| | |
Forum
Onderwerp: Ajax A-jeugd
Maker: 343Bekeken: 109377 Status: InactiefBerichten: 1173
|
Auteur
|
Bericht
|
Demosthenes
Forum berichten: 562
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Za 19 jan 2008 16:06
|
|
Citaat: Waar staat het op de site van de KNVB?
Je komt er tegenwoordig alleen nog maar bij als je bent ingelogd bij "Mijn knvb" of zoiets. Inlognaam en wachtwoord! Leden krijgen regelmatig een krantje en op de omslag staat je knvb-nummer, dat heb je nodig als je de eerste keer wilt inloggen (als dat niet is veranderd)
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Za 19 jan 2008 17:46
|
|
Citaat: Gaan er morgen nog mensen kijken op de Toekomst ? Eerst om 12.00 uur speelt de A2 tegen Willem II A1 en om 14.30 uur de B1 tegen Sparta B1. Het zijn beide oefenwedstrijden.
Ben ze alle twee gaan kijken.
Ajax A2 verliest van Willem II A1 met 1-2, goal van Atilla Yildirim.
Ajax B1 wint met 3-0 van Sparta A1, Geoffrey, Schouw, Ebecilio.
Misschien later op de dag nog een klein verslag van beide wedstrijden.
Een geweldige B1 gezien vandaag.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Za 19 jan 2008 19:24
|
|
Ajax A2 1-2 Willem II A1
Opstelling: Kappelhof, Van der Meulen, Apau, Candan, Floren, Overtoom, Matthew, Antonio, Yildirim, Zeegelaar.
Ajax speelde op papier in een 4-3-3 formatie maar op het veld leek het verre van dat. Meer een 3-4-3 waar Mitch Apau als voorstopper was gepositioneerd en de verdedigende linie bij tijden moest helpen.
Ajax dat vriendschappelijk moest aantreden tegen Willem II die eerder in de competitie gelijk speelde tegen de A1, dus de A2 was gewaarschuwd. Het was een wedstrijd van vele wissels waar de coach iedere speler speeltijd gunde.
Eerste helft:
Een actie over rechts van Antonio die voorzet en Atilla die goed naar de eerste paal komt en de bal binnenkopt. De keeper leek er naar mij inzien twijfelend uit en had hem normaliter moeten vangen of weg boksen. Een uitbraak van Willem II waar de keeper met een uitrap de nummer 9 bediend, waarna die vervolgens alleen op de keeper kon afgaan maar verzuimde de stand recht te trekken naar 1-1. Later in de eerste helft komen er nog wat kansen voor dit Ajax dat vooral vanaf de linkerkant een gevaar had in de naam van Zeegelaar. Was constant zijn man de baas, prachtige acties die ook vanuit de zijlijn werden gewaardeerd. Door geschutter van Thimothy achterin onstaat er een tweede levensgrote kans voor Willem II die dat kansje niet kon verzilveren. Als het wat zorgvuldiger met de kansen omsprong dan had het voorkunnen staan in de eerste helft. Niet dat Willem II zo goed was, integendeel. Meer door het slordig en nonchalant aan- en afspelen van de Ajaxspelers.
Tweede helft:
Veel nieuwe gezichten vanaf de begin van de tweede helft. Willem II dat kostte wat het kost niet met lege handen en een slecht gevoel naar Tilburg wou vertrekken en dat in de tweede helft meer de aanval zocht. Nog wel een grote kans voor Overtoom maar de bal wordt goed weggewerkt. Aanval van Willem II over die links, Kappelhof staat verkeerd te dekken en er onstaat een tactisch gat dat genadeloos wordt afgestraft. De coach pastte nog meer wissels waar een effect uitbleef. Kasinwirjo op de rechtsback positie, goede aanname op de borst van de Willem II spits, vol op de pantoffel geraakt, keeper kansloos en Willem II gooit de wedstrijd op slot. Ajax probeerde nog wel een gelijkspel eruit te halen maar het mocht niet baten. Al met al niet een sprankelend duel.
