Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Henri Toivomaki
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Henri Toivomaki
Maker: 343Bekeken: 5697
Status: InactiefBerichten: 64
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3   > + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Bart

Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Do 6 jan 2011 16:50
Citaat:
Heb jij die wedstrijd tegen City gezien, Bart?
Ja, via Ajax tv, dus het is op basis van een wedstrijd.

Ik vind het een behoorlijke verdediger, maar niet iets voor Ajax, zoals ze de laatste jaren speelt met opkomende vleugels.
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Do 6 jan 2011 16:55
Daar staat alleen de samenvatting, toch? Vind het nogal wat om een dergelijk oordeel op basis van één samenvatting van een oefenwedstrijd te baseren.
D_skilled

Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Do 6 jan 2011 16:58
Staat er ook integraal op.
Bertje

Geplaatst: Do 6 jan 2011 16:59
Ah, oké. Dan heb ik niets gezegd.

Maar het blijft natuurlijk maar één wedstrijdje. Ik wacht het nog even af.
Bart

Geplaatst: Do 6 jan 2011 17:22
Het is inderdaad afwachten, daarom kijk ik erna uit wat El Chícharito te melden heeft over deze speler. Hij heeft deze speler al meer aan het werk gezien. Maar om nu te zeggen dat ik blij ben met dit beleid, zoals anderen gaat mijn te ver.
Bertje

Geplaatst: Do 6 jan 2011 17:33
Wat is dit beleid? Daarvoor moet je weten wat de gedachte erachter is. Als het idee is dat deze speler beter is dan wat er in huis is dan is het, mijns inziens, een teken van goed beleid dat je hem haalt. Dan kan hij hooguit nog slecht gescout zijn, maar dat staat daar in principe los van. Als hij gehaald is omdat er wel een speler bij mocht op die positie dan is dat een teken van slecht beleid, los van zijn eventuele kwaliteiten.

De insteek van Ajax kennen we echter niet, dus dat is lastig te zeggen. Met het oog op het aantal buitenlandse jeugdspelers dat Ajax de paar jaar haalt - dat aantal is gering - en de kwaliteit van die buitenlanders - Eriksen is top; Boilesen is afwachten (goede kans in ieder geval dat hij in het centrum de slag verliest van Denswil); Suk was in eerste instantie goed, maar is stil blijven staan - dan lijkt het er wat mij betreft op dat Ajax zoekt naar versterkingen en niet naar opvulling, maar daar valt uiteraard nog niets met zekerheid over te zeggen.
El Chícharito

Forum berichten: 3036
Geplaatst: Vr 7 jan 2011 13:56
Henri Toivomaki

Leeftijd: 19
Lengte: 1.85 m
Gewicht: 77 kg
Positie: Rechterverdediger

Ik heb Henri geregeld aan het werk gezien en denk wel dat ik een goed beeld heb van de Toivomaki van Ajax. Henri is verdedigend voor zijn leeftijd best ver. Je ziet dat hij goed positie kiest als back zijnde, stevig is in zijn duels en hij is snel. In potentie heeft hij dus best de kwaliteiten om een goede Ajax-back te worden. Maar wat ik tegen Yassine zei, zal ik hier ook even melden.

Toivomaki is géén Ajax-back. Althans, nog niet. Toivomaki kiest in balbezit ontzettend weinig de diepte en bemoeit zich nauwlijks met de aanval. Een Ajax-back, zeker zoals we met Gregory gewend zijn, moet zich gewoon bemoeien met de aanval. Zeker als je zo snel als Henri bent. Ik moet wel zeggen dat ik hem enkel met FC Lahti aan het werk heb gezien, en die staan onderaan in Finland. Wellicht dat hij in een betere voetballende ploeg wel naar voren durft, maar daar zou ik niet vanuit gaan.

De taak voor Gery Vink is eigenlijk heel simpel. In dit half jaar moet Henri bijgeschaafd worden om een goede Ajax-back te worden. Dit wil zeggen dat hij meer lef/durf moet krijgen om zich te bemoeien met de opbouw en in de lucht mag hij ook wat sterker worden. Met een directe tegenstander heeft Henri eigenlijk weinig moeite, althans in Finland. Hij is zoals gezegd snel, hard in de duels en weet goed zijn lichaam te gebruiken. Maar zodra de tegenstander Henri vrij laat, is het slechts balletje breed en balletje terug. Erg weinig durft hij de diepte op te zoeken en ook zelf bij te sluiten. Dit zijn dus dingen die Gery hem moet aanleren.

Al met al is het zeker een full-back met potentie. Ik zou hem niet, met de komst van Denswil en Boili centraal laten spelen, maar gewoon rechtsback laten. Hij heeft de potentie en sommige kwaliteiten om Ajax1 te bereiken, maar er zijn nog een aantal dingen die verbetert moeten(!) worden.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4200
Geplaatst: Vr 7 jan 2011 14:14
Mooi verslag El Chícharito!
El Chícharito

Forum berichten: 3036
Geplaatst: Vr 7 jan 2011 14:18
Dankje Pushkin. Wat ik vergeten ben te vertellen, is dat ik desondanks wel vertrouwen heb in de back Toivamaki. Ik denk dat hij, zeker met zijn snelheid (iets minder snel als Trabelsi denk ik), voor menig gevaar moet kunnen stichten. En ik denk écht dat het die jongen aangeleerd kan worden.
D_skilled

Forum berichten: 5208
Geplaatst: Vr 7 jan 2011 14:18
El Chicharito, een man van z'n woord! Leuk verslag.
Bart

Geplaatst: Vr 7 jan 2011 14:25
Een mooi verslag, El Chícharito. Op basis van die ene wedstrijd waar ik hem gezien kan ik me er goed in vinden.
sincere1983

Forum berichten: 3150
Geplaatst: Vr 7 jan 2011 15:22
Hij heeft dus een sterke (verdedigende) basis met een goede snelheid en, wat ik begrijp, een goede voorzet.

Belangrijk hierbij is te onthouden dat het véél makkelijker is iemand aan te leren dat hij wat vaker mee op moet komen en een voorzet dient te geven, dan dat je iemand verdedigen moet leren.

Mits je verhaal klopt, en daar ga ik vanuit, heb ik er wel vertrouwen in dat ze van Toivomaki een goede en sterke opkomende back kunnen maken die ook verdedigend zijn mannetje staat.
Zeker omdat Scandinavische mensen van nature al behoorlijk algemeen ontwikkeld (en nuchter!) zijn en zich, waarschijnlijk, wat makkelijker punten aanleren.
Nr.10

Forum berichten: 1489
Geplaatst: Vr 7 jan 2011 15:51
Volgens mij kan Ajax ook zonder een opkomende rechtsback spelen.

Met een sterke verdedigende rechtsback, kun je een Aldereweireld of Vertonghen ook door laten schuiven naar het middenveld. Zo creeer je alsnog je man meer op het middenveld.
AFCA Niels

Forum berichten: 2138
Geplaatst: Vr 7 jan 2011 15:55
Frank de Boer wil dat de backs over de aanvallers heengaan, wil je dat dan alsnog realiseren dan moet je dat geval met een rechtsmid spelen die die taak op zich neemt. Al verwacht ik gewoon dat deze jongen nog wel bij te scholen valt, over wat ik over hem hoor trek ik teminste niet de conclusie dat hij absoluut geen opkomende back is.
Nr.10

Forum berichten: 1489
Geplaatst: Vr 7 jan 2011 15:58
Bovendien sta je verdedigend zo een stuk stabieler. Als je tegen een sterke tegenstander speelt, dan is het alleen maar een plus om te mogen kiezen tussen een type Van Rhijn en een type Toivomaki.
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3   > + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.888
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.414.569 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Henri Toivomaki
Ga
Zoeken: