Auteur
|
Bericht
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 7 dec 2008 13:22
|
|
Citaat: Binnen nu en twee jaar denk ik dat Castillion 'de nummer 1' spits zal zijn. Wisselt dit seizoen echter goede wedstrijden af met mindere, en is niet altijd actief aanwezig op de training.
Timothy van der Meulen maakt trouwens een goede ontwikkeling door onder Frank de Boer.
Wie speelden er nog meer goed?
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 7 dec 2008 13:38
|
|
Citaat: Binnen nu en twee jaar denk ik dat Castillion 'de nummer 1' spits zal zijn. Wisselt dit seizoen echter goede wedstrijden af met mindere, en is niet altijd actief aanwezig op de training.
Timothy van der Meulen maakt trouwens een goede ontwikkeling door onder Frank de Boer.
Wie speelden er nog meer goed?
Het gehele elftal speelde ijzersterk. De voorste linie kan zo overgeheveld worden naar het eerste.
|
Miralem S
Forum berichten: 4
|
Geplaatst: Zo 7 dec 2008 15:47
|
|
Hallo allemaal, ik lees hier al een tijdje mee omdat ik erg geinteresseerd ben in de Ajax-jeugd. Ik woon in Oosterhout, vlakbij Breda, dus het is nogal een eindje rijden om eens op de Toekomst te gaan kijken, maar gister ben ik dan maar eens gaan kijken bij de wedstrijd tegen PSV.
Ben het zeker eens met D_skilled dat het hele team erg goed speelde. Ik had vooraf wat verwachtingen natuurlijk, door alles wat ik hier en op andere fora lees (en filmpjes op Ajax-tv bv..)
Ik moet zeggen dat Castillion mijn verwachtingen gister absoluut heeft waargemaakt. Ik vond hem echt fantastisch. Groot, enorm sterk maar daarnaast ook nog snel, zowel met bal als zonder. Heeft ook een goede techniek en een redelijk overzicht. Ik vind alleen wel dat ie nog wat slimmer moet bewegen om bij zijn bewakers weg te komen, maar dit kan hem wel eens gaan worden, daar ben ik wel overtuigd van.
Daarnaast verwachtte ik ook veel van de 2 buitenspelers, Zeegelaar en Jozefzoon. Jozefzoon gister in de eerste helft weinig aan de bal geweest, maar je kon toen al zien wat een snelheid die gozer in zich heeft. 2e helft kwam ie meer in het spel voor, maar was wat ongelukkig in zijn acties (te ver doorvoeren, geen goede voortzetting). Ik zie het echter wel in hem zitten, want de kwaliteiten die ik belangrijk vind voor een buitenspeler heeft hij in grote mate (snelheid, passeerbeweging). Aan zijn voortzetting kan gewerkt worden.
Dan Zeegelaar.. Oogt echt enorm nonchalant, vooral als hij aan het begin staat van een actie die komen gaat. Hij weet volgens mij soms zelf niet waar hij aan begint, maar komt er dan toch weer voorbij. Gaat nonchalant de actie aan en dan ineens is daar een geweldige versnelling. Fysiek ook sterk, bij de 2e goal van Overtoom draaide ie bij een inworp slim weg bij zijn tegenstander door zijn lichaam goed te gebruiken, en trok de bal goed strak voor, waarna Overtoom goed afmaakte.
Op het middenveld vond ik Overtoom de eerste helft redelijk onzichtbaar, maar was in de tweede helft actiever aanwezig. Heeft het kap- en draaiwerk goed onder de knie, maar moet wat meer oog hebben voor de mensen om hem heen. Sneijder viel vooral op door zijn felheid, maar vond ik weinig bijzondere dingen doen, maar had ook weinig balverlies. Soms wat te lang aan de bal en miste nog een grote kans 1 op 1 met de keeper, die hij in de kruising leek te willen mikken. Bonevacia oogt ook wat nonchalant maar wint zijn duels en staat vaak goed opgesteld. Prima speler.
Achterin had ik het vooroordeel dat Timothy van der Meulen de botte knoest is, en Ricardo van Rhijn de inschuivende verdediger, maar gister was het eerder andersom. Ik had toch ook hoge verwachtingen van Ricardo (vooral in opbouwend opzicht) maar gaf in de eerste helft binnen een tijdsbestek van een minuut of 20 een stuk of 5 a 6 lange crossballen naar voren die echt niet eens in de buurt van een medespeler kwamen. Ging na een half uur op safe spelen in de opbouw en groeide zichtbaar in de wedstrijd. 2e helft speelde hij een stuk beter in ieder geval en maakte ook de 3e goal waar hij ineens in de spits (!) opdook.
Van der Meulen daarentegen heeft me positief verrast. Fysiek beresterk maar ook een goede inspeelpass en veelvuldig doorschuivend. Waar het normaal gesproken andersom is, wat het nu toch meer van Rhijn die achterin bleef en Timothy die het middenveld inliep. Verdedigend zijn beide heren nauwelijks in de problemen gekomen. Dikke pluim voor van der Meulen!
De beide backs (Shakison en Kappelhof) staan verdedigend absoluut hun mannetje maar schakelen zich niet of nauwelijks in in de aanval. Terwijl Kappelhof mijns inziens wel de kwaliteiten ervoor heeft. Beetje vreemd.
Dan de keeper, Sergio Padt. Prima keeper. Heeft zijn lengte mee en straalt rust uit. Stond bij afstandschoten altijd goed opgesteld en is nauwelijks in de problemen gekomen.
Over de wissels Apau en Serrarens valt weinig te zeggen, want ze zijn nauwelijks aan de bal geweest in die laatste minuten, en toen was ik ook al niet meer zo aan het opletten.. Ebecilio speelde wat langer, maar liet weinig bijzonders zien, op een goede assist na op de 3-0.
Lang stukje tekst, ik weet het, maar wilde mijn visie wel ff delen met jullie
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Zo 7 dec 2008 15:50
|
|
Bedankt voor het uitstekende verslag, Miralem S! En welkom!
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Zo 7 dec 2008 15:56
|
|
Mooi om te zien en lezen, welkom he!
|
D_skilled
|
Geplaatst: Zo 7 dec 2008 16:00
|
|
Welkom Miralem S! Kan me goed vinden in je verslag.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Zo 7 dec 2008 16:01
|
|
Mooi verslag Miralem S! Weer een goed commentaar over Geoffrey, ik hoop dat hij zo snel mogelijk mag debuteren.
|
Miralem S
|
Geplaatst: Zo 7 dec 2008 16:42
|
|
Spanks allemaal
Het is natuurlijk maar op 1 wedstrijd gebaseerd, en PSV was vrij zwak vond ik, maar vooral Castillion, en in iets mindere mate Zeegelaar vond ik imponerend.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Zo 7 dec 2008 16:48
|
|
Hoe meer jeugdwatchers, hoe beter!
Castillion en Zeegelaar vind ik zelf ook grote talenten. Verder ben ik ook erg gecharmeerd van Van Rhijn.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Zo 7 dec 2008 16:56
|
|
Ik kan me ook in het verslag vinden.Heel PSV vond ik zwak maar de verdediging spande wel de kroon.
|
Miralem S
|
Geplaatst: Zo 7 dec 2008 17:18
|
|
Ja klopt.
Ik kan het nu ff niet terug vinden, maar bij PSV deed Imad Najah niet mee toch? Die heb ik gevolgd op dat EK onder-17 en toen vond ik hem echt fantastisch. Van Rhijn heb ik daar ook zien spelen en die vond ik toen ook erg sterk, leek me ook zeker een jongen met veel potentie. Had alleen zijn dag niet gisteren lijkt me dan?
|
D_skilled
|
Geplaatst: Zo 7 dec 2008 17:27
|
|
Imad Najah deed wel mee. Hij was terug te vinden op het Eindhovense middenveld.
|
Miralem S
|
Geplaatst: Zo 7 dec 2008 18:19
|
|
Dat was dan nummer 6? Die vond ik namelijk nog wel redelijk spelen, heeft een goed overzicht, goede pass en hij wist zich uit wat lastige situaties te redden.
|
Chivu 05
Forum berichten: 796
|
Geplaatst: Zo 7 dec 2008 21:58
|
|
Najah speelde inderdaad met nummer 6. Op papier heeft PSV best een aardig team, opvallend dus dat ze zo laag staan.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Zo 7 dec 2008 23:31
|
|
Leuk verslag, Miralem S. Ben het grotendeels met je post eens. Persoonlijk ben ik gecharmeerd van Castillion, Zeegelaar en Van Rhijn. Ben wel een beetje huiverig om er op jeugdniveau de fysiek sterke jongens uit te pikken, want op profniveau telt dat op jeugdniveau relatief sterke lichaam niet meer mee.
Castillion lijkt me een jongen die veel geprikkeld en uitgedaagd moet worden. Laat hem maar zoveel mogelijk spelen in Jong Ajax. Moet Van Basten dus niet constant de halve A-selectie mee laten doen.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Ma 8 dec 2008 10:42
|
|
Citaat:
Dit vind ik een opvallende opmerking. Jij hebt hem veel vaker zien spelen dus je hebt ongetwijfeld een beter beeld bij zijn ontwikkeling. Ik vond vd Meulen altijd enorm teren op zijn fysieke overmacht en verder vond ik hem maar een matige voetballer. Als ik jouw stukje juist interpreteer dan gaat dit laatste dus met sprongen vooruit?
Moeilijk om te zeggen maar wat is jouw indicatie van zijn kansen richting Ajax 1 in de komende 2 jaar? Ik gaf hem namelijk altijd weinig kans ook omdat ie Alderweireld nog voor zich heeft en ik Van Rhijn hoger inschaal.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Di 9 dec 2008 01:20
|
|
Citaat:
Dit vind ik een opvallende opmerking. Jij hebt hem veel vaker zien spelen dus je hebt ongetwijfeld een beter beeld bij zijn ontwikkeling. Ik vond vd Meulen altijd enorm teren op zijn fysieke overmacht en verder vond ik hem maar een matige voetballer. Als ik jouw stukje juist interpreteer dan gaat dit laatste dus met sprongen vooruit?
Hoe ik hem tegen PSV heb zien spelen, zo goed heb ik hem nog nooit gezien. Het initiatief van achteruit nemen en de lef tonen om door te drijven in de vrije ruimtes en over te gaan tot een aanval. Hij is niet meer zó lijzig. Hij is voetiger geworden. Hij heeft me positief verrast.
Citaat: Moeilijk om te zeggen maar wat is jouw indicatie van zijn kansen richting Ajax 1 in de komende 2 jaar? Ik gaf hem namelijk altijd weinig kans ook omdat ie Alderweireld nog voor zich heeft en ik Van Rhijn hoger inschaal.
Ja, het is moeilijk in te schatten. Als-ie zich door blijft ontwikkelen dan wellicht. Hij zal ongetwijfeld goed terecht komen in de Eredivisie, denk ik. Al deed hij mij afgelopen zaterdag tot op zekere hoogte denken aan Granqvist. De rushes naar voren en z'n fysieke uitstraling. Van Alderweireld ben ik trouwens niet stuk.
|
Peter79
|
Geplaatst: Di 9 dec 2008 10:37
|
|
Citaat:
Hoe ik hem tegen PSV heb zien spelen, zo goed heb ik hem nog nooit gezien. Het initiatief van achteruit nemen en de lef tonen om door te drijven in de vrije ruimtes en over te gaan tot een aanval. Hij is niet meer zó lijzig. Hij is voetiger geworden. Hij heeft me positief verrast.
Citaat: Moeilijk om te zeggen maar wat is jouw indicatie van zijn kansen richting Ajax 1 in de komende 2 jaar? Ik gaf hem namelijk altijd weinig kans ook omdat ie Alderweireld nog voor zich heeft en ik Van Rhijn hoger inschaal.
Ja, het is moeilijk in te schatten. Als-ie zich door blijft ontwikkelen dan wellicht. Hij zal ongetwijfeld goed terecht komen in de Eredivisie, denk ik. Al deed hij mij afgelopen zaterdag tot op zekere hoogte denken aan Granqvist. De rushes naar voren en z'n fysieke uitstraling. Van Alderweireld ben ik trouwens niet stuk.
Goed om te horen dat hij blijkbaar een zeer positieve ontwikkeling aan het doormaken is, hopen dat deze wedstrijd een goede graadmeter is en het geen positieve uitschieter was. Als er iemand is waar vd Meulen het van kan leren dan is het natuurlijk Frank de Boer die, en dat hoor ik overal, een zeer goede en gedreven indruk maakt als coach. Wat een verademing vergeleken met Sonny Silooy.
|
Demosthenes
Forum berichten: 562
|
Geplaatst: Di 9 dec 2008 16:00
|
|
Tim v.d. Meulen was als B-speler (in B1) ook goed, maar de keren dat ik hem in de A-jeugd zag (ook als B-speler in A2) viel hij mij tegen, zowel in de duels als qua voetbal.
Hopen dat hij zich inderdaad ontwikkelt, al vond ik hem een paar weken geleden tegen ADO niet zo sterk.
Bedankt voor het verslag!
|
D_skilled
|
Geplaatst: Di 9 dec 2008 20:45
|
|
In de eerste helft vond ik overigens (Ex-Ajacied) Nigel Hasselbaink de beste man aan PSV kant. Klein van stuk, maar heel leep.
|
Demosthenes
Forum berichten: 562
|
Geplaatst: Wo 10 dec 2008 09:06
|
|
Citaat: In de eerste helft vond ik overigens (Ex-Ajacied) Nigel Hasselbaink de beste man aan PSV kant. Klein van stuk, maar heel leep.
Was wel van hem gecharmeerd, altijd aanspeelbaar, ook met een verdediger in de rug en goed in de korte snelle combinatie. Dat was in de B1, waar ik hem ook wel slecht heb zien voetballen, maar i.h.a. was hij goed.
|
Peter79
|
Geplaatst: Za 13 dec 2008 13:06
|
|
Zie NOS-Teletekst: De uitwedstrijd tegen NEC gaat niet door.
|
Bart
|
Geplaatst: Di 16 dec 2008 20:58
|
|
Citaat: Ajax A1 door in bekertoernooi
Utrecht, 16 dec 2008
Ajax A1 heeft zich bij de laatste zestien ploegen geschaard in het bekertoernooi. De ploeg van trainer Frank de Boer won de uitwedstrijd bij FC Utrecht A1 met 2-4 dankzij treffers van Geoffrey Castillion, Rodney Sneijder (2) en Jarchino Antonia.
,,Het belangrijkst is dat we hebben gewonnen", vertelde De Boer. ,,Na een moeizaam begin waarin we op het natte kunstgras veel te veel de lange bal speelden, kwamen we meer in ons spel." Dat leverde in de 25ste minuut de openingstreffer op. Rechtsback Johan Kappelhof zette met een steekpass spits Geoffrey Castillion vrij voor de keeper van FC Utrecht. Castillion schoot hard en geplaatst in de korte hoek: 0-1. Enkele minuten later leek Ajax A1 de marge te vergroten, maar de inzet van Randel Shakison uit een vrije trap belandde naast de goalie van de Utrechters op de paal.
Niet lang daarna kwam Ajax A1 alsnog op 0-2. ,,Een doelpunt uit het boekje", volgens De Boer. Ricardo van Rhijn passte over twintig meter op Rodney Sneijder, die de bal in één keer meenam langs zijn directe tegenstander. Het schot van Sneijder was geplaatst en hard en daarmee doeltreffend. ,,Het zag er misschien simpel uit, maar alles was met de goede snelheid en op maat."
Ook na rust dicteerden de Ajacieden de wedstrijd in Utrecht. Enkele kansjes werden niet benut, maar toen FC Utrecht meer risico in het spel nam en over het gehele veld één-op-één ging spelen, maakte invaller Jarchino Antonia 0-3. De vervanger van Florian Josefzoon snelde aan de rechterkant van het veld langs zijn bewaker om vervolgens de bal in de verre hoek te plaatsen.
,,Na die treffer sloop er wat gemakzucht in de ploeg", vond de trainer. ,,Opeens werden er moeilijke oplossingen gezocht waar makkelijke meer voor de hand lagen." Dat resulteerde in de 87ste en 90ste minuut in doelpunten voor de thuisploeg. Het slotstuk was echter alsnog voor Ajax A1 doordat wederom Sneijder doel trof in de laatste wedstrijd voor de winterstop. ,,Al met al ben ik tevreden over deze eerste seizoenshelft. We hebben maar één keer verloren en qua spel hebben we stappen gemaakt." Op 5 januari hervat Ajax A1 de training op de Toekomst.
Opstelling Ajax A1:
Sergio Padt; Johan Kappelhof, Timothy van der Meulen, Ricardo van Rhijn, Randel Shakison (65. Tayfun Candan); Roly Bonevacia, Tom Overtoom (65. Mitch Apau), Rodney Sneijder; Florian Jozefzoon (46. Jarchino Antonia), Geoffrey Castillion (75. Attila Yildirim), Marvin Zeegelaar (46. Lorenzo Ebicilio).
Ajax.nl
|
Huntinator
Forum berichten: 176
|
Geplaatst: Di 23 dec 2008 00:49
|
|
Welke jongens hikken er tegenwoordig tegen een contract aan? Voor Burger, Candan, Sampije, Van der Meulen, Özbiliz, Apau, Overtoom, Koppers en Zeegelaar moeten het waarmaken dit jaar geloof ik, als ik Ajaxinside.nl mag geloven.
|
Bart
|
Geplaatst: Di 23 dec 2008 09:30
|
|
Ik zou van de bovenstaande voetballers deze een kans geven Candan, Özbiliz, Overtoom, en Zeegelaar een contract geven.
Tayfun Candan zou ik een contract aanbieden.Ook al is die volgens mijn tweedejaars A en heeft die Rodney Sneijder voorzich.Hij speelt controlerend en heeft een mooie techniek.
Aras Özbiliz is na zijn blesure begonnen in de A2.Speelde daar redelijk wat wedstrijden en heeft net voor de winterstop een aantal wedstrijden mee gedaan met de A1.Hij kan links en rechtsbuiten spelen en kan ook op de tien spelen.Ik zien hem het liefst op de rechtsbuiten spelen en heeft ook een mooie stijl als buitenspeler.
Tom Overtoom zal wel naar Jong Ajax gaan maar zal denk het wel moeilijk krijgen in Jong Ajax omdat we daar al veel nummers 10 hebben.Hij heeft een mooie dribbel maar zal wat aan zijn overzicht moeten werken.
Marvin Zeegelaar vond ik op het begin van het seizoen nog niet geweldig maar ging steeds beter voetballen.Is een van de betere spelers van de A1 en zou hem na de winterstop doorschuiven naar Jong Ajax.Mooie acties heeft die met een redelijke voorzet.Jammer dat die debuuteerde in een van de slechtste wedstrijden van Ajax.
De rest van de spelers hoeven van mijn niet het contract verlengt te worden.
|