Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1294
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 15 dec 2009 12:42
|
|
Citaat: Daarom zou ik zowel Jozefzoon als Eriksen meenemen op trainingskamp naar Zuid-Afrika. Daar kunnen ze beide laten zien of ze het niveau aankunnen of niet. Daarna kunnen ze nog altijd hun wedstrijden bij de A1 voetballen als blijkt dat het niveau nog niet aankunnen.
En Castillion, als opvolger van Cvitanich.
Maar ja dit is het A-jeugd topic :p
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Di 15 dec 2009 17:35
|
|
Citaat: Daarom zou ik zowel Jozefzoon als Eriksen meenemen op trainingskamp naar Zuid-Afrika. Daar kunnen ze beide laten zien of ze het niveau aankunnen of niet. Daarna kunnen ze nog altijd hun wedstrijden bij de A1 voetballen als blijkt dat het niveau nog niet aankunnen.
En Castillion, als opvolger van Cvitanich.
Maar ja dit is het A-jeugd topic :pIk zie Castillion de komende tijd niet de overstap maken naar de A-selectie toe. Moet nog veel verbeteren aan zijn zwakke punten zoals het koppen, het afmaken van kansen en zijn eerste aanname. Zijn fysieke voorsprong heeft die ook niet zoals die hij had in de jeugdelftal.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Di 15 dec 2009 18:40
|
|
Castillion moest het eerste halve jaar bij de A1 zich duidelijk aanpassen aan het hogere niveau en dat zie je nu weer bij Jong Ajax. Zodra hij zich heeft aangepast komt meteen zijn klasse naar boven. Bij Jong Ajax zie je dat hij steeds beter gaat spelen en ik denk dat hij de komende tijd zich tot een speler gaat ontwikkelen die zeer dicht tegen Ajax1 zal komen te zitten.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Di 15 dec 2009 20:43
|
|
Rutten neemt weer twee A-junioren mee naar Cluj. Eens kijken of Jol iemand als Josefzoon durft mee te nemen. Is na vrijdag nog meer aanleiding voor. Rommedahl/Kennedy vervangen door Josefzoon, Cvitanich door Castillion, wellicht Donald door Eriksen.
|
Benji
Forum berichten: 785
|
Geplaatst: Di 15 dec 2009 20:55
|
|
Volgens mij zijn die jongens al allemaal op vakantie gestuurd.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 15 dec 2009 21:17
|
|
Ok, maar Jol wist dat deze wedstrijd er aan zat te komen. Als ze al op vakantie zijn, dan wilde Jol blijkbaar gewoon door met de huidige groep. Wederom een gemiste kans dus.
|
Benji
|
Geplaatst: Di 15 dec 2009 21:25
|
|
Jeugdspelers krijgen trouwens vanaf vrijdag officieel vakantie, dus nu nog niet:
Citaat: - Ik goed hebben aangepast aan Amsterdam, maar het was allemaal nieuw bij de eerste, maar nu spreek ik echt vloeiend in het Nederlands. Het is een vreemde taal, maar eigenlijk niet zo moeilijk ", aldus Eriksen.
Hij neemt afscheid van zijn teamgenoten op vrijdag, maar weet nog niet of hij zal worden in Amsterdam beschikbaar te zijn voor het eerste team een beker te spelen-gelijkspel tegen een amateur team op kerstavond.
- Ik weet nu alleen dat ik terug in Amsterdam zal worden op 3 Januari, zegt hij
(vertaald vanuit artikel: http://www.fyens.dk/article/1385107:Sport--Fynbos-10--maal-i-10-kampe-i-Ajax-Amsterdam)
|
Chivu 05
Forum berichten: 796
|
Geplaatst: Di 15 dec 2009 22:14
|
|
Eriksen en Josefzoon zou hij gewoon op kunnen roepen lijkt me. Castillion is sowieso beschikbaar, want Jong Ajax speelt maandag nog een wedstrijd tegen Jong Feyenoord.
De PSV-ers zijn volgens mij meer opvulling, want lees dat ze met 21 man naar Roemenië zijn vertrokken. Voor PSV is die wedstrijd ook niet belangrijk meer.
|
Benji
|
Geplaatst: Di 15 dec 2009 22:27
|
|
In principe zou het kunnen ja, maar dan zou ik denken dat Jol ze sowieso deze week zou laten meetrainen met het eerste en daar heb ik nog geen berichten over gehoord.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 15 dec 2009 23:07
|
|
Laat hem z'n welverdiende vakantie met z'n familie in Denemarken vieren. Hij kan in principe mee met het eerste elftal naar Zuid-Afrika. Van 9 tot en met 17 januari.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Za 23 jan 2010 15:38
|
|
Opvallend: volgens AS staan Jozefzoon en Boilesen niet in de basis bij de A1. Jong Ajax?
1-0 A1, trouwens. Boere.
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Za 23 jan 2010 15:48
|
|
Goede zaak, als dat klopt. Niet onlogisch ook, nu Blind en Martina verhuurd zijn. Die plekken kunnen Boilesen en Josefzoon mooi overnemen.
Klaassen speelt trouwens wel in de basis bij de A1, is die (definitief) doorgeschoven van de B?
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Za 23 jan 2010 16:21
|
|
Citaat: Opvallend: volgens AS staan Jozefzoon en Boilesen niet in de basis bij de A1. Jong Ajax?
Dat zou zeer goed kunnen nu Blind en Martina naar Haarlem zijn vertrokken. De A1 zal dan wel het wat kwaliteit inleveren met Jozefzoon en Eriksen die ze dan beide hebben verloren. Toch hebben ze nog genoeg kwaliteit om fluitend kampioen te worden.
Ik zou het sowieso wel slim vinden als Boilesen bij Jong Ajax gaat spelen want met Ligeon, Van Rhijn, Koppers, Burnet en Ottenhoff heeft de A1 al een talentvolle lichting verdedigers waarvan alle spelers zo veel mogelijk moeten spelen.
|
Bart
|
Geplaatst: Za 23 jan 2010 18:07
|
|
Citaat: Goede zaak, als dat klopt. Niet onlogisch ook, nu Blind en Martina verhuurd zijn. Die plekken kunnen Boilesen en Josefzoon mooi overnemen.
Klaassen speelt trouwens wel in de basis bij de A1, is die (definitief) doorgeschoven van de B? Klopt, Klaassen zal voortaan zijn wedstrijden met de A1 voetballen. Een hele goede nummer 10 die vrijwel altijd op de goede plaats staat.
Citaat: Ajax A1 is goed uit de winterstop gekomen. Op bezoek bij ADO Den Haag A1 won het team van Frank de Boer zaterdag de eerste competitiewedstrijd van 2010 met 0-2.
,,Het was niet super, maar we hebben gedaan wat we moesten doen: winnen.” Met die woorden vatte Frank de Boer de eerste competitiewedstrijd van Ajax A1 in 2010 samen. De middag in Zuid-Holland verliep stroef, maar leverde het hoogste jeugdelftal van Ajax uiteindelijk het volle pond op.
De miezerige en koude middag begon goed Ajax A1. Al na zeven minuten was spits Tom Boere trefzeker. De jeugdinternational reageerde attent op een voorzet van Rik Schouw, die via Davy Klaassen voor zijn voeten belandde. En zoals het een echte spits betaamt, liet hij die buitenkans niet onbenut: 0-1.
Het hoopvolle begin kreeg gedurende de middag geen passend vervolg. ,,Het ging moeizaam”, sprak De Boer. ,,Dat kwam ook omdat ADO zich had ingegraven, maar dan is aan het ons om daar een antwoord op te vinden.” Dat antwoord bleek echter lastig te geven. Ebecilio (vlak voor rust) en Boere (in de tweede helft) waren namens Ajax A1 gevaarlijk, maar niet (opnieuw) doeltreffend.
De man die tijdens de eerste competitiehelft op lastige momenten vaak voor nieuw elan of een verrassende opening kon zorgen, was er zaterdagmiddag voor het eerst niet bij. De 17-jarige Christian Eriksen maakte tijdens de winterstop de overstap naar het eerste elftal van Ajax en heeft daar afgelopen zondag ook al zijn debuut tegen NAC Breda gemaakt. De Boer: ,,Je ziet hoe snel het kan gaan. Alle spelers zien maar weer eens hoe belangrijk het is om de focus te houden. De stap van de A1 naar het eerste lijkt misschien groot, maar kan af en toe ook klein zijn. Zo heeft Christian nu bewezen. Voor de jeugdopleiding is dit geweldig, want hier doen we het uiteindelijk allemaal voor: spelers opleiden voor het eerste elftal.”
Het bevrijdende tweede doelpunt (de 53e competitietreffer alweer) moest uiteindelijk met hulp van een ADO-speler tot stand komen. Vier minuten voor tijd gaf Jeffrey Dekker de bal hard voor, waarna een verdediger van ADO Den Haag de bal pardoes achter zijn eigen doelman werkte. ,,Het was een harde voorzet van Jeffrey, waar hun linksback kennelijk van schrok”, zo beschreef De Boer de goedkoop verkregen 0-2. Het paste op een middag waarop de machine even haperde, maar niet stuk ging.
Dankzij de overwinning blijft Ajax A1 bovenin meedoen. Het hoogste jeugdteam van Ajax staat na 16 wedstrijden één punt achter op PSV A1. Feyenoord A1, dat zaterdag net als Ajax en PSV ook won, volgt op drie punten. De Rotterdammers hebben nog wel een wedstrijd tegoed.
Opstelling Ajax A1:Bizot, Ligeon, Van Rhijn, Koppers, Burnet, Schouw, Sneijder (63. Zé Eduardo), Klaassen (67. Ottenhoff), Dekker, Boere (79. Brinkman), Ebecilio.
Ajax.nl
|
Eto'o
|
Geplaatst: Zo 24 jan 2010 00:25
|
|
Citaat: Opvallend: volgens AS staan Jozefzoon en Boilesen niet in de basis bij de A1. Jong Ajax?
Dat zou zeer goed kunnen nu Blind en Martina naar Haarlem zijn vertrokken. De A1 zal dan wel het wat kwaliteit inleveren met Jozefzoon en Eriksen die ze dan beide hebben verloren. Toch hebben ze nog genoeg kwaliteit om fluitend kampioen te worden.
Ik zou het sowieso wel slim vinden als Boilesen bij Jong Ajax gaat spelen want met Ligeon, Van Rhijn, Koppers, Burnet en Ottenhoff heeft de A1 al een talentvolle lichting verdedigers waarvan alle spelers zo veel mogelijk moeten spelen.
Op basis van wat ik van Ligeon en Burnet heb gezien zou ik nou niet bepaald talenten noemen.
Boilesen is in ieder geval geblesseerd. Dus wellicht is dat ook wel gewoon de reden dat Josefzoon er niet bij is.
|
Demosthenes
Forum berichten: 562
|
Geplaatst: Zo 24 jan 2010 00:37
|
|
Mijn visie op ADO A1- Ajax A1.
Mijn visie komt (snel gelezen) niet overeen met die op ajax.nl Zie maar wat je ermee doet.
ADO A1 – Ajax A1 0-2
Het veld van ADO is zo slecht en het is smal; de omstandigheden? Volgens mij regent het daar iedere zaterdagmiddag tussen 14.30 en 16.15 uur, het waait er altijd. In de kantine wordt ervoor gezorgd dat je niets bestelt: één vrouw bedient! Waarom zal iemand naar ADO gaan? Masochisme, ik kan me op dat complex geen goede jeugdwedstrijd van Ajax herinneren. Goossens werd er onder gejuich van de ADO-coach afgeschopt (B1) Vertonghen maakte er ooit een prachtig doelpunt (A1), de B1 (twee jaar geleden) leed er na ruim één jaar ongeslagen te zijn geweest (Het team, eerst als B2) een onnodige nederlaag door een blunder van keeper Costas Peristides en een eigen doelpunt van Lorenzo Burnet. De buienradar gaf om 13.15 uur aan dat het vanaf even na 14.00 uur droog zou zijn (en blijven), wat was ik blij met een paraplu, want het heeft de hele wedstrijd geregend!
