Forum
Forumoverzicht » Onder De Streep » Kleedkamer 2 » Ajax B1 2007/2008
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Ajax B1 2007/2008
Maker: DemosthenesBekeken: 31353
Status: InactiefBerichten: 358
+ Nieuw bericht <<<   <   7  |  8  |  9  |  10  |  11  |  12  |  13  |  14  |  15   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Eto'o

Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Zo 13 apr 2008 19:25
Citaat:
Ajax B1 kampioen na thriller in Alkmaar

Alkmaar, 13 apr 2008

Ajax B1 heeft zondag het kampioenschap veroverd. De formatie van Robin Pronk stelde de titel veilig door in Alkmaar met 2-3 te winnen van AZ. Vlak voor tijd maakte Geoffrey Castillion de winnende treffer.

Het leek er even op dat Ajax B1 het kampioensfeest een weekje moest gaan uitstellen. De Amsterdammers kwamen twee keer op achterstand, maar Lorenzo Burnet bracht zijn ploeg twee maal terug in de race. Een gelijkspel was voor de Amsterdammers niet genoeg voor het titel, dus in de slotfase werd alles op alles gezet om een derde doelpunt te maken. Die beslissende derde treffer werd in de allerlaatste seconden gemaakt door Geoffrey Castillion, waarna op het winderige Alkmaarse veld het feest losbarstte.

Ajax.nl
Chivu 05

Forum berichten: 796
Geplaatst: Zo 13 apr 2008 21:05
Kampioensschap zat er natuurlijk aan te komen. Erg leuk om drie op rij kampioen te worden, nu hopen dat de spelers het waar kunnen maken op het EK Onder 17. Gelukkig worden iig twee poulewedstrijden uitgezonden.
Demosthenes

Forum berichten: 562
Geplaatst: Ma 14 apr 2008 19:35
Citaat:
Kampioensschap zat er natuurlijk aan te komen. Erg leuk om drie op rij kampioen te worden, nu hopen dat de spelers het waar kunnen maken op het EK Onder 17. Gelukkig worden iig twee poulewedstrijden uitgezonden.

Wanneer en op welke zender?

Ze moeten zondag om 11.00 uur thuis tegen Utrecht, de nummer twee. kan een leuke wedstrijd worden.
Chivu 05

Geplaatst: Ma 14 apr 2008 20:26
Citaat:

Ze moeten zondag om 11.00 uur thuis tegen Utrecht, de nummer twee. kan een leuke wedstrijd worden.

Het toernooi begint 4 mei, dan word Oranje ook uitgezonden. En 10 mei ook.

Tegen Utrecht kan zeker een leuke wedstrijd worden, ga je nog kijken Demo ? Ik ga zaterdag bij A2 kijken denk ik. (Moeten uit bij Veendam)
Eto'o

Geplaatst: Di 15 apr 2008 02:59
Zie hier voor wat beeldmateriaal van de kampioenswedstrijd van de B1 in Alkmaar.

Die Pronk zegt natuurlijk juist datgene waar we allemaal niet hopen (en hoe ik het ook niet zie). Namelijk dat dit kampioenschap te danken is aan een teamprestatie. Deels moet dat natuurlijk wel zo zijn, maar het gaat om het individu. Laten we maar hopen dat hij gewoon politiek correct loopt te doen en de grootste talenten niet bij naam wil noemen. Eerlijk gezegd neem ik ook aan dat dat het geval is, want de beste man zal heus wel weten wat voor vlees hij in de kuip heeft.
Demosthenes

Geplaatst: Di 15 apr 2008 09:30
Citaat:

Het toernooi begint 4 mei, dan word Oranje ook uitgezonden. En 10 mei ook.

Tegen Utrecht kan zeker een leuke wedstrijd worden, ga je nog kijken Demo ? Ik ga zaterdag bij A2 kijken denk ik. (Moeten uit bij Veendam)

Tegen Utrecht zal ik wel gaan, tenzij het zulk slecht weer is dat ik de rest van de dag (Ajax - Heracles) drijfnat moet doorbrengen.

De week van 4 mei ben ik met vakantie, dus hopen op Eurosport. Ik zal 10 mei net thuis zijn.
Demosthenes

Geplaatst: Zo 20 apr 2008 18:18
Het was mooi weer, veel meer was het niet. De wedstrijd was al even bezig toen ik arriveerde, het was 1-0 door een doelpunt van Ricardo van Rhijn. Het werd vlak voor tijd 1-1 uit een corner. De Utrecht-verdediger kon ongehinderd inkoppen.

Veel zin om te schrijven, na de deceptie van Ajax 1, heb ik niet, maar vooruit maar: de plicht roept.

Een zwakke wedstrijd, zeker de laatste tien minuten voor rust en de eerste tien na rust. In die fase was Utrecht misschien wel de betere ploeg (geen groot verschil).De Ajacieden wisten elkaar niet goed te vinden en het grote verschil met de Utrechtspelers was het fysieke gdeelte. In de duels was Utrecht sterker en de B1 was niet in staat de bal het werk te laten doen, m.a.w. er waren veel duels. De kracht van Utrecht was trouwens ook te zien aan de ingooien, zo ver gooit geen speler van Ajax 1 (op Ogararu na)

Het middenveld speelde voor rust zonder Rik Schouw maar met Roly B (beiden gisteren ook een helft in de A1) en met Mitchel Schildwacht. waar is Jeffrey Dekker? Acterin in de vertrouwde opstelling voorin ook.

De buitenspelers werden onvodoende aangespeeld, maar boden zich ook niet echt goed aan. Geoffrey C. kwam in de eerder genoemde fase weinig in het spel voor.

Na die tien minuten in de tweede helft (invaller keeper Kees Heemskerk redde nog een keer op het nippertje en maakte een veel betere inruk dan onze Griekse vriend in de eerste helft) werd Ajax weer sterker en creeërde Geoffrey C. zelf een paar kansen/kansjes. In één ervan had hij debal à la Wesle Sneijder afgelopen week, in het doel kunnen krullen, maar schoot hij de bal in handen van de keeper.

Vlak voor tijd dacht Rodney S. met een hakje een medespeler aan te kunnen spelen, maar het werd een tegenstander. Vrije trap, direct erna een corner en het was 1-1. In de laatste minuut kreeg Utrecht nog een corner en weer een vrije kopkans, nu net over.

In de verdediging maakte Lorenzo B. een goede indruk, was Ricardo van Rhijn verdedigend veel te slordig, dekte niet goed en verspeelde door laksheid als laatste man een keer de bal. Bryan O. begon slecht, maar herstelde zich goed. René O. speelde onopvallend en viel geblesseerd uit. Daan Brinkman verving hem.

Op het middenveld was Roly B. in normale doen, Rodney S viel niet tegen, hij was nu wat aanvallender ingesteld en lijkt mij op de eerste meters iets sneller dan zijn broer (de halve familie was trouwens aan het kijken!) Mitchel Schildwacht mocht de vrije trappen nemen, niet Rodney S!!! Mitchel speelde mee. Rik Schouw speelde in de tweede helft niet echt goed.

In de voorhoede: buitenspelers: te weinig actie, drang. Lorenzo E. vind ik trouwens toch terugvallen, na de winterstop. Geoffrey C. kan zelf een kans scheppen, kan ongelooflijk snel draaien en schoot een keer zo ongelooflijk hard! Waarom krijgt hij geen kans in de A1?

Leuk voor Costas Peristides was dat zijn ouders er waren (ze wonen toch in Griekenland?)
Eto'o

Geplaatst: Zo 20 apr 2008 19:26
Bedankt voor je verslag, Demos!

Waarom zou Ajax nog steeds met zoveel vaste basisklanten spelen na het binnen halen van het kampioenschap? Zouden er niet wat meer jongens doorgeschoven moeten worden?
Chivu 05

Geplaatst: Zo 20 apr 2008 20:15
Citaat:
Het middenveld speelde voor rust zonder Rik Schouw maar met Roly B (beiden gisteren ook een helft in de A1) en met Mitchel Schildwacht. waar is Jeffrey Dekker? Acterin in de vertrouwde opstelling voorin ook.

