Forum
Forumoverzicht » De Toekomst » De Jeugd & Ajax-filialen » Ajax A-jeugd
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Ajax A-jeugd
Maker: 343Bekeken: 109342
Status: InactiefBerichten: 1173
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Demosthenes

Forum berichten: 562
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Zo 18 nov 2007 18:59
Citaat:
Ik las op AN dat Jozefzoon mocht invallen bij de A1 en nog scoorde ook. Is hij de eerste van de talentvolle B1-lichting die doorgeschoven wordt? Moeten we hem ook als een van de grote talenten zien, samen met Ebicilio, Bonevacia, Rodney Sneijder en Van Rhijn?

Hij wordt zelden genoemd, maar ik ben wel gecharmeerd van zijn spel.

Wie de beste spelers zijn???????? Ze zijn nog jong, maar ik heb Ricardo van Rhijn, Roly Bonevacia (als middenvelder), Geofrrey Castillion, Lorenzo Ebecillio en Florian Josefzoon erg goed zien voetballen. Rodney Sneijder en Rik Schouw vind ik iets te plichtmatig, te veel zekerheden in het spel hebben, iets waarmee je bij Ajax erg ver kunt komen.

Een andere volger (iemand die de jeugd vanaf jonge leeftijd volgt) schreef op AN of AT dat Jeffrey Dekker, Rik Schouw en Roly Bonevacia goed zijn, Rodney Sneijder de uitblinker is en dat Geoffrey Castillion "" niet bij Ajax hoort"", wegens gebrek aan capaciteiten: geen citaat)

Ik hoop dat hij gelijk krijgt voor zijn spelers en ik voor de mijne.
Chivu 05

Forum berichten: 796
Geplaatst: Zo 18 nov 2007 19:10
Ik vind Josefzoon ook een prima buitenspeler. Ik denk dat het genoeg zegt dat hij al een paar keer met A1 is meegeweest. Helaas vind de bondscoach Stuivenberg (een prima coach overigens) Jeffrey Dekker beter als rechtsbuiten, maar hopelijk krijgt Josefzoon ook nog een kans bij Oranje onder 17 jaar.
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Zo 18 nov 2007 19:15
TB was destijds toch helemaal weg van Dekker?
Eto'o

Forum berichten: 11824
Geplaatst: Zo 18 nov 2007 19:17
Klopt.
Demosthenes

Geplaatst: Zo 18 nov 2007 21:26
Citaat:
De A1 is goed bezig. 0-3 zege bij koploper Sparta. Ook opvallend dat de laatste drie wedstrijden de 0 is gehouden. De verdediging staat dus goed, waar dit in het begin van het seizoen het probleem was.

Ja, maar Ajax moet het hebben van die paar echt grote talenten. Van deze lichting (tweedejaars-A) speelt alleen Siem de Jong in Ajax 1, Vurnon Anita in Jong Ajax.

Spelers als Alderweireld, Supusepa en Will hadden al verder moeten zijn.

Ben wel benieuwd of hugo borst vanavond weer de uitslag van Ajax A1 vermeldt, tot nu toe deed hij dat één keer, na een 5-1 nederlaag tegen heerenveen.
Eto'o

Geplaatst: Do 22 nov 2007 11:38
Citaat:
In dienst van de Wambertinho’s
Door TIJANI GOULLET

ALMERE - Danilo (17) kan beter worden dan zijn vader, zegt ex-Ajacied Wamberto. Daarom gaat de carrière van zoonlief, die in de A1 van Ajax speelt, voor.

Alle deuren in de gang gaat hij af. Maar alles zit op slot en nergens is op deze woensdagmiddag een bal bij FC Omniworld, de voetbalclub, te bekennen.

De fotograaf roept hem toe dat de foto ook wel zonder bal kan. Wacht, zegt Wamberto terwijl hij naar zijn auto loopt. Daar haalt hij uit zijn zwarte Mercedes met een Belgisch kenteken twee ballen tevoorschijn. Een grijze en een witte. ,,Kies maar,’’ zegt hij.

De ballen liggen altijd in de kofferbak - met drie voetbalgekke zoons een noodzaak.

