Forum
Forumoverzicht » De Toekomst » De Jeugd & Ajax-filialen » Ajax A-jeugd
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Ajax A-jeugd
Maker: 343Bekeken: 109373
Status: InactiefBerichten: 1173
+ Nieuw bericht <<<   <   19  |  20  |  21  |  22  |  23  |  24  |  25  |  26  |  27   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Eto'o

Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Di 28 apr 2009 22:57
Heb zelf een paar wedstrijden van die jongens gezien en ik kijk er niet van op dat ze weg mogen. Daarnaast vind ik het goed dat Ajax veel ruimte maakt voor andere (jongere) spelers. Zeker gezien het feit dat er ook al heel wat contracten zijn uitgedeeld, met name aan deze lichting.
Scio

Forum berichten: 1939
Geplaatst: Wo 29 apr 2009 20:47
Stond vandaag een een stuk over de pleegouders van Rik Schouw in de Metro! Best leuk opzich, al hoop ik niet dat de spelersrecord van deze famuilie een voorbode is voor de carriëre van deze jongen. Voorlopers waren oa Stanley Aborah (Den Bosch) en Jose Valencia (FC Eindhoven).
Bart

Forum berichten: 4810
Geplaatst: Wo 29 apr 2009 21:27
Citaat:
‘Hij gedroeg zich als een zoon’

• Gastgezin Ajax krijgt veel waardering van spelers • Een avontuur om niet te missen

“Heb je al gegeten? Ik maak wel wat macaroni voor je”, begint moeder Telkamp meteen bij mijn binnenkomst, terwijl zoon Robin al wat te drinken voor me pakt.Gastvrijheid staat centraal bij deAmstelveense familie die voor Ajax al tien jaar gastgezin is. “Je krijgt er ontzettend veel liefde en dankbaarheid voor terug”, vinden ouders en zoon. Het begon allemaal in 1999. “Onze zoon was bijna 10 en is
enig kind. We dachten dat het voor hem goed zou zijn om nog een jongen in huis te halen”, legt moeder Mady Telkamp uit. “Toen we in Sportweekeen artikel over gastgezinnen lazen, besloten we ons op te geven.” Na een oriënterend gesprek plaatste de Amsterdamse club huidig FC Eindhoven-speler José Valencia uit Ecuador in huis. “Het begin verliep door de taalbarrière (Spaans - Nederlands) wat moeizaam. Maar al snel konden we communiceren en ging alles prima”, legt Jan-Willem Telkamp uit, vader van het gastgezin.

DROOM

Zoon Robin, inmiddels 20, vond het allemaal prachtig. “Ik keek echt tegen José op. Voor mij was het een droom om ooit bij Ajax te spelen. En stiekem is dat het nog steeds. Fantastisch om op deze manier zo dicht bij het vuur te zitten.” Valencia bleef drie jaar bij de familie Telkamp. Al snel daarna volgde keeper Dieter Reynaert (nu FCV Dender, België), die later ook nog een half jaar tegelijkertijd met Gideon de Graaf (nuCapellen, België) en Stanley Aboraa (nu FC Den Bosch) te gast was. “Een ontzettend gezellige bende”, blikt het gezin terug. “Vaak zaten we tot ’s avonds laat aan tafel te babbelen. En die paar extra aardappels schillen, ach dat is ook niet zo erg.”

EREGALERIJ
De overloop vormt een soort eregalerij met ingelijste Ajaxshirts van de jongens die inmiddels zijn vertrokken. Alle vier hebben zij er een persoonlijke boodschap op geschreven. “Jullie hebben me liefde gegeven. Mede dankzij jullie ben ik veel wijzer geworden in het mens zijn. Jullie zullen altijd deel uitmaken van mijn leven”, zo luidt de tekst van Stanley Aboraa, die twee jaar in Amstelveen verbleef. Moeder Telkamp straalt terwijl ze naar de ingelijste shirts kijkt. “Enerzijds is het niet makkelijk om gastgezin te zijn. Het vergt flexibiliteit en je voedt de jongens verder op.Maar de dankbaarheid, liefde en gezelligheid die je van hen terugkrijgt, is onbetaalbaar. ‘Ik hoor bij de familie’, zei José Valencia bijvoorbeeld toen hij besloot mee te gaan naar de doodzieke moeder van mijn man. En op de begrafenis heeft hij zich als een zoon gedragen.”

