Auteur
|
Bericht
|
Demosthenes
Forum berichten: 562
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 4 nov 2007 20:13
|
|
Citaat: Silooy heeft zijn ploeg weer aardig op de rails. Vandaag tegen Groningen een prima eerste helft, waarin eigenlijk al meer afstand genomen moest worden dan 0-1. Tweede helft was minder, maar de voorsprong kwam niet in gevaar.
.. maar wel met contractspelers als Alderweireld, Blind, Supusepa (ging hij nog een keer in "de traditionele fout"?), Will en Sousa Campos.
Waren zij de uitblinkers? Zou wel moeten.
|
Chivu 05
Forum berichten: 796
|
Geplaatst: Zo 4 nov 2007 21:00
|
|
Citaat: Silooy heeft zijn ploeg weer aardig op de rails. Vandaag tegen Groningen een prima eerste helft, waarin eigenlijk al meer afstand genomen moest worden dan 0-1. Tweede helft was minder, maar de voorsprong kwam niet in gevaar.
.. maar wel met contractspelers als Alderweireld, Blind, Supusepa (ging hij nog een keer in "de traditionele fout"?), Will en Sousa Campos.
Waren zij de uitblinkers? Zou wel moeten.
Het is logisch dat Alderweireld, Will en Supusepa meedoen, aangezien zij geen speelminuten maken bij Jong Ajax (momenteel). Ze speelden alle 4 goed. Uitblinkers ? Ik vond Blind en Danso de beste spelers aan Ajax-kant.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Za 10 nov 2007 19:43
|
|
En de A1 heeft weer gewonnen. Ditmaal met 2-0 van Utrecht A1. Ze staan nu nog maar drie punten achter op Sparta en hebben een duel te goed.
Bron: AS.
|
Demosthenes
|
Geplaatst: Zo 11 nov 2007 00:28
|
|
Citaat: En de A1 heeft weer gewonnen. Ditmaal met 2-0 van Utrecht A1. Ze staan nu nog maar drie punten achter op Sparta en hebben een duel te goed.
Bron: AS.
Bron teletekst.nos.nl geeft wel een verschil van drie punten tussen de A1 van Sparta en die van Ajax, maar in het voordeel van Sparta: drie punten meer en een wedstrijd minder gespeeld.
Bron: http://teletekst.nos.nl/?849-03
In die stand hebben Sparta, feyenoord, az, Twente en Heerenveen minder verliespunten.
De stand is minder belangrijk dan de ontwikkeling van de twee of drie spelers die Ajax 1 kunnen halen.
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 11 nov 2007 10:04
|
|
De stand is wel een indicatie in hoeverre spelers zich staande houden.
|
Demosthenes
|
Geplaatst: Zo 11 nov 2007 22:00
|
|
Citaat: De stand is wel een indicatie in hoeverre spelers zich staande houden.
Helemaal mee eens, maar waarom geef je dan niet de juiste informatie?
Ajax staat op basis van verliespunten niet bij de top, met jouw opmerking suggereer je dat Ajax, als het de inhaalwedstrijd wint, gelijk staat met nummer één, terwijl Ajax juist een wedstrijd meer heeft gespeeld, m.a.w. zes verliespunten meer heeft!
Het maakt mij niet uit waar de A1 staat, als de A1 maar niet degradeert. Het gaat om de twee of drie spelers die eventueel het eerste kunnen halen!
De A1? Ik hoop dat Ajax zo slim is om tijdens de winterstop een paar spelers uit de B1 te halen om in de A1 te spelen en tegelijkertijd aan A1/A2-spelers vertelt dat er voor hen geen toekomst meer is bij Ajax. De B1 dreigt te sterk te worden, wat gemakzucht in de ploeg brengt. Het gaat uiteindelijk om doordringen in Ajax 1!
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Zo 11 nov 2007 22:40
|
|
Eindelijk lijkt Silooy een opstelling gevonden te hebben, waarmee hij enkele wedstrijden achter elkaar kan spelen. Ik ben benieuwd hoe Ajax de komende weken presteert, want ik ben van mening dat er wel een top-4 klassering in moet zitten.
Wat betreft doorsturen van spelers uit B1: Dit zie ik nog niet zo snel gebeuren, de spelers van A1 zijn momenteel 2e jaars en krijgen (terecht) de kans een contract te verdienen. Bovendien zullen Alderweireld, Will, Supusepa veelvuldig meespelen om minuten te krijgen.
|
Demosthenes
|
Geplaatst: Zo 11 nov 2007 23:18
|
|
Citaat: Eindelijk lijkt Silooy een opstelling gevonden te hebben, waarmee hij enkele wedstrijden achter elkaar kan spelen. Ik ben benieuwd hoe Ajax de komende weken presteert, want ik ben van mening dat er wel een top-4 klassering in moet zitten.
Wat betreft doorsturen van spelers uit B1: Dit zie ik nog niet zo snel gebeuren, de spelers van A1 zijn momenteel 2e jaars en krijgen (terecht) de kans een contract te verdienen. Bovendien zullen Alderweireld, Will, Supusepa veelvuldig meespelen om minuten te krijgen.
Alderweireld, Will en Supusepa speelden vorig seizoen ook al in A1!
Mijn angst(?!) Spelers uit de B1 krijgen het te gemakkelijk, laat hen toch voetballen met meer weerstand! Uiteindelijk gaat het om Ajax 1.
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 12 nov 2007 13:16
|
|
Citaat: Helemaal mee eens, maar waarom geef je dan niet de juiste informatie?
Ik gaf gewoon aan wat er op AS stond, Demos.
|
Demosthenes
|
Geplaatst: Ma 12 nov 2007 22:07
|
|
Citaat: Helemaal mee eens, maar waarom geef je dan niet de juiste informatie?
Ik gaf gewoon aan wat er op AS stond, Demos.
Ben niet boos XD
Aanstaande zaterdag Sparta A1 (koploper) - Ajax A1 (in Rotterdam) en het ziet ernaar uit dat ik niet kan!!!
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 12 nov 2007 22:23
|
|
Bij Sparta durf je je wel te vertonen? ;)
|
Demosthenes
|
Geplaatst: Di 13 nov 2007 08:51
|
|
Citaat: Bij Sparta durf je je wel te vertonen? ;) '
Ja, daar kom levend weg en word je niet begroet (of uitgezwaaid?) met de hitlergroet.
Bij Excelsior kun je ook gewoon rondlopen :ja:
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 13 nov 2007 08:52
|
|
Citaat: Ja, daar kom levend weg en word je niet begroet (of uitgezwaaid?) met de hitlergroet.
Zelfs bij jeugdwedstrijden?!
|
Anonymous
Forum berichten: 4060
|
Geplaatst: Di 13 nov 2007 11:25
|
|
verbaast me nix, werden er ooit geen "jeugdspelers" van Feyenoord in elkaar getimmerd door Ajax-supporters op de toekomst?
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Di 13 nov 2007 15:42
|
|
Ik denk dat het bij jeugdwedstrijden nu wel weer mee valt. Bij wedstrijden tussen Feyenoord en Ajax is er meestal wel wat meer spanning rond het veld, maar verder is er meestal niks aan de hand.
|
Demosthenes
|
Geplaatst: Di 13 nov 2007 23:10
|
|
Citaat: Ja, daar kom levend weg en word je niet begroet (of uitgezwaaid?) met de hitlergroet.
Zelfs bij jeugdwedstrijden?!
Mijn laatste keer daar was in de tijd dat het elftal van v.d. Meyde, Heye, Hosé, Bobson, Douglas daar speelde. Tijdens een toernooi zag ik bij de 1-0 door Borussia Dortmund een "heel vak" (was uiteraard niet vol, ging wel om tientallen jongeren) die groet brengen. Dat was voor mij genoeg. Daarvoor ging ik wel eens kijken, viel wel op, want behalve Wim jansen in een hoekje keken er alleen ouders!
Eerlijk gezegd neem ik het risico niet meer.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
|
Geplaatst: Do 15 nov 2007 20:43
|
|
Citaat: Matthew Mam is nu een jaar in Nederland, ook hij is (half) Canadees, is middenvelder en heeft het inzicht om ... althans zo werd hij min of meer aangekondigd. De eerste keer dat ik hem zag, kwam hij zo'n twintig minuten voor tijd in het veld bij de A2! De echt grote buitenlandse talenten laat je toch niet in de A2 spelen? Volgens mij heeft hij nog niet veel vooruitgang geboekt. Zijn eerste minuten voor mij waren trouwens wel veelbelovend, helaas heeft hij die lijn niet kunnen doortrekken.
Ik hoop dat onze nieuwe Canadees over meer capaciteiten beschikt, kan hij echt aan de slag, namelijk de huidige A1 op een hoger niveau brengen.
Kyle bekker is wel een goede speler.
Matthew Lam dreigt te vertrekken bij Ajax, als hij niet voor de winterstop in de A1 komt, bron kan ik helaas niet prijsgeven. Hij is al zelfs met zijn gedachten in Engeland. Middlesbrough zou hem maar al te graag willen overnemen in de winterstop. Toen Matthew nog in Canada speelde waren zowel Ajax als Middlesbrough in the running voor Lam, uiteindelijk koos hij voor Ajax.
Er was ook een nigeriaan op proef bij de A1. Zijn naam luidt Phillip Auta, staat in de belangstelling van vele clubs uit Engeland, het lijkt er ook op dat hij voor een engelse club kiest(geld zal wel een grote rol spelen).
Heb hem zelf zien spelen in een oefenwedstrijd. Hij heeft 1 sterke punt(bijna iedere nigeriaan die dat heeft) en dat is dat hij ongelooflijk snel is. Heb zelden iemand zo zien acceleren op de lange afstand. Zijn lievelings postitie is trouwens rechtsbuiten, maar vindt hem technisch minder. Is uitermate geschikt voor een team dat countervoetbal speelt, beetje te vergelijken met rommedahl.
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Do 15 nov 2007 20:47
|
|
Citaat: Matthew Mam is nu een jaar in Nederland, ook hij is (half) Canadees, is middenvelder en heeft het inzicht om ... althans zo werd hij min of meer aangekondigd. De eerste keer dat ik hem zag, kwam hij zo'n twintig minuten voor tijd in het veld bij de A2! De echt grote buitenlandse talenten laat je toch niet in de A2 spelen? Volgens mij heeft hij nog niet veel vooruitgang geboekt. Zijn eerste minuten voor mij waren trouwens wel veelbelovend, helaas heeft hij die lijn niet kunnen doortrekken.
Ik hoop dat onze nieuwe Canadees over meer capaciteiten beschikt, kan hij echt aan de slag, namelijk de huidige A1 op een hoger niveau brengen.
Matthew Lam dreigt te vertrekken bij Ajax, als hij niet voor de winterstop in de A1 komt, bron kan ik helaas niet prijsgeven. Hij is al zelfs met zijn gedachten in Engeland. Middlesbrough zou hem maar al te graag willen overnemen in de winterstop. Toen Matthew nog in Canada speelde waren zowel Ajax als Middlesbrough in the running voor Lam, uiteindelijk koos hij voor Ajax.
Er was ook een nigeriaan op proef bij de A1. Zijn naam luidt Phillip Auta staat in de belangstelling van vele clubs uit Engeland, het lijkt er ook op dat hij voor een engelse club kiest(geld zal wel een grote rol spelen).
Heb hem zelf zien spelen in een oefenwedstrijd. Hij heeft 1 sterke punt(bijna iedere nigeriaan die dat heeft) en dat is dat hij ongelooflijk snel is. Heb zelden iemand zo zien acceleren op de lange afstand. Zijn lievelings postitie is trouwens rechtsbuiten, maar vindt hem technisch minder. Is uitermate geschikt voor een team dat countervoetbal speelt, beetje te vergelijken met rommedahl.
Het is ook beter voor Matthew Lam om in de winterstop te vertrekken. Hij speelt amper bij A2 of is geblesseerd. Hij heeft geen contract, dus kan zo vertrekken. Middlesbrough is opzich wel een goede club, al weet je dat Engelse clubs maar weinig jeugd inpassen doorgaans (behalve Arsenal).
|
D_skilled
|
Geplaatst: Do 15 nov 2007 21:22
|
|
Er was ook een nigeriaan op proef bij de A1. Zijn naam luidt Phillip Auta staat in de belangstelling van vele clubs uit Engeland, het lijkt er ook op dat hij voor een engelse club kiest(geld zal wel een grote rol spelen).
Het is ook beter voor Matthew Lam om in de winterstop te vertrekken. Hij speelt amper bij A2 of is geblesseerd. Hij heeft geen contract, dus kan zo vertrekken. Middlesbrough is opzich wel een goede club, al weet je dat Engelse clubs maar weinig jeugd inpassen doorgaans (behalve Arsenal).
Dat gaat ook meewerken in zijn beslissing. Heeft inderdaad geen contract, in Engeland zal hij vast wel een contract krijgen.
Vindt het zoiewso niet goed wat Ajax doet wat betreft het halen van jonge Canadezen. Zijn allemaal spelers met een laag risico en slagingskans.
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Do 15 nov 2007 21:32
|
|
Citaat: Vindt het zoiewso niet goed wat Ajax doet wat betreft het halen van jonge Canadezen. Zijn allemaal spelers met een laag risico en slagingskans.
Meestal worden deze spelers vaak uitvoerig getest door middel van 2 stages van een week of langer. Volgens mij is Lam ook aangeboden bij Ajax door zijn zaakwaarnemer, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Do 15 nov 2007 22:38
|
|
Citaat: Vindt het zoiewso niet goed wat Ajax doet wat betreft het halen van jonge Canadezen. Zijn allemaal spelers met een laag risico en slagingskans.
Meestal worden deze spelers vaak uitvoerig getest door middel van 2 stages van een week of langer. Volgens mij is Lam ook aangeboden bij Ajax door zijn zaakwaarnemer, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Jurgen Colin is ook via een stage bij Ajax gekomen, dus dat zegt me niet zo veel. Het is aan Ajax om uiteindelijk die beslissing te nemen en bij sommige gevallen is het niet goed uitgepakt. Het kwartje kan aan beiden kanten vallen.
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Do 15 nov 2007 23:06
|
|
Daar heb je gelijk in.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Za 17 nov 2007 17:57
|
|
Jurgen Colin is ook via een stage bij Ajax gekomen, dus dat zegt me niet zo veel. Het is aan Ajax om uiteindelijk die beslissing te nemen en bij sommige gevallen is het niet goed uitgepakt. Het kwartje kan aan beiden kanten vallen.
Jurgen Colin was al lang en breed aangenomen door Ten Cate dat was echt zijn lievelingetje. Colin presteerde niet opvallend goed tijdens de stage maar Ten Cate liet telkens weten dat Colin toch wel zou worden aangetrokken.
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Zo 18 nov 2007 13:46
|
|
De A1 is goed bezig. 0-3 zege bij koploper Sparta. Ook opvallend dat de laatste drie wedstrijden de 0 is gehouden. De verdediging staat dus goed, waar dit in het begin van het seizoen het probleem was.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Zo 18 nov 2007 18:26
|
|
Ik las op AN dat Jozefzoon mocht invallen bij de A1 en nog scoorde ook. Is hij de eerste van de talentvolle B1-lichting die doorgeschoven wordt? Moeten we hem ook als een van de grote talenten zien, samen met Ebicilio, Bonevacia, Rodney Sneijder en Van Rhijn?
|