Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 3 jan 2011 17:16
|
|
Maar bij Juventus zitten ze ook nogal om een back verlegen, ze zijn al een tijdje opzoek.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 3 jan 2011 17:23
|
|
Hiermee is trouwens ook duidelijk geworden dat de rol van Bruna Silva uitgespeeld is.
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Ma 3 jan 2011 17:23
|
|
Ben benieuwd of dit gevolgen gaat hebben voor Van Rhijn de tweede seizoenshelft.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 3 jan 2011 17:25
|
|
Citaat: Hiermee is trouwens ook duidelijk geworden dat de rol van Bruna Silva uitgespeeld is.
De man die Jol deze zomer nog zo graag terug wilde halen.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Ma 3 jan 2011 17:26
|
|
Hoeft niet per se, AFC Niels. Waarschijnlijk wil Ajax een paar Jong Ajax-spelers aan Almere City uitlenen, zoals van der Meulen en Kappelhof. Dan kan of Toivomaki of van Rhijn (tijdelijk) centraal spelen.
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Ma 3 jan 2011 17:28
|
|
Zou je dan niet juist beter Van Rhijn kunnen verhuren?
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Ma 3 jan 2011 17:41
|
|
Naar aanleiding van het bericht dat Toivomaki vandaag naar kwam even de wedstrijd van Jong Ajax tegen Manchester City bekeken. Het ziet er allemaal behoorlijk uit wat die laat zien. Staat sterk op zijn poten in de duels, speelt makkelijk het middenveld in, knijpt goed naar binnen als de aanval van de tegenstander aan de andere kant van het veld zich bevind. Mist wel vaak de aansluiting naar het middenveld en de aanval toe.
|
hannes
Forum berichten: 895
|
Geplaatst: Ma 3 jan 2011 17:54
|
|
Citaat: Naar aanleiding van het bericht dat Toivomaki vandaag naar kwam even de wedstrijd van Jong Ajax tegen Manchester City bekeken. Het ziet er allemaal behoorlijk uit wat die laat zien. Staat sterk op zijn poten in de duels, speelt makkelijk het middenveld in, knijpt goed naar binnen als de aanval van de tegenstander aan de andere kant van het veld zich bevind. Mist wel vaak de aansluiting naar het middenveld en de aanval toe.
Die heb je zelf ergens op een dvd'tje liggen of heb je daar een mooi linkje van?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 3 jan 2011 17:55
|
|
Citaat: Naar aanleiding van het bericht dat Toivomaki vandaag naar kwam even de wedstrijd van Jong Ajax tegen Manchester City bekeken. Het ziet er allemaal behoorlijk uit wat die laat zien. Staat sterk op zijn poten in de duels, speelt makkelijk het middenveld in, knijpt goed naar binnen als de aanval van de tegenstander aan de andere kant van het veld zich bevind. Mist wel vaak de aansluiting naar het middenveld en de aanval toe.
Ach als je enige referentiekader het voetbal bij een Finse degradatiekandidaat en Italie is dan kan ik er nog wel mee leven dat zijn 'aanvalsspel' niet geweldig is.
|
Bart
|
Geplaatst: Ma 3 jan 2011 18:04
|
|
Citaat: Die heb je zelf ergens op een dvd'tje liggen of heb je daar een mooi linkje van? Die wedstrijd kun je vinden op Ajax.tv. Je moet alleen een Premium account hebben daarvoor.
|
hannes
Forum berichten: 895
|
Geplaatst: Ma 3 jan 2011 18:19
|
|
Citaat: Die heb je zelf ergens op een dvd'tje liggen of heb je daar een mooi linkje van? Die wedstrijd kun je vinden op Ajax.tv. Je moet alleen een Premium account hebben daarvoor.
thanks, dat is die 2e/maand wel waard :)
|
D_skilled
|
Geplaatst: Di 4 jan 2011 16:19
|
|
Interview met Ajax.tv
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Di 4 jan 2011 16:26
|
|
Het zal moeilijk voor hem worden om de Nederlandse taal te leren. Vergis je niet Fins is samen met Hongaars de enige niet Indo-Europese taal in Europa. De Finnen zijn ook totaal andere mensen dan de Noren, Zweden of Denen en Finland hoort dan ook niet bij Scandinavie. Het zal voor een Fin veel moeilijker zijn zich aan te passen dan voor een Scandinavier. Hopelijk lukt het Toivomaki de Nederlandse taal machtig te worden want dat is voor zo'n jonge speler een belangrijke eerste stap. Gelukkig spreekt hij wel al behoorlijk goed Engels.
|
kladde
Forum berichten: 99
|
Geplaatst: Di 4 jan 2011 16:51
|
|
het is voor iedere 18 jarige lastig om naar een ander land te verhuizen. De taal zal het minste probleem zijn. De meeste Finnen spreken ook uitstekend Zweeds. En met Zweeds en Engels als bagage is Nederlands leren niet zo'n groot probleem.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Di 4 jan 2011 16:53
|
|
Het is heel anders om vanuit een tweede taal een derde taal te leren dan vanuit je eerste taal een tweede taal je hele bein is namelijk ingesteld op je eerste taal. Het maakt het natuurlijk wel iets makkelijker maar het blijft zeer moeilijk om een taal uit een totaal andere taalgroep te leren.
|
kladde
Forum berichten: 99
|
Geplaatst: Di 4 jan 2011 17:29
|
|
Het is lastiger maar niet onmogelijk (spreek hier uit ervaring :) ) en als je al 2 talen uit de Germaanse taalgroep spreekt is Nederlands niet al te moeilijk. Ik vermoed dat het verhuizen naar een ander land en de sociale gevolgen hiervan lastiger voor hem zullen zijn dan de taal. Net zoals bij iedere jonge aankoop zal Ajax hier aandacht aan moeten besteden.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Wo 5 jan 2011 01:43
|
|
Citaat: Kon ook naar Juventus, schijnt.
