Auteur
|
Bericht
|
Demosthenes
Forum berichten: 562
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 10 jan 2008 21:19
|
|
@ Chivu05 en D_skilled
Is er al meer bekend over (jeugd)contracten voor de B-spelers?
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Za 12 jan 2008 21:03
|
|
Citaat: Ajax wil jeugd langer binden
In zijn nieuwjaarsspeech benadrukte voorzitter John Jaakke dat de Ajax in de toekomst de eigen opleiding de hoogste prioriteit blijft geven. De commissie onderzoekt niet alleen bestuur en directie, maar ook hoe talenten minimaal vijf jaar bij de A-selectie kunnen blijven. 'Van Sneijder hebben we nog vijf jaar heel veel plezier gehad.'
'Babel vertrok al een jaar nadat hij was doorgebroken. Ajax moet het toch van de eigen jeugd hebben. We kunnen ons in geld niet meten met veel buitenlandse clubs. De nummer laatst van de Engelse competitie verdient aan tv-gelden al meer geld dan onze hele begroting.'
Ajax wil daarom betere afspraken maken met de ouders en de zaakwaarnemers van de talenten. 'We willen samen groeien met onze sterke jeugdspelers. Van een enkele reis naar een Spaanse reservebank wordt niemand beter. Jonge spelers maken fouten, maar dat mogen ze bij ons.'
'Maar als die spelers te vroeg weg gaan, dan moeten we ze weer vervangen door spelers die weer veel fouten maken. Dat is op den duur niet vol te houden. We willen voetballers de kans geven om beter te worden. Maar daar moeten we zelf ook een beetje meer van gaan profiteren.'
Bron: Ajaxshowtime
Dat is mooi om te horen XD
|
Demosthenes
|
Geplaatst: Zo 13 jan 2008 00:09
|
|
Leuk bericht D_skilled, maar de vraag blijft wat het concreet inhoudt. Weet jij welke B-spelers een contract aangeboden krijgen?
Negen x € 50.000 = minder dan het salaris van een reservespeler van feyenoord, m.a.w. Ajax, durf te investeren.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Zo 13 jan 2008 00:35
|
|
Citaat: Leuk bericht D_skilled, maar de vraag blijft wat het concreet inhoudt. Weet jij welke B-spelers een contract aangeboden krijgen?
Negen x € 50.000 = minder dan het salaris van een reservespeler van feyenoord, m.a.w. Ajax, durf te investeren.
Ik heb toch al aangegeven welke spelers een contract aangeboden krijgen. Met dat bericht wou ik duidelijk maken dat Ajax een ander richting wil opslaan door nog eerder en meer spelers een contract te geven. Als het goed is moet dat binnenkort gebeuren.
|
Demosthenes
|
Geplaatst: Ma 14 jan 2008 21:08
|
|
Citaat: Leuk bericht D_skilled, maar de vraag blijft wat het concreet inhoudt. Weet jij welke B-spelers een contract aangeboden krijgen?
Ik heb toch al aangegeven welke spelers een contract aangeboden krijgen. Met dat bericht wou ik duidelijk maken dat Ajax een ander richting wil opslaan door nog eerder en meer spelers een contract te geven. Als het goed is moet dat binnenkort gebeuren.
Op ajax.nk heb ik er nog niets over gelezen, vandaar mijn vraag. De angst dat er toch één bezwijkt voor het Italiaanse of Engelse geld. Ik wil ze zien tekenen en zal dat moment vastleggen XD
|
Chivu 05
Forum berichten: 796
|
Geplaatst: Ma 14 jan 2008 21:20
|
|
Meestal hebben die jeugdcontracten niet de prioriteit, omdat het om standaardcontracten gaat dacht ik. Kan dus zijn dat ze nu weten dat ze tekenen, maar dat het pas in maart officieel gebeurt.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Ma 14 jan 2008 23:40
|
|
Citaat: Op ajax.nk heb ik er nog niets over gelezen, vandaar mijn vraag. De angst dat er toch één bezwijkt voor het Italiaanse of Engelse geld. Ik wil ze zien tekenen en zal dat moment vastleggen
Engeland lonkt al langer voor Bonevacia, die wordt bijna wekelijks gevolgd door Engelse topclubs. De hele B1, evenmin de nationale jeugdselecties.
|
Demosthenes
|
Geplaatst: Di 15 jan 2008 20:55
|
|
Geoffrey Castillion is "helemaal in" in Engeland!
het gaat erom dat Ajax ze snel laat tekenen, wat maken die paar duizend euro's Ajax nou uit?
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Vr 18 jan 2008 21:28
|
|
Ik heb ook even nagevraagd en kreeg van een jeugdspeler hetzelfde verhaal als D_Skilled te horen: 8/9 spelers uit de B1 hebben een contract aangeboeden gekregen, mede omdat er belangstelling is vanuit het buitenland.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Vr 18 jan 2008 22:55
|
|
Heb je enig idee wanneer deze aanbiedingen zijn gedaan, Chivu? Hopelijk tekenen deze spelers snel, want ik ga toch nerveus worden als deze beruchte 'superlichting' leeggeroofd wordt.
D_Skilled had het over dit rijtje spelers:
Roly Bonevacia
Geoffrey Castillion
Jeffrey Dekker
Lorenzo Ebecilio
Florian Josefzoon
Bryan Ottenhof
Ricardo van Rhijn
Rik Schouw
Rodney Sneijder
|
D_skilled
|
Geplaatst: Za 19 jan 2008 09:24
|
|
Citaat: Ik heb ook even nagevraagd en kreeg van een jeugdspeler hetzelfde verhaal als D_Skilled te horen: 8/9 spelers uit de B1 hebben een contract aangeboeden gekregen, mede omdat er belangstelling is vanuit het buitenland.
Rara hoe kan dat? XD ance2:
Wacht gewoon rustig af. We zullen zien wie verleidt wordt door het geld uit Engeland en wie niet. Ik ga er nog steeds van uit dat ze allemaal een contract zullen ondertekenen. Eén ding is zeker en dat is dat veel spelers uit de B1 hot zijn bij clubs uit het buitenland, en dat is niets nieuws. De C1 van Ajax wordt al bekeken door scouts uit het buitenland. Ik zal wel navraag doen wanneer het inkt op het papier wordt gezet.
|
Demosthenes
|
Geplaatst: Za 19 jan 2008 15:32
|
|
Mij is bekend dat Castillion "hot" is in Engeland (in ieder geval Arsenal en Chelsea), Roly B. heb jij, dacht ik, een keer genoemd, maar welke concrete aanbiedingen ken jij?
|
D_skilled
|
Geplaatst: Za 19 jan 2008 18:19
|
|
Citaat: Mij is bekend dat Castillion "hot" is in Engeland (in ieder geval Arsenal en Chelsea), Roly B. heb jij, dacht ik, een keer genoemd, maar welke concrete aanbiedingen ken jij?
Die van Arsenal.
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Za 19 jan 2008 18:26
|
|
Citaat: Mij is bekend dat Castillion "hot" is in Engeland (in ieder geval Arsenal en Chelsea), Roly B. heb jij, dacht ik, een keer genoemd, maar welke concrete aanbiedingen ken jij?
Die van Arsenal.
Heb ik ook gehoord inderdaad. Ze volgen hem al vanaf zijn dertiende.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Za 19 jan 2008 18:30
|
|
Citaat: Heb ik ook gehoord inderdaad. Ze volgen hem al vanaf zijn dertiende.
Er waren vandaag weer Engelse scouts komen kijken.
|
Demosthenes
|
Geplaatst: Za 19 jan 2008 19:39
|
|
Citaat: Heb ik ook gehoord inderdaad. Ze volgen hem al vanaf zijn dertiende.
Er waren vandaag weer Engelse scouts komen kijken.
Gewoon een cordon eromheen, iets in de koffie doen en vooral niet laten kijken.
Leuk dat jullie dat van Arsenal weten, toevallig is mij bekend (zoals ik al schreef) dat """"""geld het probleem niet is"""""" Ze willen hem heel graag hebben.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Zo 20 jan 2008 01:54
|
|
Ajax B1 3-0 Sparta Rotterdam B1
Opstelling: Costas Peristeridis, Rene Osei Kofi, Bryan Ottenhof, Ricardo Rhijn, Lorenzo Burnet, Rik Schouw, Rodney Sneijder, Roly Bonevacia, Jeffrey Dekker (Florian Josefzoon), Geoffrey Castillion, Marijn de Haas (Lorenzo Ebecilio).
De B1 speelde in een 4-3-3 formatie met Ricardo als inschuivende verdediger en Rodney met de punt naar voren.
Eerste helft:
De B1 dat vriendschappelijk moest aantreden tegen Sparta op veld-7. De spelers van Sparta waren een kop kleiner, jonger en fysiek minder onderlegd dan hun kompanen. Iets dat de wedstrijd zou bepalen en dat zich ook goed uitte in de vele doelkansen voor Ajax, gewonnen persoonlijke duels, en dus de hele wedstrijd gemakkelijk gecontroleerd kon worden. Begin van de eerste helft had de B1 geen kind aan Sparta, aanval na aanval waar men het balletje goed rond liet gaan doormiddel van positiespel, driehoekjes en één keer raken. Sparta kon maar niet onder de druk uitkomen en was massaal te zien op het eigenhelft. Men zocht vooral vaak naar de razendsnelle Marijn Haas, en de bijna niet van de bal te krijgen Geoffrey Castillion. Een aanval over links een lage voorzet tot gevolg en Castillion weet nog net met zijn uitgestrekte been de bal te touchen en te scoren. Ajax had in de eerste helft al af moeten rekenen met dit geen partij gewassen Sparta. Paal, lat, twee prachtige reddingen van de Sparta keeper voorkomen in de eerste helft dat Ajax de score nog opschroefde. Beide teams rusten vervolgens met een 1-0 stand.
Tweede helft:
De twee normaal gezien basisspelende buitenspelers Florian Josefzoon en Lorenzo Ebecilio komen in de rust voor Marijn Haas en Jeffrey Dekker. Tweede helft, geen verandering in het spelbeeld. Ajax dicteert het spel. Geoffrey Castillion en Roly Bonevacia waren vandaag groots evenals de rest van het team maar zij staken er nog een niveau bovenuit. Vooral de boomlange spits stichtte met zijn fysiek en technisch attributen voor veel verwarring en oorlog in de defensie van de tegenstander. Ajax bleef de aanval zoeken en Sparta beperkt zich bijna de hele wedstrijd tot tegenhouden. Het kwam er sporadisch uit, en als het op de helft van Ajax was, was het meteen inleveren. De balcirculatie was in vergelijking met de wedstrijd tegen PSV schrijnend. De 2-0 kon niet uitblijven en dat was ook gelijk eentje van grote schoonheid. De keeper van Sparta trapte uit maar de bal belandde bij Rik Schouw, die twijfelde niet en zag dat de keeper wat voor zijn goal stond en met een stuit gaat de bal prachtig over de keeper erin. Eentje om in te lijsten. De energie vloeide uit de Spartaanse knapen die veel loopvermogen moesten afleggen. Nog wel een mooie actie van Josefzoon over rechts waar hij twee man de bos in stuurt, strak voorgeeft en Lorenzo simpel kan intikken. De scheidsrechter vond het genoeg en blaast af. Al met al een simpele overwinning met weinig weerstand
Costas Peristeridis: Had niet veel te doen. Behalve uittrappen.
Rene Osei Kofi: Speelde een goede wedstrijd, ondernam risico’s in zijn spel. Zijn handelingssnelheid is gegroeid gezien nog zijn tijd bij Zeeburgia.
Bryan Ottenhof: Soort type Alex, groot, sterk, leidt de hele defensie, assertieve verdediger. Heeft uitstraling, en durfde gebruik te maken van de ruimte die hem vandaag aangeboden kreeg.
Richardo Rhijn: Aanvoerder. Heeft een prachtige opening en was vaak voorin te zien.
Lorenzo Burnet: Speelde degelijk, maar vervulde zijn taken goed. Raakte in de tweede helft geblesseerd eruit.
Rik Schouw: Begin weer vertrouwen in hem te krijgen. Speelde een uitstekende wedstrijd.
Rodney Sneijder: Heeft een korte kap, doet veel met links, maar heeft wel de creativiteit net als zijn grote boer.
Roly Bonevacia: Zo slim in de duels, sterk, snel, heeft de bal aan een touwtje. Gewoon een toppertje.
Jeffrey Dekker: Speelde geen eens zo onaardig.
Geoffrey Castilion: Bekend verhaal. Zonder twijfel de beste spits van Nederland in zijn leeftijdscatogorie. Kan zo met de A1 mee.
Marijn Haas: Positief verrast. Razensnelle buitenspeler. Zal hem ongetwijfeld vaker blijven volgen.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Zo 20 jan 2008 02:10
|
|
Bedankt voor je verslag, D_Skilled!
Ik had nog een vraag over Castillion. Ik heb altijd de indruk gekregen dat de meningen van de jeugdwatchers nogal verdeeld zijn over hem. Denken jullie dat men bij Ajax wel volledig overtuigd is van zijn kunnen? Is hij bijvoorbeeld al jaren basisspeler in zijn lichting? Wat zouden jullie noemen als minpunten van Castillion?
|
D_skilled
|
Geplaatst: Zo 20 jan 2008 02:25
|
|
Citaat: Bedankt voor je verslag, D_Skilled!
Ik had nog een vraag over Castillion. Ik heb altijd de indruk gekregen dat de meningen van de jeugdwatchers nogal verdeeld zijn over hem. Denken jullie dat men bij Ajax wel volledig overtuigd is van zijn kunnen? Is hij bijvoorbeeld al jaren basisspeler in zijn lichting? Wat zouden jullie noemen als minpunten van Castillion?
Geoffrey Castillion is een toekomstig Ajax spits, dat is mijn mening. Ajax heeft het volste vertrouwen in hem, dat laat Ajax ook blijken aan de contracten die het gaat uitdelen aan de negen spelers waaronder hij zelf. Het is een perfecte aanspeelpunt, en bij iedere lichting hoorde hij bij de betere. Ik ken hem al van DWS een amateurclub die een paar honder meter verder op van mijn huis ligt. Daar speelde hij in de C1 terwijl hij nog meer tweede jaars D was. Heeft bij de KNVB jeugdselecties gespeeld, zowel bij DWS als bij Ajax. Een minpuntje is dat hij nog wel eens voor de moeilijke oplossing kiest, daarmee bedoel ik dat als hij met zijn rug naar de goal is, waar hij makkelijk kan afleggen dan toch opeens zelf op avontuur gaat. En dat hij veel lef en durf in zijn spel legt vind ik juist goed aan hem. Vroeger is hij gepest en zeiden ze dat hij nep is, alleen om hem te demotiveren en waar blijkt de enorme jaloezie van andere jongens. Mentaal is hij dus sterk.
|
Demosthenes
|
Geplaatst: Zo 20 jan 2008 10:35
|
|
Citaat: Geoffrey Castillion is een toekomstig Ajax spits, dat is mijn mening.
Mee eens, eind volgend seizoen (2008-2009, leuk dat vooruitschuiven orry2: ) al, als Ajax al kampioen is?
Hij kan in de dekking worden aangespeeld, een must voor een Ajax-spits, met zijn rug naar het doel. De voorstopper komt niet aan de bal (Waar zie ik dat wel gebeuren?).
Hij kan in de diepte worden aangespeeld, al is dat dit seizoen minder het geval, er is immers bijna geen diepte, de tegenstander blijft massaal voor het eigen doel hangen en vuurt af en toe een projectiel naar voren en dat is dan "aanvallen".
Hij heeft scorend vermogen, zie zijn optreden een paar maanden geleden bij Oranje onder 17. Van de acht doelpunten die Oranje maakte, nam hij er vijf voor zijn rekening en hij had twee assists op zijn naam staan. Hij mist nog wel eens een kans, een zwak punt? Welke Ajax-spits doet dat niet?
Koppend heb ik hem, onlangs zijn lengte, nog niet op veel bijzondere acties kunnen betrappen, maar dat komt ook door het spel van de B1. Is de spits zo balvaardig = met zijn voeten, waarom dan door de lucht aanspelen?
Hij kan ook wel eens "even afwezig" zijn, maar we hebben het wel over iemand van 16/17 jaar.
Kan iemand garanderen dat hij de nieuwe spits wordt? Nee, dat kan nooit. Hij kan nu aan zijn top zitten, hij kan nu al voor het grote geld kiezen en gaan genieten van drank, mooie auto's en vrouwen in Londen. Hij kan zwaar geblesseerd raken enz.
Sherill MacDonald was in de B een goede voetballer, maar koos al snel voor Anderlecht! Nordin Wooter liet in de B1 zijn tegenstanders zijn hielen zien, passeerde soms alsof zij er niet stonden, maar hij is het niet geworden., Kiki Musampa vond ik geweldig in de B1 (of A-jeugd, vergeten), is het nooit geworden. Nog langer geleden speelde Johnny(?) Rijnink bij Ajax, een spits met een erg korte draai die niet echt uithaalde, maar wel hard schoot: een zomer sportschool en weg was de voetballer! Er zullen veel meer voorbeelden zijn.
Ik heb nu twee keer achtereen gelezen dat Rik S. scoorde/redelijk tot goed voetbalde. Ben ik blij om, in het begin van het seizoen mislukte er erg veel.
@Thomas
Er zijn vooral aanhangers van hem. Ik kan me van één volger (de bekendste) herinneren dat hij van dit team van één speler kon zeggen dat hij de top in ieder geval niet zou halen: Geoffrey Castillion. Zijn favorieten waren Rodney S (met voorsprong), Jeffrey D., Rik S. en Roly B. Ik hoop dat hij zijn favorieten in Ajax 1 terugziet, ik de mijne XD
|
D_skilled
|
Geplaatst: Zo 20 jan 2008 11:33
|
|
Citaat: Hij kan in de dekking worden aangespeeld, een must voor een Ajax-spits, met zijn rug naar het doel. De voorstopper komt niet aan de bal (Waar zie ik dat wel gebeuren?).
Hij is gewoon niet van de bal te krijgen, ookal krijgt hij een dubbele dekking. Gisteren hield hij constant twee man bezig, zo onwijs sterk. En de mandekker die hem moest dekken was ook ongeveer even lang als hem, dus ruim 1,90.
Citaat: Hij kan in de diepte worden aangespeeld, al is dat dit seizoen minder het geval, er is immers bijna geen diepte, de tegenstander blijft massaal voor het eigen doel hangen en vuurt af en toe een projectiel naar voren en dat is dan "aanvallen".
Hij kan ook vanaf de zijkanten komen. Maar zoals je zegt in de diepte ook, en als onderweg is dan is hij weg.
Citaat: Hij heeft scorend vermogen, zie zijn optreden een paar maanden geleden bij Oranje onder 17. Van de acht doelpunten die Oranje maakte, nam hij er vijf voor zijn rekening en hij had twee assists op zijn naam staan. Hij mist nog wel eens een kans, een zwak punt? Welke Ajax-spits doet dat niet?
Ja hij mist nog wel eens kansen, maar hij maakt erook veel af. Ga maar de statistieken terugkijken van de drie eerdere seizoenen die hij speelde bij Ajax. Ieder seizoen minimaal 20 goals.
Citaat: Koppend heb ik hem, onlangs zijn lengte, nog niet op veel bijzondere acties kunnen betrappen, maar dat komt ook door het spel van de B1. Is de spits zo balvaardig = met zijn voeten, waarom dan door de lucht aanspelen?
Precieus. De B1 speelt geen kick en rush, en dat zal hij ongetwijfeld moeten spelen als hij naar Engeland vertrekt, dus liever bij de B1 blijven. Je ziet niet veel spitsen die lang zijn en ook goed over de grond zijn. Je hebt uitzonderingen, zoals Kanu en Crouch. En hij is absoluut niet slungelig. Hij doet me meer denken aan Kanu, groot, sterk, niet van de bal te krijgen en een uitstekende techniek. Gisteren ook, hij heeft veel onvoorspelbaarheid in zijn spel. Je weet niet of hij voor de actie gaat, passing, of voor een schot die hij zeker in huis heeft uit de tweede lijn.
Citaat: Hij kan ook wel eens "even afwezig" zijn, maar we hebben het wel over iemand van 16/17 jaar.
Zijn lengte komt niet echt overeen met zijn leeftijd, want voor iemand van 16 is hij fysiek al zo volgroeid. Zou zo met de A1 meekunnen.
Citaat: Kan iemand garanderen dat hij de nieuwe spits wordt? Nee, dat kan nooit. Hij kan nu aan zijn top zitten, hij kan nu al voor het grote geld kiezen en gaan genieten van drank, mooie auto's en vrouwen in Londen. Hij kan zwaar geblesseerd raken enz.
Dat kan niemand garanderen. Maar hij heeft zich stromachtig ontwikkeld sinds hij bij Ajax speelt. Het is een jongen die met de juiste mentaliteit op het veld stapt, 'angst boezemen bij de verdedigers van de tegenpartij'.
Citaat: Sherill MacDonald was in de B een goede voetballer, maar koos al snel voor Anderlecht! Nordin Wooter liet in de B1 zijn tegenstanders zijn hielen zien, passeerde soms alsof zij er niet stonden, maar hij is het niet geworden., Kiki Musampa vond ik geweldig in de B1 (of A-jeugd, vergeten), is het nooit geworden. Nog langer geleden speelde Johnny(?) Rijnink bij Ajax, een spits met een erg korte draai die niet echt uithaalde, maar wel hard schoot: een zomer sportschool en weg was de voetballer! Er zullen veel meer voorbeelden zijn.
Er zijn eindeloos voorbeelden die het niet hebben gehaald. Stagnatie in hun ontwikkeling, niet goed genoeg, niet de juiste mentaliteit, gekozen voor het geld, etc. Als je in je zelf blijft geloven en de wil is er, dan kan je een eind komen om profvoetballer te worden. Misschien niet bij Ajax, maar je bent binnen(wat betreft geld).
Citaat: Ik heb nu twee keer achtereen gelezen dat Rik S. scoorde/redelijk tot goed voetbalde. Ben ik blij om, in het begin van het seizoen mislukte er erg veel.
Dit keer vond ik hem weinig verkeerds doen. Heb de B1 dit seizoen nu al drie keer gezien en de eerdere twee keren vond ik hem matig. Het leek alsof de plezier bij die jongen eraf was.
Citaat: Er zijn vooral aanhangers van hem. Ik kan me van één volger (de bekendste) herinneren dat hij van dit team van één speler kon zeggen dat hij de top in ieder geval niet zou halen: Geoffrey Castillion. Zijn favorieten waren Rodney S (met voorsprong), Jeffrey D., Rik S. en Roly B. Ik hoop dat hij zijn favorieten in Ajax 1 terugziet, ik de mijne
Sorry hoor. Iedere blinde ziet dat Geoffrey meer slagingskans heeft dan een Jeffrey Dekker. Een goede spits, die veel scoort, technisch is en uit de eigen kweek komt. Die zie je niet vaak dat clubs uit de eredivisie zulke spelers kunnen opleiden. Maar het geeft natuurlijk geen garantie voor de toekomst, laten we nu rustig blijven en hem niet al te veel ophemelen.
|
Demosthenes
|
Geplaatst: Zo 20 jan 2008 12:25
|
|
Leuk om te lezen dat ik niet de enige ben die zo enthousiast is. XD
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Zo 20 jan 2008 15:19
|
|
Ik heb ook wel eens gelezen dat Castillion nogal eens een moeizame aanname heeft, klopt dat?
|
D_skilled
|
Geplaatst: Zo 20 jan 2008 15:44
|
|
Citaat: Ik heb ook wel eens gelezen dat Castillion nogal eens een moeizame aanname heeft, klopt dat?
Is me niet opgevallen, dus het klopt niet. Het kan zijn dat hij een keer een moeilijke bal aangespeeld kreeg en dat hij daar dan een beetje moeite mee had, maar over het algemeen is zijn aanname perfect.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Zo 20 jan 2008 15:46
|
|
Klinkt goed. XD
Maar als ik jullie omschrijvingen lees, dan is hij dus Zlatan-achtig?
|