Auteur
|
Bericht
|
Bertje
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 24 maa 2008 13:40
|
|
Spannend?
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Ma 24 maa 2008 13:47
|
|
Het is wel even belangrijk dat die jongens meespelen, want ik hoef niet zo nodig naar jongens te kijken die het eerste elftal toch nooit gaan halen.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 24 maa 2008 13:56
|
|
Volgens mij is het niet bekend tegen wie de B1 speelt. Op de Ajax website zie ik in iedergeval niks staan?
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 24 maa 2008 14:02
|
|
Tegen Twente/Heracles. Zie de site van de KNVB.
|
Chivu 05
Forum berichten: 796
|
Geplaatst: Ma 24 maa 2008 14:59
|
|
Klopt, zondag tegen FC Twente/Heracles B1. Belangrijke wedstrijd voor kampioensschap.
In Italie is B1/B2 inderdaad uitgeschakeld. Tweede wedstrijd werd 0-0, laatste wedstrijd ging 2-0 verloren. M.i. logisch gevolg van een team dat vrijwel nooit samenspeelt en spelers die aan een andere mentaliteit moeten wennen. Leerzaam dus.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 24 maa 2008 15:00
|
|
Dus Castillion, Bonevacia en co zijn er gewoon bij, Chivu?
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Ma 24 maa 2008 19:07
|
|
Citaat: Dus Castillion, Bonevacia en co zijn er gewoon bij, Chivu?
Ja, hopelijk zitten ze trouwens eerst op zaterdag op de bank bij A1 en dan zondag spelen bij B1.
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 24 maa 2008 19:09
|
|
Ah, mooi. Had het wel jammer gevonden als zij er niet bij waren. Ben erg benieuwd! Hopelijk werkt het weer een beetje mee.
|
Demosthenes
Forum berichten: 562
|
Geplaatst: Ma 24 maa 2008 21:40
|
|
Citaat: Ah, mooi. Had het wel jammer gevonden als zij er niet bij waren. Ben erg benieuwd! Hopelijk werkt het weer een beetje mee.
Jammer dat ze niet op dezelfde zondag thuis spelen als Ajax 1. Weet iemand al wanneer ze tegen feyenoord spelen? Uit!
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Ma 24 maa 2008 21:59
|
|
Citaat: Ah, mooi. Had het wel jammer gevonden als zij er niet bij waren. Ben erg benieuwd! Hopelijk werkt het weer een beetje mee.
Jammer dat ze niet op dezelfde zondag thuis spelen als Ajax 1. Weet iemand al wanneer ze tegen feyenoord spelen? Uit!
Ja, ze spelen op de laatste speeldag uit bij Feyenoord. 26 april dacht ik. Een week later (4 mei) begint het EK onder 17 in Turkije al.
|
Bertje
|
Geplaatst: Di 25 maa 2008 18:36
|
|
Citaat: Mooi dat ook Burnet tekent, hij heeft het zeker verdiend. Ik denk dat er misschien nog 2 A-junioren tekenen voor Jong Ajax, maar meer zullen het er ook niet zijn (er vanuit gaande dat Blind en Sousa Campos doorschuiven naar Jong Ajax).
Meestal hoor je niet zo veel over Burnet als het over de grootste talenten gaat. Wat vind jij van hem?
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Di 25 maa 2008 19:26
|
|
Citaat: Mooi dat ook Burnet tekent, hij heeft het zeker verdiend. Ik denk dat er misschien nog 2 A-junioren tekenen voor Jong Ajax, maar meer zullen het er ook niet zijn (er vanuit gaande dat Blind en Sousa Campos doorschuiven naar Jong Ajax).
Meestal hoor je niet zo veel over Burnet als het over de grootste talenten gaat. Wat vind jij van hem?
Een kleine linksback met veel snelheid, verdedigend is hij vrij sterk. Fysiek moet hij gewoon gaan groeien, misschien met een jaartje A2 erbij. Als het kan, gaat hij trouwens ook graag mee naar voren, een opkomende back dus. Misschien kunnen Demo of D_Skilled meer over hem vertellen, want die hebben de B1 dit seizoen al vaker in actie gezien.
Maar zondag zal je ongetwijfeld wat meer op de hoogte komen van de kwaliteiten van de spelers uit B1.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Di 25 maa 2008 20:11
|
|
Lorenzo is een back die tactisch goed in elkaar steekt. Hij weet wanneer de mogelijkheid ligt om op te komen en over de linkshalf heen te gaan. Hij is snel, klein van lengte, niet makkelijk in de luwte te leggen, z'n inspeelpass is prima, weet zijn rol in het elftal. Het is ook een speler die in de opbouw een rol van betekenis kan spelen. Fysiek is het nog licht, daar kan hij absoluut nog in groeien.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 26 maa 2008 11:45
|
|
,,We bieden je dit contract graag aan als teken van vertrouwen’’, vertelde Martin van Geel Lorenzo Ebecilio, de eerste Ajacied die vanmiddag tekende. ,,En lang niet iedereen krijgt zo’n blijk van vertrouwen.’’ Ebecilio is aanvaller. De 16-jarige international van Oranje onder 17 begon zijn voetbalcarrière bij Hollandia en beleeft zijn tweede seizoen in de jeugdopleiding van Ajax. ,,Dit voelt lekker en is hopelijk het begin van iets moois’’, vertelde de Ajacied kort na het tekenmoment. ,,Ik wil alles uit mezelf halen. Alles om zo ver mogelijk te komen. Ik wil het allerhoogste halen. Met dit contract is weer een stap vooruit gezet.’’
