Auteur
|
Bericht
|
Bart
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Za 15 nov 2008 20:36
|
|
Zeegelaar is een echte linkspoot die ook wel kan met rechts maar is zeker niet tweebenig.Opvallend dat Claasen met de A-jeugd mee was.Normaal gesproken heeft die een basisplaats bij Jong Ajax en is een van de beteren.Ik weet niet hoe het met de gebleseerden zit bij de A maar dat kan een reden zijn.
Jammer dat ze hebben verloren van de Graafschap.Is soms wel goed dat ze tegenslagen krijgen want het gaat bij die lichting soms wat te makkelijk.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Zo 16 nov 2008 00:54
|
|
Ik maakte PSV laatst belachelijk omdat men Manco in de A1 opstelde, maar nu doet Ajax het dus ook met één van onze grote talenten.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Zo 16 nov 2008 14:19
|
|
Citaat: Zeegelaar is een echte linkspoot die ook wel kan met rechts maar is zeker niet tweebenig. Daar ben ik zelf erg blij mee aangezien ik gek wordt van de linksbuitens die rechts zijn en de rechtsbuitens die links zijn. Josefzoon - Castillion - Zeegelaar, prachtige talentvolle aanval is dat trouwens.
|
Chivu 05
Forum berichten: 796
|
Geplaatst: Zo 16 nov 2008 15:05
|
|
Citaat: Ik maakte PSV laatst belachelijk omdat men Manco in de A1 opstelde, maar nu doet Ajax het dus ook met één van onze grote talenten.
Niet te vergelijken. Manco doet mee omdat PSV A1 moet winnen, Claasen doet mee om ritme op te doen. Maandag zat hij op de bank bij Jong Ajax en komende maandag is Jong Ajax vrij. Logisch dus, wel gek dat hij maar 1 helft speelde (kan blessure zijn of gewoon slecht gespeeld)
|
Eto'o
|
Geplaatst: Zo 16 nov 2008 16:09
|
|
Claasen is toch gewoon basisspeler bij Jong Ajax? Die komt wel aan z'n wedstrijden. Ajax had beter een B1-speler door kunnen schuiven naar de A1.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Za 29 nov 2008 18:56
|
|
Citaat: Ajax A1 wint van Vitesse
Amsterdam, 29 nov 2008
Ajax A1 heeft een prima resultaat geboekt tegen Vitesse/AGOVV A1. De ploeg van trainer Frank de Boer won met 0-3 dankzij twee goals van Rodney Sneijder en een van Geoffrey Castillion.
Ajax A1 had het tactisch concept voor de wedstrijd tegen Vitesse/AGOVV enigszins aangepast. ,,We speelden met de punt naar achteren met Roly Bonevacia als controlerende middenvelder en Tom Overtoom en Rodney Sneijder als aanvallende middenvelders", analyseerde De Boer. ,,We hadden gehoord dat zij met een nummer tien speelden en daarmee druk op ons wilden uitoefenen. Dat probeerden ze ook maar kregen geen grip op ons."
Ajax A1 speelde een goede eerste helft met een hoge balcirculatie en ook de loopacties zonder bal zagen er goed uit. Dat leidde al in de zevende minuut tot een voorsprong. De steekbal was van Castillion en Sneijder maakte het doeltreffend af, 0-1. In de achttiende minuut werd Kappelhof volgens de Ajacieden in het zestien metergebied ten val gebracht, maar de scheidsrechter legde de bal er buiten neer. De vrije trap ging over. Daarna kwamen er nog mooie afstandsschoten van onder andere Sneijder, liep Jozefzoon alleen op de keeper af waarna hij verzuimde de bal af te spelen op de meegekomen Bonevacia en scoorde Castillion na een half uur spelen met een fraaie lob over de keeper. Maar die goal werd tot verbazing van de Ajax-delegatie afgevlagd door de grensrechter. Ook net voor rust kregen de Amsterdammers nog twee scoringsmogelijkheden, maar een vrije trap van Sneijder ging al carambolerend over het doel en Castillion zag een inzet na fraai voorwerk van Van Rhijn en Sneijder via de binnenkant van de paal uit het doel springen.
,,In de tweede helft ging Vitesse anders spelen en daar hadden wij moeite mee", aldus De Boer. ,,De communicatie op ons middenveld en centraal achterin verliep minder goed als voor rust." Maar in de 52ste minuut was het toch Ajax dat weer scoorde. Een fantastische bal van Overtoom op de meegelopen Shakison werd door laatstgenoemde breedgetrokken naar Sneijder die de 0-2 maakte. Hoewel Vitesse beter kon komen dan de eerste helft, waren de beste kansen wederom voor Ajax. In de 71ste minuut gooide Castillion het duel op slot. Hij haalde uit vanaf de rand van het strafschopgebied en de bal stuitte via de onderkant van de lat achter de doellijn, 0-3. In de slotfase onderscheidde doelman Padt zich met enkele goede reddingen. ,,Ik ben over de eerste helft zeer tevreden", concludeerde De Boer. ,,Hoewel we in de tweede helft minder speelden, waren de grotere kansen ook toen voor ons. Daarvan hadden we eigenlijk beter moeten profiteren."