KERST
Vader Telkamp voelt de waardering van de jongens eveneens.“Met Sinterklaas en Kerst kwamen ze regelmatig allemaal langs. Stuk voor stuk waren het heerlijke avonden. Ook nu zien we hen nog regelmatig.” Voor de destijds 17-jarige Valencia had zoon Robin, toen nog 10, in het begin veel ontzag. Bij de jongens die later in huis kwamen, was dat anders. “Sowieso was ik zelf al wat ouder. Bovendien was ik inmiddels wel aan de situatie gewend geraakt.”

PEETVADER
Met elke jongen die in huis heeft gewoond is Robin nog goede vrienden. Hoe hecht vriendschap kan zijn bleek voor hem eind vorig jaar wel. “Stanley, die van mijn 15e tot en met mijn 17e bij ons heeft gewoond, krijgt waarschijnlijk in juni zijn eerste kindje. Tijdens een etentje vroeg hij afgelopen november of ik de peetvader zou willen zijn. Zoiets doet echt ontzettend veel met je.” Vader, moeder en zoon Telkamp zijn het eens. “Dit is een avontuur dat we absoluut nooit hadden willen missen.” Alsof ik thuis ben Voor het derde seizoen op rij woont Ajunior Rik Schouw (18 bij de Telkamps in. Al snel nadat bekend werd dat de middenvelder RBC Roosendaal zou verruilen voor Ajax, kwam hij bij de familie te wonen en hij heeft het er erg naar zijn zin. “Dit is een heel warm gezin. Natuurlijk mis ik mijn ouders, zusje en vrienden in Roosendaal. Maar deze mensen geven me het gevoel dat. ik hier ook echt thuis ben. Bovendien kan ik het supergoed met Robin vinden. Als we allebei vrij zijn voetballen we, kijken we naar wedstrijden of spelen we op de playstation. Robin heeft de hoop om profvoetballer te worden nog niet opgegeven. Ook daar hebben we het vaak over.”

Metronieuws.nl

Bedankt Scio voor de tip
Scio

Forum berichten: 1939
Geplaatst: Vr 1 mei 2009 12:35
http://www.youtube.com/watch?v=6BdFX3dj ... annel_page

Speelde Daylon Claassen niet bij Jong Ajax? Teruggezet?
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
Geplaatst: Vr 1 mei 2009 12:44
A1 zou wel kampioen moeten worden. Dan kun je een speler van Jong Ajax natuurlijk goed gebruiken. En de laatste tijd speelden bij het tweede vooral spelers van het eerste mee, dan zit Claasen natuurlijk op de bank.
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Vr 1 mei 2009 13:01
Wat hebben we er dan aan als de A1 kampioen zou worden? De opleiding is er om spelers beter te maken. Een jongen uit Jong Ajax heeft in principe in de A1 niets te leren.
Koen_Ajax

Geplaatst: Vr 1 mei 2009 13:06
Citaat:
Wat hebben we er dan aan als de A1 kampioen zou worden? De opleiding is er om spelers beter te maken. Een jongen uit Jong Ajax heeft in principe in de A1 niets te leren.

Naam maken misschien? Laten zien dat er niet voor niks zoveel contracten zijn uitgedeeld en er wordt natuurlijk wel vaak over deze generatie gepraat (dat ze zo goed zijn).
Bertje

Geplaatst: Vr 1 mei 2009 13:11
Dan moeten die spelers het dus wel zélf laten zien. En níet de spelers uit Jong Ajax het vuile werk laten opknappen.
Koen_Ajax

Geplaatst: Vr 1 mei 2009 13:20
Citaat:
Dan moeten die spelers het dus wel zélf laten zien. En níet de spelers uit Jong Ajax het vuile werk laten opknappen.

Hoeveel mensen kijken nou naar de opstelling van de A1. De meesten zien alleen dat A1 kampioen is geworden. De indruk naar buiten moet dus zijn dat A1 ontzettend goed is.
El Chícharito

Forum berichten: 3036
Geplaatst: Vr 1 mei 2009 13:20
Ik ben het met jou eens, Bertje. Maar ik denk dat het bij Claasen iets anders ligt. Hij moet nog wennen aan Ajax en ze willen hem (net als Eriksen) rustig laten wennen aan de speelstijl en voetbal. Volgens mij is dit niet een teken dat Daylon terug naar A1 gaat. Hij heeft namelijk de potentie voor Ajax 1.
Chivu 05

Forum berichten: 796
Geplaatst: Vr 1 mei 2009 13:21
Dat Padt en Claasen meedoen is toch logisch ? Ze moeten op de bank zitten bij het tweede dat versterking kreeg van o.a. Stekelenburg, VD Heijden en De Jong en kunnen bij A1 een hele wedstrijd spelen. Claasen moet sowieso fysiek veel sterker worden, want ook op A-niveau heeft hij het lastig (althans in het duel wat ik zag tegen Heerenveen).
Bertje

Geplaatst: Vr 1 mei 2009 13:25
Citaat:
Hoeveel mensen kijken nou naar de opstelling van de A1. De meesten zien alleen dat A1 kampioen is geworden. De indruk naar buiten moet dus zijn dat A1 ontzettend goed is.

Het gaat er niet om hoe goed de opleiding lijkt, maar hoe goed hij is.

Citaat:
Ik ben het met jou eens, Bertje. Maar ik denk dat het bij Claasen iets anders ligt. Hij moet nog wennen aan Ajax en ze willen hem (net als Eriksen) rustig laten wennen aan de speelstijl en voetbal. Volgens mij is dit niet een teken dat Daylon terug naar A1 gaat. Hij heeft namelijk de potentie voor Ajax 1.

Zou kunnen, ik ging dan ook meer in op de stelling van Koen in zijn algemeenheid.

Citaat:
Dat Padt en Claasen meedoen is toch logisch ? Ze moeten op de bank zitten bij het tweede dat versterking kreeg van o.a. Stekelenburg, VD Heijden en De Jong en kunnen bij A1 een hele wedstrijd spelen. Claasen moet sowieso fysiek veel sterker worden, want ook op A-niveau heeft hij het lastig (althans in het duel wat ik zag tegen Heerenveen).

Punt is dat de A1-spelers ook hele wedstrijden moeten spelen, willen ze zich ontwikkelen. Daarnaast leren die jongens veel meer op dit niveau.
Koen_Ajax

Geplaatst: Vr 1 mei 2009 13:28
Citaat:

Het gaat er niet om hoe goed de opleiding lijkt, maar hoe goed hij is.

Ik zeg toch de indruk naar buiten.
Bertje

Geplaatst: Vr 1 mei 2009 13:30
Ja, prima dat je dat zegt. Punt is dat in een dergelijke wedstrijd spelers zich dus minder ontwikkelen. Wat kan mij het nou schelen wat Pietje uit Zandvoort van de Ajax-opleiding vindt? Ik wil dat de best mogelijke spelers uiteindelijk doorstromen naar het eerste elftal. Dan moet je dus alles op alles zetten en je niet bezighouden met irrelevante zaken als wat Hugo Borst en Johan Derksen over de opleiding zeggen.
Koen_Ajax

Geplaatst: Vr 1 mei 2009 13:32
Citaat:
Ja, prima dat je dat zegt. Punt is dat in een dergelijke wedstrijd spelers zich dus minder ontwikkelen. Wat kan mij het nou schelen wat Pietje uit Zandvoort van de Ajax-opleiding vindt? Ik wil dat de best mogelijke spelers uiteindelijk doorstromen naar het eerste elftal. Dan moet je dus alles op alles zetten en je niet bezighouden met irrelevante zaken als wat Hugo Borst en Johan Derksen over de opleiding zeggen.

Ja, natuurlijk is dat zo. Ik zeg toch niet dat ik het goed vind.
Bart

Geplaatst: Vr 1 mei 2009 14:29
Daylon Claasen speelde bij de A1 afgelopen week omdat ze de jonge spelers toch willen laten spelen. Er was even gen plek vrij voor Claasen op het middenveld bij Jong Ajax. aangezien bij Jong Ajax van der Heijden, de Jong en Sarpong speelde bij Jong Ajax. Zou kun je ze allemaal laten spelen.Claasen speelt waarschijnlijk vandaag gewoon weer mee tegen Jong Liverpool
Bertje

Geplaatst: Vr 1 mei 2009 14:33
Natuurlijk leuk en aardig, Bart. Maar in de A1 lopen ook Sneijder, Bonevacia en Overtoom rond. Die moeten ook spelen.

Daarnaast heb ik het idee dat die jongens, voor wat ik heb gezien, toch zeker meer toekomst hebben dan iemand als v/d Heijden.
Bart

Geplaatst: Vr 1 mei 2009 14:40
Citaat:
Natuurlijk leuk en aardig, Bart. Maar in de A1 lopen ook Sneijder, Bonevacia en Overtoom rond. Die moeten ook spelen.

Daarnaast heb ik het idee dat die jongens, voor wat ik heb gezien, toch zeker meer toekomst hebben dan iemand als v/d Heijden.
Overtoom was geblesseerd, daardoor kon hij toch niet spelen. De rest speelde gewoon op het middenveld. Het was zo dat de A1 met maar drie veldspelers op de bank zaten. Namelijk Ebecilio, Apau en Eriksen die pas vanaf de tweede helft erbij zat.
Bertje

Geplaatst: Vr 1 mei 2009 14:51
En Ebicilio en Eriksen hebben minder recht op speeltijd? Zijn toch spelers met contracten. Ik blijf het een raar verhaal vinden.
Bart

Geplaatst: Vr 1 mei 2009 14:58
Citaat:
En Ebicilio en Eriksen hebben minder recht op speeltijd? Zijn toch spelers met contracten. Ik blijf het een raar verhaal vinden.
Het gaat toch niet wie het recht heeft om het meeste speeltijd te hebben. Ajax probeert de betere talenten het meeste speeltijd te gunnen. Moet dan een van de spelers van Jong Ajax geen speeltijd krijgen. Eriksen heeft dat weekend rond de 75 minuten gespeeld. Ebicilio word de laatste tijd weinig nog op het middenveld gezet, maar steeds vaker in de aanval zowel op links als in de spits.
Bertje

Geplaatst: Vr 1 mei 2009 15:01
Natuurlijk gaat het er wel om wie het meeste recht heeft om te spelen. Recht op basis van potentie en talent.

V/d Heijden vind ik zwaar overschat en een leuke speeltuin-voetballer.
Bart

Geplaatst: Vr 1 mei 2009 15:08
Citaat:
Natuurlijk gaat het er wel om wie het meeste recht heeft om te spelen. Recht op basis van potentie en talent.

V/d Heijden vind ik zwaar overschat en een leuke speeltuin-voetballer.
Ik denk anders over V/d Heijden dan jij blijkbaar. Het gaat mijn om dat de spelers zich kunnen bewijzen, aan de trainers en hun wedstrijden spelen. Als het niet gaat in je eigen elftal dan doen ze dat maar een stapje lager. Zolang je geen spelers in de weg loopt, dat was in mijn ogenniet aan de orde. Even mezelf verbeteren Overtoom was niet geblesseerd maar speelde op de rechtshalf positie.
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Geplaatst: Vr 1 mei 2009 15:26
Ik vind V.d. Heijden ook niet zo'n geweldig talent. Leuke voetballer die volgend seizoen maar verhuurd moet worden zodat hij zich in ieder geval kan bewijzen en verder kan ontwikkelen.
Dat Eriksen en Claasen bij Jong Ajax en de A1 weinig spelen is logisch. Beide spelers zijn pas net bij Ajax en hebben veel concurrentie. Jong Ajax heeft veel middenvelders en dan spelen er jammer genoeg ook nog vaak spelers van het eerste mee. De A1 heeft met Bonevacia, Ebecilio, Sneijder en Overtoom ook genoeg talentvolle middenvelders. Volgend seizoen zullen beide spelers zekere basisspelers bij hun elftallen zijn en ik hoop dat Claasen zelfs zijn debuut bij Ajax1 kan maken. Talent hebben ze beide genoeg en ze presteren ook niet onder verwachting, dat is mijn mening dan.
Bart

Geplaatst: Za 2 mei 2009 19:56
Citaat:
Geen titel voor Ajax A1

02 mei 2009
Ajax A1 is er niet in geslaagd te winnen bij FC Groningen. De Amsterdammers speelden met 2-2 gelijk. Daardoor is Feyenoord, dat met 1-3 won bij Twente/Heracles, kampioen van de Eredivisie voor A-junioren. ,,In een kwartier tijd hebben we het hele seizoen weggegooid", baalde trainer Frank de Boer stevig.
Ajax A1 begon zo goed aan de wedstrijd, waarin ze moesten winnen om kans te maken op het landskampioenschap. Florian Jozefzoon schoot in de beginfase in het zijnet en een scrimmage iets later leverde niets op. In de 33ste minuut kwam Ajax via Geoffrey Castillion op voorsprong. Daarna kregen de gasten diverse mogelijkheden om de scoren uit te bouwen, maar een volley van Ricardo van Rhijn, een nieuwe kans voor Jozefzoon en een kansje voor Sneijder werden niet tot doelpunt omgezet. Daardoor bleef het bij die 0-1 bij rust.
In de tweede helft begon Ajax onwaarschijnlijk slap. Al in de tweede minuut schoot Leandro Bacuna van Groningen de gelijkmaker via doelman Bizot in het doel. Vier minuten later werd de slordige start van Ajax nog harder afgestraft en scoorde Groningen ook de 2-1 via een kopbal van Mamedov. Na een kwartier kwam Ajax weer beter in het spel. Drie minuten voor tijd maakte Roly Bonevacia gelijk. En in de allerlaatste fase had Ajax nog de kans via Antonia te winnen, maar hij miste voor open doel. Daardoor bleef het 2-2 en dat was te weinig om een beslissingswedstrijd af te dwingen, want Feyenoord won wel. ,,We hebben het hele seizoen in vijftien minuten weggegooid en dat is doodzonde. Maar het is goed voor het leerproces", realiseerde de realistische De Boer zich.

Opstelling Ajax A1: Marco Bizot; Mitch Apau, Johan Kappelhof, Ricardo van Rhijn (72. Jarchino Antonia), Randel Shakison (52. Lorenzo Burnet); Roly Bonevacia, Tom Overtoom, Rodney Sneijder; Florian Jozefzoon, Geoffrey Castillion, Marvin Zeegelaar (58. Lorenzo Ebicilio).

Citaat:
Mooie titel voor Ajax A2
print lees
02 mei 2009
Ajax A2 is op de laatste speeldag kampioen geworden van de Eerste Divisie. Het team van trainer Gery Vink versloeg FC Zwolle met 1-3 en omdat concurrent Volendam verloor van AFC is Ajax kampioen.
In Zwolle kwam de thuisploeg twee minuten voor rust op voorsprong, maar Attila Yildirim zorgde na een uur spelen voor vreugde in het Amsterdamse team door Ajax op gelijke hoogte te zetten, 1-1. Tim Receveur scoorde net voor tijd de 1-2 en in blessuretijd werd nog een Ajax-doelpunt van Yannick Wildschut afgekeurd. Vervolgens was het wachten op de uitslag van AFC - Volendam; die wedstrijd was tien minuten later begonnen. Maar toen was het verlossende woord daar: Ajax A2 was kampioen!

Trainer Gery Vink was uiteraard een gelukkig man. ,,Het was een super mooie wedstrijd. In de eerste helft was het spannend. We speelden afwachtend, maar creëerden te weinig. De tweede helft was uitstekend van onze kant. Toen bleek dat we met 1-2 hadden gewonnen en dat AFC met 1-0 van Volendam had gewonnen volgde de ontlading."
In deze klasse wordt geen kampioensschaal uitgereikt. Vink: ,,Floris Thoolen was namens Ajax aanwezig om de felicitaties aan de jongens over te brengen. Volendam promoveert alsnog, omdat wij al met een A-team in de Eredivisie spelen. Wij zijn wel de terechte kampioen. Dit elftal heeft veel eerstejaars A-junioren en dat is zwaar in een tweedejaars competitie. Je wint dan niet zo makkelijk. Daarbij hebben we ook te maken gehad met teleurgestelde spelers die terugkomen van de A1. Toch is dit team een prachtig collectief, dat een goed niveau heeft gehaald."

Ajax.nl
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Geplaatst: Za 23 mei 2009 16:40
Citaat:
Winst en gelijkspel voor A1 op Terborg Toernooi

22 mei 2009
Ajax A1 heeft de eerste dag achter de rug op het Terborg Toernooi. De ploeg van Frank de Boer opende s’middags met een gelijkspel tegen PSV (0-0) en was ’s avonds met 1-0 te sterk voor de leeftijdgenoten van Liverpool.
De Amsterdammers spelen zaterdag nog twee poulewedstrijden: om 14.10 uur tegen Egypte en om 17.30 uur tegen Gremio. Zondag staan de halve finales en de finale op het programma
ajax.nl

Ajax MOET van Gremio winnen want ik woon hier in London met Brazilianen uit Porto Alegre waarvan de helft Gremio fan is en de andere helft International maar ze zullen me allen weken ermee irriteren als Ajax verliest.
+ Nieuw bericht <<<   <   19  |  20  |  21  |  22  |  23  |  24  |  25  |  26  |  27   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.888
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.313.366 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » De Toekomst » De Jeugd & Ajax-filialen » Ajax A-jeugd
Ga
Zoeken: