Geplaatst: Do 19 mei 2011 10:39
|
|
Citaat: "Mooie tijden op komst met Theo Janssen bij Ajax"
Bron: Goal.com
Theo Janssen op weg naar Ajax. Gerrie M�hren ziet de linkspoot graag komen, zo vertelt de oud-Ajacied �n linkspoot aan Goal.com
"Theo Janssen is een echte nummer acht, zoals we dat noemen, een linkspoot", zegt de 65-jarige M�hren, nu scout van Ajax, tegen Goal.com. "Ik heb er zelf jaren gespeeld, mijn broer Arnold ook. Dat soort spelers zie je niet zo vaak meer. Janssen is eigenlijk een van de laatste der Mohikanen. Hij heeft een geweldige voorzet, geweldige trap en vrije trap, goede corners, allemaal wapens. Het zou fantastisch zijn als hij naar Ajax zou komen."
Janssen voegt in de ogen van M�hren echt iets toe aan kersverse kampioen. "Mentaliteit", zegt de Volendammer. "Als je zijn hoofd op TV ziet, denk je: Die kan niet verliezen. Hij heeft de wil om te winnen, kan zich kwaad maken om onnodig verlies. Hij was zo pissig dat ze verloren van Ajax. Dat ook moet gewoon. Er is maar ��n ding belangrijk en dat is winnen. Daar zijn er nog maar weinig van, die de combinatie van goed voetbal en mentaliteit hebben. Hij is een straatvechter. Dat is niet verkeerd. Ik ben heel blij met hem."
"Theo meer als Van Hanegem"
M�hren speelde van 1968 tot 1976 bij Ajax en maakte in die periode de gouden jaren van de club mee. Hij speelde op dezelfde positie als Janssen, maar was niet helemaal hetzelfde type. "In zekere zin lijken we wel op elkaar, maar ik liep veel meer. Misschien is Theo nog wel wat slimmer. Je moet ook doelbewust lopen, het moet wel functioneel zijn. Theo is meer een type Willem van Hanegem. Die liep ook geen kilometers in een wedstrijd."
"Frank de Boer wonderbaarlijk"
"Theo moet nog een paar jaar alles geven voor de sport", adviseert M�hren. "Dan hoeft hij zich daarna geen zorgen meer te maken." Met de toekomst van Ajax zit het ook wel goed. "Wat Frank de Boer heeft gedaan is wonderbaarlijk. Ik heb alle vertrouwen in hem. Hij nam het over en ze gingen gelijk beter voetballen. We gaan nog veel meer leuke dingen zien. Met Janssen erbij en een nieuwe spits gaat er een hele mooie tijd voor Ajax aankomen."
|