Auteur
|
Bericht
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Za 29 maa 2008 22:02
|
|
Citaat: Wacht, ik denk dat ik toch de namen opnoem van de jongens die moeten/gaan vertrekken. Alleen twijfel ik wie ik die primeur zal schenken. AF..of.........AT.
AF natuurlijk. Hier ben je altijd erg hartelijk ontvangen. Wij hebben je de wondere wereld van Ajaxfora laten zien. Al moet je het natuurlijk helemaal zelf weten.
Wij zijn ook al verblijd met het lijstje van Chivu 05, zie ik. Olijve is toch vaak aanvoerder geweest, Chivu?
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Za 29 maa 2008 22:08
|
|
Citaat: Wij zijn ook al verblijd met het lijstje van Chivu 05, zie ik. Olijve is toch vaak aanvoerder geweest, Chivu?
Die van mij is een stuk langer.
|
Chivu 05
Forum berichten: 796
|
Geplaatst: Za 29 maa 2008 22:10
|
|
Citaat: Wacht, ik denk dat ik toch de namen opnoem van de jongens die moeten/gaan vertrekken. Alleen twijfel ik wie ik die primeur zal schenken. AF..of.........AT.
AF natuurlijk. Hier ben je altijd erg hartelijk ontvangen. Wij hebben je de wondere wereld van Ajaxfora laten zien. Al moet je het natuurlijk helemaal zelf weten.
Wij zijn ook al verblijd met het lijstje van Chivu 05, zie ik. Olijve is toch vaak aanvoerder geweest, Chivu?
Hij is de vaste aanvoerder. Het is wel een goede voetballer en harder werker, het kan ook beide kanten uit nog.
Overigens hoorde ik ook dat Jesper Floren waarschijnlijk geen contractverlenging krijgt. Ben benieuwd of het waar is.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Za 29 maa 2008 22:19
|
|
Chivu? Vertrekt Koen Verhoeff ook?
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Za 29 maa 2008 22:25
|
|
Citaat: Chivu? Vertrekt Koen Verhoeff ook?
Ja, hij moet vertrekken. Ook Marijn Sterk en Chakib Tayeb moeten vertrekken. Donovan Slijngard kan voor 1 jaar bijtekenen, maar heeft ook andere opties.
En wie moeten er vertrekken uit de A-jeugd, D_Skilled ?
|
D_skilled
|
Geplaatst: Za 29 maa 2008 22:29
|
|
Citaat: Chivu? Vertrekt Koen Verhoeff ook?
Ja, hij moet vertrekken. Ook Marijn Sterk en Chakib Tayeb moeten vertrekken. Donovan Slijngard kan voor 1 jaar bijtekenen, maar heeft ook andere opties.
En wie moeten er vertrekken uit de A-jeugd, D_Skilled ?
Moet Stantos Lewis ook vertrekken.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Za 29 maa 2008 23:33
|
|
Dit zijn de selecties hoe die er volgend seizoen uit zouden kunnen komen te zien. Natuurlijk worden de teams nog opgevuld met eventueel aangetrokken spelers van buitenaf. Het zijn geen definitieve selecties, maar uit mijn oogpunt.
Schuingedrukt: Misschien vertrekkend
Eerste elftal:
Siem De Jong
Jan-Arie Van der Heijden
Javier Martina
Vito Wormgoor
John Goossens
Donovan Slijngard
Vertrekkende spelers: Jong Ajax
Murat Yildirim
Koen Verhoeff
Marco Van Duin
Chakib Tayeb
Stanton Lewis
Marijn Sterk
Dionitio Liesdek
Jong Ajax: 2008/2009
Roy Ouwerkerk
Sergio Padt
Nathaniel Will
Christian Supusepa
Daylon Claassen
Marvin Hasselbaink
Toby Alderweireld
Deniz Aslan
Daley Blind
Vlatko Lazic
Richard Maciel Sousa Campos
Jordi Schell
Joël Tillema
Renaldo Jongebloet
Calvin Mac Intosch (zal zonder een contract spelen)
Vertrekkende spelers: A1
Erixon Danso
Kevin Huijsman
Darryl Lachman
Frank Olijve
Leandro Resida
Rafael Uiterloo
Ismo Vorstermans
Ajax A1: 2008/2009
Costas Peristerdis
Danny Burger
Roly Bonevacia
Lorenzo Burnet
Geoffrey Castillion
Jeffrey Dekker
Lorenzo Ebecilio
Florian Jozefzoon
Rafael Uiterloo
Rene Osei Kofi
Bryan Ottenhoff
Ricardo van Rhijn
Rik Schouw
Rodney Sneijder
Johan Kappelhof
Tom Overtoom
Timothy van der Meulen
Marvin Zeegelaar
Vertrekkende spelers: A2
Mitch Apau
Justin Sporkslede
Troy Zwanenberg
Matthew Lam
Giovanni Kasanwirjo
Jesper Floren
Paa Sampije
Jarchinio Antonio
Nick Koppers
Atilla Yildirim
Ajax A2: 2008/2009
Marco Bizot
Daan Brinkman
Kees Heemskerk
Tim Receveur
Mitchel Schildwacht
Allón Worms
Marijn de Haas
Jarchino Antonia
Tayfun Candan
Nick Koppers
Aras Özbiliz
Atilla Yildirim
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 29 maa 2008 23:34
|
|
Interessant, Skilled. Waarom denk je dat Zeegelaar wellicht vertrekt?
|
D_skilled
|
Geplaatst: Za 29 maa 2008 23:36
|
|
Citaat: Interessant, Skilled. Waarom denk je dat Zeegelaar wellicht vertrekt?
Ik twijfelde bij zijn naam. Het is niet zeker of ie een contract krijgt.
EDIT: Ik denk dat ik zijn naam toch bij de A1 zal voegen. Ik geloof wel dat ie in de A1 komt, aangezien dan alleen Lorenzo Ebecilio de positie van linksbuiten kan bekleden.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Zo 30 maa 2008 11:25
|
|
Bedankt voor je bijdrage Skilled, interessant om te lezen.
Vooral dit vind ik interssant:
Citaat: Eerste elftal:
Siem De Jong
Jan-Arie Van der Heijden
Javier Martina
Vito Wormgoor
John Goossens
Donovan Slijngard
Vertrekkende spelers: Jong Ajax
Murat Yildirim
Koen Verhoeff
Marco Van Duin
Chakib Tayeb
Stanton Lewis
Marijn Sterk
Slijngard zou dus toch z'n plek bij de A-selectie krijgen. Bij die andere jongens kan ik me voorstellen dat het mogelijk om een proefperiode gaat. Maar ik denk niet dat Slijngard genoegen neemt met slechts de toezegging om in de zomer in de oefenwedstrijden te zetten en daarna toch nog het risico dat hij weer een seizoen in het tweede balt. Als dat gebeurt lijkt hij me sowieso vertrokken. Wormgoor ontwikkelt zich goed, persoonlijk toch opvallend dat hij Alderweireld nog voorbij gestreeft lijkt te zijn. Van Alderweireld had ik persoonlijk ook wel wat verwachtingen maar die heeft er een slecht seizoen opzitten.
Verder mag de naam van onze Zuid-Afrikaanse aankoop nog in het rijtje komen.
Dat Stanton Lewis, die andere Zuid Afrikaan, mag vertrekken verbaast me niks. Mocht vorig seizoen al op proef trainen bij Brugge en Leverkusen. Die is alleen gebleven omdat men nood had aan een aanvaller en niemand anders had. Verder ga ik ervan uit dat Manucharyan gewoon bij de A-selectie blijft. Ik denk wel dat er nog een aanvaller zla bijkomen (extern) bij Ajax 2.
|
Demosthenes
Forum berichten: 562
|
Geplaatst: Zo 30 maa 2008 11:32
|
|
Sarpong en Anita? Worden ze uitgeleend?
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Zo 30 maa 2008 12:04
|
|
Citaat: Sarpong en Anita? Worden ze uitgeleend? En vergeet Donald niet, ik verwacht en hoop dat deze jongens of worden uitgeleend of gewoon bij het eerste zullen spelen.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Zo 30 maa 2008 12:57
|
|
Citaat: Sarpong en Anita? Worden ze uitgeleend?
Zou best kunnen. Ze krijgen volgens mij van Marco een eerlijke kans om zich te bewijzen in de voorbereiding, maar stel dat Ajax met een Tiago of Gourcuff komt aanzetten, dan valt het doek voor Anita en eigenlijk ook wel Sarpong. Dan kunnen ze beter uitgeleend worden, hoewel ze dat niet wensen en gewoon in één bij Ajax willen slagen. Het zou eigenlijk soiewso niet goed voor hun ontwikkeling zijn om nog een jaartje op de bank te zitten in Ajax-1 en hun wedstrijden af te werken in Jong Ajax.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Zo 30 maa 2008 13:00
|
|
Citaat: Verder mag de naam van onze Zuid-Afrikaanse aankoop nog in het rijtje komen.
Dat Stanton Lewis, die andere Zuid Afrikaan, mag vertrekken verbaast me niks.
Welke Zuid-Afrikaanse aankoop, Revo? Er is maar één Zuid-Afrikaan en dat is Stanton Lewis.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 30 maa 2008 13:05
|
|
Citaat: Verder mag de naam van onze Zuid-Afrikaanse aankoop nog in het rijtje komen.
Dat Stanton Lewis, die andere Zuid Afrikaan, mag vertrekken verbaast me niks.
Welke Zuid-Afrikaanse aankoop, Revo? Er is maar één Zuid-Afrikaan en dat is Stanton Lewis.Daylon Claasen
|
D_skilled
|
Geplaatst: Zo 30 maa 2008 13:07
|
|
O, ja. Sorry. Ik zet hem er ook bij, hem was ik inderdaad vergeten.
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Zo 30 maa 2008 13:29
|
|
Lewis heeft nog een doorlopend contract, daar komt Ajax dus nog niet zo gemakkelijk vanaf. Goed om te lezen dat Mac Intosch een kans krijgt bij Jong Ajax, wat een vervelende periode voor hem is dit met twee zeer langdurige blessures. Lachman zal inderdaad ook moeten vertrekken.
Bij Jong Ajax is Dionitio Liesdek trouwens al weggestuurd en heeft Ajax zijn contract afgekocht. Doelman Van Duin kan misschien bijtekenen en zal dan verhuurd worden, maar dit is allemaal nog niet zeker.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Zo 30 maa 2008 13:42
|
|
Citaat: Lewis heeft nog een doorlopend contract, daar komt Ajax dus nog niet zo gemakkelijk vanaf. Goed om te lezen dat Mac Intosch een kans krijgt bij Jong Ajax, wat een vervelende periode voor hem is dit met twee zeer langdurige blessures. Lachman zal inderdaad ook moeten vertrekken.
Bij Jong Ajax is Dionitio Liesdek trouwens al weggestuurd en heeft Ajax zijn contract afgekocht. Doelman Van Duin kan misschien bijtekenen en zal dan verhuurd worden, maar dit is allemaal nog niet zeker.
Is Dionitio Liesdek weg? Da's snel. Wat is de reden Chivu dat ie is weggestuurd?
|
Eto'o
|
Geplaatst: Zo 30 maa 2008 15:35
|
|
Toch wel opmerkelijk hoe het kan gaan met die jeugdspelers. Werd er op een gegeven moment niet gezegd dat Liesdek dicht tegen de A-selectie aanzat? Of heeft Ten Cate hem niet zelfs een keer in de selectie opgenomen?
Sarpong en Anita zullen in de zomer moeten aanhaken. En anders moet Ajax ze verhuren. Nog een jaar stilstaan is geen optie voor zulke talenten. Niet bij onze club.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 30 maa 2008 16:53
|
|
Citaat: Toch wel opmerkelijk hoe het kan gaan met die jeugdspelers. Werd er op een gegeven moment niet gezegd dat Liesdek dicht tegen de A-selectie aanzat? Of heeft Ten Cate hem niet zelfs een keer in de selectie opgenomen?
Sarpong en Anita zullen in de zomer moeten aanhaken. En anders moet Ajax ze verhuren. Nog een jaar stilstaan is geen optie voor zulke talenten. Niet bij onze club. Sarpong heeft niet echt stilgestaan dit jaar hij is wel echt beter geworden. Vorig seizoen was voor hem een seizoen waar hij echt stil stond net als Anita. Anita was dit seizoen goed bezig tot hij geblesseerd raakte maar hij pakt het nu weer redelijk goed op. Ik verwacht dat Marco van Basten Donald, Anita, Slijngard (mits hij blijft natuurlijk), Sarpong, Martina, Siem de Jong, van der Wiel en van der Heijden volgend seizoen een grote(re) rol binnen de selectie zal gaan geven.
|
Wij zijn Ajax
Forum berichten: 2337
|
Geplaatst: Zo 30 maa 2008 17:31
|
|
Ik denk dat Anita en Sarpong hun spelminuten wel gaan maken onder Van Basten, Donald zou ik verhuren. Trouwens wil Sarpong niet verhuurd worden, wat een leipe speler!
|
Eto'o
|
Geplaatst: Zo 30 maa 2008 17:42
|
|
Tsja, het lijkt niet zo verstandig. Aan de andere kant is het wel weer mooi dat die jongen zegt in Nederland alleen voor Ajax te willen spelen.
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Zo 30 maa 2008 20:21
|
|
Citaat: Toch wel opmerkelijk hoe het kan gaan met die jeugdspelers. Werd er op een gegeven moment niet gezegd dat Liesdek dicht tegen de A-selectie aanzat? Of heeft Ten Cate hem niet zelfs een keer in de selectie opgenomen?
Sarpong en Anita zullen in de zomer moeten aanhaken. En anders moet Ajax ze verhuren. Nog een jaar stilstaan is geen optie voor zulke talenten. Niet bij onze club.
Nee, Liesdek zeker niet. Ik denk dat het om Sarpong ging, want daar was Ten Cate wel gecharmeerd van.
Anita en Sarpong zullen sowieso in voorbereiding weer de kans krijgen, als het dan niet goed genoeg is zullen ze misschien verhuurd worden. Al vergeet men snel dat Anita nu nog A-junior is en volgend jaar dus pas eerste jaars senior.
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Ma 7 apr 2008 10:03
|
|
Citaat: Vitesse polst jeugdige Ajacied Frank Olijve
maandag 07 april 2008 | 03:51 | Laatst bijgewerkt op: maandag 07 april 2008 | 08:51
Tekstgrootte
ARNHEM - Vitesse is in gesprek met de zaakwaarnemers van de jonge Ajacied Frank Olijve (Ajax A1) over de voorwaarden voor een overstap van Amsterdam naar Arnhem.
Technisch directeur Marc van Hintum had vrijdagmiddag een gesprek met Olijve's zaakwaarnemer. Van Hintum bevestigt het gesprek, maar wil niet spreken van concrete belangstelling. "Ik heb de hele week met heel veel zaakwaarnemers gesproken over voorwaarden en transferbedragen, beslissingen zijn er nog niet genomen."
De Gelderlander
Volgens mij twijfelt Ajax met een contractaanbieding voor deze middenvelder. Kan het wel begrijpen, het is een hardwerkende speler, maar technisch niet heel goed.
|
Demosthenes
Forum berichten: 562
|
Geplaatst: Di 8 apr 2008 13:51
|
|
Citaat: Volgens mij twijfelt Ajax met een contractaanbieding voor deze middenvelder. Kan het wel begrijpen, het is een hardwerkende speler, maar technisch niet heel goed.
Heeft wel het inzicht, maar komt op de andere punten (nog?) net tekort.
|