Later een verslagje van de B1....
|
Demosthenes
|
Geplaatst: Za 19 jan 2008 19:37
|
|
Dank voor het verslag, fijn dat kijkers dat doen.
Tim v.d. Meulen maakt een foutje? Kan gebeuren. Bij hem gebeurt dat wel wat vaker, maar hij straalt kracht uit, een beetje on-Ajax.
Johan Kappelhof, leuk, tijdje niet gezien, vond hem in de B-jeugd wel goed.
Marvin Zeegelaar, goed om te lezen dat hij het nog kan. Ik heb hem mooie acties zien maken, maar ook wedstrijden gezien waarin niets lukte. Hij viel 1 1/2 jaar geleden al een keer in in de A1, m.a.w. veel ontwikkeling heeft hij niet gemaakt.
Kijk uit naar je verslag van de B1, hoop die volgende week te zien en dan volgt er wel een verslag
|
D_skilled
|
Geplaatst: Za 19 jan 2008 20:37
|
|
Citaat: Dank voor het verslag, fijn dat kijkers dat doen.
Tim v.d. Meulen maakt een foutje? Kan gebeuren. Bij hem gebeurt dat wel wat vaker, maar hij straalt kracht uit, een beetje on-Ajax.
Johan Kappelhof, leuk, tijdje niet gezien, vond hem in de B-jeugd wel goed.
Marvin Zeegelaar, goed om te lezen dat hij het nog kan. Ik heb hem mooie acties zien maken, maar ook wedstrijden gezien waarin niets lukte. Hij viel 1 1/2 jaar geleden al een keer in in de A1, m.a.w. veel ontwikkeling heeft hij niet gemaakt.
Kijk uit naar je verslag van de B1, hoop die volgende week te zien en dan volgt er wel een verslag
Thimothy is beestachtig.
Kappelhof is een aardige speler, kan zowel RB als CV. Technisch goed, wendbaar en een goede passing over de grond.
Wat je al aangeeft, de ene keer lukt alles. Stuurt hij vier man en scoort hij twee keer, en de andere keer lukt een man passeren nog geen eens. En over zijn ontwikkeling, daar zijn meerdere redenen voor. In iedergeval heeft de leiding vertrouwen in hem uitgesproken tijdens een evaluatiegesprek en hem beloofd dat hij volgend seizoen een contract krijgt. En men gaat er vanuit dat ook hij binnen twee jaar in het eerste staat.
|
Chivu 05
Forum berichten: 796
|
Geplaatst: Za 19 jan 2008 20:45
|
|
Leuk verslag, D_Skilled. Met drie verdedigers vind ik Timothy ook kwetsbaar. Heeft hij een speler naast zich, dan is hij een stuk beter (hoewel hij nu wel veel leert in 1 tegen 1 situatie). Stond Danny op doel trouwens ?
|
D_skilled
|
Geplaatst: Za 19 jan 2008 23:11
|
|
Citaat: Leuk verslag, D_Skilled. Met drie verdedigers vind ik Timothy ook kwetsbaar. Heeft hij een speler naast zich, dan is hij een stuk beter (hoewel hij nu wel veel leert in 1 tegen 1 situatie). Stond Danny op doel trouwens ?
Was vergeten om zijn naam op te noemen in de opstelling. Overigens hij stond op goal.
|
Demosthenes
|
Geplaatst: Zo 20 jan 2008 00:02
|
|
Citaat: Wat je al aangeeft, de ene keer lukt alles. Stuurt hij vier man en scoort hij twee keer, en de andere keer lukt een man passeren nog geen eens. En over zijn ontwikkeling, daar zijn meerdere redenen voor. In iedergeval heeft de leiding vertrouwen in hem uitgesproken tijdens een evaluatiegesprek en hem beloofd dat hij volgend seizoen een contract krijgt. En men gaat er vanuit dat ook hij binnen twee jaar in het eerste staat.
Dit gaat, neem ik aan, over Marvin Zeegelaar.
Over twee jaar in het eerste? John Goossens wordt overgeslagen? Waarom dan een contractverlenging voor hem?
|
D_skilled
|
Geplaatst: Zo 20 jan 2008 00:16
|
|
Citaat: Dit gaat, neem ik aan, over Marvin Zeegelaar.
Over twee jaar in het eerste? John Goossens wordt overgeslagen? Waarom dan een contractverlenging voor hem?
Omdat John Goossens denk ik niet gebracht heeft wat Ajax voor ogen had. Hij is al inmiddels negentien en nog steeds geen vaste selectie lid in het eerste. Zeegelaar heeft veel meer kwaliteiten dan Goossens. John moet het hebben van zijn voorzetten, Marvin is meer iemand die zijn man opzoekt en er langs versnelt. En op technisch vlak heeft Marvin ook meer te bieden, dus dat ze meer vertrouwen hebben in Marvin als toekomstige linksbuiten is niet zo gek.
|
Demosthenes
|
Geplaatst: Zo 20 jan 2008 01:17
|
|
Citaat: Dit gaat, neem ik aan, over Marvin Zeegelaar.
Omdat John Goossens denk ik niet gebracht heeft wat Ajax voor ogen had. Hij is al inmiddels negentien en nog steeds geen vaste selectie lid in het eerste. Zeegelaar heeft veel meer kwaliteiten dan Goossens. John moet het hebben van zijn voorzetten, Marvin is meer iemand die zijn man opzoekt en er langs versnelt. En op technisch vlak heeft Marvin ook meer te bieden, dus dat ze meer vertrouwen hebben in Marvin als toekomstige linksbuiten is niet zo gek.
Zou kunnen, maar er zijn al meer buitenspelers geweest die in de A1 geen problemen hadden met een back, maar nooit het eerste hebben gehaald. De laatste jaren: Bobson, Lohy, Esajas, Martina.
Goossens hoeft zijn man niet te passeren om een voorzet te geven, een extra kwaliteit en hij heeft een geweldige vrije trap, in mijn ogen beter dan die Jan Arie v.d. Heijden. Helaas zien ze bij Ajax "alles" in Jan Arie, hij mag de vrije trappen nemen, maar zijn trappen minder hard/snel dan die van Goossens, het zijn meer van die "pisboogjes".
|
D_skilled
|
Geplaatst: Zo 20 jan 2008 02:06
|
|
Citaat: Zou kunnen, maar er zijn al meer buitenspelers geweest die in de A1 geen problemen hadden met een back, maar nooit het eerste hebben gehaald. De laatste jaren: Bobson, Lohy, Esajas, Martina.
Goossens hoeft zijn man niet te passeren om een voorzet te geven, een extra kwaliteit en hij heeft een geweldige vrije trap, in mijn ogen beter dan die Jan Arie v.d. Heijden. Helaas zien ze bij Ajax "alles" in Jan Arie, hij mag de vrije trappen nemen, maar zijn trappen minder hard/snel dan die van Goossens, het zijn meer van die "pisboogjes".
Zeegelaar is alleen wisselvallig. Hij is nog niet constant genoeg. De ene keer is het flut de andere keer is het geweldig. En Goossens is vrij klein in vergelijking met Zeegelaar. John heeft alles te danken aan zijn prachtige linkerbeen.
|
Chivu 05
Forum berichten: 796
|
Geplaatst: Zo 20 jan 2008 18:37
|
|
Citaat: Goossens hoeft zijn man niet te passeren om een voorzet te geven, een extra kwaliteit en hij heeft een geweldige vrije trap, in mijn ogen beter dan die Jan Arie v.d. Heijden. Helaas zien ze bij Ajax "alles" in Jan Arie, hij mag de vrije trappen nemen, maar zijn trappen minder hard/snel dan die van Goossens, het zijn meer van die "pisboogjes".
Ik snap niet dat je dit nog steeds vind. Van der Heijden heeft ook een zeer goede, harde trap en scoort er regelmatig uit. Al sinds de B1 vind ik dat de traptechniek van hem en Goossens opvalt.
|
| | | | |