Opstelling Ajax A1:
Sergio Padt, Johan Kappelhof, Timothy van der Meulen, Ricardo van Rhijn, Randel Shakison; Roly Bonevacia, Tom Overtoom (70. Mitch Apau), Rodney Sneijder; Florian Jozefzoon (75. Atilla Yildirim), Geoffrey Castillion, Marvin Zeegelaar (75. Lorenzo Ebicilio)
Ajax.nl
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 1 dec 2008 14:47
|
|
Is Sneijder dit seizoen veel geblesseerd geweest? Ik meen hem vaak gemist te hebben in de opstelling van de A1?
|
Chivu 05
Forum berichten: 796
|
Geplaatst: Ma 1 dec 2008 15:34
|
|
Klopt, Sneijder is een tijdje geblesseerd geweest. Ook moest hij een paar met A2 meespelen, omdat Tayfun Candan prima speelde als linkshalf in de A1. Nu is Candan echter geschorst.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 2 dec 2008 23:05
|
|
Ik was vandaag ruimschoots te vroeg op de Toekomst voor het duel van de B2 en ging toen maar de training van de A1 bijwonen. Heel leuk om te zien. Er werd op voorzetten getraind vanaf de zijkant met de zwakke been, waarna er afgewerkt moest worden door twee spelers die kruisen. Frank de Boer keek zwijgzaam toe en liet zijn assistent de oefeningen uitleggen. Hij deed wel fanatiek mee.
Dan nog een ding: Kostas Peristeridis is één grote drama. Houdt geen bal tegen, heeft geen uitstraling, overtuiging, is introvert; je hoort hem verbaal niet. Geen notendopje lef, vastberadenheid, brutaliteit, positiespel. Kansloze slungel. "De Griekse Isaksson".
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Wo 3 dec 2008 16:18
|
|
In de VI van vandaag staat dat Geoffrey Castillion en Rodney Sneijder volgend jaar in de ArenA te zien zullen zien, als ze zich van de verleiding van Chelsea en Liverpool kunnen weerhouden. Zijn dat zo'n grote talenten dan?
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Wo 3 dec 2008 16:23
|
|
Citaat: In de VI van vandaag staat dat Geoffrey Castillion en Rodney Sneijder volgend jaar in de ArenA te zien zullen zien, als ze zich van de verleiding van Chelsea en Liverpool kunnen weerhouden. Zijn dat zo'n grote talenten dan? Ik denk dat Castillion volgend seizoen wel zal debuteren maar Sneijder zal nog wel wat langer moeten wachten. Dat onder andere Chelsea en Liverpool ze graag zien komen is logisch, het zijn grote talenten. Ik denk alleen dat ze wel bij Ajax zullen blijven ook al omdat ze een contract hebben, niet dat sowiets alles zegt natuurlijk.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Wo 3 dec 2008 16:31
|
|
Citaat: In de VI van vandaag staat dat Geoffrey Castillion en Rodney Sneijder volgend jaar in de ArenA te zien zullen zien, als ze zich van de verleiding van Chelsea en Liverpool kunnen weerhouden. Zijn dat zo'n grote talenten dan?
Kan je het stuk inscannen en hier plaatsen, Pablo?
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Wo 3 dec 2008 16:46
|
|
Ik heb geen scanner, maar ik zal het kunnen overtypen?
Het stukje uit de VI:
Zaterdag
Sinterklaas komt op bezoek in Amsterdam in de persoon van stadionspeaker Floris Thoolen. Na de ochtendtraining vermaakt de goedheiligman de kinderen van spelers en overig personeel. Voorheen vervulden voorzitters die rol, maar na Michael van Praag en John Jaakke bedankte de huidige preses Uri Coronel voor die eer. Ook op de velden staat vandaag de jeugd centraal. De meeste aandacht gaat dit seizoen uit naar de A1-junioren, het elftal van Frank de Boer. De assistent-bondscoach heeft een sterke lichting onder zijn hoede en weet zijn spelers iedere wedstrijd door tal van internationale scouts. Vandaag is het niet anders, tijdens de uitwedstrijd tegen Vitesse/AGOVV A1. De buitenlandse kinderhandeleren zien de twee grootste groeibriljanten uit de Ajax-opleiding excelleren. Rodney Sneijder (twee goals) en Geoffrey Castillion (eenmaal) leiden hun ploeg naar een 3-0 zege. Volgend jaar te bewonderen in De Arena, als ze de verleidingen van clubs als Chelsea en Liverpool kunnen weerstaan althans.
|
Bob
Forum berichten: 983
|
Geplaatst: Wo 3 dec 2008 16:49
|
|
Citaat: Ik heb geen scanner, maar ik zal het kunnen overtypen?
Het stukje uit de VI:
Zaterdag
Sinterklaas komt op bezoek in Amsterdam in de persoon van stadionspeaker Floris Thoolen. Na de ochtendtraining vermaakt de goedheiligman de kinderen van spelers en overig personeel. Voorheen vervulden voorzitters die rol, maar na Michael van Praag en John Jaakke bedankte de huidige preses Uri Coronel voor die eer. Ook op de velden staat vandaag de jeugd centraal. De meeste aandacht gaat dit seizoen uit naar de A1-junioren, het elftal van Frank de Boer. De assistent-bondscoach heeft een sterke lichting onder zijn hoede en weet zijn spelers iedere wedstrijd door tal van internationale scouts. Vandaag is het niet anders, tijdens de uitwedstrijd tegen Vitesse/AGOVV A1. De buitenlandse kinderhandeleren zien de twee grootste groeibriljanten uit de Ajax-opleiding excelleren. Rodney Sneijder (twee goals) en Geoffrey Castillion (eenmaal) leiden hun ploeg naar een 3-0 zege. Volgend jaar te bewonderen in De Arena, als ze de verleidingen van clubs als Chelsea en Liverpool kunnen weerstaan althans.
Als je alles gaat overschrijven ben je nog wel even bezig...
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Do 4 dec 2008 12:54
|
|
Voor Castillion komt het eerste nu toch wel dichtbij. Hij zou wel niet op die aanbiedingen ingaan. Het lijkt me dat hij al eens vaker zo'n aanbieding heeft gehad. Voor Sneijder is het een ander verhaal. Als ik zo de berichten lees is het helemaal niet zo'n groot talent als dat er in de media wel eens gesuggereert wordt.
|
Bob
|
Geplaatst: Do 4 dec 2008 14:56
|
|
Citaat: Voor Castillion komt het eerste nu toch wel dichtbij. Hij zou wel niet op die aanbiedingen ingaan. Het lijkt me dat hij al eens vaker zo'n aanbieding heeft gehad. Voor Sneijder is het een ander verhaal. Als ik zo de berichten lees is het helemaal niet zo'n groot talent als dat er in de media wel eens gesuggereert wordt.
Rodney kreeg een aanbieding van Real Madrid maar Wesley hield hem tegen omdat het ofzo beter zou zijn dat hij bij AJAX blijft. Over Castillion ben ik het met je eens maar Rodney lijkt mij toch wel een talent.
|
Bob
|
Geplaatst: Do 4 dec 2008 14:59
|
|
Marvin Zeegelaar lijkt mij wel een goeie linksbuiten hoop dat hij over een tijdje vaker in de selectie zit bij AJAX 1. Tegen Volendam had hij wel een mooie panna.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Do 4 dec 2008 15:35
|
|
Citaat: Marvin Zeegelaar lijkt mij wel een goeie linksbuiten hoop dat hij over een tijdje ook zijn debuut maakt in AJAX 1. Tegen Volendam had hij wel een mooie panna.
Hij heeft zijn debuut al gemaakt hoor, in Ajax-1. Weliswaar in de beker tegen FC Volendam, maar het blijft het eerste elftal.
|
Bob
|
Geplaatst: Do 4 dec 2008 15:38
|
|
Citaat: Marvin Zeegelaar lijkt mij wel een goeie linksbuiten hoop dat hij over een tijdje ook zijn debuut maakt in AJAX 1. Tegen Volendam had hij wel een mooie panna.
Hij heeft zijn debuut al gemaakt hoor, in Ajax-1. Weliswaar in de beker tegen FC Volendam, maar het blijft het eerste elftal.
Oh ja foutje!
|
D_skilled
|
Geplaatst: Vr 5 dec 2008 09:38
|
|
Morgen staat er een alleraardigste programma op het agenda.
Citaat: 12.00 uur: Ajax A-2 o/18 (res) - FC Emmen A-1 veld 4/3
14.30 uur: Ajax A-1 o/19 - PSV A-1 veld 1/4/3
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Za 6 dec 2008 14:29
|
|
http://www.ajax.tv/index.php?item=cat&type=new
Van Basten is erg te spreken over de A1 van Ajax. Verwacht dat er wel aardig wat jongens van kunnen doorstromen naar het eerste.
|
Benji
Forum berichten: 785
|
Geplaatst: Za 6 dec 2008 16:44
|
|
Vandaag met 3-0 gewonnen van PSV A1
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Za 6 dec 2008 16:49
|
|
Citaat: Vandaag met 3-0 gewonnen van PSV A1
Netjes, kan ik die boeren er weer een extra nederlaag inpeperen maandag op school
|
theumas
Forum berichten: 455
|
Geplaatst: Za 6 dec 2008 18:03
|
|
En weer is het Castillion die scoort..Ik hoop echt deze jongen snel op het hoogste niveau mee kan spelen Eindelijk weer eens spits uit de jeugdopleiding
|
D_skilled
|
Geplaatst: Za 6 dec 2008 18:11
|
|
Binnen nu en twee jaar denk ik dat Castillion 'de nummer 1' spits zal zijn. Wisselt dit seizoen echter goede wedstrijden af met mindere, en is niet altijd actief aanwezig op de training.
Timothy van der Meulen maakt trouwens een goede ontwikkeling door onder Frank de Boer.
|