Auteur
|
Bericht
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 4 nov 2007 20:33
|
|
Bedankt voor je verslag, Demos!
Is Castillion vooral balvast vanwege z'n fysiek of ook voor een groot deel vanwege z'n techniek? Hoe is z'n eerste aanname.
Met dit stuk ben ik het overigens helemaal eens:
Citaat: Het gevaar: een aantal spelers van dit team speelt nu al een paar jaar in deze samenstelling (kleine wijzigingen zijn er altijd) en dat maakt een team sterker. Het gaat echter om die paar talenten die Ajax 1 kunnen halen, de vraag is o.a. of zij vandaag beter zijn geworden. Ricardo van Rhijn heeft weinig hoeven te doen, schoof niet zo vaak in (opdracht?) en kan dan op zijn klasse de verdediging aan. Moet hij nu al de overstap maken naar A2? A1? Dit team moet niet te sterk worden, anders gebeurt er hetzelfde als met het team van o.a. Andy v.d. Meijde, als team vaak winnen, maar geen winnaars afleveren omdat het te gemakkelijk ging.
Het lijkt me een goed idee om de drie of vier uitblinkers van deze ploeg allemaal een maand of wat mee te laten lopen met een oudere lichting.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 4 nov 2007 21:06
|
|
Demosthenes!
Ja, de Cruijff-manier, maar dat is dan ook heel logisch. Is de tegenstand te weinig? Hop, naar de volgende klas.
|
Chivu 05
Forum berichten: 796
|
Geplaatst: Zo 4 nov 2007 21:15
|
|
Citaat: Ajax B1 – Groningen B1 3-0
Wat viel het meest op? Het hoge tempo waarin de B1 voetbalt. Tijdens Ajax 1 dacht ik op een gegeven moment:â€De B1 speelt sneller de balâ€; ik snap dat dit niet het geval is, maar het was wel een gevoel. De eerste dertig minuten hebben Groningen gesloopt, sommige spelers liepen toen al op hun tandvlees.
Wat ontbreekt? Een hogere score.
Wat iedere keer weer tegenvalt: de service van Ajax. Geen opstellingen voor supporters (wel voor de Groningen-supporter, de vader van een speler van Groningen, die een handgeschreven opstelling had gekregen), geen omroeper enz.
Het gevaar: een aantal spelers van dit team speelt nu al een paar jaar in deze samenstelling (kleine wijzigingen zijn er altijd) en dat maakt een team sterker. Het gaat echter om die paar talenten die Ajax 1 kunnen halen, de vraag is o.a. of zij vandaag beter zijn geworden. Ricardo van Rhijn heeft weinig hoeven te doen, schoof niet zo vaak in (opdracht?) en kan dan op zijn klasse de verdediging aan. Moet hij nu al de overstap maken naar A2? A1? Dit team moet niet te sterk worden, anders gebeurt er hetzelfde als met het team van o.a. Andy v.d. Meijde, als team vaak winnen, maar geen winnaars afleveren omdat het te gemakkelijk ging.
Kostas Peristerides stond in het doel. Erg lang, er is geen schot op doel geweest, m.a.w. Hoe kan hij worden beoordeeld? Hij is 100% Griek, werd in het Engels toegesproken, m.a.w. Geen Griek die hier al lang woont (is mijn conclusie). Zijn spelhervattingen zijn ronduit slecht. Twee of drie keer bracht hij een medespeler in de problemen door hem de bal toe te spelen, terwijl de speler er niets mee kon doen, gedekt stond enz. Ricardo van Rhijn probeerde het hem nog uit te leggen met veel gebaren. Een keer schoot hij tegen een Groninger op. Het is te leren, misschien heeft hij geweldige reflexen en is dat zijn kracht.
Rene Osei Kofi speelde als rechtsback een goede partij, op links deed Lorenzo Burnet
dat ook. Hij zou een kop groter moeten zijn, hij is fel genoeg en heeft ook aanvallende acties in huis.
In het centrum deed Daan Brinkman mee, maar voegde weinig toe, weinig risico (kan op zich geen kwaad), loopt aanvallend wel veel met de bal. Ricardo van Rhijn had nog een kans om te scoren (toen hij een keer mee opkwam), speelde verdedigend goed.
Op het middenveld speelde Rik Schouw een slechte eerste heft, zorgde voor veel balverlies en schold dan maar weer eens op de bal. Hij was wel feller dan in de wedstrijden ervoor, die ontwikkeling is positief. Lorenzo Ebecilio speelde op 10 en blijft een handige voetballer. Het doet alles bewust, blijft dreigend en scoorde twee keer. Roly Bonevacia speelde op 8 (eerste thuiswedstrijd die ik zag speelde hij op 6, erna op 3, nu op 8!) en kan niet alleen goed voetballen, is tweebenig en liet weer een keer zien hoeveel voordeel je daarmee kunt behalen. Bij de zijlijn met een halve sliding met rechts de bal afpakken en direct met links passen.
In de voorhoede speelde Jeffrey Dekker als rechtsbuiten, maar maakte niet veel indruk. Linksbuiten Marijn de Haas was zijn directe tegenstander de eerste helft de baas, maar zijn voorzetten waren meestal niet goed. Geoffrey Castillion scoorde één keer en hij is zo balvast, je kunt hem altijd aanspelen. In de tweede helft kwam hij wat minder in het spel voor, maar hij blijft mijn optie voor de nummer 9-plaats in Ajax 1 (nog wel een paar jaar wachten)
In de tweede helft nog wat invallers, o.a. Uit de B2 Yener Arica, hij is wel erg klein!
@ Chivu05 Groningen had wel twee lange verdedigers, maar Castilion was toch langer en technisch gezien duidelijk de meerdere, ook al miste hij een keer een grote kans (hoort bij Ajax?)
Weer een leuk verslag, bedankt Demo.
De Griekse keeper is idd pas sinds kort in Nederland, hij spreekt geen Nederlands. Dat het weinig getest wordt, is ook een probleem. Net zo als de verdedigers die het te makkelijk hebben. Gelukkig worden ze bij Oranje -17 (Bonevacia, Van Rhijn, Burnet) wel getest.
Hoe speelde Schouw de tweede helft ? Ik ben nl. wel gecharmeerd van hem, prima pass en inzicht. Verassend dat Bonevacia op 8 stond, zat Sneijder nog op de bank of is hij nog geblesseerd ? Wie vielen er nog meer in ?
|
Demosthenes
Forum berichten: 562
|
Geplaatst: Zo 4 nov 2007 21:42
|
|
Mitchel Schildwacht viel in, niet opzienbarend (ik neem aan dat hij het is, hij werd Mitchel genoemd!0 en Florian Josefzoon. Hij speelde als linksbuiten goed, zette ook met links voor.
Roly B. Florian J. Geoffrey C. en Lorenzo E. kunnen met links en rechts spelen! Ricardo van Rhijn speelt iedere bal met rechts, zou beter moeten worden.
Rik Schouw jouw favoriet? Ik zag vandaag dat hij wel inzicht heeft, hij voerde het alleen niet goed uit, maar ik mag aanemen dat hij dat wel kan/moet kunnen. Ik was niet zo positief over hem, maar hoop dat ik mijn mening moet bijstellen. Foute passes liggen echter niet aan de bal!
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Zo 4 nov 2007 21:53
|
|
Haha, favoriet is overdreven. Maar vind Schouw wel een speler met veel potentie.
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Di 13 nov 2007 14:35
|
|
Ajax B1 won zaterdag van FC Utrecht B1 met 1-2. Bij rust stond het 1-1. Doelpuntenmakers waren: Roly Bonevacia en Rik Schouw. Komende zondag is de wedstrijd Ajax B1-Feyenoord B1 om 11.30 uur.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 13 nov 2007 14:44
|
|
Bonevacia speelt vaak van achteruit als 4 of in de punt naar achteren op het middenveld, toch? Hoe is z'n passing van achteruit? Hanteert hij vaak de lange bal of heeft hij een inspeelpass? Hoe zit het met z'n overzicht en handelingssnelheid?
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Di 13 nov 2007 14:53
|
|
Citaat: Bonevacia speelt vaak van achteruit als 4 of in de punt naar achteren op het middenveld, toch? Hoe is z'n passing van achteruit? Hanteert hij vaak de lange bal of heeft hij een inspeelpass? Hoe zit het met z'n overzicht en handelingssnelheid?
Hij speelt zowel centraal achterin als op het middenveld (sinds dit jaar). Bij Oranje onder 17 speelt hij trouwens als rechtsback. Hij heet een priam pass, schuift ook goed in. Minpunt is wel dat hij nog nonchalant is op sommige momenten, hopelijk kan hij dat uit zijn spel halen.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 13 nov 2007 14:55
|
|
Komt dat echt door gemakzucht of is z'n overzicht nog niet geweldig (wat dus betekent dat hij de vrijstaande man nog niet snel genoeg ziet) en handelt hij daardoor nog te langzaam?
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Di 13 nov 2007 15:04
|
|
Gemakzucht, omdat het te makkelijk gaat. Gelukkig spelen er veel spelers bij Oranje onder 17, want op dat niveau worden fouten wel afgestraft.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 13 nov 2007 15:07
|
|
Dus spelers die eigenlijk te goed zijn mogen nog niet meelopen bij de A2 of A1? Of is dat nog een niveau te hoog?
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Di 13 nov 2007 15:10
|
|
Het niveau van A2 en B1 ligt nagenoeg gelijk. Alleen bij A2 is de fysieke tegenstand wat groter. Ik denk ook dat spelers uit B1 na de winterstop vaker met de A1 meegaan en hun wedstrijd blijven spelen in B1.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 13 nov 2007 21:58
|
|
Bert en ik gaan zondag misschien kijken bij Ajax-Feyenoord.
|
Demosthenes
|
Geplaatst: Di 13 nov 2007 23:07
|
|
Citaat: Bert en ik gaan zondag misschien kijken bij Ajax-Feyenoord.
Dan komt er gelukkig een verslag. Ik denk dat ik zowel Sparta A1 - Ajax A1 als Ajax B1 tegen Feyenoord B1 zal moeten missen.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Zo 18 nov 2007 13:22
|
|
Wij zijn uiteindelijk toch niet gegaan. Hoe is het afgelopen tegen Feyenoord?
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Zo 18 nov 2007 13:45
|
|
De uitslag is 2-2 geworden. De voorsprong bedraagt dus nog steeds 6 punten.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Zo 18 nov 2007 18:14
|
|
Verslagje van Marillion van AT:
Citaat: Er zitten er wel een paar tussen die potentie hebben. Vandaag vond ik de rechtsbuiten vrij aardig. Hij ging er een paar keer handig langs. Maar hij profiteerde met name van het feit dat hij sneller was dan zijn tegenstander. Dat is op zich leuk maar het is natuurlijk de vraag wat daar later eventueel van over blijft. Geen idee hoe hij heet overigens. Het was een donkere jongen.
Keepertje had een paar aardige reddingen maar ook twee missers waaruit dus ook de 2-2 viel.
De aanvoerder is een beetje een type Maduro. Kwa stijl zag het er allemaal wel netjes uit maar hij was erg slordig. Dat kan een incident zijn maar daar was ik niet over te spreken. Ook op dit niveau is een wedstrijd tegen Feyenoord er eentje waar het er echt om gaat. Als je dan zo slordig bent vind ik dat bepaald geen pré.
De spits, Castillon, was vandaag ongelukkig. Ik vond dat hij ook weinig goed bespeelbare ballen kreeg. Maar die jongen kan wel wat. Dat zie je er wel aan af.
Die rechtsbuiten zal Ebicilio zijn geweest? En die slordige jongen Bonevacia?
|
Demosthenes
|
Geplaatst: Zo 18 nov 2007 18:54
|
|
Laat ik nou op AN gekeken hebben! Volgens ??? was Lorenzo E. de rechtsbuiten; hij speelde dit seizoen ook al als linksbuiten en op 10.
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Zo 18 nov 2007 18:59
|
|
Rik Schouw en Jeffrey Dekker scoorden voor B1.
Lorenzo Ebecilio stond inderdaad rechtsbuiten. Florian Josefzoon op 10, waarschijnlijk konden beiden switchen van positie. Ricardo van Rhijn is de aanvoerder. Rodney Sneijder ontbrak nog.
De opstelling was overigens:
Doel: Costas Peristeridis
Verdediging: Rene Osei Kofi, Roly Bonevacia, Ricardo van Rhijn, Lorenzo Burnet
Middenveld: Jeffrey Dekker, Florian Josefzoon, Rik Schouw
Aanval: Lorenzo Ebecilio, Geoffrey Castillion, Marijn de Haas.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Zo 18 nov 2007 19:03
|
|
Ik heb bijna al die namen hier en daar wel eens langs zien komen onder het predikaat 'groot talent'. Is dat nu typisch iets voor Ajax of hebben we hier ook daadwerkelijk te maken met een lichting van heel wat spelers die hun leeftijdsgenoten al ontstegen zijn?
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Zo 18 nov 2007 19:07
|
|
Citaat: Ik heb bijna al die namen hier en daar wel eens langs zien komen onder het predikaat 'groot talent'. Is dat nu typisch iets voor Ajax of hebben we hier ook daadwerkelijk te maken met een lichting van heel wat spelers die hun leeftijdsgenoten al ontstegen zijn?
Het is verstandigst is om zelf 1 of 2x te gaan kijken, zodat je zelf een mening kan vormen over de spelers. In dit team zitten een aantal grote talenten, maar die zitten er ook bij andere ploegen. En dat is niet verwonderlijk als je weet dat men 5x per week traint.
|
Demosthenes
|
Geplaatst: Zo 18 nov 2007 23:59
|
|
Ben zelf niet geweest (helaas!), het verslag hieronder is van feyenoord.nl
Betrouwbaar? Die van ajax.nl in ieder geval niet, als ik mijn verslagen vergelijk met dat van ajax.nl (nogmaals: niet dat van vandaag!)!
De B1 van Feyenoord heeft zondag op sportpark de Toekomst een verdienstelijk gelijkspel geboekt. Na een onzekere openingsfase rechtten de jonge Feyenoorders de rug, wat resulteerde in een 2-2 gelijkspel. Gescoord werd er met het hoofd, door Ariel da Cruz Silva en Stefan de Vrij.
Feyenoord begon zondag te behoudend aan de wedstrijd. Het spel van de Rotterdammers oogde angstig. Ajax nam direct het initiatief en maakte na twintig minuten het eerste doelpunt. Na die treffer kreeg Feyenoord meer grip op de wedstrijd. De junioren van trainer Cor Adriaanse wisten de aanvallende mensen te bereiken, wat leidde tot kansen. Na 26 minuten zette linksbuiten Jerson Cabral goed door langs de zijlijn. Zijn voorzet werd door Da Cruz Silva gepromoveerd tot doelpunt: 1-1.
Vanaf dat moment werd het echt een wedstrijd, met twee ploegen die vol overgave voor de winst gingen. Ajax kwam vlak na rust opnieuw op voorsprong. De energieke Ajax-spits legde af op een opstomende middenvelder, die doelman Robbert van der Post kansloos liet: 2-1. Adriaanse constateerde vervolgens dat het met de mentaliteit van zijn spelers wel goed zit. Feyenoord liet het er niet bij zitten en ging in een nog hogere versnelling op zoek naar een doelpunt. Het leidde tot twee levensgrote kansen voor Rajiv van la Parra en Ariel da Cruz Silva, maar de aanvallers wisten oog in oog met de keeper niet te scoren.
De invalbeurten van de teruggekeerde Ricky van Haaren en Nayib Lagouireh bevorderden het niveau van de wedstrijd. Vijf minuten voor tijd werd de verdiende gelijkmaker binnengekopt. Uit een corner van Van la Parra klopte verdediger De Vrij zijn tegenstanders in de lucht: 2-2.
Opstelling Feyenoord B1:
Van der Post; De Vrij, Eekman, Kruithof (65’ Van Haaren), Martins Indi; Bouwmeester, Clasie (68’ Velder), Isoufi; Van la Parra, Da Cruz Silva (60’ Lagouireh) en Cabral (74’ Rashid)
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Ma 19 nov 2007 13:01
|
|
Doorgaans zijn deze verslagen ook niet altijd even betrouwbaar, meestal geschreven door een elftalleider.
|
Demosthenes
|
Geplaatst: Ma 19 nov 2007 14:43
|
|
Citaat: Doorgaans zijn deze verslagen ook niet altijd even betrouwbaar, meestal geschreven door een elftalleider.
Klopt, maar er is geen ander verslag, vandaar maar dat van de concurrent.
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Di 20 nov 2007 17:00
|
|
Van de jeugdteams van Ajax maken de leiders ook wel verslagen, maar die staan dan op een aparte site voor leden van de club. Alleen van de A1 doet men verslag op de officiele website.
|