Na Ebecilio was het de beurt aan Geoffrey Castillion. De spits is bezig aan een sterk derde seizoen op de Toekomst. Castillion laat niet alleen in een roodwit shirt van zich spreken. Met zestien treffers is de Ajacied de trefzekerste speler in de landelijke eredivisie voor B-junioren. ,,Ik hoop dit seizoen de twintig te bereiken’’, vertelde Castillion met branie na de contractondertekening. De aanvaller is ook uitstekend op dreef als speler van het Nederlands elftal voor spelers tot 17 jaar. De Ajacied is slechts drie doelpunten verwijderd van de prestigieuze titel van topscorer aller tijden van Onder 17. ,,Topscorer worden in de competitie en de titel pakken van meest scorende speler van Onder 17 zou natuurlijk helemaal mooi zijn.’’
Lorenzo Burnet had zijn opa en moeder meegebracht naar de Toekomst. Ook de familieleden straalden zichtbaar van trots toen (klein)zoon Lorenzo zijn contract signeerde. Ajax-coach Robin Pronk roemde zijn vleugelverdediger (in de B1) als een echte teamspeler. Burnet verruilde vier jaar terug Zeeburgia voor Ajax. ,,Dit is mijn eerste echte baan’’, vertelde Burnet. De linkerverdediger refereerde aan de woorden van Van Geel. Na het tekenen van het contract treden de spelers officieel in dienst van de club. ,,Ik denk dat veel voetballers jaloers zullen zijn op een eerste baan, nog wel bij Ajax. Hoe ik mijn contract ga vieren vanavond? Ik denk met een klein glas champagne.’’
Florian Jozefzoon speelde dit seizoen al vijf keer mee met de A1. De aanvaller van Ajax B1 is snel en beweeglijk. ,,Ik ben bezig aan mijn tweede seizoen bij Ajax’’, vertelde Jozefzoon. ,,En het bevalt me hier heel goed. Ik kan alleen meer scoren. Dat is een punt waar ik aan moet werken.’’ Dat hem zo snel al een contract zou worden voorgelegd, had Jozefzoon niet verwacht. ,,Dit had ik niet kunnen dromen. Eerlijk gezegd had ik verwacht dat je een contract zou tekenen als speler van de A1.’’ Jozefzoon is tevreden over de prestaties met de B1. Ook de optredens in de A1 stemmen content. ,,Ik heb twee keer gescoord.’’
|
Demosthenes
Forum berichten: 562
|
Geplaatst: Wo 26 maa 2008 14:22
|
|
Met een bodyguard? of is die brede man op de bovenste foto's een zaakwaarnemer?
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Wo 26 maa 2008 14:44
|
|
Citaat: Met een bodyguard? of is die brede man op de bovenste foto's een zaakwaarnemer?
Volgens mij is dat Humphrey Nijman, de bekende zaakwaarnemer. Maar ik kan er naast zitten.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 26 maa 2008 17:07
|
|
Hier een korte samenvatting van de wedstrijd van onze B1 tegen de B1 van Sampdoria.
Ik herken weinig van deze koppies, moet ik eerlijk toegeven.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Wo 26 maa 2008 19:44
|
|
Zover ik heb kunnen zien waren de eerste twee goals van Cerilio Cijntje (jeugdinternational U16), en de derde was van Allon Worms. Was dus een mix elftal, van B1 en B2 spelers.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Do 27 maa 2008 12:26
|
|
Even iets heel anders: hebben jullie enig idee welke B1-spelers er van Antilliaanse afkomst zijn? En hebben jullie sommige van die jongens wel eens Papiamento horen spreken?
|
D_skilled
|
Geplaatst: Do 27 maa 2008 16:00
|
|
Citaat: Even iets heel anders: hebben jullie enig idee welke B1-spelers er van Antilliaanse afkomst zijn? En hebben jullie sommige van die jongens wel eens Papiamento horen spreken?
Helaas niemand, Thomas.
Jarchinio Antonio van de A2 is Antilliaans.
Bryan Ottenhoff is een albino. Alleen weet ik niet of hij Antilliaans bloed heeft.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Do 27 maa 2008 16:03
|
|
Dus ook de spelers van deze zogenaamde gouden lichting zijn oorspronkelijk afkomstig uit Suriname?
|
D_skilled
|
Geplaatst: Do 27 maa 2008 16:10
|
|
Citaat: Dus ook de spelers van deze zogenaamde gouden lichting zijn oorspronkelijk afkomstig uit Suriname?
Ja, alleen Rene Osei Kofi is Ghanees. Ricardo van Rhijn is dacht ik ook een half bloedje, evenals Bryan Ottenhof. En van Lorenzo Ebecilio weet ik het ook niet met honderd procent te zeggen, gezien zijn getinte huid. De rest zijn allemaal Surinamers.
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Zo 30 maa 2008 13:24
|
|
Ik hoop dat Thomas en Bertje vandaag zijn wezen kijken, want ik lees net dat de B1 FC Twente/Heracles B1 met 6-0 heeft verslagen. Zal dit dan toch door de aanwezigheid van Bertje komen ?
|
D_skilled
|
Geplaatst: Zo 30 maa 2008 13:27
|
|
Citaat: Ik hoop dat Thomas en Bertje vandaag zijn wezen kijken, want ik lees net dat de B1 FC Twente/Heracles B1 met 6-0 heeft verslagen. Zal dit dan toch door de aanwezigheid van Bertje komen ?
Wat een uitslag zeg. Waarschijnlijk wel, Bertje heeft er een gouden hand bovenop. Ik denk wel dat Twente/Heracles niet naar Amsterdam is gekomen om te voetballen, en dat het zich massaal op eigen helft heeft ingegraven. Maar het kan ook komen omdat de B1 vandaag zo goed was.
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 30 maa 2008 14:13
|
|
Tsja, lucky charm. Thom en ik komen zo met ons verslag.
|