Auteur
|
Bericht
|
Chivu 05
Forum berichten: 796
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 23 jan 2008 16:52
|
|
Citaat: Ik kom even terug op de spelers die ik noemde van de A1 die op een contract konden rekenen. Twee keepers, Deniz Aslan en Schell. Van de laatste blijkt dat die niet gaat tekenen en dat Vlatko Lazic verrassend een contract gaat krijgen.
Ik denk dat die namen wel kloppen. Mocht Schell besluiten niet te tekenen, dan lijkt het me loigsch dat Ajax Lazic of Danso probeert vast te leggen. Weet je ook waarom Schell niet gaat tekenen ?
Citaat: Dat is ook niet de reden dat Uiterloo aan het einde van het seizoen wegmoet, zijn kwaliteiten zijn bekend. Namelijk dat hij oersterk is en onzettend balvast. Heeft zich kaal geschoren en lijkt nu op look a like Alves.
De exacte reden is dat hij altijd commentaar heeft in de kleedkamer op de coach en technisch staf en dat wordt bij Ajax minder gewaardeerd.
Wellicht heeft dit te maken met de onvrede bij Uiterloo, omdat hij weinig speelt. Zo is hij al eens na 20/25 minuten gewisseld, dus ik kan zijn frustatie wel begrijpen.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 23 jan 2008 16:58
|
|
Citaat: Ik denk dat die namen wel kloppen. Mocht Schell besluiten niet te tekenen, dan lijkt het me loigsch dat Ajax Lazic of Danso probeert vast te leggen. Weet je ook waarom Schell niet gaat tekenen ?
Omdat hij daar in het eerste komt en bij Ajax niet. Daar kan hij ook meer gaan verdienen.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Wo 23 jan 2008 17:16
|
|
Bij welke club kan hij bij het eerste elftal komen, Skilled?
|
D_skilled
|
Geplaatst: Wo 23 jan 2008 17:28
|
|
Citaat: Bij welke club kan hij bij het eerste elftal komen, Skilled?
FC Groningen.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Wo 23 jan 2008 17:35
|
|
Bedankt!
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Do 24 jan 2008 18:59
|
|
Je legt spelers toch vast omdat ze de potentie hebben om Ajax 1 te bereiken, en niet omdat de eerste keuze niet wil tekenen? Het lijkt me dat je als jeugdspeler goed genoeg wordt bevonden of niet.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Do 24 jan 2008 20:48
|
|
Ik kreeg veel reacties met wanneer de jeugdspelers zouden tekenen. Nou heb ik weer goed nieuws, een aantal jongens van de B zullen deze week tekenen en de overige zal volgende week tekenen.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Do 24 jan 2008 20:54
|
|
Kijk, dat is eens even mooi nieuws! Bedankt, D_Skilled.
Gaat het om de hele groep, of twijfelen er nog jongens?
|
D_skilled
|
Geplaatst: Do 24 jan 2008 20:56
|
|
Citaat: Kijk, dat is eens even mooi nieuws! Bedankt, D_Skilled.
Gaat het om de hele groep, of twijfelen er nog jongens?
Het gaat om alle negen jongens.
|
Demosthenes
Forum berichten: 562
|
Geplaatst: Do 24 jan 2008 22:32
|
|
Goed nieuws!
|
Demosthenes
|
Geplaatst: Za 26 jan 2008 20:44
|
|
Ado B1 – Ajax B1 2-1
Ja, 2-1!
De wedstrijd:
Ajax B1, oppermachtig in de eerste helft en zoals altijd, de tegenstander kan niets anders dan iedere bal zo ver mogelijk weg trappen. Zou ik in Ado B1 op het middenveld hebben gespeeld, zou ik daar problemen mee hebben, maar ik speel niet in die B1 (ken er trouwens wel een paar spelers van, via hun ouders!)
In de eerste helft gaat er “maar twee keer iets misâ€, de eerste keer is als de malloot die Ajax B1 keeper noemt blundert. Er is een vrije trap voor Ajax, zo'n 10 meter buiten het strafschopgebied en Costas Peristides neemt die vrije trap. Twee spelers van Ajax staan helemaal vrij, één rechts voor hem en één links voor hem. Wat doet Costas? Hij speelt de bal recht in de voeten van een ADO-speler die recht voor hem staat (op vijf meter!). Die speler weet niet wat er gebeurt, hij kan de bal zo in het leeg gelaten doel plaatsen, maar schrikt zo dat hij niets doet. Wat doet Costas???? Ook niets, hij blijft staan. De speler denkt na en besluit, na lang nadenken, de bal toch maar in het doel te plaatsen. 1-0.
Een paar minuten later, ADO geeft op rechts (voor Ajax links) een bal voor, Lorenzo Burnet zal die bal wel halen, maar daar staat ineens (op de verkeerde plek!!!) Costas P.??????? Waar vind je zo'n slechte keeper?
ADO heeft vervolgens in de eerste helft niet meer op doel geschoten, omdat het niet dichterbij kwam dan ± 40 meter!
Ajax krijgt in de eerste helft een paar kansen, schoten gaan net naast, voorzetten worden net onderschept. De grootste kans is voor Rodney Sneijder. Lorenzo Ebicilio passeert een back, ziet de keeper op zich af komen en passt naar Rodney S. die voor een vrij doel, zonder verdediger in de buurt, zonder keeper, de bal over schiet. Hij stond op minder dan vijf meter van het doel. Hij had de bal stil kunnen leggen en met zijn lichaam rollend over de doellijn kunnen “rollenâ€. De stand was op dat moment al 1-1, omdat Ricardo van Rhijn een prachtig, gedrukt schot losliet.
In de rust even staan praten met wat ADO-ouders en die waren zo blij dat het pas 1-1 was, ze hadden de uitwedstrijd gezien (5-1 o.i.d.) en waren bang (ADO speelde met een paar invallers) dat het “dubbele cijfers†zou worden.
De tweede helft: een onherkenbaar Ajax, geen combinatie lukte meer, de spitsen werden niet meer bereikt en vanaf het middenveld was geen pass meer goed (In de eerste helft lag het tempo hoog genoeg, maar ook toen waren er al te veel verkeerde passes!) Zelden zo'n zwak middenveld gezien! (Bij Ajax B1)
ADO heeft niet echt meer aangevallen, ik heb één echte aanval geteld, alle andere ballen werden “rücksichtlos†naar voren gepegeld (Rotterdams woord?) Ik heb in de tweede helft geen voetbal meer gezien, Ajax ging ook meer de lange bal hanteren en de combinaties verdwenen, zeker toen Roly B. naar achteren ging.
ADO is niet gevaarlijk geweest, maar wat gebeurt er in de 35se minuut? Een speler van ADO probeert de bal bij de cornervlag zo lang mogelijk bij zich te houden (ADO was toen al aan het tijdrekken), of er een overtreding wordt begaan kan ik niet beoordelen (ik stond te ver af, achter Robin Pronk, de Ajax-trainer), maar Ricardo van Rhijn, staat er vlak bij, maakt zich kwaad, krijgt geel en even later rood! Ik dacht dat hij iets zou hebben gezegd, maar begreep van iemand anders dat hij al een geel had gekregen (is mij ontgaan). De vrije trap, lijkt volkomen zonder gevaar, want er is maar één speler die iets met de bal kan doen, Lorenzo Burnet, voor de eerste paal, de bal is eigenlijk verspeeld, ware het niet dat Lorenzo de bal in eigen doel trapt.
Conclusie: ADO heeft geen kans kunnen scheppen, is niet eens aan een mogelijkheid toegekomen, maar wint wel. Verdiend? Nee, natuurlijk niet, bij ADO heb ik niemand gezien die kan voetballen, Castillion stond meestal tegenover drie man, er waren maar twee Hagenaars die op de Ajaxhelft stonden, maar ze winnen wel: uit 0 kansen twee keer scoren is fantastisch.
De tweede helft was zo slecht, dat heb ik van deze B1 nog niet eerder meegemaakt. Het gaat mij niet om de uitslag, als het goed is wordt de B1 alleen maar scherper, maar qua voetbal was het zo slecht.
De spelers:
Costas Peristides:
In Hillegersberg B2 staat een betere keeper; geen uitstraling (wel een enorme lengte), kan niet mee voetballen en iedere terugspeelbal lijkt een verraderlijk schot op doel. Ik heb hem nu drie keer gezien, drie keer slecht.
Rene Osei Kofi
Speelde een goed eerste helft, maar greep in de tweede helft onvoldoende in/maakte verkeerde keuzes en stelde aanvallend niets meer voor.
Bryan Ottenhof
Speelde erg zwak, leek niet te durven, won te weinig duels en werd terecht gewisseld. Waarom hij zo zwak was??????????????? Hij een contract?
Ricardo van Rhijn
Speelde in de eerste helft superieur, op een paar slechte passes na, na de rust wat minder en ineens geel/rood. Ricardo komt er wel.
Lorenzo Burnet
Zie Rene. In de eerste helft won hij alle duels, ook de kopduels, ondanks zijn geringe lengte, in de tweede helft niet. Zijn eigen doelpunt was het gevolg van het volkomen verkeerd inschatten van “die voorzetâ€.
Roly Bonevacia (nummer 6 voor degenen die gekeken hebben, maar de namen niet kennen)
Absolute uitblinker, goede wijn behoort geen krans.
Rodney Sneijder
Door sommigen het grootste talent genoemd, maar vandaag meestal onzichtbaar en wie mist er nou een kans op een paar meter van het doel? Laat hem eens een wedstrijd alles met rechts spelen, kan hij beter worden. Zijn vrije trappen e.d. Zijn kansloze ondernemingen.
Rik Schouw
In de eerste helft niet slecht (ook niet goed). Robin Pronk zei op een gegeven ogenblik, na weer een foutieve pass: “Hier word ik niet vrolijk van, Rik†Hij werd in de tweede helft terecht gewisseld. Ik dacht uit een verslag van D-Skilled dat het de laatste tijd beter ging, ik heb het (helaas) niet gezien. Ik hoorde iemand uit de begeleiding (ik zal de naam maar niet noemen) het woord “dramatisch†gebruiken.
Florian Josefzoon
Soms ongrijpbaar. Speelde goed, maar kreeg vanuit het middenveld in de tweede helft nauwelijks een bespeelbare bal (Zeker toen Roly B. naar achteren was verhuisd)
Geoffrey Castillion
Zat niet lekker in de wedstrijd, in de eerste helft nog niet van de bal te krijgen (Ajax speelde toen echt goed, met helaas te vaak foute passes vanuit het middenveld) maar werd in de tweede helft nauwelijks bereikt. Na de 2-1 was er nog een incident rond hem, hij zou een speler van ADO geslagen hebben. Kan zo zijn, ik keek ergens anders naar en weet niet wat er allemaal is gebeurd. Hij kreeg geen geel.
Lorenzo Ebicilio
Ook hij speelde een goede eerste helft, maar werd in de tweede helft nauwelijks bereikt. Speelde na een wissel nog even op 10, daarna op 7, maar het middenveld was te zwak/niet creatief genoeg.
Jeffrey Dekker
Viel in, maar niet op. Ineens was hij geblesseerd, geen idee wat er is gebeurd.Heeft weinig laten zien.
Marijn de Haas
Viel in, maar in een slecht team, heeft niets kunnen presteren.
Tim Receveur
Hetzelfde verhaal.
Laatste opmerking
Ongelooflijk slecht veld, hoogteverschil per m² was hoger dan in Oostenrijk en een enorme wind dwars over het veld. Geen excuus!
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Za 26 jan 2008 21:14
|
|
Bedankt voor het verslag, zo te lezen een groot verschil tussen eerste en tweede helft. Heb ik ook wel eens vaker gezien bij het jeugdvoetbal, bv. een 0-1 achterstand ombuigen tot 5-1 voorsprong of andersom. Tegen een verdedigend ingestelde tegenstander + slecht veld is het trouwens niet makkelijk voetballen.
Maar een keer onnodig verstandig is zeker voor deze groep een goede zaak. Ze winnen alles met gemak in de C1, B2 en nu B1. Hopelijk is men wel scherp voor de komende wedstrijden, want een kampioenschap (hoewel niet heel belangrijk) zou toch wel leuk zijn.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Za 26 jan 2008 21:27
|
|
Bedankt voor het verslag Demo!
Oo, gelukkig ben ik niet de enige die Costas een ontzettend slechte keeper vindt.
Citaat: Ik dacht uit een verslag van D-Skilled dat het de laatste tijd beter ging, ik heb het (helaas) niet gezien.
Ik had niet gezegd dat het de laatste tijd beter ging, maar dat hij in de wedstrijd tegen Sparta zijn oude vorm te pakken had. Speelde gewoon een uitstekende wedstrijd toen.
En ik had het over dat hij niet met de druk om kon gaan en al die tactisch bedoelingen van de trainer waar je je aan moet houden. Nou, exact de citaat wat de trainer tegen Rik Schouw zei "Ik word hier niet vrolijk van, Rik".
|
Demosthenes
|
Geplaatst: Zo 27 jan 2008 01:19
|
|
Kan allemaal gebeuren, maar Rik moet het nu toch wel snappen! Hij mag ook wel iets sneler worden in zijn handelen, meer anticiperen; Roly heeft dat gewoon, doorziet het spel iets sneller.
Ik heb Rodney Sneijder nu al enkele keren zien spelen, maar ben niet onder de indruk geraakt. Ik mag natuurlijk niet vergelijken, maar toen Wesley zo oud was, speelde hij veel beter. Ik snap niet dat Rodney niet de opdracht krijgt om alle ballen met rechts te spelen (eventueel in een oefenwedstrijd), nu is alles zo voorspelbaar.
Ik ben meer gecharmeerd van "souplesse-voeballer" Ricardo van Rhijn, van "alleskunner Roly Bonevacia", van "Geniale Geoffrey" (Vandaag minder goed) en de tweebenige buitenspelers, dan van standaardvoetballers Rik S, Jeffrey D en Rodney S. Bij Ajax zijn ze er m.i. juist wel van gecharmeerd, zie de talenten van het jaar: Maduro, Yildirim en Slijngard.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Zo 27 jan 2008 12:51
|
|
Geweldig verslag weer, Demos!
|
D_skilled
|
Geplaatst: Zo 27 jan 2008 22:33
|
|
Citaat: Ik kreeg veel reacties met wanneer de jeugdspelers zouden tekenen. Nou heb ik weer goed nieuws, een aantal jongens van de B zullen deze week tekenen en de overige zal volgende week tekenen.
Correctie, aanstaande donderdag.
|
Starring
Forum berichten: 75
|
Geplaatst: Ma 28 jan 2008 01:46
|
|
Citaat:
Ik ben meer gecharmeerd van "souplesse-voeballer" Ricardo van Rhijn, van "alleskunner Roly Bonevacia", van "Geniale Geoffrey" (Vandaag minder goed) en de tweebenige buitenspelers, dan van standaardvoetballers Rik S, Jeffrey D en Rodney S. Bij Ajax zijn ze er m.i. juist wel van gecharmeerd, zie de talenten van het jaar: Maduro, Yildirim en Slijngard.
Daar ben ik ook gecharmeerd van. Dát heet klasse gecombineerd met stijl. Prachtig! Je hebt overigens wel een goede kijk op spelers. Ik heb die wedstrijd Ado-Ajax ook min of meer gevolgd en vond het overbodig om een wedstrijdverslagje te maken, na jouw post gelezen te hebben. Die standaard-voetballers waar jij het voorts over hebt, zullen binnen afzienbare tijd definitief voorbij gestreeft worden, is mijn gedachte.
O ja, Maduro was een bijzondere speler in de jeugd hoor. Die liep iedereen met zijn grote kenmerkende passen voorbij en was veelscorend. Zo zie je maar weer wat een hogere niveau, een wat mindere begeleiding en wat meer druk met een speler doet. Ik verwacht dat ie heel goed zou worden.
|
Demosthenes
|
Geplaatst: Ma 28 jan 2008 10:33
|
|
Citaat: O ja, Maduro was een bijzondere speler in de jeugd hoor. Die liep iedereen met zijn grote kenmerkende passen voorbij en was veelscorend. Zo zie je maar weer wat een hogere niveau, een wat mindere begeleiding en wat meer druk met een speler doet. Ik verwacht dat ie heel goed zou worden.
Je hebt het over zijn tweede jaar in de A1, denk ik, want in de verdediging was het niets. Vergeet niet dat de A1 toen bijna iedere wedstrijd sterker was, een mannetje meer had op het middenveld, dan loop je sneller vrij.
Leuk dat je er ook was, het was redelijk druk met Ajacieden. De tweede helft was het slechtste dat ik dit seizoen van ze heb gezien.
|
Starring
Forum berichten: 75
|
Geplaatst: Ma 28 jan 2008 14:23
|
|
De tweede helft ging ik dan ook weg. De beleving en het knollenveld waren voor mij de twee grootste oorzaken voor het slechte veldspel.
Trouwens vond ik het opmerkelijk hoe slecht Ado wel niet was ondanks het mindere veldspel van Ajax. Er loopt toch wel wat talent in regio Haaglanden? Wanneer Ajax 'even' aanzette, was het direct balverlies Ado.
Weet jij waarom Sneijder alle vrij trappen voor zijn rekening neemt?
|
Demosthenes
|
Geplaatst: Ma 28 jan 2008 19:21
|
|
Citaat: De tweede helft ging ik dan ook weg. De beleving en het knollenveld waren voor mij de twee grootste oorzaken voor het slechte veldspel.
Trouwens vond ik het opmerkelijk hoe slecht Ado wel niet was ondanks het mindere veldspel van Ajax. Er loopt toch wel wat talent in regio Haaglanden? Wanneer Ajax 'even' aanzette, was het direct balverlies Ado.
Weet jij waarom Sneijder alle vrij trappen voor zijn rekening neemt?
Met het laatste beginnen: omdat hij Sneijder heet? Het rendement is te verwaarlozen.
Lorenzo Ebicilio mag ook wel eens een vrije trap nemen, als de bal "recht voor het doel' ligt op een afstand waaruit gescoord kan worden.
ADO heeft gewonnen, maar na de wedstrijd bekroop mij het gevoel dat niet één ADO-speler het gevoel zal hebben gehad die middag iets te hebben geleerd. Ajax B1 heeft dan nog geleerd wat verliezen is XD
|
D_skilled
|
Geplaatst: Ma 28 jan 2008 19:25
|
|
Een vraagje, kijken wie goed op let tijdens de wedstrijden. Met welk been dribbelt Florian Josefzoon het liefst?
|
Demosthenes
|
Geplaatst: Ma 28 jan 2008 19:27
|
|
Citaat: Een vraagje, kijken wie goed op let tijdens de wedstrijden. Met welk been dribbelt Florian Josefzoon het liefst?
Een rechtsbuiten die buitenom gaat en dat met links doet?
Als linksbuiten gaat hij trouwens ook buitenom en zet hij met links voor! Knap.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Ma 28 jan 2008 19:31
|
|
Citaat: Een rechtsbuiten die buitenom gaat en dat met links doet?
Als linksbuiten gaat hij trouwens ook buitenom en zet hij met links voor! Knap.
Klopt, Florian dribbelt/dreigt met zijn linkerbeen en geeft een voorzet met zijn rechterbeen.
|
Demosthenes
|
Geplaatst: Ma 28 jan 2008 20:48
|
|
Citaat: Klopt, Florian dribbelt/dreigt met zijn linkerbeen en geeft een voorzet met zijn rechterbeen.
Hij kan ook gewoon buitenom dribbelen, kan binnendoor gaan enz.
In de rust stond ik met een vader (eigenlijk twee vaders) van ADO-B1 te praten (ken ze) en zij vonden Florian het gevaarlijkst.
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Ma 28 jan 2008 21:01
|
|
Citaat: Een vraagje, kijken wie goed op let tijdens de wedstrijden. Met welk been dribbelt Florian Josefzoon het liefst?
Ja het viel me ook al op dat hij met links dribbelde. Hij passeert erg makkelijk. Hij is samen met die Feyenoord-rechtsbuiten Van La Parra duidelijk de beste rechtsbuiten in zijn leeftijd.
|