| | |
Forum
Onderwerp: Ajax A-jeugd
Maker: 343Bekeken: 109347 Status: InactiefBerichten: 1173
|
Auteur
|
Bericht
|
Chivu 05
Forum berichten: 796
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Za 9 feb 2008 20:38
|
|
De A1 draait nog steeds goed mee bovenin. Vandaag werd er met 1-2 gewonnen van De Graafschap A1. Goals van Lazic en B-junior Josefzoon. De achterstand van de A1 op nummer 1 AZ bedraagt slechts een punt.
De A2 won met 1-3 bij HFC Haarlem A1.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Za 9 feb 2008 20:48
|
|
Niet de eerste keer dat Josefzoon scoort in de A1 toch? Enig idee of hij op dat niveau ook al indruk maakt, Chivu?
Het broertje van Siem de Jong heeft volgens AS het doelpunt gemaakt voor De Graafschap A1.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Za 9 feb 2008 22:56
|
|
Citaat: Niet de eerste keer dat Josefzoon scoort in de A1 toch? Enig idee of hij op dat niveau ook al indruk maakt, Chivu?
Het broertje van Siem de Jong heeft volgens AS het doelpunt gemaakt voor De Graafschap A1.
Ja, hij maakt indruk. Ik ben ook wel gecharmeerd van Erixon Danso, heeft prachtige bewegingen in huis. Alleen is hij wispelturig.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 23 feb 2008 17:11
|
|
Wat vinden de jeugdwatchers eigenlijk van het aantal contracten dat er uitgedeeld wordt door Ajax aan de jeugdspelers? Ik lees zonet een vrij vernietigend verslag over een wedstrijd van de A1 en volgens velen hier loopt er ook niet veel toekomstig Ajax 1-materiaal rond. Dan is het toch opmerkelijk dat er in zo'n matige lichting vier jongens al een contract hebben (Blind, Supusepa, Danilo, Alderweireld) en er nog drie waarschijnlijk een contract krijgen (Aslan, Lazic, Schell).
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Za 23 feb 2008 17:24
|
|
Citaat: Wat vinden de jeugdwatchers eigenlijk van het aantal contracten dat er uitgedeeld wordt door Ajax aan de jeugdspelers? Ik lees zonet een vrij vernietigend verslag over een wedstrijd van de A1 en volgens velen hier loopt er ook niet veel toekomstig Ajax 1-materiaal rond. Dan is het toch opmerkelijk dat er in zo'n matige lichting vier jongens al een contract hebben (Blind, Supusepa, Danilo, Alderweireld) en er nog drie waarschijnlijk een contract krijgen (Aslan, Lazic, Schell).
Nee hoor, dat is zeker niet gek. Alle clubs leggen hun talentvolle spelers uit de A-jeugd vast.
Dat die A-junioren nu kunnen tekenen, is logisch. Zij gaan naar Jong Ajax en vullen daar de plaatsen op van de spelers die daar vertrekken op. Simpel verhaal.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Za 23 feb 2008 17:28
|
|
Wat Thomas volgens mij vooral probeert te vragen: zijn die contracten terecht?
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Za 23 feb 2008 17:36
|
|
Citaat: Wat Thomas volgens mij vooral probeert te vragen: zijn die contracten terecht?
Mijn inziens hebben die 4 terecht een contract nu. Aslan vind ik ook terecht, Schell en Lazic heb ik mijn twijfels over. Schell ziet ik wel als pure buitenspeler en niet als middenvelder (hij speelt nu op 10, omdat Silooy weigert duidelijke keuzes te maken dus Schell of Lazic als rechtsbuiten).
Volgens mij is D_Skilled vandag naar de A-tjes geweest. De A1 verloor, maar de A2 won wel.
Edit: Nu ik de opstelling zie, kan je inderdaad zeggen dat het een matig elftal is. Komt met name door de opstelling van Silooy. Dat middenveld is toch niks waard en Resida hoort allang in A2 te zitten (deed ook paar week geleden mee bij A2, geef hem dan ook de duidelijkheeid en laat hem in A2). Op het middenveld moet hij gewoon een betere balans hebben door bv. Apau linkshalf te zetten in plaats van een echte buitenspeler als Sousa Campos.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Za 23 feb 2008 20:03
|
|
Vandaag stond de wedstrijd AFC Ajax A1-SC Heerenveen A1 op het agenda. Dit maal met de bijbehoorde opstellingen die te rapen waren in de kantine. Ajax dat aantrad in het vertrouwde 4-3-3 formatie. SC Heerenveen evenals.