Wambertinho (15) en Wanderson (13) zijn deze middag bij hun oma in Amstelveen. Danilo (17), die in de A1 van Ajax voetbalt, is door zijn moeder Rosane gebracht.

Bij de fotosessie trekt Rosane nog eens haar dikke jas op. Ze neemt in de dug-out op het veld plaats. Beschermd tegen de gure wind kijkt ze naar haar twee mannen. Danilo is een stuk groter dan zijn vader, die 1,65 meet. Het verschil in lengte is goed te zien als ze tegen elkaar aanleunen voor de foto.

Binnen wacht de warme koffie. Wamberto gaat aan een lange tafel zitten, waar doordeweeks normaliter door de selectie van FC Omniworld gezamenlijk wordt geluncht en die op wedstrijddagen wordt bevolkt met sponsors. Vandaag zijn de Almeerse voetballers vrij. De Braziliaan is op de club om wat schietoefeningen te doen.

Het blijft toch een raar gezicht om Wamberto, pas 32 jaar, bij een kleine club als FC Omniworld te zien rondlopen. Maar de man die in 2002 met Ajax kampioen werd en twee bekers met de Amsterdamse club veroverde, vindt dat helemaal niet raar.

,,Danilo is de belangrijkste reden waarom ik bij FC Omniworld voetbal. Ik wil dat de familie weer bij elkaar is. Omniworld ligt lekker dicht bij onze woonplaats Amstelveen én het is ook niet ver van Ajax, waar Danilo voetbalt. De afgelopen vier jaar heb ik in België gezeten (Wamberto speelde daar voor Bergen en Standard Luik, red.) en Danilo woonde hier in Nederland bij zijn oma. Dat is toch minder.’’

Danilo, met een Amsterdams accent: ,,Ik voel me wel belangrijk nu mijn vader dit voor mij doet. Van mij hoefde het niet, maar het is voor mij het beste.’’

Richard Danilo Maciel beheerst nu het leven van Wamberto. Hij was pas 15 jaar toen zijn zoon werd geboren. ,,In het begin was het heel moeilijk voor mij. Maar gelukkig was ik in Brazilië en kreeg ik bij de opvoeding van mijn zoon veel steun van beide families.’’

Wat als Danilo over een half jaar thuis komt en vertelt dat hij een meisje zwanger heeft gemaakt? Moeder Rosane trekt een vies gezicht.

Wamberto schudt zijn hoofd. ,,Het leven hier is anders. In Brazilië heb je grote families die elkaar steunen. Hij moet zich nu op school en het voetbal richten. Daarna komen de mooie meisjes vanzelf.’’

Met het voetbal gaat het crescendo. Danilo kwam al op zijn tiende jaar bij Ajax terecht. ,,Het was in hetzelfde jaar als mijn vader, dus je kunt van een dubbele transfer spreken,’’ zegt junior.

Zijn vader: ,,Het was voor Ajax twee halen, één betalen, haha.’’

Vroeger wilde Wamberto de Jesus Sousa Campos niet dat zijn zoon als profvoetballer in zijn voetsporen zou treden.

,,In Brazilië, waar ik als voetballer begon, was het heel moeilijk als prof. Vervolgens ben ik op mijn 17de jaar helemaal alleen in België terechtgekomen. Ik had moeite met het klimaat, de taal en de cultuur. Gelukkig kwamen twee jaar later mijn vrouw en Danilo naar België. Sindsdien ging het veel beter.’’

Danilo: ,,Toen ik in de D-tjes zat, zag mijn vader dat ik talent heb. Sindsdien steunt hij mij.’’

Wamberto: ,,Maar ik heb wel tegen hem gezegd dat als hij wil voetballen zijn schoolopleiding het belangrijkste is.’’

In juni dit jaar tekende Danilo, die inmiddels zijn school heeft afgerond, in het bijzijn van technisch directeur Martin van Geel een profcontract bij Ajax. ,,Het was een leuke dag,’’ zegt pa trots. ,,Het eerste contract is heel belangrijk voor zijn toekomst. Ik was heel blij voor hem. Sinds hij die verbintenis heeft getekend, speelt hij ook beter. Dat komt omdat hij nu meer rust en vertrouwen heeft.’’

Danilo, die bij Ajax ‘Dani’ wordt genoemd, heeft al enkele wedstrijden voor België onder 19 gespeeld. ,,Tot mijn 21ste jaar kan ik nog kiezen voor welk land ik mag spelen. Ik heb een ruime keuze: België, Nederland of Brazilië. Ik heb nog geen beslissing genomen, het is zo moeilijk.’’

Voor Wamberto maakt het niet uit voor welk land zijn zoon zal kiezen. Maar moeder Rosane zegt zonder twijfel: ,,Brasil!’’

‘Wampie’, zoals Wamberto vroeger bij Ajax bekend stond, komt regelmatig naar de training op de Toekomst kijken. Wedstrijden slaat hij ook niet over. Langs de zijlijn staat Wamberto geregeld naast Danny Blind, zijn voormalige ploeggenoot bij Ajax. Beiden kijken dan naar de verrichtingen van hun zoons, die samen in de A1 voetballen. Daley als centrale verdediger en Danilo als linksbuiten.

,,We spelen al tien jaar samen, we zijn beiden in de E2 begonnen. Daley is een groot talent,’’ zegt Danilo.

Wamberto is op zijn beurt lovend over Danny Blind. ,,Ik heb veel respect voor hem, hij was een grote voetballer. Soms praten we over vroeger en over onze zoons.’’

De nieuwe Sire-campagne die ouders erop wijst om bij het jeugdteam van de kinderen vooral rustig te blijven langs de lijn, is voor Wamberto niet nodig. ,,Ik blijf altijd rustig. Pas thuis vertel ik Danilo wat hij goed of minder goed heeft gedaan. Mijn vrouw is veel fanatieker langs de lijn, haha.’’

Zijn andere zoons Wambertinho en Wanderson spelen (nog) niet bij Ajax. Als het aan senior ligt, komt daar snel verandering in. ,,Ik hoop dat ze een mooie toekomst zullen krijgen bij een goede profclub. Uiteraard hoop ik dat dat Ajax zal zijn, want Ajax is mijn thuis. En het is nog eens lekker dicht bij huis.’’

De vraag wie het meest op hem lijkt, beantwoordt Wamberto gekscherend. ,,Wambertinho lijkt het meest op mij,’’ zegt hij, ondertussen trekkend aan zijn eigen oren.

Dan serieus: ,,Wanderson heeft mijn snelheid, Wambertinho mijn techniek en Danilo heeft alles.’’

Danilo: ,,Ik denk wel dat ik een beetje hetzelfde type ben als mijn vader. Goed, ik speel op links, maar in eerste instantie ben ik rechtsbenig.’’

Wamberto: ,,Hij is in het veld slimmer dan ik. Ik liep te veel, dat kostte veel kracht. Maar misschien komt dat omdat ik bij een kleine Belgische ploeg ben begonnen en hij bij een grote club zit met een goede jeugdopleiding. Danilo kan beter worden dan ik. Hij heeft een goede mentaliteit en zijn karakter is ook prima.’’

De aanvaller van FC Omniworld, die in drie duels één keer scoorde maar tot de winterstop is uitgeschakeld door een hamstringblessure, denkt dat de Wamberto’s het voetbal in het bloed hebben. ,,Dat hebben we van God gekregen. Mijn vader kon dan niet goed voetballen, maar mijn broers wel. Een van hen is profvoetballer in Brazilië.’’

De droom van Wamberto is om ooit samen met zijn zoon in één team te voetballen. Maar hij speelt nu zelf bij FC Omniworld. ,,Ach,’’ zegt ‘Wampie’. ,,Dromen mag toch altijd. Ik ga het proberen. Waarom niet? En anders vind ik het ook goed als we tegen elkaar spelen.’’

AD.nl
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Do 22 nov 2007 11:45
Leuke foto erbij:
Eto'o

Geplaatst: Do 22 nov 2007 11:53
Een tijd terug stond er ergens een foto met Wampie en z'n zoons met de hoofden zo boven elkaar. Mooi gezicht was dat.
Kaboem!

Forum berichten: 1743
Geplaatst: Do 22 nov 2007 12:36
Is Wampie echt pas 32 of jokt iedereen de boel weer bij elkaar?
Chivu 05

Geplaatst: Do 22 nov 2007 14:47
Danilo is zeker een jongen met mogelijkheden. In het begin van het seizoen stond hij helaas op het middenveld, maar nu is hij terug naar de linksbuitenpositie. Hij moet fysiek wel sterker worden om echt te maken op Ajax 1.
Eto'o

Geplaatst: Do 22 nov 2007 16:12
Wat kan hij beter dan Wamberto, Chivu?
Demosthenes

Geplaatst: Do 22 nov 2007 19:45
Citaat:
Wat kan hij beter dan Wamberto, Chivu?

Is toch niet zo moeilijk!

Ik ben nog niet overtuigd van zijn kwaliteiten. Vorig seizoen als linksbuiten (o.a. Copa-toernooi) evenmin. Hij heeft een goede techniek/ balbehandeling, maar hij zal meer beslissende "acties" moeten ondernemen. Ajax moet af van die obligate "meespelers".

Gisteren in de tweede helft even naar Nederland gekeken, te veel spelers willen risicoloos spelen, de bal terugleggen, de bal ophalen en weer teruggeven enz. Een voorhoedespeler mag risico nemen, een tegenstander proberen te verrassen.
D_skilled

Forum berichten: 5208
Geplaatst: Vr 23 nov 2007 11:21
Er is op dit moment een Nigeriaanse speler op proef bij de A2. Kan uit de voeten op de aanvallende middenvelder positie en deze kan ipv alleen hard rennen ook goed voetballen. Phillip Auta die eerder stage liep bij Ajax A1 is naar Chelsea vertrokken.

Heb te horen gekregen dat er een Roemeense verdediger afkomstig van Steaua boekarest ook stage loopt bij de A2. Hij valt vooral op door zijn enorme sprongkracht. Zijn naam luidt Edwin(als ik het niet verkeerd spel) en er wordt beweert dat het de broertje van Mitea is.
Demosthenes

Geplaatst: Vr 23 nov 2007 17:31
Citaat:
Zijn naam luidt Edwin(als ik het niet verkeerd spel) en er wordt beweerd dat het de broertje van Mitea is.

Als het echt een broertje is van Mitea, moet hij wel over een gigantische sprongkracht beschikken om ooit een bal te kunnen koppen.
Chivu 05

Geplaatst: Zo 25 nov 2007 13:50
Gisteren Ajax A1-Feyenoord A1 gezien. Feyenoord had de eerste helft de betere kansen en Ajax de tweede helft. Ik denk dat een gelijkspel uiteindelijk terecht was geweest. Doordat Ajax-spits Danso het enige doelpunt van de wedstrijd maakte bekert de A1 verder.

Ook de A2 is door in de beker; zij wonnen op het nippertje met 4-3 van Vitesse/AGOVV A1. In een leuke wedstrijd, waarin Vitesse terugkwam van een 3-1 achterstand, maakte spits Jongebloet vlak voor tijd de winnende goal op aangeven van linksbuiten Zeegelaar.
Eto'o

Geplaatst: Za 1 dec 2007 18:03
Hebben onze jeugdwatchers nog iets gezien van Ajax A1-AZ A1? Ajax schijnt met 2-1 gewonnen te hebben (Bron: AS).

AZ heeft de laatste jaren nogal wat babbels gehad, ook wanneer het aankwam op de eigen jeugdopleiding in vergelijking met die van Ajax. Hoe zien jullie de ontwikkelingen daar? Zijn er veel jongens uit de Ajax-jeugd overgestapt naar AZ? Hoe doen AZs elftallen het?
D_skilled

Geplaatst: Zo 2 dec 2007 13:13
Citaat:
Hebben onze jeugdwatchers nog iets gezien van Ajax A1-AZ A1? Ajax schijnt met 2-1 gewonnen te hebben (Bron: AS).

AZ heeft de laatste jaren nogal wat babbels gehad, ook wanneer het aankwam op de eigen jeugdopleiding in vergelijking met die van Ajax. Hoe zien jullie de ontwikkelingen daar? Zijn er veel jongens uit de Ajax-jeugd overgestapt naar AZ? Hoe doen AZs elftallen het?

Was van plan om de wedstrijd Ajax A1-AZ A1 te gaan bezoeken, maar heb dat maar achterwege gelaten.

AZ werkte haar wedstrijden ongeveer tien jaar geleden nog bescheiden af in de tweede divisie waar het moest strijden tegen Telstar en Haarlem, totdat de club promoveerde en uit de nood werd geholpen door Dirk Scheringa. AZ had nog geen jeugdopleiding waar duidelijke structuur was te zien. Het begon bescheiden met een A1 team, naarmate de jaren verstreken werden meerdere elftallen toegevoegd tot de nu huidige D2. Ajax heeft dus op het gebied van het binnenhalen van jongetjes onder de 11 jaar een voorsprong. Het grote nadeel is dat zowel Ajax als AZ, Haarlem, Telstar, Volendam uit dezelfde vijver moeten vissen, daarom is Ajax sindskort een samenwerking aangegaan met Haarlem, Volendam die de mindere afwerpselen van de Toekomst mogen hebben en zij hun betere spelers moeten afstaan. Ook op het gebied van scouting is er een samenwerking om zo het aanstromende AZ-jeugdopleiding wat in te dammen.
Vroeger was er nog dat Ajax alle grote talenten van Nederland in haar bezit had en zo steeds een nieuwe pareltje uit de jeugdopleiding opdook in het eerste. Nu is dat niet meer het geval en kiezen steeds meer talenten uit de regio Amsterdam voor een andere BVO. AZ is groeiende dat ziet iedereen zo is dat ook met de jeugdopleiding. Stapje voor stapje wordt de jeugdopleiding geproffesionaliseerd en over een paar jaren moet het haar eerste vruchten afwerpen. Er wordt op dit moment nog een onderzoek gedaan naar hoe de jeugdopleiding van AZ kan uitgroeien tot de beste van Nederland, daarbij gaat het meestal om kleine dingetjes die nog verbeterd kunnen worden.

AZ haalt vooral haar jeugdspelers uit amateurclubs waar het een samenwerkingsverband mee heeft, dan hebben we het over clubs uit Noord-Holland. Ajax is daarentegen een stuk verder als het aankomt op de straal waar het haar jeugdspelers vandaan haalt. Er hebben al een een paar spelers de overstap gemaakt van de Toekomst naar AZ, Ben rienstra, Mushrayri, Mikhael Rosheuvel, Robert timisela allemaal spelers die afgevallen zijn bij Ajax en hun carriere als jeugdspeler een nieuwe leven hebben ingeblazen. Soms denk ik, hoe kan dat die speler is weggestuurd, talent heeft hij zat. Ok, ik geef toe het waren allemaal spelers met een wat moeilijke mentaliteit, maar dan moet je met zo'n jongen gaat praten. Een psycholoog zou niet misstaan. Luciano narsingh, Zeefuik, Nigel Hasselbaink allemaal spelers met veel kwaliteiten die het eerste van Ajax hadden kunnen halen als ze nog bij Ajax hadden gevoetbald.
D_skilled

Geplaatst: Zo 2 dec 2007 16:43
Ajax A2 heeft 6-5 gespeeld tegen quick Boys. Een aantal basiskrachten uit de A2 moesten na rust met de A1 meedoen en toen stortte de hele kaartenhuis in.
Eto'o

Geplaatst: Zo 2 dec 2007 19:02
Citaat:
Er hebben al een een paar spelers de overstap gemaakt van de Toekomst naar AZ, Ben rienstra, Mushrayri, Mikhael Rosheuvel, Robert timisela allemaal spelers die afgevallen zijn bij Ajax en hun carriere als jeugdspeler een nieuwe leven hebben ingeblazen. Soms denk ik, hoe kan dat die speler is weggestuurd, talent heeft hij zat. Ok, ik geef toe het waren allemaal spelers met een wat moeilijke mentaliteit, maar dan moet je met zo'n jongen gaat praten. Een psycholoog zou niet misstaan. Luciano narsingh, Zeefuik, Nigel Hasselbaink allemaal spelers met veel kwaliteiten die het eerste van Ajax hadden kunnen halen als ze nog bij Ajax hadden gevoetbald.

Tsja, Ajax is in de jeugdopleiding nogal streng wat discipline betreft.

Maar het is toch niet zo dat er veelbelovende jongens uit de jeugdopleiding zijn overgestapt naar AZ?
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Zo 2 dec 2007 19:03
Rienstra, meen ik.
Demosthenes

Geplaatst: Zo 2 dec 2007 19:45
Citaat:
Rienstra, meen ik.

Ben uit de B1, maar waarom overgestapt? Ergens las ik dat hij vond dat hij geen kans kreeg en Daley Blind (vergelijkbaar qua speelstijl, al is Ben R. iets aanvallender) wel. Ben R. debuteerde echter in de A1 voordat Daley B. dat deed (eerste wedstrijd vorig seizoen, excelsior uit, zie mijn verslag op AN en AT), hij moet niet janken. Een speler die Ajax om die reden verlaat en toevallig een paar dagen later een contract tekent bij az!!!! Geld is belangrijk.
Chivu 05

Geplaatst: Zo 2 dec 2007 22:52
Citaat:
Er hebben al een een paar spelers de overstap gemaakt van de Toekomst naar AZ, Ben rienstra, Mushrayri, Mikhael Rosheuvel, Robert timisela allemaal spelers die afgevallen zijn bij Ajax en hun carriere als jeugdspeler een nieuwe leven hebben ingeblazen. Soms denk ik, hoe kan dat die speler is weggestuurd, talent heeft hij zat. Ok, ik geef toe het waren allemaal spelers met een wat moeilijke mentaliteit, maar dan moet je met zo'n jongen gaat praten. Een psycholoog zou niet misstaan. Luciano narsingh, Zeefuik, Nigel Hasselbaink allemaal spelers met veel kwaliteiten die het eerste van Ajax hadden kunnen halen als ze nog bij Ajax hadden gevoetbald.

Het valt allemaal wel mee. Alleen Rienstra is rechtstreeks overgestapt, omdat hij AZ beter achtte. Hushyari is (terecht) weggestruud en die andere twee zijn al veel vroeger in de opleiding weggestuurd.

Zeefuik had inderdaad niet mistaan, maar ik weet niet de reden waarom hij moest vertrekken (evenals die van de talentvolle Matic). Narsingh is al in de D2 weggestuurd en heeft zich sindsdien fantatisch ontwikkeld, hoewel hij het AZ bij niet redde. Hasselbaink heeft m.i. niet de juiste mentaliteit en zal het niet redden als hij dit niet verbeterd.
D_skilled

Geplaatst: Zo 9 dec 2007 08:04
De A1 schijnt in supervorm te zijn. Moet binnenkort maar weer een bezoekje brengen aan de A1.
Demosthenes

Geplaatst: Ma 10 dec 2007 14:54
Citaat:
De A1 schijnt in supervorm te zijn. Moet binnenkort maar weer een bezoekje brengen aan de A1.

Wel met tweedejaars-A spelers die ik liever in Jong Ajax had zien voetballen. De vraag is welke speler goed genoeg is om Ajax 1 te halen, ongeacht wat voor uitslagen A1 neerzet, al is het voor het zelfvertrouwen beter als er wordt gewonnen.
Chivu 05

Geplaatst: Ma 10 dec 2007 23:40
Hoewel je wel een punt hebt, is het een gegeven dat alle teams hun beloftes/tweede elftal gebruiken voor spelers van de A-selectie die wedstrijdritme op moeten doen. Zijn die spelers eerste of tweede jaars-senior, dan is dat geen probleem. Maar zijn het afdankertjes dan zie ik liever de jeugdspelers.

Kortom: Het is logisch dat die jongens nu bij A1 spelen, omdat bij Jong Ajax spelers van bovenaf mee moeten doen. En dit kan ook voordeel zijn als belofte-spelers zich optrekken aan het niveau van de A-selectie spelers.
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.887
Berichten: 213.631 Onderwerpen: 2.462 Nieuwste lid: vpdzflq308
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.311.019 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » De Toekomst » De Jeugd & Ajax-filialen » Ajax A-jeugd
Ga
Zoeken: