ik ben vooral zo blij dat Özbiliz nu redelijk vaak mee doet met het eerste omdat hij de eerste speler sinds Babel is met een beetje flair.

Eens. Je kan van Özbiliz zeggen wat je wil, maar als hij de bal heeft gebeurd er wel altijd wat.
Vroeger had je dat bij Overmars ook, dat zodra hij de bal kreeg, je op het puntje van je stoel ging zitten omdat je wist dat er een dreigende actie kon gaan komen.

Özbiliz vind ik ook wel wat weg hebben van Overmars, natuurlijk is hij nog lang niet zover maar vind hem qua manier van spelen er wel wat op lijken.

Ik heb dat bij bijvoorbeeld Ebecilio veel minder, die heeft minder 'directe' dreiging naar voren.
Peter79

Forum berichten: 1624
Geplaatst: Ma 2 mei 2011 11:14
Was geen makkelijke wedstrijd om in te vallen gister maar man o man wat blonk hij uit in het nemen van verkeerde beslissingen. Overigens wil ik hem hierop uiteraard niet afschieten maar het lijkt wel of zijn enorme drive juist contraproductief werkt in de wedstrijden dat hij speeltijd krijgt.

Moet bovendien echt gaan leren om over de bal heen te kijken want op deze manier zal zijn rendement veel en veel te laag blijven.
Bart

Forum berichten: 4810
Geplaatst: Ma 2 mei 2011 19:11
Ik vond het vooral een verkeerde wissel van De Boer om Özbiliz in te brengen. Je weet dat Özbiliz zijn acties graag wil maken en dat gebaat met veel balverlies. Ik vind dat er wel meer potentie zit in Özbiliz dan in Ebecilio.
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Wo 20 jul 2011 19:27
Ja hoor, véél beter dan Ebecilio. Wát een drama.
AFCA Niels

Forum berichten: 2138
Geplaatst: Wo 20 jul 2011 20:01
Speelt nu als spits in de tweede helft, maar grossierde in balverlies in de eerste helft op rechtsvoor.
El Chícharito

Forum berichten: 3036
Geplaatst: Wo 20 jul 2011 20:47
Citaat:
Ja hoor, véél beter dan Ebecilio. Wát een drama.

Inderdaad. Hopelijk wordt hij snel verhuurd of verkocht. Kan echt niet naar deze gozer kijken. Ebecilio is al veel verder op zijn leeftijd.

Vind zelfs Lukoki meer potentie hebben en dreiging dan deze veredelde pleintjesvoetballer.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
Geplaatst: Wo 20 jul 2011 21:57
özbiliz oogt op het eerste gezicht als een rasvoetballer. Techniek, handelingssnelheid, goede trap.

Toch is het bij ieder balcontact hetzelfde verhaal: een goed begin met een slecht vervolg. Als rechtsbuiten geeft hij louter slechte voorzetten. Als spits draait hij vaak goed weg, of speelt hij zich mooi vrij, maar vervolgens levert hij de bal knullig in.

Als hij zo doorgaat is het snel einde verhaal verwacht ik
Riejuh

Forum berichten: 7454
Geplaatst: Wo 20 jul 2011 22:18
Ik denk dat het voor Araz geen slecht idee is om hem een jaar te verhuren.. Heeft eigenlijk wekelijks 90 minuten speeltijd nodig.
AFCA Niels

Forum berichten: 2138
Geplaatst: Wo 20 jul 2011 23:05
Verhuur zou inderdaad de beste optie zijn, maar Frank de Boer zal zijn twijfels daarbij ook wel hebben. Dan zou een extra rechtsbuiten eigenlijk wel een must worden.
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Wo 20 jul 2011 23:10
Ik neem aan dat Jozefzoon ook verhuurd is met het idee dat hij beter terugkeert bij Ajax - zijn contract is niet voor niets verlengd. En dan heeft men ook Lukoki nog. Bovendien kan Serero rechtsbuiten spelen.

Het halen van een rechtsbuiten zou een hele vreemde zet zijn.
Bart

Forum berichten: 4810
Geplaatst: Wo 20 jul 2011 23:48
Het probleem is alleen dat de spelers ongeveer even oud zijn. Ik denk dat Ajax gewoon wil afwachten hoe de spelers zich gaan ontwikkelen het komende seizoen.
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4   > + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.888
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.414.535 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Araz Özbiliz
Ga
Zoeken: