Auteur
|
Bericht
|
Bertje
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Za 2 feb 2008 15:58
|
|
Citaat: Joh!
Ik wil alleen maar aangeven dat er veel fout kan gaan in de jeugd. Ook Cruijff zag het vaak fout bij jeugdspelers om maar aan te geven hoe moeilijk het is om de toekomst te voorspellen van zulke jongen spelertjes.
Natuurlijk kunnen er dingen fout gaan, maar technische zaken veranderen niet. Huntelaar kon en kan goed doelpunten maken, daar is weinig aan veranderd. Net zoals de generatie Van der Meijde nu niet minder kwaliteiten heeft dan destijds.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Za 2 feb 2008 16:09
|
|
Als speler blijf je je ontwikkelen, Bertje. Of niet.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
|
Geplaatst: Za 2 feb 2008 16:11
|
|
Citaat: Als speler blijf je je ontwikkelen, Bertje. Of niet.
Nou, je hebt spelers die op hun 28 of 29 ste al aan hun top zitten en zich niet meer doorontwikkelen
|
Bertje
|
Geplaatst: Za 2 feb 2008 16:23
|
|
Citaat: Als speler blijf je je ontwikkelen, Bertje. Of niet.
Dat ontken ik niet. Je raakt kwaliteiten echter niet zomaar kwijt. Wat dus voor Quansah in de jeugd genoeg was, is nu niet meer genoeg. Het is niet zo ingewikkeld. Hij was ouder, fysiek sterker en had dus een mindere ontwikkeling nodig om zich staande te houden. Dat breekt hem nu op.
|
Demosthenes
Forum berichten: 562
|
Geplaatst: Za 2 feb 2008 20:09
|
|
Citaat: Ach, pak het hele team gouden team van de generatie Van der Meijde er maar bij....het gouden team nog beter dan de generatie Seedorf.
Alleen stromen teams niet door, maar dat doen individuen.
Met de laatste opmerking ben ik het helemaal eens.
Het team van v.d. Meyde heb ik wel gezien, vele malen zelf en ook ik had redelijke verwachtingen. Het probleem was (NET ALS BIJ DE HUIDIGE B1) dat het team te sterk was, dat de individuele kwaliteiten daar aan ondergeschikt waren.
Ik ken niet meer alle namen (het is al ??? tien jaar geleden), maar ik herinner me Serge v.d. Ban (keeper, nu bij MVV?), Guido Lanzaat (Nu ergens in Duitsland?), .... Supusepa (nu ???). Pascal Heije (nu ???), een redelijk lange middenvelder (geen groot talent), Douglas (ex-Utrecht, nu ???) Brutil Hosé, (nu ???), Andy v.d. Meide (Toen geen uitblinker), Kevin Bobson (is bekend), volgens mij soms Yakubu, Quansah en deed Robert Jan Ravensberger ook mee? Invallers? Guillermo Graaven? die speler uit Sierra Leone, van der Kruys (ex-Excelsior, ex-De Graafschap?)
Van dat elftal werd Pascal Heije omhoog geschreven, al heb ik dat talent nooit kunnen ontdekken.
Van de huidige B1 zie ik in Roly B. Ricardo van R, Geoffrey C. veel meer talent, aangevuld met Florian J en Lorenzo E. Het gaat om het individu, niet om de teamprestatie. Bij Ajax vinden ze Rodney S. Rik S. en Jeffrey D. de toekomstige Ajax-1 spelers, we zullen zien wie er gelijk krijgt.
Bewaar dit bericht maar XD
|
Bertje
|
Geplaatst: Za 2 feb 2008 22:52
|
|
Het lijkt me sterk dat Ajax contracten uitdeelt aan spelers in wie men niet de potentie ziet om uit te groeien tot een speler van het eerste elftal, Demos.
|
Demosthenes
|
Geplaatst: Zo 3 feb 2008 19:02
|
|
Citaat: Het lijkt me sterk dat Ajax contracten uitdeelt aan spelers in wie men niet de potentie ziet om uit te groeien tot een speler van het eerste elftal, Demos.
Jasper Kok kreeg toch een contract, omdat hij zo ver kon ingooien! XD
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Di 5 feb 2008 18:01
|
|
Josefzoon, Castillion en Ebecilio hebben blijkbaar nog steeds niet getekend. Ik word er nerveus van.
Op Ajax.nl staat een leuk filmpje over de B1-spelers die al wel een contract hebben getekend. Een aantal spelers worden ook gevraagd om zichzelf te vergelijken met bekende voetballers en doen dat ook:
http://www.ajaxinternettv.nl/index.php? ... t&catid=10
|
Chivu 05
Forum berichten: 796
|
Geplaatst: Di 5 feb 2008 19:06
|
|
Citaat: Josefzoon, Castillion en Ebecilio hebben blijkbaar nog steeds niet getekend. Ik word er nerveus van.
Op Ajax.nl staat een leuk filmpje over de B1-spelers die al wel een contract hebben getekend. Een aantal spelers worden ook gevraagd om zichzelf te vergelijken met bekende voetballers en doen dat ook:
Het zal juist raar zijn als Ebecilio en Castillion deze week zouden tekeken. Ze zitten immers in Spanje voor een toernooi met Oranje onder 17 jaar.
|
Demosthenes
|
Geplaatst: Do 7 feb 2008 21:34
|
|
Citaat: Josefzoon, Castillion en Ebecilio hebben blijkbaar nog steeds niet getekend. Ik word er nerveus van.
Het zal juist raar zijn als Ebecilio en Castillion deze week zouden tekeken. Ze zitten immers in Spanje voor een toernooi met Oranje onder 17 jaar.
Florian J. zit in Nederland!? en tekent ook nog niet!
|
D_skilled
|
Geplaatst: Vr 8 feb 2008 13:35
|
|
Er komen nieuwe spelers bij de B1 op proef van amateurverenigingen.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 8 feb 2008 13:43
|
|
Dat lijkt er op te duiden dat de doorstroming ergens hapert of dat Ajax van plan is alle negen contractspelers door te schuiven naar de A-jeugd.
Heb je al enig idee om wie het gaat, Skilled?
|
D_skilled
|
Geplaatst: Vr 8 feb 2008 13:46
|
|
Citaat: Dat lijkt er op te duiden dat de doorstroming ergens hapert of dat Ajax van plan is alle negen contractspelers door te schuiven naar de A-jeugd.
Heb je al enig idee om wie het gaat, Skilled?
Nee, heb geen idee om wie het gaat. Inderdaad, ik had het al eerder aangegeven dat een paar jongens van de B1 de A2 zullen overslaan.
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Vr 8 feb 2008 13:57
|
|
Doorgaans schuiven ze contractspelers direct door naar A1. Ik denk nu dat bv. Ottenhoff en Dekker gewoon naar A2 gaan, omdat ze daar wekelijks hele wedstrijden kunnen spelen. Dat is niet erg, want de A2 speelt ook op een vrij hoog niveau tegen A1 van BVO's.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Vr 8 feb 2008 14:01
|
|
Citaat: Doorgaans schuiven ze contractspelers direct door naar A1. Ik denk nu dat bv. Ottenhoff en Dekker gewoon naar A2 gaan, omdat ze daar wekelijks hele wedstrijden kunnen spelen. Dat is niet erg, want de A2 speelt ook op een vrij hoog niveau tegen A1 van BVO's.
Zou kunnen. Wie vind jij beter, Chivu 05? Ottenhof of Van der Meulen.
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Vr 8 feb 2008 14:17
|
|
Citaat: Doorgaans schuiven ze contractspelers direct door naar A1. Ik denk nu dat bv. Ottenhoff en Dekker gewoon naar A2 gaan, omdat ze daar wekelijks hele wedstrijden kunnen spelen. Dat is niet erg, want de A2 speelt ook op een vrij hoog niveau tegen A1 van BVO's.
Zou kunnen. Wie vind jij beter, Chivu 05? Ottenhof of Van der Meulen.
Ik vind Van der Meulen iets beter op dit moment. Daarom snap ik ook niet dat Ottenhoff een contract kreeg (ze passeren in feite V/D Meulen). Qua spel lijken ze erg op elkaar, verdedigend sterk en vrij snel en opbouwend kan er hoop verbeterd worden.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Vr 8 feb 2008 14:36
|
|
Citaat: Ik vind Van der Meulen iets beter op dit moment. Daarom snap ik ook niet dat Ottenhoff een contract kreeg (ze passeren in feite V/D Meulen). Qua spel lijken ze erg op elkaar, verdedigend sterk en vrij snel en opbouwend kan er hoop verbeterd worden.
Klopt, ben het met je eens. Op het gebied van opbouwen valt nog veel te verbeteren maar zulke types heb je ook nodig in de verdediging die de beuk er in gooien in moeilijke fases van de wedstrijd.
Ik denk dat Ottenhof volgend seizoen doorschuift naar de A2 en dat Thimothy naar de A1 vertrekt. Wat ik jullie wel kan vertellen is dat Ajax behoorlijk tevreden is over de ontwikkeling van Thimothy. Ze zeiden op het evalutatiegesprek "als je zo doorgaat wordt je miljonair".
|
Demosthenes
|
Geplaatst: Vr 8 feb 2008 18:25
|
|
Vond Timothy een speler die het van zijn kracht moet hebben. Hij is niet van nature snel, maar loopt ook op kracht (B1 en vorg jaar is hij een paar keer ingevallen in de A2). Hij maakte nog wel af en toe een foutje.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Vr 8 feb 2008 18:55
|
|
Citaat: Vond Timothy een speler die het van zijn kracht moet hebben. Hij is niet van nature snel, maar loopt ook op kracht (B1 en vorg jaar is hij een paar keer ingevallen in de A2). Hij maakte nog wel af en toe een foutje.
Nou weet je wat ik vind van Thimothy. Net wat je aangeeft vind ik dat hij teveel op zijn fysiek vertrouwt en ook die voorsprong op zijn leeftijdsgenoten goed weet uit te buiten. Puur voetballend en opbouwend is het niks. Ook zie ik hem niet echt vaak het initiatief nemen om een man diep aan te spelen. Hij speelt eerder een balletje breed naar Candan of Kappelhof die er wel raad mee weten. Ook zijn lange bal is wat wild en hij weet niet echt precieus met wat voor kracht hij de bal moet trappen. Dat wordt hem ook verweten door zijn medespelers die het op dat vlak eens met mij zijn.
Kan ook niet met teveel ruimte in zijn rug spelen mede door zijn enorme gebrek aan wendbaarheid, maar hij combineert dit ruimschoots door zijn fysiek en reactievermogen. Wat betreft zijn snelheid is hij redelijk snel. Zijn sterke punt ligt in het uitschakelen van zijn man. Type breker. Maakt nog wel persoonlijke foutjes, maar dat mag je hem op deze leeftijd kwalijk nemen.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 18 feb 2008 15:41
|
|
Nog nieuws van het front, heren? Castillion, Ebecilio en Josefzoon hebben nog altijd niet getekend. Ik begin me zorgen te maken.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Ma 18 feb 2008 16:48
|
|
Citaat: Nog nieuws van het front, heren? Castillion, Ebecilio en Josefzoon hebben nog altijd niet getekend. Ik begin me zorgen te maken. Dat hoeft echt niet het is vaak zo dat contract onderhandelingen bij jeugd spelers langzaam verlopen. Deze drie spelers kunnen uitkijken naar een mooie toekomst bij Ajax en zullen echt niet vertrekken.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 18 feb 2008 16:50
|
|
De overige spelers hadden volgens mij binnen no time getekend. En Castillion is volgens mij de meest felbegeerde B1-speler van Ajax. Ik ben toch een beetje bang dat die jongen bezwijkt voor de centen van een grote Engelse club.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Ma 18 feb 2008 16:56
|
|
Citaat: De overige spelers hadden volgens mij binnen no time getekend. En Castillion is volgens mij de meest felbegeerde B1-speler van Ajax. Ik ben toch een beetje bang dat die jongen bezwijkt voor de centen van een grote Engelse club. Het lijkt me in ieder geval geen slimme zet maar het is natuurlijk altijd een gevaar. Ik denk dat hij gewoon wat meer tijd neemt en hoop op een beter contract juist omdat hij zo'n talent is.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Ma 18 feb 2008 17:17
|
|
Citaat: Nog nieuws van het front, heren? Castillion, Ebecilio en Josefzoon hebben nog altijd niet getekend. Ik begin me zorgen te maken.
Ja, zullen vooralsnog tekenen.
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Ma 18 feb 2008 19:32
|
|
Castillion scoorde trouwens twee keer afgelopen zaterdag, toen Ajax B1 met 0-2 won bij Vitesse/AGOVV.
|