Opstelling Ajax: Sergio Padt, Deniz Aslan, Toby Alderweireld, Daley Blind, Christian Supusepa, Frank Olijve, Vlatko Lazic, Danilo Sousa Campos, Jordi Schell, Leandro Resida. Dit stond erop het blaadje, maar op het veld was een andere samenstelling te zien wat betreft aanval en verdediging.
Opstelling SC Heerenveen: Harm Zeinstra, Ralph Dua, Arjen Bergsma, Rico Wolven, Richard Stolte, Johnny de Vries, Xander Houtkoop, Bart de Groot, Luciano Narsingh, Darko Bodul, Pawel Wojciechowksi.
Een druk bezochten wedstrijd met natuurlijk de nodige rivaliteit. Heerenveen dat nog vorige week op haar bek ging tegen Feyenoord en ook eerder dit seizoen tegen Ajax, was het dit maal uit op ereherstel. Tot de 31 ste minuut was er geen vuiltje aan de lucht, dit Heerenveen kon makkelijk verslagen worden. Richard Stolte normaal linksbuiten, werd dit maal als linksback geposteerd tegen de razendsnelle Vlatko Lazic. Waarschijnlijk een tactisch ingreep van Johnny Jansen de trainer van Heerenveen, want beide heren beschikken over veel snelheid waardoor ze op dat gebied elkaar in evenwicht konden houden. Er was aan de rechterkant duidelijk niks te halen voor Vlatko en daarom verhuisde hij in de tweede helft naar de linkerkant. Waar inmiddels Ralph Dua was vervangen door Orlando Ouwehand na een bijna tweede gele kaart en dus rood. Zoals gezegd was er geen vuiltje aan de lucht, want Ajax hield Heerenveen goed op eigen helft. Het had nog wel één grote kans in het begin van de wedstrijd waar een voorzet rakelings naast werd gekopt. 31 ste minuut, Luciano Narsingh met een individuele vanaf links die vervolgens laag voorzet en Xander Houtkoop de bal alleen hoeft in te lopen. Een voorsprong die uitbundig werd gevierd.
Tweede helft begon Ajax meer de vleugels op te zoeken met Marvin Zeegelaar die van de A2 eindelijk eens een keer in de A1 mocht opdraven. Dat Marvin zich beter manifesteert met betere voetballers om zich heen was wel goed te merken aan zijn acties en voorzetten, want hij kon telkens op zijn man afgaan waar hij hem keer op keer de baas was. De coach van Heerenveen schreeuwde nog tegen zijn centrale verdediger Arjen Bergsma dat hij strakker rugdekking moet verlenen. Maar voordat scoorde Luciano Narsingh de 2-0 na een slechte dekkingsfout van Supusepa die een paar meter van Luciano dekt, en Narsingh alle tijd heeft om de bal onberispelijk in de verre hoek te plaatsen. De gelijkmaker van Ajax bleef uit, waar vooral Heerenveen handig gebruik maakte van haar sterke Kroatische aanspeelpunt die een prima pot speelde. Over hem wil het later hebben. Het lag dit maal niet aan het spel, want Ajax deed voetballend niet onder voor dit Heerenveen. Het lag aan het kinderlijk verdedigen van de verdedigers en dat is me wel vaker opgevallen. Luciano Narsingh, Darko Bodul, hadden nog volle honderd procent kansen om de score uit te breiden. Narsingh die gevaarlijk in diepte was vandaag, kon ook in de tweede helft 1-op-1 op de keeper afgaan maar doelman Padt redde uitstekend. Derde en laatste doelpunt van Heerenveen was een scrimmage waar Xander Houtkoop nogmaals het klusje mocht overdoen en de bal makkelijk kon inschieten. Laatste 20 minuten zette Ajax alles op de aanval, en dat resulteerde in een hoekschop die door Toby in de rebound werd ingeschoten. Het schortte ook aan de eindpas van de vleugelsspelers vandaag, waardoor de aanvallen rondom de zestien makkelijk beëindigd konden worden.
Een niet al te geweldige pot, maar zeker een wedstrijd waar genoeg gebeurde. Gelukkig is Sonny Silooy bezig aan zijn laatste seizoen bij de A’tjes, want ik zie nauwelijks een stijgende lijn in het spel en de individuele kwaliteiten van de spelers.
Spelersbeoordelingen: AFC Ajax
Sergio Padt: Gaat een grote toekomst tegemoet. Ik denk dat hij een betere doelman kan worden dan Stekelburg. Prachtige uittrappen, goede lijnkeeper, in de lucht solide. Heerlijk. Zag er bij een doelpunt niet goed uit, maar keepte over het algemeen behoorlijk.
Deniz Aslan: Was onzichtbaar. Werd ook gewisseld.
Toby Alderweireld: Mist de echte klasse om ooit iets te betekenen en/of uit te groeien tot vaderlandse top/Europese top. Puur als mandekker vind ik hem niet geweldig. Lijkt ook dat hij het spelletje wat te traag leest, en het gogme mist in de duels.
Christian Supusepa: Al in het bezit van een contract maar nog steeds spelend in de A1. Was een tijd dat ie bij Jong Ajax veelvuldig mocht spelen. Linksback, links in het centrum, kan het allebei. Zijn grootste kwaliteit is in mijn ogen het opbouw verzorgen van achteruit. Tactisch nog niet rijp voor het eerste. Wel klein voor een centrumverdediger.
Frank Olijve: Gewoon niet gezien.
Vlatko Lazic: Razendsnelle buitenspeler met een behoorlijke actie. Zijn kracht liggen in de eerste meters. Vanaf links is hij wat voorspelbaarder, omdat hij vrijwel altijd naar binnentrekt en ruimte zoekt voor het schot, of pas/voorzet.
Danilo Sousa Campos: Heb er weer vertrouwen in. Begin dit seizoen was hij wat ongelukkig in zijn acties, maar vandaag leek hij de natuurlijke swing waarmee hij verdedigers te kijk zet, weer terug te hebben.
Renaldo Jongebloet: Geen fan van. Zal nooit het eerste halen. Is bruikbaar als aanspeel- en keerpunt.
Jordi Schell: Speelde zoals Chivu 05 aangaf op het middenveld. Bleef wel vanzelfsprekend naar de zijkanten neigen, waar hij een aantal keren met zijn snelheid en voorzetten voor gevaar zorgde. Voor op het middenveld is hij niet geschikt en niks bijzonders.
Leandro Resida: Kleine aanvallende middenvelder die vooral fysiek te kort schiet. Speelde vandaag als linkshalf. Kon geen indruk op me maken. Begin dit seizoen op het Champions Youth Cup vond ik hem aardig ballen. Zit in een dip.
Spelersrapporten: SC Heerenveen.
Harm Zeinstra: Keeper. Was de slechtste man aan de kant van Heerenveen. Iedereen hield zijn hart vast wanneer hij een bal moest wegtrappen. Leek alsof hij telkens slachtoffer was van een polletje.
Ralph Dua: Had Danilo Sousa Campos de eerste dertig minuten aardig in de tang. Een lekkere, felle rechtsback die correct anticipeert. Soms te veel van het goede, leverde hem ook bijna een tweede gele kaart.
Arjen Bergsma: Rechter centrale verdediger. Paniekerig. Niks bijzonders. Leverde ook geen rugdekking aan zijn back.
Rico Wolven: Zelfde verhaal als Bergsma. Niks bijzonder. Geen rust van achteruit. Geen opbouw.
Richard Stolte: Stond vandaag op de linksback positie. Op de voor hem nieuwe positie kwam hij tegen Lazic niet in de problemen. Natuurlijk niet zijn natuurlijke positie, dus is het wat moeilijk te beoordelen wat die jonge nou daadwerkelijk in huis heeft. Dat hij snel is, is mij ook wel duidelijk.
Johnny de Vries: Rechtshalf. Beperkte zich tot verdedigen, dat was het zo’n beetje.
Bart de Groot: Linkshalf. Niet opgevallen. Werd ook gewisseld.
Darko Bodul: Met stip de beste man aan de kant van de Friezen. Een echte aanvalsleider die het voorin te zeggen heeft met zijn aanvoerderschap. Uitstekende aanspeelpunt, altijd oog voor zijn medespelers, weekt zich los en draait weg van zijn tegenstander of laat zich terugzakken om nog vaker aan de bal te komen. Houdt de tempo in de aanval door al te weten wat ie met de bal wil. Technisch goed onderlegd, kan verrassend uithalen uit de tweede lijn, liet bij vlagen iets artistieks zien. Alleen geen spits die je snel de diepte zal zien zoeken. Gebrek aan topsnelheid.
Luciano Narsingh: Rechtsbuiten. Ondanks zijn assist, doelpunt en het missen van een een honderd procent vond ik hem niet geweldig. Heeft à la Sulejmani die opzichtige scharen, maar toch heeft het effect en dringt hij zijn mandekker ermee terug.
Xander Houtkoop: Centrale middenvelder/aanvallende middenvelder. Lievelingetje van Joahan Derksen (Voetbal insite). Vind het een speler die je de hele wedstrijd alleen maar ziet rennen zonder maar ook iets goeds te doen. Zijn passing was vandaag slordig, niks lukte, werd ook terecht gewisseld. Je ziet wel aan kleine dingetjes dat hij talent heeft, maar in deze wedstrijd heeft hij het niet kunnen laten zien.
Pawel Wojciechowksi: Speelde op de linksbuiten positie. Werkelijk een drama. Geen enkel geslaagde actie. Nog voordat de wedstrijd begon struikelde de luidspreker over zijn naam. Altijd leuk. Het enigste lichtpuntje dat ik je over hem kan vertellen is een goede voorzet begin van de wedstrijd. Het eerste gedeelte van het uitspreken van zijn naam ging nog goed, maar toen ging het helemaal mis. Je hoorde de luidspreker met de nodige moeite het tweede gedeelte zeggen, en vervolgens zei hij,’ik raak bijna buiten adem. Lol.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Za 23 feb 2008 20:35
|
|
Citaat: Wat vinden de jeugdwatchers eigenlijk van het aantal contracten dat er uitgedeeld wordt door Ajax aan de jeugdspelers? Ik lees zonet een vrij vernietigend verslag over een wedstrijd van de A1 en volgens velen hier loopt er ook niet veel toekomstig Ajax 1-materiaal rond. Dan is het toch opmerkelijk dat er in zo'n matige lichting vier jongens al een contract hebben (Blind, Supusepa, Danilo, Alderweireld) en er nog drie waarschijnlijk een contract krijgen (Aslan, Lazic, Schell).
Klopt. Er loopt niet veel Ajax-1 materiaal, bij de A2 trouwens ook niet. Dat Blind, Danilo een contract hebben gekregen is niet zo gek, want die hebben nog nooit in een tweede team gezeten, dus B2, A2 etc. Alderweireld draaide dacht ik vorig jaar een goede seizoen, waar hij ook bij Jong Ajax een vaste kracht begon te worden. Op de één of ander manier is hij teruggevallen en speelt hij nu in de A1. Supusepa was ook een vaste basiskracht bij Jong, voor Martijn Sterk. Soiewso iedere speler die in Jong zit heeft een contract.
Aslan is een goede back. Kappelhof dicht ik meer toekomst toe, maar jah.
Waarom Schell een contract heeft gekregen. Is denk ik omdat hij zowel links- als rechtsbuiten kan spelen, snel is, en een fatsoenlijke voorzet kan geven. Dus een ideale speler voor het Ajax-systeem.
Van Vlatko Lazic had ik het niet verwacht, die was begin van het seizoen veelal wisselspeler. Ik weet niet wat er met Erixon Danso is gebeurd, die speelde vandaag niet. Waarschijnlijk door een blessure. Ik denk dat Ajax met oog op de toekomst, dus met Marco van Basten aan het roer. Die ook niet zal wijken van het Ajax-systeem met Cruijf boven je. Dan doe je goed als je twee buitenspelers met snelheid vastlegd.
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Za 23 feb 2008 20:42
|
|
Ik vind dat Silooy keuzes moet maken, maar dat verzuimt. Hij moet kiezen tussen Schell/Lazic rechtsbuiten, Jongebloet/Danso spits, Sousa Campos/Resida linksbuiten. Echter hij doet dit niet, waardoor aanvallers op het middenveld komen. Deze fout maakte hij in het begin van het seizoen, onbegrijpelijk voor mij dat hij dat niet ziet.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Za 23 feb 2008 21:32
|
|
Citaat: Ik vind dat Silooy keuzes moet maken, maar dat verzuimt. Hij moet kiezen tussen Schell/Lazic rechtsbuiten, Jongebloet/Danso spits, Sousa Campos/Resida linksbuiten. Echter hij doet dit niet, waardoor aanvallers op het middenveld komen. Deze fout maakte hij in het begin van het seizoen, onbegrijpelijk voor mij dat hij dat niet ziet.
Welke keuzes zou jij afwegen? Schell of Lazic, ik denk dat ik dan toch voor Schell ga. Jongebloet of Danso, Danso is een buitenspeler. Jongebloet een spits, maar toch zou ik voor Danso kiezen. Sousa Campos of Resida, lijkt me duidelijk. Sousa Campos natuurlijk, alhoewel Resida geen linksbuiten is.
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Za 23 feb 2008 21:36
|
|
Citaat: Ik vind dat Silooy keuzes moet maken, maar dat verzuimt. Hij moet kiezen tussen Schell/Lazic rechtsbuiten, Jongebloet/Danso spits, Sousa Campos/Resida linksbuiten. Echter hij doet dit niet, waardoor aanvallers op het middenveld komen. Deze fout maakte hij in het begin van het seizoen, onbegrijpelijk voor mij dat hij dat niet ziet.
Welke keuzes zou jij afwegen? Schell of Lazic, ik denk dat ik dan toch voor Schell ga. Jongebloet of Danso, Danso is een buitenspeler. Jongebloet een spits, maar toch zou ik voor Danso kiezen. Sousa Campos of Resida, lijkt me duidelijk. Sousa Campos natuurlijk, alhoewel Resida geen linksbuiten is.
Het beste lijkt me Schell, Uiterloo en Sousa Campos/Zeegelaar. Maar Uiterloo is uit beeld, dan zie ik liever Danso daar (deed hij in het begint vrij goed in de spits).
Maar nu Schell en Lazic dus een contract krijgen, lijkt het me einde verhaal voor Danso (er vanuit gaande dat Sousa Campos naar Jong Ajax gaat en gaat spelen bij A1).
|
D_skilled
|
Geplaatst: Za 23 feb 2008 21:40
|
|
Vandaag ook naar Ajax A2 3-1 Go Ahead Eagles A1 gegaan. Vond het een beetje onnodig om daarover een verslagje te schrijven. Ik kan kort zijn, er zat totaal geen lijn in het spel van de A2. Wat een flut trainer. Ook hij is niet in staat gebleken om alles uit een groep te halen. Van mij part vertrekken een heleboel spelers aan het einde van het seizoen. Het spel is gewoon om niet aan te zien, niet normaal. Tommy Overtoom overtuigt mij telkens wanneer ik naar de A2 kom kijken. Kan gewoon niet anders dat hij een contract krijgt, je kan er niet omheen als club. Die jongen presteert uitstekend, keer op keer. Hele seizoen constant.
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Za 23 feb 2008 21:47
|
|
Citaat: Vandaag ook naar Ajax A2 3-1 Go Ahead Eagles A1 gegaan. Vond het een beetje onnodig om daarover een verslagje te schrijven. Ik kan kort zijn, er zat totaal geen lijn in het spel van de A2. Wat een flut trainer. Ook hij is niet in staat gebleken om alles uit een groep te halen. Van mij part vertrekken een heleboel spelers aan het einde van het seizoen. Het spel is gewoon om niet aan te zien, niet normaal. Tommy Overtoom overtuigt mij telkens wanneer ik naar de A2 kom kijken. Kan gewoon niet anders dat hij een contract krijgt, je kan er niet omheen als club. Die jongen presteert uitstekend, keer op keer. Hele seizoen constant.
Tja, het is een beetje het lot van dit elftal. De A1 gaat altijd voor dus verandert de samenstelling nog weleens. Wel vind ik het systeem dat ze spelen (1 op 1) met deze spelers veel te kwetsbaar.
Waren er nog uitblinkers naast Overtoom ? Kappelhof, Zeegelaar en Apau kunnen we wel bekoren.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Za 23 feb 2008 21:50
|
|
Citaat: Het beste lijkt me Schell, Uiterloo en Sousa Campos/Zeegelaar. Maar Uiterloo is uit beeld, dan zie ik liever Danso daar (deed hij in het begint vrij goed in de spits).
Maar nu Schell en Lazic dus een contract krijgen, lijkt het me einde verhaal voor Danso (er vanuit gaande dat Sousa Campos naar Jong Ajax gaat en gaat spelen bij A1).
Schell, Uiterloo, Sousa Campos, met deze formatie voorin startte Sonny Silooy ook aan het begin van het seizoen. Uiterloo is een balvaste spits, alleen laat zijn mentaliteit te wensen over en daarom is hij uit de gratie geraakt bij de A1. Hij is uit het jaar 1990, en in feite nog een eerste jaars-A, maar denk toch dat Ajax en hij de wegen scheiden. Tenzij Frank de Boer bereidt is hem een nieuwe kans te geven, of het toch al altijd in die jongen heeft gezien. Darryl Lachman, stond begin van het seizoen op de nominatie om een contract te krijgen, en plotseling is het bergafwaarts met hem gegaan. Basisplek in de A1 verloren. Wat is er aan de hand? Hoe komt het? Kunnen ze het op een gegeven moment het mentaal niet meer opbrengen, de druk die te hoog zou zijn. Vreemde verschijnsel, en dit is me wel bij meerdere spelers opgevallen. Danso vind ik persoonlijk de beste buitenspeler die de A1 op dit moment heeft, dus beter dan Schell en Lazic. Waarom speelt ie de laatste weken niet, weet je daar wat meer over Chivu 05? Als hij in vorm is, dan slalomt en versnelt hij langs verdedigers alsof het niks is. Ook voor hem geldt, hij is niet constant.
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Za 23 feb 2008 21:58
|
|
Citaat: Het beste lijkt me Schell, Uiterloo en Sousa Campos/Zeegelaar. Maar Uiterloo is uit beeld, dan zie ik liever Danso daar (deed hij in het begint vrij goed in de spits).
Schell, Uiterloo, Sousa Campos, met deze formatie voorin startte Sonny Silooy ook aan het begin van het seizoen. Uiterloo is een balvaste spits, alleen laat zijn mentaliteit te wensen over en daarom is hij uit de gratie geraakt bij de A1. Hij is uit het jaar 1990, en in feite nog een eerste jaars-A, maar denk toch dat Ajax en hij de wegen scheiden. Tenzij Frank de Boer bereidt is hem een nieuwe kans te geven, of het toch al altijd in die jongen heeft gezien. Darryl Lachman, stond begin van het seizoen op de nominatie om een contract te krijgen, en plotseling is het bergafwaarts met hem gegaan. Basisplek in de A1 verloren. Wat is er aan de hand? Hoe komt het? Kunnen ze het op een gegeven moment het mentaal niet meer opbrengen, de druk die te hoog zou zijn. Vreemde verschijnsel, en dit is me wel bij meerdere spelers opgevallen. Danso vind ik persoonlijk de beste buitenspeler die de A1 op dit moment heeft, dus beter dan Schell en Lazic. Waarom speelt ie de laatste weken niet, weet je daar wat meer over Chivu 05? Als hij in vorm is, dan slalomt en versnelt hij langs verdedigers alsof het niks is. Ook voor hem geldt, hij is niet constant.
Een reden waarom Lachman en Resida matig presteren, zou kunnen zijn dat ze geen vertrouwen of duidelijkheid krijgen. Dan weer A1- bank dan weer spelen in A2, dan weer invallen bij A1. Zo kan je nooit eens een aantal wedstrijden op rij spelen. Laat die spelers zich in de kijker spelen bij andere teams, ze krijgen toch geen contract.
Wat er met Danso is, weet ik niet. In het begin van het seizoen speelde hij ook opeens bij A2, daarna weer terug bij A1. Waarschijnlijk is hij geblesseerd.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Za 23 feb 2008 22:05
|
|
Citaat: Tja, het is een beetje het lot van dit elftal. De A1 gaat altijd voor dus verandert de samenstelling nog weleens. Wel vind ik het systeem dat ze spelen (1 op 1) met deze spelers veel te kwetsbaar.
Waren er nog uitblinkers naast Overtoom ? Kappelhof, Zeegelaar en Apau kunnen we wel bekoren.
De A2 speelde in een 4-3-3 formatie met een nummer 4 (nog nooit zien spelen) als voorstopper. Dus Kappelhof, Thimothy van der Meulen, nummer 4, Candan Tayfun, Jesper Floren, Overtoom, nummer 8 (ken hem niet, moet het even navragen wie dat was), Jarchinio, een spits genaamd Ali, (waarschijnlijk stagespeler, maar volgens mij mag je geen stagespelers op stellen in competitiewedstrijden), Marvin Zeegelaar.
Die nummer 9, Ali. Wat een drama. Geen enkel fatsoenlijke aanname. Kappelhof scoorde een voldoende. Tactisch zal het nog allemaal beter moeten, maar daarvoor heeft hij natuurlijk de tijd. Zijn inspeelpas is goed. Thimothy, heb mijn mening over hem al uitgelaten. Is Ajax-materiaal. Overtoom ook. Jarchinio, één grote drama. Marvin Zeegelaar werd in de twee helft gewisseld, omdat hij nog moest meedoen met de A1. Is me echt opgevallen, in de A1 krijgt hij meer bruikbare passes. Wordt soiewso in de A2 te veel blindgestaard met alleen het doel in zicht, wat tenkoste gaat van de buitenspelers die over het hoofd worden gezien. Marvin is niet constant genoeg, maar heeft toch genoeg kwaliteiten waar hij op kan leunen. Scoorde een schitterende goal, waar hij iets van 3 man de bos instuurde en prachtige uithaalde.
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Za 23 feb 2008 22:13
|
|
Nummer 9 is waarschijnlijk Allon Worms. Reservespits van de B1, niet heel groot met donker haar. Nummer 8 zal Nick Koppers kunnen zijn.
Wellicht dat Tim van de B1 ook nog meespeelde, want ik zag hem niet bij de B1. Hij zat ook niet bij de geblesseerde spelers.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Za 23 feb 2008 22:19
|
|
Citaat: Nummer 9 is waarschijnlijk Allon Worms. Reservespits van de B1, niet heel groot met donker haar. Nummer 8 zal Nick Koppers kunnen zijn.
Wellicht dat Tim van de B1 ook nog meespeelde, want ik zag hem niet bij de B1. Hij zat ook niet bij de geblesseerde spelers.
Allon Worms. Deze had wat lang haar tot de schouders, te vergelijken met de kapsel van Ibrahimovic. Zou best kunnen. Maar ik hoorde echt iemand Ali roepen.
Trouwens, de stem van Jan Olde Rierink is meteen voelbaar. Alle voetbalvelden zijn voorzien van een camera-platform. Heel handig. Wat ik heb gehoord, is dat ze in de rust gelijk kunnen zien wat ze fout hebben gedaan.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Zo 24 feb 2008 13:47
|
|
Citaat: Nummer 9 is waarschijnlijk Allon Worms. Reservespits van de B1, niet heel groot met donker haar. Nummer 8 zal Nick Koppers kunnen zijn.
Ja, het was Allon Worms.
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Zo 24 feb 2008 13:54
|
|
Ik heb even op de fotosite van A2 gekeken (www.ajaxa2.mijnalbums.nl). Nummer 4 is Kevin Huijsman, een jongen die tussen de A1 en A2 in zit. Nummer 8 is Nick Koppers en nummer 9 inderdaad Allon Worms. Invallers: Uiterloo, Lam en Sampije.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Zo 24 feb 2008 14:55
|
|
Van Basten was er gisteren ook bij:
|
D_skilled
|
Geplaatst: Zo 24 feb 2008 19:52
|
|
Ik heb zowat het hele stal oud-Ajaxieden en grootheden op de toekomst gezien. Helaas geen van Basten. Benieuwd waar hij zat tijdens de wedstrijd Ajax-Heerenveen. Ik zat zoals wel vaker naast grootheden, ditmaal een stoeltje of twee naast Sjaak Swart en een scout die telkens zijn pen en papier tevoorschijn toverde wanneer er iets opvallends gebeurde. Met een schuin op zijn papiertje gegluurd, en als vaker beginnen de meeste scouts met het tekenen van de poppetjes en het doel van de keeper.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Di 26 feb 2008 00:00
|
|
De doelpuntenmakers tegen Go Ahead Eagles afgelopen zaterdag waren Marvin, Matthew, Marvin, dus geen Overtoom!
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Ma 3 maa 2008 12:12
|
|
Citaat: Tevens heeft Ajax maandag drie jeugdspelers gecontracteerd. Aanvaller Vlatko Lazic (01-05-1989) en verdediger Deniz Aslan (09-02-1989) tekenden een contract dat loopt van 1 juli 2008 tot en met 30 juni 2010. Keeper Roy Ouwerkerk (14-10-1989) tekende een contract dat loopt van 1 juli 2008 tot en met 30 juni 2009. De Ajacieden maken op dit moment deel uit van de A1 van de jeugdopleiding.
Voor de jeugdwatchers: hoeveelste jaars A-speler zijn die jongens?
|
| | | |
|
|
|