Auteur
|
Bericht
|
Benji
Forum berichten: 785
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Za 29 jan 2011 17:49
|
|
De Kamps maakte overigens ook een uitstekende indruk, is me hiervoor nooit opgevallen (ben al een tijd niet wezen kijken). Vervelend ventje om tegen te spelen.
Bouy liet in ieder geval aardig wat keren zien over veel inzicht te beschikken en te kunnen doen wat hij denkt.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Za 29 jan 2011 17:51
|
|
Dus D-skilled, goede stap dat Bergkamp naar de A-1 is gehaald?... Aangezien hij die met zijn technische bagage beter zou kunnen begeleiden dan D-puppillen (waar plezier nog voorop staat)..
Of is deze conclusie nog te voorbarig?
Hoe deed Lukoki het? Speelde 90min volgens ajax.nl
|
Benji
|
Geplaatst: Za 29 jan 2011 17:53
|
|
Lukoki viel niet heel erg op, maar speelde een solide pot. Sparta had het erg lastig met de tandem Lukoki - Ligeon.
Ook opvallend dat elke spelhervatting van Ajax levensgevaarlijk was.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Za 29 jan 2011 18:06
|
|
Bouy speelde aardig, vooral verdedigend werk heeft die een stap voorwaarts gemaakt. Dat ontbrak nog wel eens bij hem.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Za 29 jan 2011 18:13
|
|
Boilesen mag van mij gelijk door naar het eerste. Speelt Blind er binnen no-time uit.
|
Bart
|
Geplaatst: Za 29 jan 2011 18:26
|
|
Laat Boilesen maar eerst wat wedstrijden bij de A1 spelen, aan de bal was die wel erg sterk. De A1 speelde goed, maar ook de A2 maakte een goede indruk.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Za 29 jan 2011 18:27
|
|
De A1 speelde weergaloos. Beter dan dit ga je het in de A'tjes niet zien.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Zo 30 jan 2011 12:58
|
|
Boilesen kwam trouwens terug van een longonsteking las ik? Kerel heeft ook al veel blessureleed meegemaakt volgens mij het afgelopen jaar..
|
Benji
|
Geplaatst: Vr 4 feb 2011 16:43
|
|
Jip Bartels heeft wederom z'n kruisbanden gescheurd, nu in z'n andere knie...
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Vr 4 feb 2011 16:55
|
|
Citaat: Jip Bartels heeft wederom z'n kruisbanden gescheurd, nu in z'n andere knie...
Jezus zeg, wat een ongeluk heeft deze jongen.
|
Eline
Forum berichten: 426
|
Geplaatst: Za 5 feb 2011 07:02
|
|
Citaat: Jip Bartels heeft wederom z'n kruisbanden gescheurd, nu in z'n andere knie...
Nee hè hoe weet je dat?
EDIT: ik zie het al staan. Echt superbalen voor die jongen
|
MV
Forum berichten: 59
|
Geplaatst: Za 5 feb 2011 11:19
|
|
Ik vrees dat dit einde verhaal wordt voor Jip bij Ajax. Als hij nu weer 9 maanden moet revalideren, is hij vlak voor de winterstop weer fit. Dan heeft hij nog een half jaar om te bewijzen dat ze zijn contract (dat afloopt in juni 2012) moeten verlengen.
Spelers die er 1,5 jaar uit zijn geweest, zullen niet meteen weer op hun oude niveau zitten.
Erg jammer, want ik vond het een hartstikke goede voetballer. Vooral in de C1 was hij gruwelijk
|
Bart
|
Geplaatst: Za 5 feb 2011 13:12
|
|
De helden van de toekomst(4). Daarin ook de acties van Boillesen in de wedstrijd tegen Sparta.
|
Eline
Forum berichten: 426
|
Geplaatst: Za 5 feb 2011 16:04
|
|
Citaat: Ik vrees dat dit einde verhaal wordt voor Jip bij Ajax. Als hij nu weer 9 maanden moet revalideren, is hij vlak voor de winterstop weer fit. Dan heeft hij nog een half jaar om te bewijzen dat ze zijn contract (dat afloopt in juni 2012) moeten verlengen.
Spelers die er 1,5 jaar uit zijn geweest, zullen niet meteen weer op hun oude niveau zitten.
Erg jammer, want ik vond het een hartstikke goede voetballer. Vooral in de C1 was hij gruwelijk
Nelinho heeft door zijn kruisbanden 2 jaar stilgestaan bij Ajax. Toch geven ze hem elk jaar vertrouwen en sinds dit jaar speelt hij ook al weer zijn wedstrijdjes (in de B2 als 2e jaars B-er).
|
Bart
|
Geplaatst: Za 5 feb 2011 16:54
|
|
De A1 ligt eruit in de beker. Ze verloren na penalty van AZ A1. In de reguliere speeltijd was het 2-2.
|
Benji
|
Geplaatst: Zo 6 feb 2011 13:30
|
|
Helden van de Toekomst #4
http://www.ajax.nl/Ajax-TV/De-A1-Helden-van-de-Toekomst-4.htm
|
YoranAjax
Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Zo 6 feb 2011 15:25
|
|
Had Bart al geplaatst Benji. Ik vind het overigens een heel leuk initiatief, dat helden van de toekomst gedoe.
|
MV
Forum berichten: 59
|
Geplaatst: Zo 6 feb 2011 21:29
|
|
Eline,
je hebt helemaal gelijk. Laten we daar maar op hopen.
|
Fendergear
Forum berichten: 52
Nieuws reacties: 36
|
Geplaatst: Zo 6 feb 2011 21:44
|
|
Citaat: De A1 ligt eruit in de beker. Ze verloren na penalty van AZ A1. In de reguliere speeltijd was het 2-2.