Dekker is wel weer fit. Gek dat hij niet mocht invallen, het is een echte vleugelspeler. Wie stonden er nu op de vleugels ? Josefzoon rechts Ebecilio links zeker.

Citaat:
Geoffrey C. kan zelf een kans scheppen, kan ongelooflijk snel draaien en schoot een keer zo ongelooflijk hard! Waarom krijgt hij geen kans in de A1?

Waarschijnlijk krijgt hij geen kans, omdat ze anderen (Jongebloet en Danso) een kans willen geven bij Ajax of elders een contract af te dwingen. Volgende jaar zal Castillion ongetwijfeld in de spits spelen. Ik denk dat Uiterloo, de sterke spits uit A2, de tweede centrumspits word.
Scio

Forum berichten: 1939
Geplaatst: Di 6 mei 2008 22:49
Citaat:
'Real wilde mijn broer, maar ik heb het hem afgeraden'
06/05/2008 23:30

Wesley Sneijder werd zondag voor de tweede keer in zijn carrière landskampioen. Na de titel met Ajax in 2004, liet de middenvelder zich nu met Real Madrid kronen tot de beste van Spanje. Sneijder begon stormachtig aan zijn eerste Madrileense seizoen met vier goals in drie wedstrijden, kreeg vervolgens te kampen met een terugslag en eindigde als onomstreden basisspeler.

Met het oog op volgend seizoen circuleren al diverse namen als potentiële versterkingen voor Real Madrid, zoals die van Klaas-Jan Huntelaar. Sneijder bemoeit zich er niet mee. 'Zie je het voor je? Dat ik even bij de voorzitter van Real Madrid binnen loop om hem te vertellen wie hij moet kopen? Zo werkt het dus niet.'

Wél raadde de 43-voudig international zijn broer Rodney af naar Real over te stappen. 'Ze wilden hem heel graag hebben en Rodney zelf vond het natuurlijk prachtig. Maar toen heb ik de knoop doorgehakt. Ik ben er geen voorstander van dat junioren steeds vaker naar topclubs gaan. Ik heb hem gezegd dat hij eerst maar eens bij Ajax moet zien door te breken.'

Het complete vraaggesprek lees je in de nieuwe Voetbal International, die vanaf woensdag in de winkels verkrijgbaar is. Klik hier voor de inhoud van nummer 19.

www.vi.nl
D_skilled

Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Wo 7 mei 2008 09:16
Beter want hij zou het eerste toch nooit halen.
Demosthenes

Geplaatst: Za 10 mei 2008 11:09
Citaat:
Beter want hij zou het eerste toch nooit halen.

daar niet en bij Ajax?
Wij zijn Ajax

Forum berichten: 2337
Geplaatst: Za 10 mei 2008 13:50
Ik vind die Rodney een gevalletje Schilder(of hoger niveau speler zoals Roger). Dus met andere woorden: niet compleet genoeg. Ik denk dat hij Ajax1 niet gaat halen als er niet snel een betere trainer voor de groep staat. Ik reken op Frank de Boer, al durf ik niet met zekerheid te zeggen dat hij hem echt goed gaat maken.
Demosthenes

Geplaatst: Zo 18 mei 2008 17:34
Citaat:
Ik vind die Rodney een gevalletje Schilder(of hoger niveau speler zoals Roger). Dus met andere woorden: niet compleet genoeg. Ik denk dat hij Ajax1 niet gaat halen als er niet snel een betere trainer voor de groep staat. Ik reken op Frank de Boer, al durf ik niet met zekerheid te zeggen dat hij hem echt goed gaat maken.

