| | |
Forum
Onderwerp: Ajax B1 2007/2008
Maker: DemosthenesBekeken: 22642 Status: InactiefBerichten: 358
|
Auteur
|
Bericht
|
Demosthenes
Forum berichten: 562
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 14 okt 2007 17:46
|
|
Het glas kan halfvol zijn, maar ook half leeg.
Ik schrok van het lage niveau van de A1 in de uitwedstrijd tegen ADO. Daley Blind deed niet mee, hij moet eigenlijk de grote man zijn. Ik zag weinig toekomstige eerst elftalspelers, zie mijn verslag op AN en AT (hetzelfde verslag).
Het is voor Daley Blind wel goed, hij zal harder moeten werken dan in een team dat keer op keer te sterk is voor de tegenstander.
Siem de Jong hoort qua leeftijd ook tot die lichting en Vurnon Anita ook, m.a.w. Ajax kan wel een sterker elftal opstellen, maar doet er slim aan de beste A-spelers te confronteren met sterkere tegenstanders.
Wie een sterk jeugdteam wil zien, waar veel, in mijn ogen, goede jeugdspelers zitten, moet eens naar de B1 gaan kijken. Hugo Borst zei dat ook een keer in Studio Sport of hoe dat heten mag, maar ik heb hem nog niet bij de B1 gezien, praat hij iemand na?, maar daar zitten zo maar een paar spelers in die, mits zij zich blijven ontwikkelen, het eerste kunnen halen.
Ik volg de Ajaxjeugd al jaren, het ene jaar wat fanatieker dan het andere jaar, maar ik heb zelden zoveel goede aanvallende spelers in één team gezien.
In de voorhoede zou wel eens de nieuwe spits kunnen staan: Geoffrey Castilion, lang, technisch, snel, heeft een actie en is een goed aanspeelpunt, m.a.w. wat wenst Ajax zich nog meer. Ik hoop niet dat hij nog langer wordt, laat hem maar iets in de breedte groeien.
De buitenspelers Lorenzo Ebecillo en Florian Josefzoon zijn tweebenig, zijn snel (Florian) erg handig (Lorenzo) en hebben een goed schot.
Op het middenveld speelt Roly Bonevacia, handig, goed aan de bal, controlerend en speelt ook wel op 4. Bij Ajax is dat in de jeugd een overgewaarde plaats, want Ajax is meestal sterker waardoor de nummer 4 doorschuift naar het middenveld, waar Ajax dan een mannetje meer heeft, zodat daar voetballen te gemakkelijk is. Ik zie hem liever op het middenveld, moet hij sneller handelen. Nigel de Jong is een voorbeeld van een voetballer die op 4 speelde, te weiig tegenstand ondervond en kon uitblinken op het middenveld. Roly B. moet maar vast op het middenveld spelen, met twee tegenstanders in zijn directe omgeving, wordt hij sterker van.
Rodney Sneijder wordt door Ajax gezien als het grote talent van dit elftal, hij zal dus wel een contract krijgen. Ik vind hem (nog?) niet dwingend genoeg, niet bepalend. Hij voetbalt wel goed, verliest zelden de bal, maar ook ik vergelijk hem met zijn broer, wetende dat ik dat niet mag doen, ook ik zie wel gelijkenis, maar dan constateer ik dat hij niet echt tweebenig is!
In de achterhoede zie ik een prima centrale verdediger: Ricardo van Rhijn. Hij verdedigt op souplesse.
Bryan Ottenhof is trouwens ook een aardige voetballer, maar die heb ik nog niet zo vaak zien voetallen en bij Ajax is het probleem dat verdedigers te weinig worden geconfronteerd met een sterke aanvaller, ze leren er nooit een man uit te schakelen, terwijl dat in Ajax 1 ineens wel van hen wordt verwacht (Heitinga, Vermaelen en binnenkort v.d. Wiel)
Tel maar op: ik kom tot zes à zeven goede spelers.
Is de B1 een eigen topic waard?
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Zo 14 okt 2007 18:27
|
|
Citaat: Is de B1 een eigen topic waard?
Als jij er regelmatig wat over kunt melden absoluut!
|
Kaboem!
Forum berichten: 1743
|
Geplaatst: Zo 14 okt 2007 19:15
|
|
Bedankt voor je uiteenzetting, Demos! Misschien moeten we onze ogen maar wat meer gaan richten op de B1 in deze moeilijke tijden. Eigen topic dus!
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 14 okt 2007 19:24
|
|
Alleen heeft Demos ook wel eens gezegd dat eerdere lichtingen (bijvoorbeeld de lichting van Sarpong) in de B ook fantastisch waren, maar dat ze zich daarna niet voldoende bleven ontwikkelen. Ik denk dat dat komt omdat hun tegenstanders dan een dusdanige leeftijd hebben dat je de slag fysiek sowieso verliest. Zie bijvoorbeeld Babel, die toen hij 20 was en fysiek volgroeid was, opeens wel weer het verschil kon maken.
Dat betekent dus ook dat onze spelers de duels niet kunnen ontlopen, wat duidt op matig positiespel.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 14 okt 2007 20:34
|
|
Top, Demos!
Volgens mij heeft Olde Riekerink de vinger ook op deze zere plek gelegd. Of ik moet het verkeerd begrepen hebben wat hij gezegd heeft in de presentatiegids.
|
Anonymous
Forum berichten: 4060
|
Geplaatst: Zo 14 okt 2007 21:43
|
|
Daley Blind speelt toch in de A1?
|
Pal
Forum berichten: 215
|
Geplaatst: Zo 14 okt 2007 21:46
|
|
lees de openingszin.
|
Anonymous
|
Geplaatst: Zo 14 okt 2007 21:57
|
|
Citaat: Het glas kan halfvol zijn, maar ook half leeg.
ehm, Pal...
|
Demosthenes
|
Geplaatst: Zo 14 okt 2007 22:55
|
|
De B1 volgen? Zou ik wel willen, maar uitwedstrijden zijn meestal te ver weg en voor mij is de combinatie B1 - Ajax 1 erg aantrekkelijk. Ik vertrek om 10.00 uur, haal Ajaxvriendje op (of hij haalt mij op), om ± 11.00 uur op de Toekomst en na de wedstrijd richting Arena gaan.
Vandaag heb ik sterk getwijfeld of ik alleen voor de B1 naar de Toekomst zou rijden, maar volgende week ben ik met vakantie en ik moest en moet nog hard werken om weg te kunnen, dus ik ben maar thuis gebleven.
De B1
De teamprestatie is niet het belangrijkste, het gaat in de B1 om de individuele kwaliteiten die ik denk te zien in zes à zeven spelers. Ik ben trouwens maar één supporter/toeschouwer!!!
Ik heb inderdaad John Goossens, Vurnon Anita en Jeffrey Sarpong heel goed zien voetballen in de B1 en had/heb hoge verwachtingen, maar al jaren (zie AN en AT) zie ik in de A dat spelers zich niet meer ontwikkelen.
Het Oranjeteam onder 17 werd met deze drie spelers wel derde op het WK onder 17, met John Goossens als een van de topscorers/uitblinkers.
Mijn advies: ga een keer kijken.
|
Pal
Forum berichten: 215
|
Geplaatst: Ma 15 okt 2007 07:56
|
|
Citaat: Het glas kan halfvol zijn, maar ook half leeg.
ehm, Pal...
Halfvol, hoe zit het met jouw brilleglazen?
|
Anonymous
|
Geplaatst: Ma 15 okt 2007 10:24
|
|
Het gaat niet voor niets over blind en de A1 B)
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 15 okt 2007 11:23
|
|
Citaat: Ik heb inderdaad John Goossens, Vurnon Anita en Jeffrey Sarpong heel goed zien voetballen in de B1 en had/heb hoge verwachtingen, maar al jaren (zie AN en AT) zie ik in de A dat spelers zich niet meer ontwikkelen.
Maar dat is dan dus weer tegen leeftijdsgenoten, waar men de duels niet hoeft te ontlopen.
|
Demosthenes
|
Geplaatst: Ma 15 okt 2007 13:54
|
|
Citaat: Ik heb inderdaad John Goossens, Vurnon Anita en Jeffrey Sarpong heel goed zien voetballen in de B1 en had/heb hoge verwachtingen, maar al jaren (zie AN en AT) zie ik in de A dat spelers zich niet meer ontwikkelen.
Maar dat is dan dus weer tegen leeftijdsgenoten, waar men de duels niet hoeft te ontlopen.
Ben je als speler steeds sterker/beter dan je tegenstander, is het dan een kwestie van ouder worden?
Jong Ajax is jong vergeleken met andere teams, daar moeten ze van leren.
Luque zei (interview in ?) dat het in Spanje heel normaal is dat je wordt opgeleid bij een grote club, vervolgens een paar jaar naar een "middenmoter" gaat om vervolgens aan de top terug te komen (geldt niet voor niveau-Messi!). Bij Ajax moeten de jongeren er altijd staan, er zijn te weinig ervaren spelers die ze de kneepjes van het vak bijbrengen.
Ronald de Boer en Andy v.d. Meijde kwamen sterker terug van Twente. Jan Vertonghen had nu misschien bij een sterke middenmoter moeten spelen, na een half jaar RKC. Siem de Jong kan de stap misschien wel maken, kwestie van afwachten.
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 15 okt 2007 14:18
|
|
Ben je als speler steeds sterker/beter dan je tegenstander, is het dan een kwestie van ouder worden?
Zeker in Jong Ajax spelen de Ajacieden nog wel eens tegen jongens die fysiek volgroeid zijn, terwijl sommige jongens van ons zeventien of achttien zijn. Daar zit dus nog beduidend meer rek in.
Citaat: Jong Ajax is jong vergeleken met andere teams, daar moeten ze van leren.
Het idee is dat ze moeten leren de duels te ontwijken, maar dat leren ze dus kennelijk niet. Krijgen ze niet de juiste oefenstof aangereikt?
Citaat: Luque zei (interview in ?) dat het in Spanje heel normaal is dat je wordt opgeleid bij een grote club, vervolgens een paar jaar naar een "middenmoter" gaat om vervolgens aan de top terug te komen (geldt niet voor niveau-Messi!). Bij Ajax moeten de jongeren er altijd staan, er zijn te weinig ervaren spelers die ze de kneepjes van het vak bijbrengen.
Spanje kent dan ook (mede door de financiële middelen) een veel zwaardere competitie. Dat is voor een achttienjarige jongen niet te doen. Dat is in Nederland in principe anders.
|
Bertje
|
Geplaatst: Wo 24 okt 2007 18:20
|
|
Citaat: Kopdoelpunten Onder 17 vellen Albanië
In en tegen Albanië maakte het Nederlands elftal voor spelers onder 17 jaar dinsdag geen fout. Het team van KNVB-coach Albert Stuivenberg (foto) begon het EK-kwalificatietoernooi met een 3-0 overwinning. Geoffrey Castillion produceerde met het hoofd twee goals. Youness Mokthar zorgde voor de eindstand, eveneens via een kopbal.
Klik hier!
Hoewel de zege tot tevredenheid stemde, zag Stuivenberg genoeg dingen fout gaan in Tirana. ,,Qua veldspel hebben we te weinig gebracht. Albanië gaf veel ruimte weg, maar we waren soms te ongeduldig in het vinden van de vrije man. De jongens maakten gehaaste keuzes waardoor we balverlies leden. De omstandigheden hielpen ook niet mee, omdat het veld moeilijk bespeelbaar was.â€
Niet florissant
Aanvankelijk zou Onder 17 in het Qemal Stafa Stadion spelen, waar het ‘grote’ Oranje onlangs ternauwernood Albanië van zich afschudde. De plaatselijke autoriteiten beslisten echter anders, waardoor er uitgeweken werd naar een nabijgelegen complex. Omdat het maandag flink had geregend in Tirana, zag het veld er een dag later niet florissant uit. Toen de wedstrijd eenmaal vorderde, vlogen de plaggen gras door de lucht.
Onder 17 liet zich hierdoor niet van de wijs brengen en dicteerde de wedstrijd. Dit leidde tot vele kansen, die niet altijd op waarde werden geschat. Toch bracht Castillion de oranjehemden op voorsprong. Na een voorzet van Roly Bonevacia kopte de lange Ajacied de bal tegen de touwen: 1-0. Vlak voor de pauze verdubbelde diezelfde Castillion de marge. Uit een corner van Lion Kaak sloeg hij wederom met het hoofd toe: 2-0.
Winst telt
De zwakke thuisploeg stelde hier weinig tegenover en mocht van geluk spreken dat Onder 17 het vizier niet altijd op scherp had staan. In de tweede helft wist alleen invaller Mokthar het net te vinden. De PSV’er, bij de groep gehaald na een blessure van Rodney Sneijder, kopte een voorzet van Castillion bij de tweede paal binnen. Stuivenberg: ,,De winst telt, alleen is het zonde dat we er niet meer uit hebben gehaald. Albanië is de zwakste ploeg in de groep en we hadden ons doelsaldo daardoor een extra impuls kunnen geven.â€
Desondanks gaat Onder 17 voorlopig aan de leiding in de groep, waar verder Frankrijk en Letland van deel uitmaken. De Fransen boekten dinsdag een zege op de Letten: 1-0. Donderdag neemt Nederland het op tegen Letland en bij winst is het verzekerd van een plaats in de volgende ronde. De eerste twee uit de poule plaatsen zich voor deze eliteronde, op weg naar het EK 2008 in Turkije.
Statistieken:
Nederland – Albanië 3-0 (2-0).
Scoreverloop: 12. Geoffrey Castillion 1-0, 38. Geoffrey Castillion 2-0, 54. Youness Mokthar 3-0.
Opstelling: Jeroen Zoet (PSV); Roly Bonevacia (Ajax), Jeffrey Bruma (Chelsea), Ricardo van Rhijn (Ajax), Lorenzo Burnet (Ajax); Jeffrey Dekker (Ajax) (57. Rajiv van La Parra (Feyenoord)), Lion Kaak (De Graafschap), Hamza Konus (FC Utrecht); Geoffrey Castillion (Ajax), Danny Hoesen (Fortuna Sittard) (60. Lorenzo Ebicilio (Ajax)), Quenten Martinus (sc Heerenveen) (41. Youness Mokthar (PSV)).
KNVB
Laat Ajax zorgen dat die jongens kunnen doorgroeien!
|
Bertje
|
Geplaatst: Do 25 okt 2007 21:32
|
|
Citaat: Onder 17 neemt eerste horde EK-kwalificatie
Na Albanië (3-0) bleek het Nederlands elftal voor spelers onder 17 jaar ook te sterk voor Letland. In Durres vielen donderdag alle goals in de eerste helft: 1-3. Door de overwinning plaatste het team van KNVB-coach Albert Stuivenberg zich voor de eliteronde van de EK-kwalificatie.
Deze wordt begin 2008 gehouden. Zeven groepen van vier teams strijden dan om een ticket voor het EK in Turkije. Alleen de poulewinnaar reist af naar het eindtoernooi. De loting voor de eliteronde vindt volgende maand plaats.
Omdat ook Frankrijk de maximale score uit twee duels heeft behaald en zich derhalve plaatste, zijn het puntloze Albanië en Letland uitgeschakeld. Zondag treffen Nederland en Frankrijk elkaar om uit te maken wie er groepswinnaar wordt op het EK-kwalificatietoernooi in Albanië.
Castillion weer trefzeker
Tegen de Letten wist Geoffrey Castillion zich andermaal te onderscheiden. Net als tegen Albanië produceerde de Ajacied twee doelpunten. De snelle openingsgoal kwam tot stand na een crosspass van Lorenzo Burnet. De bal viel achter de Letse verdediging en de attente Castillion rondde koel af: 0-1.
Onder 17 zat op rozen, maar een communicatiestoornis tussen doelman Jeroen Zoet en centrale verdediger Jeffrey Bruma bracht Letland terug in de wedstrijd. De spits van de Letten profiteerde van het misverstand en schoof de gelijkmaker binnen.
Ongeveer tien minuten later liet Danny Hoesen (archieffoto) de oranjehemden weer juichen. Na uitverdedigen van Ricardo van Rhijn belandde de bal bij de speler van Fortuna Sittard. Vervolgens liet Hoesen de Letse keeper kansloos: 1-2. Castillion maakte het feest voor rust compleet door een uitstekende aanval te bekronen met een treffer.
Goal Martinus afgekeurd
Na de onderbreking consolideerde Onder 17 de wedstrijd en kreeg het kansen om de score verder op te voeren. Een doelpunt van Quenten Martinus werd geannuleerd wegens vermeend buitenspel. Ondanks het overwicht bleef het bij 1-3.
De prestatie van Onder 17 kon Stuivenberg wel bekoren. ,,We hebben vrijwel niets weggegeven en kunnen nu zondag vrijuit voetballen. Voor zowel Frankrijk als ons is het prettig dat we reeds geplaatst zijn. Hopelijk brengen we dan wel wat meer geduld op in ons positiespel. De jongens zijn te snel geneigd om ballen diep te spelen.â€
Statistieken:
Letland – Nederland 1-3 (1-3).
Scoreverloop: 5. Geoffrey Castillion 0-1, 12. 1-1, 23. Danny Hoesen 1-2, 29. Geoffrey Castillion 1-3.
Opstelling: Jeroen Zoet (PSV); Roly Bonevacia (Ajax), Jeffrey Bruma (Chelsea), Ricardo van Rhijn (Ajax), Lorenzo Burnet (Ajax); Rick van Haaren (Feyenoord) (62. Lion Kaak (De Graafschap), Danny Hoesen (Fortuna Sittard) (66. Lorenzo Ebicilio (Ajax), Hamza Konus (FC Utrecht); Jeffrey Dekker (Ajax) (75. Rajiv van La Parra (Feyenoord)), Geoffrey Castillion (Ajax), Quenten Martinus (sc Heerenveen).
KNVB
Poeh, die jongen maakt in ieder geval indruk.
|
Demosthenes
|
Geplaatst: Di 30 okt 2007 20:55
|
|
In de wedstrijd tegen Frankrijk werd het enige doelpunt gemaakt door .... Geoffrey Castillion!
Aanstaande zondag is het volgens mij om 11.30 uur B1 tegen Groningen B1. Ik kijk meer uit naar de B1 dan naar de wedstrijd om 14.30 uur: Roda thuis. Bij redelijk weer dus om 10.00 uur vertrekken!
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Di 30 okt 2007 21:02
|
|
Jij bent zeer gecharmeerd van Castillion, toch Demo?
|
Demosthenes
|
Geplaatst: Di 30 okt 2007 21:19
|
|
Citaat: Jij bent zeer gecharmeerd van Castillion, toch Demo?
Ja B)
Kijk zelf maar eens naar hem, hij kan een bal vasthouden, wint duels, is snel (al lijkt dat niet zo door dat lange lichaam), heeft een goed schot, kan in de diepte worden aangespeeld enz. alles wat een Ajaxspits nodig heeft.
Is hij de nieuwe spits van Ajax? Ik hoop het (niet dit jaar al), maar er is natuurlijk geen enkele garantie dat hij de top haalt. groeit hij nog 10 centimeter, dan breekt hij, ziet hij dollartekens in zijn ogen, dan speelt hij na de winterstop in Engeland, kan hij het opbrengen in zichzelf te investeren? Blijft hij blessurevrij enz. enz. enz.
Er is trouwens iemand die hem langer kent dan ik, veel jeugdwedstrijden ziet en die in hem helemaal niets ziet! Hem "niet eens Ajaxwaardig?" vindt. We zullen zien wie er gelijk krijgt.
Er zit meer voetbal in de B1, ik hoop dat de spelers de kans krijgen zich individueel te blijven ontwikkelen, dat de buitenspelers hun acties mogen blijven maken en dat ze over een jaar niet 99 van de 100 ballen teruggeven aan de middenvelder die het probleem weer verschuift naar de andere middenvelder die de bal aan de niet-inschuivende laatste man geeft om de bal naar voren te "peren". Dat laatste is in de A bijna standaard.
Verdediger Ricardo van Rhijn, middenvelder Roly Bonevacia (die mij als verdediger minder bevalt) en de beide buitenspelers (Lorenzo Ebicillio en Florian Josefzoon (de laatste stond afgelopen weken niet in Oranje onder 17)
Anderen "volgers" vinden Rodney Sneijder, Rik Schouw en Jeffrey Dekker de grote talenten, ik vind hen nog te weinig bepalend, te veel volgens de geijkte lijnen spelen. Ik hou meer van B-spelers die risico nemen, durven te voetballen. Rodney Sneijder is trouwens wel een goede voetballer, maar niet zo dwingend als zijn broer op die leeftijd.
Bryan Ottenhof wordt door weer een andere volger gezien als een groot talent!!!
Wie zal het redden? Zijn het er drie, dan is dit een gouden lichting, welke drie???????????
|
Chivu 05
Forum berichten: 796
|
Geplaatst: Di 30 okt 2007 23:18
|
|
Citaat: Jij bent zeer gecharmeerd van Castillion, toch Demo?
Ja B)
Kijk zelf maar eens naar hem, hij kan een bal vasthouden, wint duels, is snel (al lijkt dat niet zo door dat lange lichaam), heeft een goed schot, kan in de diepte worden aangespeeld enz. alles wat een Ajaxspits nodig heeft.
Is hij de nieuwe spits van Ajax? Ik hoop het (niet dit jaar al), maar er is natuurlijk geen enkele garantie dat hij de top haalt. groeit hij nog 10 centimeter, dan breekt hij, ziet hij dollartekens in zijn ogen, dan speelt hij na de winterstop in Engeland, kan hij het opbrengen in zichzelf te investeren? Blijft hij blessurevrij enz. enz. enz.
Er is trouwens iemand die hem langer kent dan ik, veel jeugdwedstrijden ziet en die in hem helemaal niets ziet! Hem "niet eens Ajaxwaardig?" vindt. We zullen zien wie er gelijk krijgt.
Er zit meer voetbal in de B1, ik hoop dat de spelers de kans krijgen zich individueel te blijven ontwikkelen, dat de buitenspelers hun acties mogen blijven maken en dat ze over een jaar niet 99 van de 100 ballen teruggeven aan de middenvelder die het probleem weer verschuift naar de andere middenvelder die de bal aan de niet-inschuivende laatste man geeft om de bal naar voren te "peren". Dat laatste is in de A bijna standaard.
Verdediger Ricardo van Rhijn, middenvelder Roly Bonevacia (die mij als verdediger minder bevalt) en de beide buitenspelers (Lorenzo Ebicillio en Florian Josefzoon (de laatste stond afgelopen weken niet in Oranje onder 17)
Anderen "volgers" vinden Rodney Sneijder, Rik Schouw en Jeffrey Dekker de grote talenten, ik vind hen nog te weinig bepalend, te veel volgens de geijkte lijnen spelen. Ik hou meer van B-spelers die risico nemen, durven te voetballen. Rodney Sneijder is trouwens wel een goede voetballer, maar niet zo dwingend als zijn broer op die leeftijd.
Bryan Ottenhof wordt door weer een andere volger gezien als een groot talent!!!
Wie zal het redden? Zijn het er drie, dan is dit een gouden lichting, welke drie???????????
Leuk dat je zondag alweer gaat kijken, Demo (is al de derde keer als ik me niet vergis).
Bij Castillion heb ik twijfels of hij het op hoger niveau ook kan laten zien, technisch vind ik hem nog niet zo goed.
Bonvevacia is een centrale verdediger, die in het begin van het seizoen op 6 kwam te staan. Maar nu is hij weer terug centraal achterin. Ottenhoff is nog geblesseerd.
De wedstrijd tegen Groningen zal trouwens lastig genoeg zijn, ze hebben een razendsnele spits die makkelijk scoort, wel een irritant mannetje. Verder heeft men twee centrale verdedigers die ook zo lang zijn als Castillion!
|
Demosthenes
|
Geplaatst: Wo 31 okt 2007 16:46
|
|
Citaat: Leuk dat je zondag alweer gaat kijken, Demo (is al de derde keer als ik me niet vergis).
Bij Castillion heb ik twijfels of hij het op hoger niveau ook kan laten zien, technisch vind ik hem nog niet zo goed.
Bonvevacia is een centrale verdediger, die in het begin van het seizoen op 6 kwam te staan. Maar nu is hij weer terug centraal achterin. Ottenhoff is nog geblesseerd.
De wedstrijd tegen Groningen zal trouwens lastig genoeg zijn, ze hebben een razendsnele spits die makkelijk scoort, wel een irritant mannetje. Verder heeft men twee centrale verdedigers die ook zo lang zijn als Castillion!
Ik ga naar de B1 als Ajax thuis speelt en de B1; dat is dit seizoen inderdaad de derde keer. Ik laat het wel van het weer afhangen, ik ga niet in regen, storm en sneeuw staan.
Wat Geoffrey Castillion betreft: niemand kan garanderen dat hij slaagt, maar als ik hem vergelijk met wat er aan het begin van het seizoen in de A1 rondliep (en vorig jaar in de A2), dan schat ik zijn kansen hoger in.
Groningen won met 5-3 van feyenoord, ik ben benieuwd.
Roly B. vind ik als verdediger "iets te weinig Stam" hebben, hij werd tegen Heerenveen een paar keer uitgespeeld, ook in het eigen strafschopgebied en dat heb ik liever niet. Als middenvelder heeft hij wel dat "beetje Davids" dat bij de meete Ajacieden ontbreekt.
|
Lucas
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
|
Geplaatst: Wo 31 okt 2007 17:05
|
|
Na de mooi-weer voetballer, nu ook de mooi-weer supporter! :666: XD
|
Demosthenes
|
Geplaatst: Wo 31 okt 2007 17:24
|
|
Citaat: Na de mooi-weer voetballer, nu ook de mooi-weer supporter! :666: XD
Ja, ja XD
Eerlijk gezegd kijk ik meer uit naar de B1 dan naar Ajax 1, want daar zit te veel angst in en dan durf je niet te voetballen. Ik hoop dus op mooi weer.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Do 1 nov 2007 01:05
|
|
@ Chivu 05: wat zijn je overige twijfels met betrekking tot Castillion?
|
Demosthenes
|
Geplaatst: Zo 4 nov 2007 20:00
|
|
Ajax B1 – Groningen B1 3-0
Wat viel het meest op? Het hoge tempo waarin de B1 voetbalt. Tijdens Ajax 1 dacht ik op een gegeven moment:â€De B1 speelt sneller de balâ€; ik snap dat dit niet het geval is, maar het was wel een gevoel. De eerste dertig minuten hebben Groningen gesloopt, sommige spelers liepen toen al op hun tandvlees.
Wat ontbreekt? Een hogere score.
Wat iedere keer weer tegenvalt: de service van Ajax. Geen opstellingen voor supporters (wel voor de Groningen-supporter, de vader van een speler van Groningen, die een handgeschreven opstelling had gekregen), geen omroeper enz.
Het gevaar: een aantal spelers van dit team speelt nu al een paar jaar in deze samenstelling (kleine wijzigingen zijn er altijd) en dat maakt een team sterker. Het gaat echter om die paar talenten die Ajax 1 kunnen halen, de vraag is o.a. of zij vandaag beter zijn geworden. Ricardo van Rhijn heeft weinig hoeven te doen, schoof niet zo vaak in (opdracht?) en kan dan op zijn klasse de verdediging aan. Moet hij nu al de overstap maken naar A2? A1? Dit team moet niet te sterk worden, anders gebeurt er hetzelfde als met het team van o.a. Andy v.d. Meijde, als team vaak winnen, maar geen winnaars afleveren omdat het te gemakkelijk ging.
Kostas Peristerides stond in het doel. Erg lang, er is geen schot op doel geweest, m.a.w. Hoe kan hij worden beoordeeld? Hij is 100% Griek, werd in het Engels toegesproken, m.a.w. Geen Griek die hier al lang woont (is mijn conclusie). Zijn spelhervattingen zijn ronduit slecht. Twee of drie keer bracht hij een medespeler in de problemen door hem de bal toe te spelen, terwijl de speler er niets mee kon doen, gedekt stond enz. Ricardo van Rhijn probeerde het hem nog uit te leggen met veel gebaren. Een keer schoot hij tegen een Groninger op. Het is te leren, misschien heeft hij geweldige reflexen en is dat zijn kracht.
Rene Osei Kofi speelde als rechtsback een goede partij, op links deed Lorenzo Burnet
dat ook. Hij zou een kop groter moeten zijn, hij is fel genoeg en heeft ook aanvallende acties in huis.
In het centrum deed Daan Brinkman mee, maar voegde weinig toe, weinig risico (kan op zich geen kwaad), loopt aanvallend wel veel met de bal. Ricardo van Rhijn had nog een kans om te scoren (toen hij een keer mee opkwam), speelde verdedigend goed.
Op het middenveld speelde Rik Schouw een slechte eerste heft, zorgde voor veel balverlies en schold dan maar weer eens op de bal. Hij was wel feller dan in de wedstrijden ervoor, die ontwikkeling is positief. Lorenzo Ebecilio speelde op 10 en blijft een handige voetballer. Het doet alles bewust, blijft dreigend en scoorde twee keer. Roly Bonevacia speelde op 8 (eerste thuiswedstrijd die ik zag speelde hij op 6, erna op 3, nu op 8!) en kan niet alleen goed voetballen, is tweebenig en liet weer een keer zien hoeveel voordeel je daarmee kunt behalen. Bij de zijlijn met een halve sliding met rechts de bal afpakken en direct met links passen.
In de voorhoede speelde Jeffrey Dekker als rechtsbuiten, maar maakte niet veel indruk. Linksbuiten Marijn de Haas was zijn directe tegenstander de eerste helft de baas, maar zijn voorzetten waren meestal niet goed. Geoffrey Castillion scoorde één keer en hij is zo balvast, je kunt hem altijd aanspelen. In de tweede helft kwam hij wat minder in het spel voor, maar hij blijft mijn optie voor de nummer 9-plaats in Ajax 1 (nog wel een paar jaar wachten)
In de tweede helft nog wat invallers, o.a. Uit de B2 Yener Arica, hij is wel erg klein!
@ Chivu05 Groningen had wel twee lange verdedigers, maar Castilion was toch langer en technisch gezien duidelijk de meerdere, ook al miste hij een keer een grote kans (hoort bij Ajax?)
|
| | | |
|
|
|