Altijd als ik informatie over de A1 lees valt mij Davy Klaassen op, zijn naam wordt erg vaak genoemd in de wedstrijdverslagen, als doelpuntenmaker of de man van de assist. Nu lees ik dat ze zijn uitgeschakeld in de beker en wie deed er niet mee.... juist....
|
D_skilled
|
Geplaatst: Zo 6 feb 2011 21:45
|
|
Zegt genoeg dat de jeugdvolgers hun hoop op Castillion en Bartels vestigen. Ajax moet in de jeugd beter gaan scouten/keuzes maken wat betreft spitsen. Dat is tot dusver armoe troef. Er lopen genoeg goede jeugdspitsen rond, maar je moet ze wel herkennen en op tijd oppikken.
|
Bart
|
Geplaatst: Zo 6 feb 2011 21:50
|
|
Ik denk dat het wel moeilijk is om een goede spits te vinden. Als je ziet onder welke criteria een Ajax spits moet voldoen is het gewoon moeilijk om daarin te voldoen. Castillion zou een aardige spits kunnen worden, maar ook hij komt op sommige punten te kort.
Citaat: Altijd als ik informatie over de A1 lees valt mij Davy Klaassen op, zijn naam wordt erg vaak genoemd in de wedstrijdverslagen, als doelpuntenmaker of de man van de assist. Nu lees ik dat ze zijn uitgeschakeld in de beker en wie deed er niet mee.... juist.... Dat is gewoon toeval. Ajax stond gewoon met 0-2 voor en was er niks aan de hand. Dat je wedstrijd dan verliest kan gewoon gebeuren en daar moet je ook niks achter zoeken. Want anders zou je bijvoorbeeld ook iets achter de wissels kunnen zoeken. Jammer dat ze eruit liggen, maar volgende week kunnen ze al revanche nemen op AZ A1.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Zo 6 feb 2011 21:56
|
|
Als je niet van die ellenlange eisen afstapt gaat het nog wel een behoorlijke tijd duren voordat er een jeugdspits in het eerste evolueert tot een topper.
De laatste topspits uit de jeugd was Kluivert. Ga maar na, Cruijff, Van Basten, Kluivert en Bergkamp zijn zowat de enige die door Ajax zijn voortgebracht en uitgroeide tot spelers van wereldfaam.
Zoals ik al zei: genoeg jeugdspitsen te vinden die tot het niveau kunnen doorgroeien waarop Ajax hedendaags acteert.
|
AFCAKatwijk
Forum berichten: 1903
|
Geplaatst: Zo 6 feb 2011 21:59
|
|
Citaat: Ik denk dat het wel moeilijk is om een goede spits te vinden. Als je ziet onder welke criteria een Ajax spits moet voldoen is het gewoon moeilijk om daarin te voldoen. Castillion zou een aardige spits kunnen worden, maar ook hij komt op sommige punten te kort.
Je kan niet elke 'periode' de juiste talenten hebben voor alle posities. We hebben nu Eriksen, Boilesen. Scandinavisch tijdje, we hadden vorig jaar met Pantelic misschien wel de beste Ajax-spits sinds Kluivert.
Gestopt
|
Bart
|
Geplaatst: Zo 6 feb 2011 22:04
|
|
Dat is vaak een probleem. Wanneer is iemand wel een goede spits voor Ajax en wanneer niet. Daar zul je een tussenbalans in moeten vinden. Het geld overigs ook voor andere posities waar er vanaf buitenaf gewoon te hoge eisen worden gesteld. Ik denk dat je dat er niet gaat uit krijgen, omdat je vaak de vergelijking gaat krijgen met de spelers die wel de complete spelers waren. Het verwachtingspatroon is vaak te hoog. Ik denk dat Castillion in de toekomst wel een goede spits kan worden, maar hij is geen complete spits.
Citaat: we hadden vorig jaar met Pantelic misschien wel de beste Ajax-spits sinds Kluivert. Ajax heeft in de de periode tussen Kluivert en nu echt wel betere speler gehad in de spits.
|
AFCAKatwijk
Forum berichten: 1903
|
Geplaatst: Zo 6 feb 2011 22:11
|
|
Citaat: Ajax heeft in de de periode tussen Kluivert en nu echt wel betere speler gehad in de spits. Vind ik niet, welke spits heeft in de tussen tijd het nagenoeg gehele team beter laten spelen? Ibra niet, was in zijn eentje; echt geweldig maar moet je niet van verwachten dat hij veel assist geeft. Huntelaar niet, al beter voor het team maar niet beter voor het team.
Gestopt
|