Auteur
|
Bericht
|
Demosthenes
Forum berichten: 562
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 20 nov 2007 22:08
|
|
Citaat: Van de jeugdteams van Ajax maken de leiders ook wel verslagen, maar die staan dan op een aparte site voor leden van de club. Alleen van de A1 doet men verslag op de officiele website.
Dan moet je daar toch aan zien te komen? XD
|
Chivu 05
Forum berichten: 796
|
Geplaatst: Do 22 nov 2007 14:50
|
|
Ik heb het verslag ook wel gelezen. Het kwam eigenlijk op hetzelfde neer met de toevoeging dat enkele Ajacieden onder hun niveau speelden.
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Zo 25 nov 2007 13:53
|
|
Gelijktijdig met de wedstrijd Ajax A1-Feyenoord A1 werd ook de oefenwedstrijd Ajax B1-FC Eindhoven A1 gespeeld. Het broertje van Mitea speelde mee bij B1, een erg lange centrale verdediger. Op het eerste oog geen versterking denk ik.
Verder heb ik de wedstrijd niet echt gevolgd, bij de B1 ontbraken ook iets van 6 spelers. Wel zag ik dat Eindhoven de eerste helft drie keer scoorde. De uitslag werd uiteindelijk 2-4.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Ma 26 nov 2007 23:09
|
|
Kan iemand mij helpen aan een speelschema van de B1? Demos? Sander?
|
Demosthenes
|
Geplaatst: Di 27 nov 2007 15:54
|
|
Citaat: Kan iemand mij helpen aan een speelschema van de B1? Demos? Sander?
Van knvb.nl
01-dec-2007 14:30 ADO Den Haag B1 - PSV B1 De Aftrap - ADO Den Haag terrein
01-dec-2007 14:30 RKC Waalwijk B1 - FC Twente/Heracles B1 Mandemakers Stadion
01-dec-2007 12:00 Willem II B1 - FC Utrecht B1 Willem II Stadion
01-dec-2007 12:30 sc Heerenveen B1 - Feyenoord B1 Skoatterwald (vv Heerenveen)
02-dec-2007 11:30 AZ B1 - FC Groningen B1 Lood 't sportcompl. - AZ/Flamingo's
02-dec-2007 12:30 Vitesse/AGOVV B1 - Ajax B1 Nationaal Sportcentrum Papendal
08-dec-2007 12:00 FC Groningen B1 - sc Heerenveen B1 Sportpark Corpus Den Hoorn
08-dec-2007 12:00 FC Utrecht B1 - Vitesse/AGOVV B1 Zoudenbalchcomplex - Odin/FC Utrecht
08-dec-2007 12:00 Feyenoord B1 - ADO Den Haag B1 Feyenoord / Sportcomplex Varkenoord
08-dec-2007 12:00 FC Twente/Heracles B1 - Willem II B1 Trainingscentrum Hengelo
09-dec-2007 11:30 AZ B1 - RKC Waalwijk B1 Lood 't sportcompl. - AZ/Flamingo's
09-dec-2007 11:30 Ajax B1 - PSV B1 Toekomst de sportp. - Ajax
Op ajax.nl kun je via "Club - Overige elftallen" ook het programma vinden voor de komende week.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 27 nov 2007 17:58
|
|
Geweldig, Demos!
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 4 dec 2007 17:36
|
|
Citaat: 09-dec-2007 11:30 Ajax B1 - PSV B1 Toekomst de sportp. - Ajax
Ben van plan om deze wedstrijd zondag bij te wonen.
Mooi affiche. XD
|
D_skilled
|
Geplaatst: Za 8 dec 2007 19:09
|
|
Morgen om 11:30 begint de wedstrijd Ajax B1-PSV B1.
Voorbeschouwing:
Ajax B1 dat dit seizoen oppermachtig is en dus nog ongeslagen is in de competitie, mischien kan PSV daar morgen verandering inbrengen. Ik hoop dat beide partijen er morgen vol voor gaan en dat het een waar spektakel wordt. Meestal houden Ajax en PSV elkaar in evenwicht, maar Ajax is dit seizoen in betere doen en dus in staat om het PSV zeer moeilijk te maken.
Bij Ajax B1 zal ik vooral letten op Roly Bonevacia, Geoffrey Castillion, Rodney Sneijder, Rik Schouw en Rene Osei Kofi.
Geoffrey Castillion, een grote, sterke lange spits die ik al volg sinds hij nog in de D'tjes speelde bij de plaatselijke amateurclub DWS. Toen was hij destijds al de aanspeelpunt en een aanvaller die verdedigers het behoorlijk moeilijk maakte door zijn fysieke kracht.
Rene Osei Kofi, nog nieuw in dit team en pas afgelopen seizoen overgekomen van Zeeburgia waar hij op het middenveld speelde. Had hem vorig seizoen ook een aantal keren zien spelen in dat geweldige B1 team dat kampioen werd van de derde divisie. Veel spelers van die lichting hebben de overstap gemaakt naar Ajax oa Uiterloo, Mitch Apau.
Roly Bonevacia, door vele bestempeld als het talent uit de jeugdopleiding. Ik zelf heb hem maar een keer zien spelen en toen maakte hij al een grote indruk op mij. Kan zowel in de verdediging als op het middenveld uit de voeten. Een bijna complete speler en heeft alles in zich om het eerste elftal te bereiken. Het is een niet al te grote speler, maar dat zorgt er niet voor dat hij voor iemand terugdeinst en is soms keihard.
Rik Schouw, dat dankzij een samenwerking tussen RBC en Ajax terecht is gekomen bij Ajax. Tevens jeugdinternational en meestal een vaste waarde in dit B1 team.
Rodney Sneijder, de link met zijn broer wordt al snel gelegd en dat werkt alleen maar in zijn nadeel. Mensen leggen bij Rodney de lad hoger alleen omdat het de broertje is van Sneijder. En als hij niet aan de hoge verwachtingspatroon voldoet wordt hij al gelijk afgeschreven. Rodney is Rodney en geen Wesley Sneijder. Hij is niet net als zijn broer volmaakt tweebenig en kan dus alleen met links schieten.
Dan wil ik het nu over PSV B1 hebben. Een team dat bestaat uit een bloedsnelle aanval, solide verdediging en een technisch middenveld.
Verwacht dat de aanval van PSV de Ajax verdediging het wat moeilijk maakt en af en toe spelde prikken uitdeelt, maar dat lijkt haast onmogelijk met al de jeugdinternationals die Ajax B1 achterin heeft lopen. Hoop dat de snelheid van Josemar en Adilson optimaal worden benut en andere weer kunnen profiteren van de ruimtes die deze twee Angolezen voor andere spelers creëren. Zijn aanvallers die een aantal verdedigers kunnen bezighouden.
Youness Mokhtari, een echte rasvoetballer en dat zie je goed terug in zijn spel. Net als de troetelmarokkaantjes Afellay en Aissati is Youness
technisch goed onderlegd.
Eerder dit seizoen werd het op de Herdgang 1-1. Ik verwacht een gluiperige overwinning voor Ajax.
Eindstand:2-1
|
D_skilled
|
Geplaatst: Zo 9 dec 2007 07:38
|
|
Ik hoor ook vaak lovende woorden over Richardo van Rhijn die was ik vergeten om op te noemen. Zal ook kijken hoe hij er vandaag van afbrengt.
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Zo 9 dec 2007 13:42
|
|
Evenals eerder dit seizoen dus ook nu een 1-1 eindstand. Toch beetje teleurstellend, want ik vind dat Ajax beter is als de ploeg van PSV. Maarja, misschien hadden andere factoren (veld, blessures) invloed.
Ik ben erg benieuwd naar het verslag van D_Skilled.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Zo 9 dec 2007 18:33
|
|
Citaat: Evenals eerder dit seizoen dus ook nu een 1-1 eindstand. Toch beetje teleurstellend, want ik vind dat Ajax beter is als de ploeg van PSV. Maarja, misschien hadden andere factoren (veld, blessures) invloed.
Sorry Chivu O5, heb vandaag helaas te weinig tijd om nog een verslagje te schrijven, mischien morgen.
Het was een matige duel met veel slordigheden maar wel veel strijd van beide kanten. Niet echte uitblinkers gezien aan de kant van Ajax. Bij PSV was de verdediger Imad Najah met stip de beste man.
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Zo 9 dec 2007 18:41
|
|
Citaat: Evenals eerder dit seizoen dus ook nu een 1-1 eindstand. Toch beetje teleurstellend, want ik vind dat Ajax beter is als de ploeg van PSV. Maarja, misschien hadden andere factoren (veld, blessures) invloed.
Sorry Chivu O5, heb vandaag helaas te weinig tijd om nog een verslagje te schrijven, mischien morgen.
Het was een matige duel met veel slordigheden maar wel veel strijd van beide kanten. Niet echte uitblinkers gezien aan de kant van Ajax. Bij PSV was de verdediger Imad Najah met stip de beste man.
Ok, jammer. Kan je wel vertellen hoe de opstelling van Ajax was en wie er scoorde ? PSV-er Imad Najah is een prima verdediger, het verbaasde me dan ook dat hij niet bij Onder 17 zat.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Zo 9 dec 2007 21:05
|
|
Ok, jammer. Kan je wel vertellen hoe de opstelling van Ajax was en wie er scoorde ? PSV-er Imad Najah is een prima verdediger, het verbaasde me dan ook dat hij niet bij Onder 17 zat.
Dan had ik toch wat tijd om een verslag te schrijven.
:bored1:
|
D_skilled
|
Geplaatst: Zo 9 dec 2007 23:00
|
|
Nabeschouwing:
Opstelling Ajax: Costas, Rene, Bryan, Ricardo, Lorenzo, Roly, Rodney, Rik, Florian, Geoffrey, Lorenzo.
Opstelling PSV: Kelle, Stefano, Imad, Maikel, Robert, Peter, Youness, Jason, Josemar, Marco, Wouter.
Eerste helft:
Na een regenachtige ochtend traden beide teams op het kunstgrasveld. Beide begonnen vel aan de wedstrijd en gaven elkaar geen ruimte en tijd aan de bal. Er werden harde duels uitgevochten wat soms leidde tot overhaaste beslissingen bij spelers en dus gedurende de eerste helft veel balverlies was te bekennen. De eerste wapenfeit aan de kant van Ajax was van Geoffrey Castillion. Na goed doorjagen op de centrale verdediger van PSV waarna die vervolgens in de fout gaat en bijna leek het dat Geoffrey er wel raad mee wist, maar hij faalt voor de goal. PSV kwam in de eerste helft niet verder dan een aantal afstandschoten uit de tweede lijn en kwam vooral voorin te kort om het de verdedigende linie van Ajax moeilijk te maken. Ajax bleef de lange Geoffrey zoeken die deze wedstrijd niet in goede doen was en zijn vizier beduidend niet op scherp had. De vleugelspitsen Florian en Lorenzo werden in het eerste helft vaak over het hoofd gezien en moesten zich helemaal terugzakken om aan de bal te komen. Bijna einde eerste helft. Na een goede interceptie van Lorenzo op links die weer op zijn beurt Geoffrey aanspeelt. Een oogstrelend een keer raken gaat er aan vooraf en PSV weet niet waar het zoeken moet. Waarbij de goed meegelopen Rodney de buitenspelval ontwijkt en het beheerst afmaakt.
Tweede helft:
Ajax krijgt naarmate de tweede helft vorderde meer kansen en had in feite moeten uitlopen tot 2 a 3-0. Maar PSV werd ook sterker en begon meer kansen te creëren. Geoffrey kreeg na een zelfgecreeerde actie aan de zijkant een volle honderd procent scoringskans, maar weer faalt hij. PSV had een fase dat het licht de bovenliggende partij was waaruit ook gescoord werd. Een goede aanval vanaf rechts werd door Costas niet goed weggewerkt waarna in de scrimmage Josemar als de gelukkige uit de bus kwam. Die keeper Costas maakte op mij niet een bepaald goede indruk en ik zie zijn toegevoegde waarde niet t.o.v andere Nederlandse keepers. De goed spelende Imad vervulde een absolute leidersrol en was met stip de beste man aan de kant van PSV. Na een prachtig eentweetje met Youness waar Imad alleen op de keeper kon afgaan maar de goed spelende Bryan kon tijdig opruimen. PSV was nog een aantal keren gevaarlijk uit corners. En bijna einde wedstrijd was er nog een kleine slotoffensief van Ajax maar tot goals kwam het niet.
Al met al een matig duel waarbij veel fout ging en de snelle Florian vaker gezocht mocht worden. Die was sneller dan zijn directe tegestander Robert Oepkes.
-Costas, heb ik al mijn mening over gegeven. Die kan de eerst volgende vliegtuig naar Griekenland nemen. Beheerst de taal niet en dat was goed te zien bij een aantal situaties. Talloze miscommunicaties tussen verdedigers en Costas
-Rene, speelde degelijk en nam geen risico's. Fysiek zit het bij deze jongen wel snor.
-Bryan, robuuste verdediger en doet me qua postuur denken aan Alex. De spits van PSV kwam er niet aan te pas en werd constant in de gaten gehouden.
-Ricardo van Rhijn, was de meest vooruitschuivende verdediger. Was aanvoeder en een meer voetballende typ dan Bryan.
-Lorenzo Burnet, klein manneke van 1,60, maar wel snel en fel. Kwam een aantal keren goed op aan de linkerkant.
-Roly Bonevacia, speelde onder zijn niveau en vechtte harde duels uit op het middenveld.
-Rodney Sneijder, heeft dat onvoorspelbare niet wat zijn broer wel heeft. Viel me niet echt op.
-Rik schouw, viel vooral op door zijn trap bij stilstaande situaties.
-Florian Josefzoon, werd niet echt vaak gezocht en kon daarom zijn versnelling die hij wel heeft minder vaak gebruiken tegen een langzamere mandekker. Zie ik wel mogelijkheden in en zal hem zeker blijven volgen. Is behendig en heeft een goede voortzetting.
-Geoffrey Castillion, die was vandaag in mindere doen. Maar je ziet aan alles dat die gozer talent heeft en een toekomstig Ajaxspits is.
-Lorenzo Ebecilio, tweebenig en kwam er een aantal keren goed langs. Was in de tweede helft meer aanwezig dan de eerste.
|
Demosthenes
|
Geplaatst: Zo 9 dec 2007 23:19
|
|
Dank voor het verslag en de beoordeling van de spelers. Het resultaat is niet zo belangrijk, het gaat om die twee (in dit team drie à vier?) spelers die Ajax 1 halen.
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Ma 10 dec 2007 09:29
|
|
Leuk verslag, bedankt ! Zo te lezen een terechte uitslag.
Over de keeper Costas: Ik zou hem na dit jaar beoordelen, nu spreekt hij de taal nog niet, wat een groot nadeel is voor een keeper. Het is sowieso jammer dat de andere keeper (Marco Bizot) weer geblesseerd is anders had hij zeker gekeept.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Za 5 jan 2008 20:31
|
|
Ik heb goed nieuws voor jullie na de wat tegenvallende transferberichten- en nieuws. Er zullen 9 jongens van de B1 een contract voorgeschoteld krijgen.
Dat zijn de volgende jongens. Van Lorenzo Ebecilio is het nog niet helemaal zeker.
Roly Bonevacia
Geoffrey Castillion
Jeffrey Dekker
Lorenzo Ebecilio
Florian Josefzoon
Bryan Ottenhof
Ricardo van Rhijn
Rik Schouw
Rodney Sneijder
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Za 5 jan 2008 20:53
|
|
Citaat: Ik heb goed nieuws voor jullie na de wat tegenvallende transferberichten- en nieuws. Er zullen 9 jongens van de B1 een contract voorgeschoteld krijgen.
Dat zijn de volgende jongens. Van Lorenzo Ebecilio is het nog niet helemaal zeker.
Roly Bonevacia
Geoffrey Castillion
Jeffrey Dekker
Lorenzo Ebecilio
Florian Josefzoon
Bryan Ottenhof
Ricardo van Rhijn
Rik Schouw
Rodney Sneijder
Dat is allemaal wel zeer voorbarig. Ze zullen hooguit 4 of 5 jongens willen contracteren, omdat Ajax vanaf de B-jeugd alleen de grote talenten vastlegt. Een Dekker is bv. wisselspeler bij de B1, dus ga er maar vanuit dat dit bericht misschien half waar is.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Za 5 jan 2008 21:01
|
|
Citaat: Dat is allemaal wel zeer voorbarig. Er zullen hooguit 4 of 5 jongens willen contracteren, omdat Ajax vanaf de B-jeugd alleen de grote talenten vastlegt. Een Dekker is bv. wisselspeler bij de B1, dus ga er maar vanuit dat dit bericht misschien half waar is.
Je bent nogal sceptisch over mijn berichtgeving. Ik kan je vertellen dat dit geen onzin is en dat het bericht klopt. Hoe ik weet dat het waar is, omdat ik Rene van de B1 en een speler van de A2 nog vandaag heb gesproken en dit naar mij hebben verteld. Die zitten er dichter op dan jou, Chivu O5.
Rene was nogal gefrusteerd dat hij ook geen contract zal krijgen. Maar ik kan het ook wel begrijpen, want hij voetbalt tenslotte maar een half jaar bij Ajax en dan moet je niet verwachten dat je het al zo snel krijgt.
EDIT: Ik kreeg de namen snel opgenoemd dus of het is Lorenzo Burnet die een contract krijgt of Jeffrey Dekker. Zal het weer navragen.
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Za 5 jan 2008 21:08
|
|
Citaat: Dat is allemaal wel zeer voorbarig. Er zullen hooguit 4 of 5 jongens willen contracteren, omdat Ajax vanaf de B-jeugd alleen de grote talenten vastlegt. Een Dekker is bv. wisselspeler bij de B1, dus ga er maar vanuit dat dit bericht misschien half waar is.
Je bent nogal sceptisch over mijn berichtgeving. Ik kan je vertellen dat dit geen onzin is en dat het bericht klopt. Hoe ik weet dat het waar is, omdat ik Rene van de B1 en een speler van de A2 nog vandaag heb gesproken en dit naar mij hebben verteld. Die zitten er dichter op dan jou, Chivu O5.
Rene was nogal gefrusteerd dat hij ook geen contract gaat krijgen. Maar ik kan het ook wel begrijpen, want hij voetbalt tenslotte maar een half jaar bij Ajax en dan moet je niet verwachten dat je het al zo snel krijgt.
Ik zal ook uitleggen waarom. De afgelopen jaren zijn alleen Sarpong, Anita, Blind en Sousa Campos als B-junior gecontracteerd (van de lichtingen '87, '88, '89, '90). De andere spelers waren allemaal ouder. Het lijkt me daarom onwaarschijnlijk dat er zoveel spelers nu wel een contract krijgen.
Over Bonevacia, Van Rhijn, Castillion, Sneijder en Ebecilio twijfel ik niet, over de anderen wel. Wel is je bron inderdaad dicht bij het vuur en kan het zo zijn dat de nieuwe hoofd opleidingen (Olde Riekerink) een ander beleid voert dan voorheen.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Za 5 jan 2008 21:24
|
|
Citaat: Ik zal ook uitleggen waarom. De afgelopen jaren zijn alleen Sarpong, Anita, Blind en Sousa Campos als B-junior gecontracteerd (van de lichtingen '87, '88, '89, '90). De andere spelers waren allemaal ouder. Het lijkt me daarom onwaarschijnlijk dat er zoveel spelers nu wel een contract krijgen.
Over Bonevacia, Van Rhijn, Castillion, Sneijder twijfel ik niet, over de anderen wel.
Chivu 05, de B1 wordt gezien als de beste lichting die rondloopt op de toekomst. Alle hoop wordt op deze lichting gevestigd, want zeg nou eerlijk de B2 is niks vergeleken met de B1. Jong Ajax, A1, A2 daar lopen geen potentiele toppertjes rond.
Roly Bonevacia wordt al klaargestoomd voor het eerste evenals Geoffrey Castillion. Roly wordt al vergeleken met Seedorf en men verwacht dat hij binnen twee jaar het eerste haalt.
Over Bryan Ottenhof was ik ook verbaasd, omdat die een tijd lang geblesseerd was en geloof ik maar 3 wedstrijden dit seizoen heeft gespeeld.
Een Jeffrey Dekker die je aangeeft is een wisselspeler, maar ik twijfelde of het Lorenzo Burnet of hem was bij het opnoemen van de 9 namen.
Rodney Sneijder zal zeker een contract krijgen. Misschien niet zo goed als zijn broer maar zijn achternaam maakt veel goed.
Rik Schouw begon goed bij Ajax, maar zakte er na door het ijs en speelde ver onder zijn niveau. Hij schijnt nogal moeite te hebben met de druk die de trainers op de spelers leggen. VB, taken die je moet uitvoeren op het veld.
Florian Josefzoon wordt gezien als een toekomstige Ajax buitenspeler en van hem heb ik ook nooit getwijfeld dat die niet een contract zou krijgen.
Ricardo Rhijn, aanvoerder en was ookal verzekerd van een contract.
Over Lorenzo Ebecilio heb ik gezegd dat het niet honderd procent zeker is dat die het krijgt, maar ga er vanuit dat hij ook een contact krijgt.
We zullen zien of alle negen ook daadwerkelijk een contract zullen krijgen. Het kan nog dat Ajax wil zien hoe ver ze zich dit seizoen nog zullen ontwikkelen, maar ik heb het al van een paar jongens vandaag gehoord die spelen op de toekomst. En die zeiden toch echt dat er negen spelers een contract zullen krijgen.
Misschien weet je het niet maar er was nog niet zolang geleden evaluatiegesprekken met de spelers en daar kregen ze te horen wie wel en wie niet een contract zou krijgen en of Ajax tevreden over je is.
|
Demosthenes
|
Geplaatst: Za 5 jan 2008 23:56
|
|
Ik heb er nooit een geheim van gemaakt gecharmeerd te zijn van Ricardo R, Roly B, Florian J, Geoffrey C en Lorenzo E. Ik hoop dat zij voor een lange periode kunnen worden vastgelegd.
Bryan O. heb te weinig zien spelen, maar hij leek mij wel een sterke verdediger.
Rodney S. Jeffrey D. en Rik S. vind ik risicoloos voetballen en ik denk dat je op jonge leeftijd wel die risico's mag nemen, moet aftasten wat je wel kunt en wat niet. De bekendste "jeugdwatcher" van AN ziet het trouwens juist in die drie spelers (en Roly B.) zitten en vooral niet in Geoffrey. C, ben benieuwd wat er van hen wordt.
Wat kosten die contracten?
Elders staat dat dergelijke jeugdcontracten € 30.000 per jaar opleveren (voor de speler). Ik denk dan: 9 x € 30.000 = € 270.000. Geef ze voor drie jaar een contract, met optie voor nog twee jaar, wat kost Ajax dat? Een Roemeense liksback kost meer dan 5 x € 270.000! Stel dat er één doorbreekt!!!! Maak er 5 x 9 x € 50.000 van, is € 2.250.000 ook daar haal je geen Poolse middenvelder voor.
|
Demosthenes
|
Geplaatst: Do 10 jan 2008 15:36
|
|
Op www.vi.nl
[size=150">Haarlem versterkt zich met Bonevacia [/size">10/01/2008 14:22
Ik schrok me ... Roly B. naar Haarlem?????? Een van de beste B1-spslers!!!
Wat staat eronder XD
Haarlem heeft Christy Bonevacia aangetrokken. De 22-jarige speler mocht transfervrij vertrekken bij FC Emmen.
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Do 10 jan 2008 15:58
|
|
Citaat: Op www.vi.nl
[size=150"> Haarlem versterkt zich met Bonevacia [/size">10/01/2008 14:22
Ik schrok me ... Roly B. naar Haarlem?????? Een van de beste B1-spslers!!!
Wat staat eronder XD
Haarlem heeft Christy Bonevacia aangetrokken. De 22-jarige speler mocht transfervrij vertrekken bij FC Emmen.
Haha, deze Bonevacia is een neef van Roly dacht ik. Hij heette eerst Christy Janga.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Do 10 jan 2008 17:26
|
|
Citaat: Haha, deze Bonevacia is een neef van Roly dacht ik. Hij heette eerst Christy Janga.
Nee, is de oom van Bonevacia.
|