Ik hoopte op een wedstrijd met Boilesen en Ze Eduardo, maar Boilesen zat niet bij de selectie en Ze Eduardo begon op de bank. Je bent Braziliaan, je dekt dat je een wereldtopper bent en je mag in regen en wind op de bank tegen ADO A1, je zult er maar van hebben gedroomd.
De wedstrijd: uitblinkers? Ik vond dat Ebecilio goede momenten had, dreigend was, maar het gaat als aanvaller om dat laatste balcontact en dat ging wel mis. Hij werd in de eerste helft veelvuldig aangespeeld, maar kwam zijn tegenstander (toen) niet echt voorbij. Ik moest even aan Marvin Zeegelaar denken, die vorig seizoen zijn tegenstander niet één keer voorbijkwam, in de rust werd gewisseld en direct erna in Ajax 1 mocht spelen: Volendam uit. Zou Lorenzo Ebecillio bewust zijn tegenstander niet passeren? Hij revancheerde zich verder in de wedstrijd.
Vermakelijk was het om Mark Wotte te zien. Bij ADO speelde als nummer zes Boy Wotte en gezien de reacties van Mark Wotte (afkomstig van ADO, maar veel verder dan FC Vlaardingen is hij toch niet gekomen als voetballer???) zal het wel zijn zoon zijn. Boy Wotte speelt op het middenveld bij ADO. Spelen is eigenlijk iets te veel van het goede. ADO speelt met vier verdedigers die nooit verder zijn gekomen dan “de bal naar voren rammen”. Ik heb niet één fatsoenlijke ADO-aanval gezien die door combinatievoetbal, een middenvelder bij ADO ziet alle ballen aan zich voorbij gaan (Ik ken iemand die om die reden bij ADO is vertrokken) Boy Wotte is in de eerste helft (Deed hij nog mee in de tweede helft?) twee keer in de buurt van de bal geweest, althans twee keer heeft mark Wotte “Goed zo” geroepen. Boy naderde de bal één keer op 20 centimeter en één keer zaten alleen de enkels van Rik Schouw er nog tussen.
Donny van der Dussen, het grote talent van ADO, (ex-?)international, hij doet nauwelijks mee, hij is middenvelder!
Het probleem voor de A1 is dat zo'n team, met niet meer in huis dan “alle ballen naar voren” nog zoveel kansen krijgt. In de eerste helft één grote kans, na knullig balverlies op de helft van ADO bereikt een ADO-verdediger met een lange bal direct een voorhoedespeler die in dit geval (Ricardo van Rhijn was weg) alleen voor keeper staat en (gelukkig) mist. In het eerste kwartier van de tweede helft krijgt ADO echter drie grote kansen: Marco Bizot weet het eerst schot te pareren, bij de tweede kans staat hij te ver(?) voor zijn doel, maar gaat de stiftbal over en bij de derde kans raakt Mike van Duinen de binnenkant van de paal. Te veel kansen voor zo'n beperkt team. ADO krijgt daarna nog een grote kans, maar het schot gaat over.
De kansen van Ajax! In de eerste helft een mooie door Rik Schouw opgezette aanval via rechts, hij weet het doodseskader van ADO te ontwijken, zet voor en Tom Boere tikt mooi in. In de eerste helft krijgt Lorenzo Ebecillio nog een kans (alleen voor de keeper) maar zijn stiftbal is ± twee meter te laag. In de laatste seconde was een bal op hem net niet onder controle te brengen, anders was het 0-2 geworden. Na rust nog een kans voor Tom Boere (alleen op de keeper) en een kleine kopkans van Davy Klaassen, klein omdat hij een centimeter of twee te kort kwam.
Wat mij zorgen baart is niet alleen het aantal kansen dat Ajax krijgt, maar ook het gebrek aan creativiteit, met name van de middenvelders. Ajax had verreweg het meeste balbezit, dreigde veel meer dan ADO, had een veldoverwicht, maar werd nauwelijks gevaarlijk. De bal werd maar rond gespeeld, van nummer 3, naar 4, naar 6, terug naar 3, naar 2 of 5, even naar 4, weer naar 6 enz. enz. enz. Niemand die een opening ziet? Niemand die risico neemt? Opvallend vond ik dat zowel Ricardo van Rhijn als Dico Koppers (centraal duo) zo vaak een bal verkeerd inspeelde. Ben ik van Ricardo zeker niet gewend.
Ajax speelde met backs die hun directe tegenstander niet echt de baas waren. Wat heb je in Ajax 1 te zoeken als je een buitenspeler van ADO al te lastig vindt? Opvallend vond ik dat rechtsback Ruben Ligeon in de “Ogararu-dekking” speelde d.w.z. je tegenstander zoveel ruimte geven dat die altijd aanspeelbaar is! Linksback Lorenzo Burnet werd te vaak afgetroefd door Mike van Duinen (hij schoot op de paal)
Ajax heeft Frank de Boer als coach. Ik verbaasde me over de wissels. ADO bracht twintig minuten voor tijd een stormram in, hij kon niet voetballen (of liet het niet zien), struikelde een keer in kansrijke positie enz. wat doet Frank de Boer? Hij vervangt een middenvelder door Brian Ottenhoff, een verdediger? Ik moest weer denken aan zijn leermeester Louis van Gaal, die Edgar Davids als verdediger opstelde tegen de “beste kopper van de wereld”: Zamorama (of Zamoramo, uit Chili, toen spelend voor Real Madrid) Ik hield toen mijn hart vast, maar we speelden RM van de mat, Louis had alleen maar gezegd: ze mogen niet voorzetten! Frank de Boer zet een verdediger bij, hij wil niet verliezen!
Frank de Boer dirigeert zelfs rechtsback Ruben Ligeon naar de rechtsbuitenplaats als Daan Brinkman (door ADO Daan Kramer genoemd; wie is dat, dacht ik!) invalt: twee middenvelders en een aanvaller eruit halen en vervangen door één middenvelder en twee verdedigers! Dat past niet bij Ajax!
De spelers:
Marco Bizot
Keepte goed. Hij bevalt mij wel. Hij pakte twee keer een schot klemvast, komt goed zijn doel uit en heeft zijn lengte mee.
Ruben Ligeon
Waarom hij zijn tegenstander alle vrijheid laat? Opdracht? Ik snap ook wel dat als hij er te dicht op gaat staan, hij door een steekpass verrast kan worden enz. maar nu zorgt hij ervoor dat zijn tegenstander altijd aanspeelbaar is. Ik vond hem vandaag niet echt slecht, maar wil je Ajax 1 halen, dan zul je op dit niveau iets extra's moeten kunnen bieden en dat lukt hem niet.
Ricardo van Rhijn
Wat een prachtige aanvallende actie van hem , diep in de tweede helft, de bal aan de ene kant van zijn tegenstander laten rollen en er zelf aan de andere kant voorbijgaan. Dat verraadt een enorm talent, maar wat doet hij ermee? In de B-jeugd werd hij veel meer aanvallend ingeschakeld, vandaag vond ik zijn voortzetting vaak dramatisch (de steekpass, de bal vooruit). Hij zal, zo voetballend als Daley Blind en Jan-Arie v.d. Heijden gaan: uitlenen. Laat Ajax hem nu aan een eredivisieploeg uitlenen, laat hem daar in Jong X? Spelen, hij wordt in de A1 niet beter. Nog beter? Zet hem rechtsback in Jong Ajax, laat hem daar de fouten maken i.p.v. in Ajax 1. kan hij daar niet goed voetballen, dan weten we dat ook, maar zo'n talent verpietert in der A1.
Eén grove fout. Hij liet zich erg gemakkelijk uitkappen in het strafschopgebied door Mike van Duinen, de bal op de paal was het gevolg!
Dico Koppers
Maakt geen grote fouten, vond hem qua passing niet sterk, kwam vaker op dan Ricardo van Rhijn, maar miste dan wel de vrije man op de vleugel. Hij moet nadrukkelijker aanwezig zijn, het lijkt wat plichtmatig.
Lorenzo Burnet
De rechtsbuiten van ADO was te goed voor hem; hij was handiger en sneller. De ADO-verdedigers waren gelukkig onnauwkeurig in de passing. Hij zal Ajax 1 ook niet halen.
Rik Schouw
Hij stond aan de basis van het eerste doelpunt, maar viel in de tweede helft ver terug. Hij maakt te veel fouten in simpele passes, te vaak ging de bal naar de tegenstander. Hij kan links en rechts een bal spelen, maar kiest te vaak voor het rechterbeen.
Jeffrey Dekker
Groot is hij niet (maar wel groter dan Donny v.d. Dussen) en ik snap niet waarom hij in de eerste helft vooral door de lucht werd aangespeeld. Jeffrey is geen rechtsbuiten, al zal wel vermeld worden dat uit zijn voorzet de 0-2 werd gescoord! De linksback van AO probeerde de ongevaarlijke voorzet met zijn rechterbeen weg te trappen, miste de bal volkomen, waarna de bal via zijn standbeen in het doel rolde. Jeffrey zal Ajax 1 ook niet halen.
Rodney Sneijder
Zou hij met een andere achternaam nog bij Ajax spelen? De corners die hij nam, waren een eenvoudige prooi voor ADO. De vrije trappen (in kansrijke positie) misten het doel op meters (een keer hoog over, een keer ver naast) Ingooien ging zowaar één keer goed (terug op Burnet) Meer heeft hij niet gepresteerd. Zijn bewegingen lijken leuk, alles met het linkerbeen, maar uiteindelijk komt er niets uit.
Tom Boere
Tom beviel mij wel. Hij scoorde (niet onbelangrijk voor een spits) passeerde een paar keer een tegenstander, bood zich aan, maar kreeg weinig bruikbare ballen.
Davy Klaassen
Speelt normaal gesproken toch in de B1? Hij deed nauwelijks mee, kwam fysiek tekort. De A1 was niet in staat ADO door combinatiespel haar wil op te leggen.
Lorenzo Ebecillio
Liet een paar keer zien iets meer in huis te hebben dan de gemiddelde A1-speler. Hij was wat ongelukkig in de afronding, maar is wel een handenbindertje. Kan hij zich blijven ontwikkelen dan zal hij “iets” kunnen bereiken, maat hij kan ook een “Kiran Bechan” worden.
Ze Eduardo
kan wel voetballen; oogt langzaam, maar is door zijn grote stappen wel snel. Hij heeft een sterk lichaam, de juiste lengte, hij zou er wel kunnen komen. Hij viel in en heeft ± 30 minuten meegedaan. Waarom iemand uit Brazilië halen om hem vervolgens reserve te zetten bij de A1? Sparen voor Jong Ajax?
Bryan Ottenhoff
Viel in, maar had alleen een groot lichaam als tegenstander.
Daan Brinkman
Viel in, maakte geen sterke indruk.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Zo 24 jan 2010 01:24
|
|
Op basis van wat ik van Ligeon en Burnet heb gezien zou ik nou niet bepaald talenten noemen.
Boilesen is in ieder geval geblesseerd. Dus wellicht is dat ook wel gewoon de reden dat Josefzoon er niet bij is.
Ligeon heb ik maar een wedstrijd of 3 gezien dus wil hem daar niet op afrekenen maar Burnet ontstijgt de middelmaat mijns inziens ook absoluut niet. Gaat Ajax 1 nooit halen of er moet 8 man geblesseerd raken...... Dat is nou een van die jongens uit 'de groep van 74' die daar niet in thuishoort......
