Auteur
|
Bericht
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 5 apr 2011 12:46
|
|
Citaat: Vond Velthuizen in nederland altijd wel een goede keeper hoor!
Niet beter dan Vermeer.. Verder is hij nogal een showkeeper, niet echt 100% betrouwbaar en staat een jaar stil in zijn ontwikkeling.. Nog ouder dan Vermeer ook, nee niet halen..
|
Tomza2
Forum berichten: 476
|
Geplaatst: Di 5 apr 2011 13:41
|
|
Citaat:
Niet beter dan Vermeer.. Verder is hij nogal een showkeeper, niet echt 100% betrouwbaar en staat een jaar stil in zijn ontwikkeling.. Nog ouder dan Vermeer ook, nee niet halen..
Volgens mij is Vermeer ouder.
Kenneth vermeer 10-01-1986
Piet Velthuizen 03-11-1986
Maar voor de rest zie ik zelf Vermeer liever dan dat ik Velthuizen zie, zoals Riejuh al zegt is het vooral een showkeeper.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Di 5 apr 2011 14:05
|
|
Twee maandjes, who cares. Velthuizen zou totaal onnodig zijn. Dan inderdaad liever geld sparen voor bijvoorbeeld De Bruyne en Vermeer laten keepen.
Mooiste optie zou Romero van AZ zijn.
|
Tomza2
Forum berichten: 476
|
Geplaatst: Di 5 apr 2011 14:19
|
|
Citaat: Twee maandjes, who cares. Velthuizen zou totaal onnodig zijn. Dan inderdaad liever geld sparen voor bijvoorbeeld De Bruyne en Vermeer laten keepen.
Volgens mij 10 maanden?
Laten we nou gewoon Vermeer een kans geven en opzoek gaan naar een spits.
|
AFCA_Seaman
Forum berichten: 1221
|
Geplaatst: Di 5 apr 2011 14:30
|
|
Gewoon Vermeer eerste keeper, klaar. Hier en daar hoor ik nog wel eens wat kritiek op Vermeer, terwijl Stekelenburg pas een kleine twee jaar constant goed aan het keepen is. Vermeer lekker het hele seizoen onder de lat en hij zal het laten zien, prima keeper.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Di 5 apr 2011 14:43
|
|
Citaat: Twee maandjes, who cares. Velthuizen zou totaal onnodig zijn. Dan inderdaad liever geld sparen voor bijvoorbeeld De Bruyne en Vermeer laten keepen.
Volgens mij 10 maanden?
Laten we nou gewoon Vermeer een kans geven en opzoek gaan naar een spits.
Sorry, inderdaad. Zag het verkeerd. Neemt niet weg dat we eerst moeten kijken naar een goede spits en middenvelder en als Stekelenburg weggaat moet de keeper komen. Niet eerder.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Di 5 apr 2011 14:47
|
|
Citaat:
Volgens mij is Vermeer ouder.
Kenneth vermeer 10-01-1986
Piet Velthuizen 03-11-1986
Maar voor de rest zie ik zelf Vermeer liever dan dat ik Velthuizen zie, zoals Riejuh al zegt is het vooral een showkeeper.
Grappig, ik vind Vermeer ook en showkeeper.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Di 5 apr 2011 15:38
|
|
Vermeer moeten we niet een heel seizoen onder de lat willen, maar Velthuizen als vervanger van Stekelenburg is al net zo dramatisch. Met Vermeer een seizoen lang in de goal loop je per definitie het kampioenschap en de voorronde CL mis, als 2e keeper is hij prima.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Di 5 apr 2011 17:44
|
|
Citaat:
Grappig, ik vind Vermeer ook en showkeeper.
Ontken ik ook niet, maar Velthuizen nog net niets meer..
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Di 5 apr 2011 18:22
|
|
Absoluut mee eens.
Vermeer heeft dan ook wel wat weg van Timmer, elke wedstrijden wel een paar mooie showduiken. Maar eigenlijk is het vaak nog niet eens zulk heel goed keeperswerk. Wat me bij Vermeer vooral zorgen baart is zijn gebrek aan progressie de afgelopen jaren. Bij zijn debuut deed hij het aardig maar hij is – ook na zijn verhuurperiode bij Willem II – amper beter geworden. Mijn belangrijkste argument tegen Vermeer is eigenlijk dat hij een constante bron van onrust vormt, hij heeft altijd wel een paar capriolen. Hoge voorzetten heeft hij zelden klem, en ook bij keeperswerk buiten de 9 meter lijn ben ik niet onder de indruk.
Ik heb hem altijd met Stanley Menzo vergeleken en bij die woorden blijf ik. Soms een mooie redding, soms een kolderiek moment.
Desalniettemin denk ik niet dat Ajax een nieuwe keeper zal halen. Graafland en Deckers zullen weggaan, Padt keert mogelijk terug en mag met Verhoeven dan voor de plek van reserve vechten. Daar achter zitten dan nog Bizot en Hahn.
Zelf zou ik nog wel minimaal een keeper halen, en dan gaat mijn voorkeur uit naar Courtois (die zal echter moeilijk haalbaar blijken).
|
Eline
Forum berichten: 426
|
Geplaatst: Di 5 apr 2011 20:02
|
|
Citaat: Gewoon Vermeer eerste keeper, klaar. Hier en daar hoor ik nog wel eens wat kritiek op Vermeer, terwijl Stekelenburg pas een kleine twee jaar constant goed aan het keepen is. Vermeer lekker het hele seizoen onder de lat en hij zal het laten zien, prima keeper.
Ben ik het mee eens, je moet ook groeien. In het begin waren we ook niet allemaal tevreden over Steek, en als je nu ziet... een keeper moet gewoon veel spelen. Ik zeg laat Vermeer maar keepen en koop een topspits.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 5 apr 2011 20:05
|
|
Daar heeft hij dan ook 5 jaar mogen aanklooien voordat hij eindelijk een goede, stabiele keeper werd. Dat was veel te lang. Een goede keeper is ook belangrijk.
|
AFCA_Seaman
Forum berichten: 1221
|
Geplaatst: Di 5 apr 2011 20:08
|
|
Het was ook te lang maar dat zegt niet dat dit bij Vermeer het geval is. Gewoon onder de lat zetten, vertrouwen geven. Ik heb vertrouwen in hem..en ik vind Vermeer wel een goede keeper.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Wo 6 apr 2011 09:15
|
|
Citaat: Het was ook te lang maar dat zegt niet dat dit bij Vermeer het geval is. Gewoon onder de lat zetten, vertrouwen geven. Ik heb vertrouwen in hem..en ik vind Vermeer wel een goede keeper.
Vermeer is een prima keeper, maar wel een typische lijnkeeper die het moet hebben van zijn reflexen. Vermeer zou bijvoorbeeld in Italië best een succes kunnen worden, omdat daar totaal niet verwacht word dat je kan meevoetballen (al is Vermeer voor Italië te zwak bij hoge ballen naar mijn idee).
|
AFCAKatwijk
Forum berichten: 1903
|
Geplaatst: Wo 6 apr 2011 12:20
|
|
Citaat: . Is nu gewoon een goede keeper, geen wereldtop, maar veel beter dan een paar seizoenen terug.
Nee?
Gestopt
|
Riejuh
|
Geplaatst: Wo 6 apr 2011 12:54
|
|
Citaat: . Is nu gewoon een goede keeper, geen wereldtop, maar veel beter dan een paar seizoenen terug.
Nee?
Stekelenburg hoort wel zeker tot de wereldtop, als ik zie hoe hij zich de laatste jaren heeft ontwikkeld. Pak een Gomes gisteren tegen Real Madrid, staat stil in zijn ontwikkeling. Vond hem niet veel beter dan in zijn psv-tijd. Terwijl Maarten wel degelijk stappen heeft gemaakt.
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Wo 6 apr 2011 13:01
|
|
Stekelenburg is op dit moment niets minder dan Casillas, Cech, Cesar, Reina, enz.. Ik vind hem misschien zelfs wel beter.
|
RebuaH
Forum berichten: 404
Nieuws reacties: 5
|
Geplaatst: Do 7 apr 2011 15:11
|
|
Ik denk dat Courtois nu al beter is dan Vermeer, ondanks zijn jonge leeftijd. Als je dit soort jongens niet op deze leeftijd gaat halen dan zijn ze gewoon niet meer haalbaar voor ons. Ook Mignolet was een super keuze geweest, hij heeft nu echter zijn kans gepakt bij Sunderland. Waarschijnlijk dus niet meer haalbaar, maar ik moet aan de andere kant nog zien dat hij die Schot er permanent uitspeelt daar. Dat zouden mijn eerste keuzes zijn.
Proto werd hier ook een paar keer genoemd. Ik zie hem regelmatig spelen, maar hij maakt op mij geen bijzondere indruk. Is ook geen puntenpakker voor Anderlecht. Hij speelt degelijk, maar dan vind ik Vermeer beter ten overstaan van hem.
Binnen Nederland vind ik Cillissen een jongen met veel potentie, en Tyton heeft op mij ook een goede indruk gemaakt. Hij mag mijns inziens echter nooit meer dan 2,5 à 3 miljoen euro kosten.
Graafland vertrekt terug naar de amateurs en Verhoeven hoeft voor mij ook niet te blijven. Padt zou ik sowieso terughalen en dan heb je twee opties: 1) een goede tweede man met ervaring achter Vermeer of 2) het halen van een talentvolle nieuwe keeper die met Vermeer uit mag maken wie eerste keeper word. Dat laatste zou mijn voorkeur hebben.
Ik vind het trouwens tof te zien dat de meeste keepers hier tot op het bot worden geanalyseerd, maar laten we reëel blijven... een keeper zonder minpunten is voor ons niet haalbaar (eigenlijk bestaat die gewoon helemaal niet). Belangrijk is dat Ajax dus een keuze maakt op basis van huidige kwaliteiten ifv potentiële kwaliteiten/ontwikkeling door trainen en wedstrijden. Andere factoren die in acht dienen te worden genomen is taal, leeftijd, prijs, ...
|
christianeriksen
Forum berichten: 138
|
Geplaatst: Ma 25 apr 2011 09:37
|
|
Citaat: Gaat Stekelenburg weg?
Zo ja, zou mijn geld dan inzetten op het halen van een spits (Huntelaar).
Keeper halen hoeft niet. Vermeer is een prima 1e keeper voor Ajax, vind ik. Stond destijds ook achter de keuze van Van Basten: Stekelenburg had toen een slechte reeks neergezet.
Laten we wel zijn: Stekelenburg heeft een paar seizoenen nodig gehad om op het niveau te komen en te blijven, waar hij nu is. Wie herinnert zich niet hoe hij ballen van de flank naar voren bokste in de 16 - soms voor de voeten van een tegenstander. Is nu gewoon een goede keeper, geen wereldtop, maar veel beter dan een paar seizoenen terug.
Verder de 2e (en 3e) doelman laten doorstromen vanuit de eigen jeugd.
Ben benieuwd wat er op deze positie gaat gebeuren.
Ja inderdaad ik denk dat je beter je geld in Huntelaar kan inversteren dan in een andere keeper. Vermeer keept heel aardig en als hij 28 is zie ik hem misschien ook wel op niveau Stekelenburg. Maar verder zou ik wel een fatsoenlijke tweede keeper halen die het niveau van AJAX wel aan kan.
|
sincere1983
|
Geplaatst: Vr 6 mei 2011 09:51
|
|
Ik zat zo eens te denken. We hebben het allemaal over Vermeer volgend seizoen als nieuwe 1e keeper.
Maar Padt komt ook terug, zou het niet zomaar kunnen gebeuren dat Padt de concurrentiestrijd wint en dus 1e keeper word? (Mits Steek natuurlijk vertrekt).
Die heeft bij GAE namelijk ook over het algemeen goed gekeeped met hier en daar een uitschieter.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Vr 6 mei 2011 10:04
|
|
Als hij wint zou het zomaar kunnen. Waarom niet? de beste keept toch?
|
sincere1983
|
Geplaatst: Vr 6 mei 2011 10:14
|
|
Citaat: Als hij wint zou het zomaar kunnen. Waarom niet? de beste keept toch?
Wilde eigenlijk opmerkingen uitlokken over hoe die presteert op dit moment . Ik heb wel redelijk wat van hem gezien (meestal samenvattingen helaas) en daar deed hij het vaak naar behoren of stond hij GAE op de been te houden.
Maar er zijn hier vast mensen die Padt meer hebben gevolgd en die weten of hij überhaupt de strijd aan kan gaan met Vermeer.
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
|
Geplaatst: Vr 6 mei 2011 10:25
|
|
Citaat: Het was ook te lang maar dat zegt niet dat dit bij Vermeer het geval is. Gewoon onder de lat zetten, vertrouwen geven. Ik heb vertrouwen in hem..en ik vind Vermeer wel een goede keeper.
Het zegt ook niet dat het bij Vermeer het geval is dat hij wél zo goed wordt. Ik betwijfel het. Vooral vanwege zijn lengte. Dan kan hij wel hoogspringen, maar hij blijft wel erg klein voor een keeper.
In de Eredivisie vind ik Tyton en Romero goede keepers. En daarbuiten volg ik de keepers niet echt moet ik zeggen.
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
|
Geplaatst: Vr 6 mei 2011 10:28
|
|
Citaat: Stekelenburg is op dit moment niets minder dan Casillas, Cech, Cesar, Reina, enz.. Ik vind hem misschien zelfs wel beter.
Ik vind misschien Casillias beter. Cesar en Van der Sar zijn ongeveer van hetzelfde niveau, misschien is Steek iets beter.
Maar Cech heeft nooit zijn oude niveau gehaald na zijn blesure en Reina ongelofelijk veel blunders.
|
sincere1983
|
Geplaatst: Vr 6 mei 2011 10:35
|
|
@ guy: Heb je Casillas en Cesar dit seizoen niet opzichtig fouten zien maken dan? Ik wel namelijk.
Voornamelijk Casillas heeft later zijn vorm wel weer herpakt (oa. tegen Barca) maar vooral de eerste seizoenshelft deed hij ook wel eens iets heel verkeerd. Idem voor Cesar.
Over Cech en Reina ben ik het eens. Vind het überhaupt raar dat Reina nog steeds keept bij zo'n grote club.
Ik vind Steek dit hele seizoen (incl. WK) geen steek minder dan alle anderen. Alleen vd Sar steekt er nog een stukje bovenuit.
|