Ik vrees dat het niet aan de trainer ligt; hij had een scornigskans tegen Spanje, maar kon de bal niet met rechts trappen en zo verdween die kans. Hij mist de tweebenigheid, het scoringsvermogen van zijn broer!
Wij zijn Ajax

Geplaatst: Zo 18 mei 2008 18:05
Tja, hij mist ook de drang om de ploeg te dirigeren en dat is voor een nummer 10 heel belangrijk. En dat scoringsvermogen dat is iets extra's: dat moeten we eisen want anders wordt hij niet een bijzondere voetballer. Dus de trainer eist ongenoeg kwaliteiten van hem, anders zou hij veel verder zijn. En ook in het besef, dat tweebenigheid geen overbodige luxe is, is hem blijkbaar vreemd.
Chivu 05

Geplaatst: Zo 18 mei 2008 18:08
Citaat:
Tja, hij mist ook de drang om de ploeg te dirigeren en dat is voor een nummer 10 heel belangrijk. En dat scoringsvermogen dat is iets extra's: dat moeten we eisen want anders wordt hij niet een bijzondere voetballer. Dus de trainer eist ongenoeg kwaliteiten van hem, anders zou hij veel verder zijn. En ook in het besef, dat tweebenigheid geen overbodige luxe is, is hem blijkbaar vreemd.

Rodney is ook geen nr. 10. Hij is meer een nummer 8 vind ik. Ik vind het ook erg vreemd maar hij niks met rechts doet als je dat vergelijkt met bv. Bonevacia, van Rhijn en Ebecilio die makkelijk met links trappen. Je opmerkingen over de trainer slaan nergens op.
Wij zijn Ajax

Geplaatst: Zo 18 mei 2008 18:12
Als trainer moet je dingen stimuleren, ik kan constateren aan hem dat dat bij hem onvoldoende is gebeurd. En een nummer 8 die te lui is om te een mannetje te dekken is ook niet ideaal.
Demosthenes

Geplaatst: Zo 18 mei 2008 19:13
Waar zou hij spelen zonder de achternaam Sneijder? Hij is niet slecht, maar heeft ook niets extra's.
Wij zijn Ajax

Geplaatst: Zo 18 mei 2008 19:18
Citaat:
Waar zou hij spelen zonder de achternaam Sneijder? Hij is niet slecht, maar heeft ook niets extra's.

Hij speelde toch met 10 en Sneijder op de rug? Hij heeft wel talent, maar moet wel worden gestimuleerd in zijn ontwikkeling. Want het lijkt gemakkelijker dan dat het lijkt.
Eto'o

Geplaatst: Zo 18 mei 2008 23:59
We moeten ook niet gaan verwachten van Rodney dat hij net zo gaat spelen als z'n grote broer, want zoveel intrinsiek talent heeft hij gewoon niet. Als je dan ook nog de tweebenigheid weg neemt (wel raar dat hij daar niet aan heeft gewerkt, ondanks de voordelen die Wesley er aan heeft ondervonden) dan mogen we blij zijn als hij een goede Ajax 1-speler wordt.
Wij zijn Ajax

Geplaatst: Vr 23 mei 2008 17:17
Het is gewoon een type Schilder die kan groeien naar een type Roger, maar dat is totaal niet ideaal. En ik neem het de coaches kwalijk dat hij zo weinig dirigeert, dat zou duidelijk moeten zijn als je op 10 speelt. En dat tweebenige: Ajax moet het eisen om weer bijzondere talenten te kunnen aanschouwen en dat hij het niet heeft geoefend stelt mij ook teleur, zeker met zijn broer in het achterhoofd.
Chivu 05

Geplaatst: Zo 25 mei 2008 18:39
Ik ben gister bij een zeer leuk en goed bezet toernooi voor B-junioren geweest in de Achterhoek. Ajax deed mee in een poule met Feyenoord, Libie, Regioteam, Lokomotiv Moskou. Andere poule bestond uit PSV, Club Brugge, Supersport United, De Graafschap en FC Porto.

De eerste wedstrijd op vrijdag (3-0 verlies tegen Feyenoord) en laatste wedstrijd (vandaag, 0-0 tegen Porto winst voor Ajax na penalty's heb ik niet gezien. Houd het dus alleen op bij de wedstrijden van zaterdag.

Ajax begon tegen Libie. Een sterke ploeg die goed kon voetballen, maar Ajax was voetballend duidelijk beter. Goed werden steeds de oplossingen gevonden en kansjes gecreerd, maar gescoord werd er niet. In de tweede helft was Libie gevaarlijker en kon het beide kanten op. Ajax had pech dat 2x een hansbal geen penalty opleverde. In de slotfase kopte Ebecilio nog rakelijks naast.

Tweede wedstrijd tegen Regioteam. Wedstrijden tegen verdedigende wedstrijden zijn altijd lastig. Eerste helft was Ajax slordig en konden alle voorzetten geblokt worden (heeft met kwaliteit van spelers te maken zoals De Haas). Tweede helft was veel beter, veel kansen en uiteindelijk 3-0. Castillion 2x en Cijntje.

Derde wedstrijd tegen Lokomotiv Moskou. Gespeeld werd er zonder Castillion (zat ook niet op de bank). Een gelijkopgaande wedstrijd waarin Ajax gaandeweg de eerste helft beter ging voetballen. Echte kansen werden er niet gecreerd, wel een paar goede schotmogelijkheden. In de tweede helft een veel opener wedstrijd waarin Ajax moest winnen en dat ook volop probeerde. Twee grote kansen van Ebecilio gingen helaas mis. Aan de andere kant goede redding van Peristeridis en enkele penalty-situatie waarin Moskou te snel gaat liggen. In de slotfase krijgt Ajax nog twee grote kansen via van Rhijn (1 op 1 met keeper maar lob gaat naast) en Cijntje (tegen keeper vanaf 5 meter).

Conclusie: Ajax voetbalde goed, maar miste in de aanval de fysieke kracht om echt gevaarlijk te worden, al kreeg het zeker tegen Moskou kansen zat. Verdedigend stond het goed, getuige 4 duels de 0. De halve finale had zeker gehaald moeten worden, maar het lukte helaas niet.

De spelers:

Kostas Perisiterids: Erg verbeterd ten opzichte van begin seizoen. Heeft veel meer zelfvertrouwen en doet meevoetballend zijn werk. Ook met hoge ballen en reflexen was hij zelfverzekerd. Slecht 1x in 2 wedstrijden een dom moment (proberen de spits uit te spelen).

Kees Heemskerk: de doelman keepte tegen Regioteam en liet een goede indruk achter.

Rene Osei Kofi: Speelde 1 wedstrijd tegen Regioteam als linksback uit noodzaak. Deed dit redelijk, later viel hij uit met een blessure.

Daan Brinkman: Gewoon een prima verdediger, doet geen gekke dingen en doet wat hij moet doen.

Bryan Ottenhoff: Speelde eveneens sterk, sterk verdedigend aan de bal kan het beter, maar was zeker niet slecht. Af en toe verdedigend niet goed opgesteld en moet daarom overtredingen maken. Ik zou hem gewoon een jaar in de A2 laten spelen en daarna pas A1.

Ricardo van Rhijn: Eigenlijk spelend op zijn normale niveau. Verdedigend soms wat steken laten vallen. Maar strooide wat schitterende crosballen.

Dico Koppers: De B2-speler deed het erg goed. Qua niveau vergelijkbaar met Burnet, maar Koppers is sterker. In de lucht en over de grond gewoon goed gespeeld. Rustig aan de bal. Maakte een goede indruk.

Roly Bonevacia: Ook spelend op zijn normale niveau. Eerst als middenvelder, soms in de omschakeling kwetsbaar maar aan de bal was hij goed. Tweede wedstrijd centraal achterin en rechtsback, ook daar deed hij goed.

Jeffrey Dekker: Eindelijk weer fit en deed het niet onaardig. Mooie actie buitenom en goede balbehandeling als rechtsbuiten. Miste nog wat kracht, maar als hij lange tijd fit blijft komt het zeker goed met hem. Als rechtshalf deed hij vrij goed, alleen handelde hij soms niet goed genoeg. Wel veroverde hij een aantal ballen.

Mato Ivanovic: Van deze speler had ik nog nooit gehoord, ik had direct door dat het om een testspeler ging. Dus ff gevraagd wie het was aan iemand met een spelerslijst. Een linksmid, die direct alle vrije trappen en corners nam vanaf rechts (indraaiend). Vond dat hij goed tweebenig was, wel klein maar ook fel. In de tweede wedstrijd kwam hij niet echt in het stuk voor, een beetje onzichtbaar dus.

Geoffrey Castillion: Tegen Libie moet hij wat sterker zijn. Hij kan beter als in die wedstrijd. Tegen Regioteam scoorde hij 2x en laatste wedstrijd was hij er niet bij.

Rik Schouw: Speelde gedreven en goed. Sterk aan de bal en goed inzicht en af en toe een erg goede trap naar de zijkanten. Hopelijk kan hij de goede lijn doorzetten want hij kan echt goed voetballen (+ het vertrouwen van een trainer)

Lorenzo Ebecilio: Speelde als grotendeels vanuit het middenveld. Heeft een goede techniek en trap in beide benen, jammer genoeg kon hij niet scoren in de laatste wedstrijd. In aanvallende zin viel hij misschien iets tegen.

Marijn de Haas: Komt duidelijk te kort. Volgens mij gaat hij wel door naar de A2, maar zal daar weinig aan spelen toekomen zoals hij gisteren speelde. Komt soms goed door, maar levert dan een matige voorzet af.

Fabian Serrarens: Rechtsbuiten/Spits van Zeeburgia, komend jaar Ajax A2. Deed het redelijk, moet nog even wennen aan het hogere niveau. Denk wel dat hij zich aan dat niveau kan aanpassen. Fysiek en technisch leek hij mij aardig in orde.

Cerilio Cijntje: Deed het niet slecht, kwam wel langs zijn man maar de voorzet was niet altijd goed. Tegen Moskou stond hij tweede helft in de spits en daarvoor komt hij nog te kort. Komend jaar moet hij belangrijk worden voor de nieuwe B1.
Demosthenes

Geplaatst: Di 27 mei 2008 15:59
Ajax is vijfde geworden!

Deze spelers zijn zo op elkaar ingespeeld dat er meer uit had moeten komen. Ik blijf erbij dat een paar B-spelers in Amsterdam hadden moeten spelen. Castillion zou A-speler zijn geweest als hij een paar weken eerder was geboren, waarom speelt hij niet in de A1?
Chivu 05

Geplaatst: Di 27 mei 2008 16:29
Citaat:
Ajax is vijfde geworden!

Deze spelers zijn zo op elkaar ingespeeld dat er meer uit had moeten komen. Ik blijf erbij dat een paar B-spelers in Amsterdam hadden moeten spelen. Castillion zou A-speler zijn geweest als hij een paar weken eerder was geboren, waarom speelt hij niet in de A1?

Had ook zeker meer uitgehaald moeten worden. De winnaar (Moskou) had niet meer kwaliteit dan Ajax. Castillion vond ik niet uitblinken, maar hij had idd in de winterstop naar A1 gemoeten ipv Jongebloet.
Eto'o

Geplaatst: Di 27 mei 2008 16:30
Citaat:
Ajax is vijfde geworden!

Vooral wat Van Rhijn en Castillion betreft vind ik het echt schandalig dat die jongens niet vaker hebben meegedaan bij de A1. Van Rhijn heeft van z'n tegenstanders zelden iets te duchten en Castillion zou op basis van z'n fysiek al kunnen debuteren in Ajax 1.
+ Nieuw bericht <<<   <   7  |  8  |  9  |  10  |  11  |  12  |  13  |  14  |  15   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.887
Berichten: 213.631 Onderwerpen: 2.462 Nieuwste lid: vpdzflq308
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.311.578 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Onder De Streep » Kleedkamer 2 » Ajax B1 2007/2008
Ga
Zoeken: