Auteur
|
Bericht
|
Chivu 05
Forum berichten: 796
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 3 maa 2008 12:23
|
|
Dat Aslan en Lazic gingen tekenen, was al bekend. Over Ouwerkerk had ik ook al bericht ontvangen dat hij kon tekenen.
Ouwerkerk wordt tweede doelman bij Jong Ajax lijkt me. Verhoeff gaat weg en wie de eerste doelman wordt bij Jong Ajax zal ook wel snel duidelijk worden.
Aslan is een rechtsback en zal Yildirim vervangen. Lazic is een buitenspeler en hij zal Tayeb vervangen. Als je zo bekijkt, is het allemaal logisch doorselecteren.
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Za 8 maa 2008 17:02
|
|
A1 vandaag met 0-6 verloren van Sparta A1. Kon niet op een slechter komen na de kritiek van het conflict van van gisteren. Maargoed, de A1 mist ook gewoon kwaliteit en in het jeugdvoetbal kunnen dan wel eens hoge uitslagen voorkomen (Vorig jaar won de A1 met 9-1 van Sparta).
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Za 8 maa 2008 17:17
|
|
Silooy wordt natuurlijk niet voor niets op straat gezet. Goede zet van JOR, lijkt mij. Hopelijk kan die man na de onredelijke kritiek van Cruijff nog normaal werken.
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Za 8 maa 2008 17:25
|
|
Citaat: Silooy wordt natuurlijk niet voor niets op straat gezet. Goede zet van JOR, lijkt mij. Hopelijk kan die man na de onredelijke kritiek van Cruijff nog normaal werken.
Lijkt me geen probleem. Olde Riekerink blijft wel zitten.
Net de opstelling van A1 gezien, weer stelt die Silooy een middenveld op zonder balans. Hij leert het nooit. Zet Blind gewoon neer op 4 en een sterke verdediger er naast. Gek dat Sneijder nu ook kans krijgt in A1, terwijl hij bij de B1 geen uitblinker is (in tegenstelling tot bv. Roly Bonevacia, Ricardo van Rhijn).
|
wwe-marijn
Forum berichten: 559
|
Geplaatst: Za 8 maa 2008 21:08
|
|
0-6 Hopelijk wordt de opvolger van Silooy wat beter. Volgens mij wordt er te veel van Sneijder verwacht. Is natuurlijk niet raar, is altijd zo bij familie van ......
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 10 maa 2008 18:08
|
|
Frank de Boer wordt naar eigen zeggen zeker de nieuwe trainer van de A1. Hij heeft al een mondeling akkoord. Bron is z'n interview bij RTV Noord-Holland.
|
wwe-marijn
Forum berichten: 559
|
Geplaatst: Do 13 maa 2008 15:55
|
|
TERKE POULE-INDELING TERBORG TOERNOOI
Fenerbahce en AS Roma nieuw op internationaal A-jeugdvoetbaltoernooi
Tijdens de drukbezochte loting van het 29e internationale A-jeugdvoetbaltoernooi in het Achterhoekse Terborg, zijn woensdag 12 maart jl. twee sterke poules geloot.
De loting werd verricht door Hans van der Zee (internationaal scout Ajax Amsterdam), Andries Ulderink (Go Ahead Eagles) en Tim Bakens (RKC Waalwijk).
De indeling van de twee groepen is als volgt:
KAAK GROEP
• Ajax
• De Graafschap
• Atletico Mineiro (Brazilié)
• Fenerbahce (Turkije)
VOETBALZONE.NL GROEP
• PSV
• Feyenoord
• FC Porto (Portugal)
• AS Roma (Italië)
Het internationale A-jeugdvoetbaltoernooi wordt gehouden op vrijdag 16, zaterdag 17 en zondag 18 mei 2008 op Sportcomplex De Paasberg in Terborg.
De aftrap van het Terborg Toernooi is vrijdag 16 mei om 16.00 uur met een
voorwedstrijd tussen het eerste elftal van voetbalvereniging De Graafschap en het Streekteam Oude IJsselstreek.
Na de voorwedstrijd volgen vrijdag 16 mei vier poulewedstrijden. Zaterdag 17 mei volgen de overige pouleduels. Zondag 18 mei volgen de finaleronden.
Klinkt als een leuk toernooi. Had er graag naar toe gegaan. Alleen is het wat te ver. Aangezien ik de mogelijkheid heb om er gratis heen te gaan.
Hopelijk kan Ajax laten zien wat ze in zich hebben. Of kan Ajax zelf een paar leuke spelers scouten.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Do 13 maa 2008 16:11
|
|
Zullen we een aparte topic openen voor het Terborg toernooi, Marijn? Met goedkeuring van Chivu05, natuurlijk.
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Do 13 maa 2008 16:14
|
|
Citaat: Zullen we een aparte topic openen voor het Terborg toernooi, Marijn? Met goedkeuring van Chivu05, natuurlijk.
Nee hoor, dat zien we in mei dan wel weer. De A1 en B1 doen wel meer mee aan toernooien, misschien kunnen we daar dan een topic over openen. Maar dat is pas over 2 maand.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Do 13 maa 2008 16:18
|
|
Ok, prima baas!
Je snapt wel dat ik je voor deze ongehoorzaamheid wel terug ga pakken zodra je je buiten deze zone begeeft, hè?
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Do 13 maa 2008 16:20
|
|
En welke steun verwacht je daarbij?
|
Eto'o
|
Geplaatst: Do 13 maa 2008 16:23
|
|
Alsof ik daar steun bij nodig heb!
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Do 13 maa 2008 16:23
|
|
Citaat: Ok, prima baas!
Je snapt wel dat ik je voor deze ongehoorzaamheid wel terug ga pakken zodra je je buiten deze zone begeeft, hè?
Een algemene topic voor toernooien vind ik een prima idee. Begin mei beginnen de eerste toernooien, dus dan is een topic op zijn plaats.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 19 maa 2008 12:39
|
|
Citaat: Ok, prima baas!
Een algemene topic voor toernooien vind ik een prima idee. Begin mei beginnen de eerste toernooien, dus dan is een topic op zijn plaats.
Overigens, er vertroefen al een paar teams in het buitenland. De A2 zit op dit moment in Spanje. Ze zullen daar een toernooi afwerken.
|
Demosthenes
Forum berichten: 562
|
Geplaatst: Wo 19 maa 2008 14:32
|
|
De B1 speelt tijdens het paasweekend toch ook ergens een toernooi?
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Vr 21 maa 2008 20:56
|
|
Citaat: De B1 speelt tijdens het paasweekend toch ook ergens een toernooi?
Klopt, de B1 (zonder de spelers die bij Oranje zaten vorige week) speelt een toernooi in Italie. Eerste wedstrijd tegen Sampdoria werd met 3-0 gewonnen. Doelpunten van B2-aanvaller Cerilio Cijntje (2x) en Allon Worms.
De A2 staat trouwens in kwartfinale van dat toernooi nabij Lloret de Mar.
|
Demosthenes
Forum berichten: 562
|
Geplaatst: Vr 21 maa 2008 21:39
|
|
Klopt, de B1 (zonder de spelers die bij Oranje zaten vorige week) speelt een toernooi in Italie. Eerste wedstrijd tegen Sampdoria werd met 3-0 gewonnen. Doelpunten van B2-aanvaller Cerilio Cijntje (2x) en Allon Worms.
De A2, in Spanje, in de kwartfinale en er deugt niets van onze jeugdopleiding?????????
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Vr 28 maa 2008 13:20
|
|
De A2, in Spanje, in de kwartfinale en er deugt niets van onze jeugdopleiding?????????
Er deden ook wat spelers van A1 mee, zoals Daley Blind en de spits Renaldo Jongebloet. In de halve finale werd men uitgeschakeld door het nationale Onder 19 elftal van Mexico. Geen schande dus.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Za 29 maa 2008 20:14
|
|
De A1 en A2 gaan komend seizoen flink op de schop. De bezem gaan door de selecties. Het is denk ik beter om niet te vertellen wie er weggaan, want dat zijn er een heleboel, en anders krijg ik weer gezeik dat ik teveel verklap. Wel kan ik jullie vertellen dat Reinald Jongebloet een contract krijgt, en Joel Tillema misschien op een contract kan rekenen.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Za 29 maa 2008 20:35
|
|
Is je bron een speler van Ajax, Skilled?
|
D_skilled
|
Geplaatst: Za 29 maa 2008 20:37
|
|
Citaat: Is je bron een speler van Ajax, Skilled?
Zou kunnen.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Za 29 maa 2008 20:41
|
|
Citaat: Is je bron een speler van Ajax, Skilled?
Als jij via PM vertelt wie het pareltje van Thomas is, dan krijg je mijn bron en spelers bij naam die de jeugdopleiding moeten/gaan verlaten. Goede deal, bertje
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Za 29 maa 2008 21:17
|
|
Citaat: De A1 en A2 gaan komend seizoen flink op de schop. De bezem gaan door de selecties. Het is denk ik beter om niet te vertellen wie er weggaan, want dat zijn er een heleboel, en anders krijg ik weer gezeik dat ik teveel verklap. Wel kan ik jullie vertellen dat Reinald Jongebloet een contract krijgt, en Joel Tillema misschien op een contract kan rekenen.
Jongebloet zou een contract kunnen krijgen inderdaad. Als tweede spits bij Jong Ajax, het is wel een echte spits dus een gokje nemen kan geen kwaad. Zeker omdat ze geen andere centrumspitsen hebben lopen. Tillema komt gewoon te kort, is een type Nigel de Jong. Verdedigende middenvelder, voetballend niet heel sterk.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Za 29 maa 2008 21:48
|
|
Wacht, ik denk dat ik toch de namen opnoem van de jongens die moeten/gaan vertrekken. Alleen twijfel ik wie ik die primeur zal schenken. AF..of.........AT.
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Za 29 maa 2008 22:02
|
|
Zal ik ook een lijstje geven met spelers die moeten vertrekken of waarvan ik 't denk:
Kevin Huijsman
Matthew Lam
Giovanni Kasanwirjo
Ismo Vorstermans
Justin Sporkslede
Troy Zwanenberg
Leandro Resida
Over Frank Olijve twijfel ik nog, maar dat zal best eens negatief voor hem kunnen uitpakken. Ook over Tillema twijfel ik en zo lezen Ajax dus ook. Ik zie Paa Sampije, Nick Koppers, Atilla Yildirim en Aras Ozbiliz (die hele seizoen geblesseerd is) nog een jaar in A2 spelen.
|