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 24 jan 2010 05:33
|
|
Ik vind Ligeon en Burnet zeker geen toptalenten maar ze hebben beide wel in een aantal jeugdelftallen van Oranje gespeeld en hebben genoeg talent om in de A1 van Ajax redelijk goed te presteren. Als je me zou vragen of ze kunnen slagen bij Ajax zou ik zeggen dat die kans klein is maar ik schatte de kans dat V.d. Wiel op hun leeftijd bij Ajax zou gaan slagen nog veel lager in. Ajax moet keepers en backs altijd zelf op weten te leiden want dat is makkelijk genoeg. Als je ziet dat V.d. Wiel de beste rechtsback van Nederland is dan zie je ook dat je niet hoeft te barsten van het talent om een redelijke back in de Eredivisie te worden.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Zo 24 jan 2010 09:52
|
|
Bedankt voor het verslag, Demo! Jij ziet Burnet het in ieder geval ook niet halen, als ik het zo lees. Ligeon deed me wel een beetje denken aan Slijngard, maar ik moet toegeven dat ik hem maar één wedstrijd heb zien spelen.
Zoals jij Zé Eduardo beschrijft, zo zie ik hem ook wel min of meer. Het is een rare constructie die Ajax heeft afgesloten en ik heb hem niet heel vaak zien spelen, maar ik sluit niet uit dat hij Ajax 1 nog haalt.
|
Bart
|
Geplaatst: Zo 24 jan 2010 10:56
|
|
Ik zie zelf die nu back speelt in de jeugd doorgroeien naar de A-selectie toe. Dan denk ik eerder aan spelers die nu in de jeugd op de centrale verdediger positie spelen op de backpositie in de toekomst terecht komen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 2 feb 2010 14:51
|
|
Citaat: Jeugdspeler Koppers tekent contract
Datum post: 02-02-10 14:49 - Gepost door: 343 - Bron: Ajax.nl - Aantal keer bekeken: 4 - Aantal reacties: 0
Ajax heeft jeugdspeler Dico Koppers (31-01-1992) gecontracteerd. De 18-jarige linksbenige verdediger tekent een contract dat loopt tot en met 30 juni 2013. Het contract gaat in per 1 juli 2010.
Dico Koppers signeerde zijn eerste contract in het bijzijn van zijn ouders.
|
Dijk
Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Di 2 feb 2010 18:15
|
|
Prima verdediger die zowel centraal achterin als linksback kan spelen. Ik verwacht dat die in de toekomst meer op de back komt spelen dan centraal achterin. Verder zal dit een van de weinige jeugspelers die bij Ajax een contract krijgen. Koppers zit overigens bij het bureau van Sjaak Swart.
|
Eline
Forum berichten: 426
|
Geplaatst: Vr 5 feb 2010 20:38
|
|
Citaat: Prima verdediger die zowel centraal achterin als linksback kan spelen. Ik verwacht dat die in de toekomst meer op de back komt spelen dan centraal achterin. Verder zal dit een van de weinige jeugspelers die bij Ajax een contract krijgen. Koppers zit overigens bij het bureau van Sjaak Swart.
Toch vind ik hem beter als centrale verdediger dan als linksback, ook vanwege zijn beweeglijkheid. Maar hij straalt op mij rust uit, of dat altijd goed is weet ik niet maar het is een degelijke jongen. Leuk voor hem dat hij als 1e jaars A-er van A2 naar A1 is overgeheveld en ook een contract heeft gekregen,
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Vr 5 feb 2010 21:59
|
|
Citaat: Toch vind ik hem beter als centrale verdediger dan als linksback, ook vanwege zijn beweeglijkheid. Maar hij straalt op mij rust uit, of dat altijd goed is weet ik niet maar het is een degelijke jongen. Leuk voor hem dat hij als 1e jaars A-er van A2 naar A1 is overgeheveld en ook een contract heeft gekregen.
Ik vind hem ook een stuk beter als centrale verdediger maar met Boilesen heeft Ajax voor die positie nu wel een echt toptalent. Koppers moet zich goed blijven ontwikkelen op beide posities zodat om een echte kans te maken te gaan slagen bij Ajax.
|
Empulse
Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Za 6 feb 2010 10:02
|
|
Boilesen kan ook gemakkelijk op beide posities uit de voeten...
|