Ook even bewijs erbij:
Suomalainen suurlupaus saa valita Ajaxin ja Juventuksen väliltä - Grote Finse belofte kan kiezen tussen Ajax en Juventus
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Wo 5 jan 2011 10:53
|
|
Citaat: Een opleidingsvergoeding is een percentage wat over de transfersom wordt berekend, hij komt transfervrij dus van een opleidingsvergoeding zal ook geen sprake zijn. Gezien zijn status verwacht ik dat er wel wat tekengeld aan te pas zal zijn gekomen maar dat kan nooit heel erg veel zijn.
Is het niet zo dat een (jonge) speler nooit helemaal transfervrij is maar altijd een X-duizend euro per opleidingsjaar kost (zoals Nathan Ake naar Chelsea en ook Van Velzen naar Man U)? Heb even geen tijd om de exacte regels hieromtrent op te zoeken, maar gelukkig zijn er genoeg studenten op het forum .
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 5 jan 2011 11:58
|
|
Ik kan er naast zitten maar dat is volgens mij alleen zo wanneer de spelers van een leeftijd zijn dat ze nog geen volwaardig profcontract kan tekenen. Wat dus zoveel betekent dat het bij spelers tot 18 het nog wel kan dat er toch een vergoeding wordt betaald terwijl er geen opleidingscontract is. Maar dat geldt ook wanneer Ajax 12 jarige jongetjes overneemt van een amateurclub. Vanaf 18 jaar treed het 5% van de transfersom systeem (speler is officieel volwassen) in in werking, en als er dan geen transfersom is dan geldt hetzelfde als voor bv. een 28 jarige speler.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Wo 5 jan 2011 12:45
|
|
Citaat: Ik kan er naast zitten maar dat is volgens mij alleen zo wanneer de spelers van een leeftijd zijn dat ze nog geen volwaardig profcontract kan tekenen. Wat dus zoveel betekent dat het bij spelers tot 18 het nog wel kan dat er toch een vergoeding wordt betaald terwijl er geen opleidingscontract is. Maar dat geldt ook wanneer Ajax 12 jarige jongetjes overneemt van een amateurclub. Vanaf 18 jaar treed het 5% van de transfersom systeem (speler is officieel volwassen) in in werking, en als er dan geen transfersom is dan geldt hetzelfde als voor bv. een 28 jarige speler.
Ik ken beide regels ook maar weet niet precies waar die leeftijdsgrens ligt, dacht zelf aan 21 aangezien Ajax volgens mij ook geld ontving toen Zlatan van club ruilde en hij na zijn 18e verjaardag bij Ajax in dienst trad. Maar kan er naast zitten hoor.
Oja, avatar volgt nog
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Wo 5 jan 2011 16:58
|
|
Zal binnenkort wat over hem vertellen. Ik volg de Scandinavische competities de laatste tijd veelvuldig en nauwkeurig, en ook natuurlijk op hem bij Lathi gelet. Komt eraan. Puur voor jou Yassine !
|
Jobo
Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Do 6 jan 2011 15:43
|
|
Tell us :)
Ik ben heel benieuwd of dit Ajax 1 materiaal is of kan worden.
Ajax lijkt toch (heel verstandig) zich meer te richten op het aantrekken van jongens van onder de 21. Deze zijn veel goedkoper en hebben meer mogelijkheden om zich aan te passen aan Ajax.
Eriksen is daar een goed voorbeeld van. Hopelijk kan zijn jonge landgenoot Boilesen ook zelfde stappen zetten als Eriksen.
|
Brasil
Forum berichten: 156
|
Geplaatst: Do 6 jan 2011 15:48
|
|
Citaat: Tell us :)
Ik ben heel benieuwd of dit Ajax 1 materiaal is of kan worden.
Ajax lijkt toch (heel verstandig) zich meer te richten op het aantrekken van jongens van onder de 21. Deze zijn veel goedkoper en hebben meer mogelijkheden om zich aan te passen aan Ajax.
Eriksen is daar een goed voorbeeld van. Hopelijk kan zijn jonge landgenoot Boilesen ook zelfde stappen zetten als Eriksen.
Ik ben ook heel blij met dit beleid en hoop ook echt dat deze speler en die Boilessen ook doorbreken.
|
Bart
|
Geplaatst: Do 6 jan 2011 16:18
|
|
Of het goed beleid is valt nog maar af te wachten. Kan me nog wel aantal jaar geleden herinneren waar er ook een behoorlijk buitenlanders in de jeugd stond, maar niemand brak door bij Ajax. Je moet een buitenlander als die echt een toegevoegde waarde heeft. Ik heb bij deze speler me twijfels.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Do 6 jan 2011 16:34
|
|
Heb jij die wedstrijd tegen City gezien, Bart?
|