Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Araz Özbiliz
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Araz Özbiliz
Maker: 343Bekeken: 8542
Status: InactiefBerichten: 93
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
guy_ajax

Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
Geplaatst: Di 30 nov 2010 21:38
Citaat:
Ik ben het daar totaal niet mee eens, okay bij Emanuelson heeft het slecht uitgepakt maar dat kan ook gewoon aan Emanuelson liggen. Malouda bij Chelsea speelt regelmatig als linksmid en Iniesta speelt ook op twee posities. Sommige spelers kunnen dat nu eenmaal wel en sommige niet, aangezien ik Ozbiliz meer kans op slagen geef als linksmid zou ik hem daar neerzetten.

Özbiliz is al 20. Als linkshalf vind ik Lodeiro en Eriksen (en Bouy, Klaassen en Sneijder) meer potentie hebben dan nu nog Özbiliz daar uit te proberen.
En met Iniesta noem je er ook eentje.. die is het van middenveld naar aanval gedaan. Dat is over het algemeen toch makkelijker.
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Di 30 nov 2010 21:42
Citaat:
Özbiliz is al 20. Als linkshalf vind ik Lodeiro en Eriksen (en Bouy, Klaassen en Sneijder) meer potentie hebben dan nu nog Özbiliz daar uit te proberen.

Ik vind Sneijder helemaal niet meer potentie hebben dan Ozbiliz als linksmid en Klaassen en Eriksen zijn beide 'nummers 10' en geen linksmids dus waarom je hun daar wil zien begrijp ik niet, we hebben dit seizoen wel gezien dat Eriksen centraal moet spelen. Bouy heeft wel meer potentie op die positie maar het zal nog wel even duren voordat die klaar is voor een plaats in het eerste.
Ozbiliz heeft verleden ook wel eens als linksmid gespeeld en deed dat altijd goed dus zo'n omschakeling zal het voor hem ook niet zijn.
AFCA Niels

Forum berichten: 2138
Geplaatst: Di 30 nov 2010 21:50
Interessant dat jij Eriksen en Klaassen 10 spelers noemt, dat zou betekenen dat ze niet in je plannen voorkomen, omdat jij zonder 10 wilt spelen.
ghostwriter

Geplaatst: Di 30 nov 2010 21:53
Citaat:
Interessant dat jij Eriksen en Klaassen 10 spelers noemt, dat zou betekenen dat ze niet in je plannen voorkomen, omdat jij zonder 10 wilt spelen.

Nee ik zou ze van rechtsmid de 10 positie in laten komen. Aangezien ze beide rechtsbenig zijn staan ze dan tenminste aan de juiste kant.

Zonder bal (of wanneer de bal bij de verdedigers is) zou ik zo spelen:
----- Lodeiro --------- Eriksen -----
------------ Bonevacia ------------

En dan in balbezit zo:
-------------- Eriksen --------------
----- Lodeiro ----------- Bonevacia ----
------------ Vertonghen -------------
AFCA Niels

Geplaatst: Di 30 nov 2010 21:55
Eriksen is tweebenig.
ghostwriter

Geplaatst: Di 30 nov 2010 21:57
Citaat:
Eriksen is tweebenig.

Zijn rechter vind ik nog steeds een stuk beter dan zijn linker, vooral met crosspasses. Ik wil dat een Ajax middenvelder het spel open kan gooien door een pass naar de flanken en dat is makkelijker als je met je aan de kant van je sterkste been staat.
AFCA Niels

Geplaatst: Di 30 nov 2010 22:23
Ik zag Eriksen tegen AZ nog een prachtige lange bal van zo'n 40 meter op de spits geven en volgens mij was dat een afdraaiende bal vanaf de linkerkant van het veld. Die geeft hij vast niet met buitenkantje rechts. Maar maakt verder ook niets uit. Zoals hier gezegd wordt is er al genoeg talent verpest met het gesleur naar andere posities. Jouw argument dat hij op het middenveld eerder de kans krijgt klopt maar weinig van, want voor de linksvoorpositie heeft hij volgens jou immers ook maar één concurrent. Als het zo blijft zoals het nu is vertrekken volgend seizoen Emanuelson, Mido, Bodul en Suk. Zeegelaar lijkt zijn talent niet te gaan inlossen. Dus heb je volgend seizoen maar vier aanvallers en een stuk of 8 middenvelders, waarvan de helft aanvallend ingesteld. Waarom dan tijd steken in het ombouwen van een aanvaller in een middenvelder? Zodat we weer de portomonnee open kunnen trekken voor een buitenspeler?
ghostwriter

Geplaatst: Di 30 nov 2010 22:35
Citaat:
Zodat we weer de portomonnee open kunnen trekken voor een buitenspeler?
Ik zie Sulejmani als basisspeler en als back-up zie ik liever Zeegelaar omdat die een veel groter loopvermogen heeft.

Citaat:
Dus heb je volgend seizoen maar vier aanvallers en een stuk of 8 middenvelders, waarvan de helft aanvallend ingesteld.
Ik zou dan ook de meeste middenvelders laten vertrekken. Van de middenvelders die Ajax nu heeft vind ik alleen Lodeiro, Anita, De Zeeuw en Eriksen goed genoeg. Daar zit maar één linksbenige middenvelder tussen en als die dan niet kan spelen zal het hele elftal weer naar rechts overbalanceren.

Citaat:
Zoals hier gezegd wordt is er al genoeg talent verpest met het gesleur naar andere posities.
Welke talent is er dan verpest door het gesleur naar een andere positie? Emanuelson misschien maar het kan ook gewoon aan Emanuelson zelf liggen. Verder zijn er genoeg voorbeelden te noemen van spelers die wel geslaagd van positie zijn gewisseld, zoals Reiziger. Je moet naar de individuele kwaliteiten van een speler kijken en ik denk dat Ozbiliz een goede middenvelder zou zijn, daarbij heeft hij in het verleden wel eens als middenvelder gespeeld en deed dat altijd goed.
AFCA Niels

Geplaatst: Di 30 nov 2010 22:48
Citaat:
Ik zie Sulejmani als basisspeler en als back-up zie ik liever Zeegelaar omdat die een veel groter loopvermogen heeft.

Zeegelaar boven Özbiliz verkiezen om zijn loopvermogen is wel erg kort door de bocht.

Citaat:
Ik zou dan ook de meeste middenvelders laten vertrekken. Van de middenvelders die Ajax nu heeft vind ik alleen Lodeiro, Anita, De Zeeuw en Eriksen goed genoeg. Daar zit maar één linksbenige middenvelder tussen en als die dan niet kan spelen zal het hele elftal weer naar rechts overbalanceren.

Eriksen is tweebenig, punt. Bonevacia mag je daar wel bij zetten en volgens mij was jij ook nog gecharmeerd van Aissati?

Citaat:
Welke talent is er dan verpest door het gesleur naar een andere positie? Emanuelson misschien maar het kan ook gewoon aan Emanuelson zelf liggen. Verder zijn er genoeg voorbeelden te noemen van spelers die wel geslaagd van positie zijn gewisseld, zoals Reiziger. Je moet naar de individuele kwaliteiten van een speler kijken en ik denk dat Ozbiliz een goede middenvelder zou zijn, daarbij heeft hij in het verleden wel eens als middenvelder gespeeld en deed dat altijd goed.

Je had het net nog over 2 of 3 wedstrijden.
ghostwriter

Geplaatst: Di 30 nov 2010 22:53
Citaat:
Je had het net nog over 2 of 3 wedstrijden.

Ja en in die 2 of 3 wedstrijden deed hij het goed. Hij deed het altijd goed als hij als middenveler speelde.

Citaat:
Bonevacia mag je daar wel bij zetten en volgens mij was jij ook nog gecharmeerd van Aissati?

Bonevacia (ook een rechtspoot) was ik inderdaad vergeten maar Aissati zal na dit seizoen waarschijnlijk gekocht worden door Vitesse dus die reken ik niet meer mee.

Citaat:
Eriksen is tweebenig, punt.

Leuke manier van discussie voeren maar ik ben het er niet mee eens. Eriksens linkerbeen is goed maar zijn rechter is beter. Daarbij zie ik Bonevacia graag als verdedigende middenvelder spelen en naar rechtsmid doorschuiven in balbezit waardoor Eriksen naar de '10' door kan schuiven. Lodeiro/Ozbiliz, Anita/Bonevacia, De Zeeuw/Eriksen.

Citaat:
Zeegelaar boven Özbiliz verkiezen om zijn loopvermogen is wel erg kort door de bocht.

Dat mag je vinden maar ik vind loopvermogen een belangrijk aspect van een moderne buitenspeler.
sincere1983

Forum berichten: 3150
Geplaatst: Zo 5 dec 2010 13:13
Ozbiliz gaan we nog veel van zien. Leuke en snelle linksbuiten met een goede loopactie (en passeerbeweging!).
Vond het vreemd dat hij gewisseld werd tegen NEC.
Zeegelaar viel wat dat betreft wat matig in (die jongen moet toch écht eens die 1e aanname gaan trainen!).
AFCA Niels

Geplaatst: Zo 5 dec 2010 13:19
Özbiliz zou volgens mij sowieso gewisseld worden voor Zeegelaar. Is ook wel logisch, 90 minuten zal nog wel wat te lang voor hem zijn bij het eerste.
sincere1983

Geplaatst: Zo 5 dec 2010 13:35
Citaat:
Özbiliz zou volgens mij sowieso gewisseld worden voor Zeegelaar. Is ook wel logisch, 90 minuten zal nog wel wat te lang voor hem zijn bij het eerste.

Had jij het idee dat Aras er ver doorheen zat? Ik eigenlijk niet.
nr23

Forum berichten: 443
Geplaatst: Zo 5 dec 2010 15:01
In tegenstelling tot Zeegelaar vind ik Ozbiliz wel wat hebben. Echter is dit bedroevende Ajax niet echt bevorderlijk voor zijn ontwikkeling. Ik denk dat hij veel meer zou kunnen laten zien in een team dat draait. Nu krijgt hij amper een bal omdat die bal alleen maar lang richting Mido wordt gespeeld.
AFCA Niels

Geplaatst: Zo 5 dec 2010 16:16
Citaat:
Had jij het idee dat Aras er ver doorheen zat? Ik eigenlijk niet.

Dat weet ik niet, wel vond ik Özbiliz de eerste helft aanweziger. Dan nog, zo'n jongen is wedstrijden bij Jong Ajax gewend. Bij het eerste komt er nog wel even wat meer bij kijken, zelfs nu. Zijn debuut duurde 45 minuten, de afgelopen wedstrijd 60 minuten. Zo een beetje blijven bouwen en niet te veel druk op zo'n jongen zetten.
chrisje110

Forum berichten: 267
Geplaatst: Zo 5 dec 2010 18:08
Zou eigelijk verhuurd moeten worden aan Groningen, maarja dat is de concurrent in dit geval.
Bart

Forum berichten: 4810
Geplaatst: Zo 5 dec 2010 18:25
Bij Groningen zou die waarschijnlijk niet aan spelen toe komen. Laat hem maar lekker bij Ajax spelen en zo nu en dan zijn minuten pakken bij Ajax. Moet nog een hoop leren en dat kan die beter bij Ajax dan bij een andere club.
AFCA Niels

Geplaatst: Zo 5 dec 2010 19:26
Waarom moet hij juist aan Groningen worden verhuurd?
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Geplaatst: Zo 5 dec 2010 20:25
Groningen heeft Tadic, daar komt hij echt niet meer aan spelen toe dan bij Ajax en bovendien is Groningen een concurrent en roept Jol al het hele seizoen dat we buitenspelers missen. Ik begrijp hier ook weinig van.
chrisje110

Forum berichten: 267
Geplaatst: Wo 8 dec 2010 16:14
Je hoeft het niet aan groningen te verhuren, het mag ook aan bijvoorbeeld Roda ofzo. Je zou hem gewoon aan een subtopper moeten verhuren waar hij elke wedstrijd in de basis staat.
AFCA Niels

Geplaatst: Wo 8 dec 2010 16:25
Daar valt natuurlijk wel wat voor te zeggen. Özbiliz is al 20 jaar en moet inderdaad zijn wedstrijden op een hoger niveau meepikken. Ik denk alleen wel dat hij redelijk veel aan spelen zal komen de komende tijd.
sincere1983

Geplaatst: Wo 8 dec 2010 16:49
Wat je al aangeeft, ik heb het vermoeden dat Özbiliz nogal wat speeltijd gaat krijgen.

Als frank de Boer aanblijft zullen zijn voormalig A1-'troetelbeertjes' (even zo gezegd, daar hij altijd zéér positief over deze 2 was) het Eriksen en Özbiliz vast en zeker richting vaste waardes gaan.
Bart

Forum berichten: 4810
Geplaatst: Wo 8 dec 2010 19:36
Ik verwacht niet dat Özbiliz na de winterstop veel speeltijd zal krijgen.De Boer zal in hem waarschijnlijk meer een rechtsbuiten zien dan een linksbuiten. Dan zullen Suarez en Jozefzoon de voorkeur krijgen boven hem. Op de linksbuiten heeft die Sulejmani voor zich. Maar wie de voorkeur krijgt is eigenlijk helemaal niet belangrijk. Het belangrijkste zal zijn hoe De Boer de buitenkanten invult in plaats van namen.
AFCA Niels

Geplaatst: Zo 23 jan 2011 17:14
Viel best redelijk in. Hield het veld breder dan zijn collega-aanvallers en er zat ook wat meer dreiging en pit in dan in zijn voorgaande wedstrijden. Leed wel veel balverlies, maarja... Niemand kon een bal vast houden vandaag.
YoranAjax

Forum berichten: 1354
Geplaatst: Zo 23 jan 2011 19:05
In vergelijking met de andere spelers viel hij redelijk in ja, maar eigenlijk was het gewoon ronduit slecht.
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.888
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.414.596 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Araz Özbiliz
Ga
Zoeken: